@ kaatje; dank! @ liesje; we gaan acht dagen lang n middellandse zee cruise maken. ik heb mssn een tip voor degene die er wat aan heeft; ik heb echt al sinds week vijf ontzettende obstipatie! de huisarts heeft me lactulose siroop voorgeschreven. dat is veilig tijdens de zwangerschap. maar ben nu zo klaar met dat spul, moet er steeds bij kokhalzen. n moeder van n kindje van mijn groep is arts en ze gaf me als tip om magnesium tabletjes te halen bij de apotheek. dat had ze zelf gebruikt tijdens haar zwangerschap en dat moest heel goed werken. ik heb het dus besproken met de dokter en die vond het wen prima plan. en het ljjkt echt te werken! maar goed, mssn ben ik de enige met onwijs harde ontlasting maar wilde t toch ff delen!
aahhh leuk nieuws! gefeliciteerd met je paardje en jullie jubileum. gaan jullie het vieren? wat leuks doen of zo
@ ndnk; rot zeg, dat je je zo voelt. toen ik zes weken was had ik hetzelfde; koorts, warm, koud en veel braken. dacht echt dat ik dadelijk t vruchtje uit zou kotsen... de dokter steldee gerust dat die heel goed verpakt zit. lekker met n kruikje uitzieken hoor! probeer niet te onzeker te zijn ( zegt deze onzekere). de eerste drie maanden zijn echt behoorlijk zwaar. als ik nu terug kijk was ik best n hoopje ellende, mijn wolk was ipv roze soms zwart, maar onthoud goed waar je het voor doet! kop op!
@ All: Ik ben het helemaal eens over deze groep. Heerlijk om een plek te hebben om alles te kunnen delen. @ NdnK: wat balen. Klinkt idd als iets van een buikgriepje. Beterschap. @ Keef: Fijn om weer wat van je te horen. Leuk dat je paardje zwanger is. Nu jij nog. Misschien wel samen. @ MamavanM1: fijn dat de echo goed was. Geniet er van. @ Jeans: veel plezier morgen bij de vk @ Babyflower: fijne vakantie. Geniet er van @ Liesje: wat spannend. Nu hopen dat de ongi wegblijft
@Keef Thnx! Jij ook Zowel met je relatie als met je paardje! 11 maanden? Arm dier @Kaatje Misschien is er wel wat vekeerd gevallen idd of een buikgriepje...heb nu ook nergens last meer van Nu uitkijken dat ik niet testverslaafd wordt haha @Liesje Dank voor de tip, die gaat morgen even op de lijst Ennuh...nog steeds geen rode monsters? Whaaa spannend! @Sari Ja dat had ik ook in mn hoofd, maar vanmorgen fris weer op! Gelukkig! @Babyflower....Een cruise, oh wat leuk!!! Waar ga je allemaal langs dan?? Bedankt voor je peptalk haha! En ik mag niet klagen hoor Het gaat tot nu toe hartstikke goed...maar maakte me gelijk zon zorgen @Femmes Dankje! Hoe is het verder bij jou?
@ndnk: nog steeds geen rode duivels inderdaad...ben benieuwd..ga denk ik vrijdag of zaterdag testen... snap dat je je druk maakt..misschien een oppepper..collega van me is nu 20 weken, heeft aan één stuk lopen spugen, is zelfs afgevallen en haar baby is zelfs te zwaar... dus beetje spugen kan geen kwaad..is denk meer je eigen gevoel denk ik met het lichamelijk geweld waarmee het gepaard gaat...
Tjonge.. Niets zo veranderlijk als een mens Zat ff te speuren op internet naar kinderwagens. Maarre de Joolz is wel erg mooi! Zag de Joolz day, zwart met zilver frame.. En de Mutsy 4 rider vind ik ook een mooie wagen! Paar weken terug wist ik 100% zeker dat ik een mutsy wilde.. Maar twijfel nu! Wat vinden jullie? Heb ff gegoogled naar plaatjes. Gelukkig hebben we nog niets gekocht haha! Over een aantal weken gaan we alles aanschaffen
Dankjulliewel! @Eda: Ja 20 weken echo duurt ietsje langer, ze lopen het hele kindje langs. Hersentjes, hartje, maagje, niertjes, blaasje, enz enz. Ze kijken of alle botjes er in zitten, handjes armpjes beentjes. Dus duurt zon 25/30 minuten! @Kaatje: ik vind persoonlijk de mutsy mooier! @Ndnk: gatver, vervelend zo'n nacht. Met je kindje zit t wel goed.. Geniet er verder lekker van! @Kowalski: Zo dat is even anders dan bij jullie meisje. Ik hoop dat t allemaal snel werkt, of misschien met een wonder voor de tijd al zwanger raken! Thank god for the medicine.. Gaat heel snel lukken bij jullie meid.. @Keef: Wat leuk dat je paardje drachtig is! haha, gelukkig hoef jij niet met een veulen te lopen.. ahah! Hoop voor je dat jullie lekker samen drachtig en zwanger kunnen zijn. @Jeans: zie dat je morgen naar de vk moet, veel plezier alvast!! @Liesje: Wt spannend, ik hoop dat je test posi is straks!! @babyflower: Ik weet niet precies wanneer je weggaat op vakantie, maar wilde je alvast heeeeeeeeel veel plezier wensen, lijk me heerlijk een cruise! Ik denk dat ik zo iedereen heb gehad, hihi! Ben het trouwens helemaal met jullie eens, het is heerlijk om hier even alles kwijt te kunnen! Super groep hier. ps. Ik voelde onze knul nog niet zo heeel goed, af en toe een keer dat ie draait en heel zelden echte schopjes.. Placenta ligt aan de voorkant vandaar , haha was me al druk aant maken, maar uit de echo bleek dat hij lekker aan t bewegen was en daar ook genoeg ruimte voor heeft!
@all: ik vind dit ook een hele leuke club!!! @mama: fijn zeg dat alles goed is, lekker genieten @ndnk: ik heb de eerste 12 weken steeds diarree en niet lekker gehad. Rustig aan doen en nu kwakkel ik nog steeds continue. Een week griep, een week hoesten en nu al een week snotteren. Houdt niet op. Hoort er helaas bij. En de lichte menstruatiekrampen horen er ook de 1e 12 weken bij.. @koekenpan: dat is wel heel fijn als hij terug wil komen @keef: nou flink klussen voor en na dat weekend caravan dan @kaatje: persoonlijk vind ik dan de joolz mooier als ik tussen die 2 moet kiezen @all: ik heb al 4 weken elke keer pijn rechts bij m'n ribben (gisteren en vrijdag zo erg dat ik niet zonder pijn kan staan of zitten)/ Huisarts staat voor een raadsel. Baby is nog niet zo groot dat hij er tegenaan schopt Het is te vroeg voor een zwangerschapsvergiftiging en bloeddruk is goed Het is niet m'n galblaas of maag Hij vroeg of ik gevallen ben maar dat is t ook niet Ik heb geen huiduitslag dus hij sluit ook gordelroos uit. Hij is echt hardop alle opties afgegaan.. Huisarts adviseerde nu toch morgen urine mee te nemen naar de VK om te kijken of er eiwitten inzitten (wat dan toch zwangerschapsvergiftiging zou zijn) Hij concludeerde nu zelf geïrriteerde aanhechting van de ribben of spieren... Even afwachten wat de VK morgen zegt. Voel me echt zon aansteller steeds. Ik zie de huisarts nu zo vaak dat ik m bijna op m'n verjaardag zou vragen
Hahaha! Sorry! Moest om die laatste zin ff lachen Maar meis, je bent echt geen aansteller hoor! Je hebt gewoon pech! Mutsy - Joolz 1-1 Haha! Gelukkig heb ik nog even
@ jeans; gewoon langs gaan als je t niet vertrouwd. beter n keer te veel dan te weinig! toch wel n beetje spannend, maar het zit vast allemaal goed! die vlekken op mijn buik kan zowel de huisarts als de vk niet verklaren. ze hebben t beide nog nooit gezien... dr is me gezegd dat zolang je je goed voelt je geen zorgen hoeft te maken! @ all; dank jullie wel! als ik wifi heb, dan blijf ik lekker meekletsen komende week!
oei: WE is voor mij weekend... ik heb jullie misschien idd door elkaar gehaald... @keefje: tof voor je paardje!!! en goed vieren hé het is hier idd een leuk groepje! ik vind de mutsy mooier, heb nog geen, ben ook stilletjesaan aan het kijken...
@jeans Dat is vervelend! Zeker omdat de dokter ook voor een raadsel staat... Haha en je laatste zin, geniaal Als je je verder prima voelt, is het vast goed! @Kaatje Ik neig naar de mutsy....Die vind ik veel mooier! Wwt minder strak...en robuust als de joolz @MamavanM1 Een rustig ventje...niets mis mee dacht ik zo, beer dan dat je beurs geschopt wordt haha....hoewel het me wel bijzonder lijkt je baby te voelen! @all Heb gisteren het 9maanden dagboek binnen gekregen en het recepten boek! Blij mee... Weet alleen niet of ik het boekje gelijk in moet vullen of beter nog even kan wachten tot de echo is geweest over twee weken...
@Jeansflower: vervelend al die kwaaltjes... Hopelijk valt het mee. Ik ben benieuwd wat de verloskundige zegt. @NdNk: ik zat ook even te twijfelen maar ben wel gelijk begonnen met schrijven in m'n dagboekje. Het duurder bij mij ook nog wel even totdat ik een echo had. Heb de eerste echo met 10 weken en 5 dagen gehad. @Kaatje: ik ben fan van Joolz! Wij gaan waarschijnlijk voor de Elephant Grey edition. Ik zou gewoon even in de winkel gaan kijken en dan beslissen, welke rijdt lekkerder, welke is makkelijker in te klappen etc... Ik heb een Toyota Aygo dus ik heb een kinderwagen nodig die heel klein op te klappen is. Dat is de voornaamste reden dat wij voor de Joolz gaan.
Ik ga vanavond weer op iedereen reageren, ben nu aan het werk. Ik baal heb net alweer het eerste bloed geconstateerd .
Ja ondanks dat ik flink baal en stiekem ook wel een beetje vind dat mijn lichaam me in de steek laat na de vorige zwangerschap blijf ik wel positief! Ik weet zeker dat wij met behulp van het ziekenhuis en hormonen nog wel zo een kleine dondersteen kunnen maken!