Gaan voor een kindje - begin 2013!! Deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Kowalski, 16 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sari123

Sari123 Actief lid

26 jan 2013
    499
    0
    16
    NULL
    NULL
    @erminea veel plezier in Barcelona!

@ndnk wat super!!!!

@shirley hahahaha!

Hier vandaag wat niet leuke maar wel nodige spulletjes geshopt.
    Hydrofiele luiers en washandjes, navelbandjes, thermometer, witte rompertjes. En 2 leuke dingen een superlief pyjamaatje en een rompertje met i love papa.

2. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    @shirley: goeie zet van die plastic rond de worst!!!

@jackiest: heel mooie foto's!

hoop dat de eerste baby nu snel komt!!!

de rest ben ik even kwijt vrees ik...

3. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    @Jeans, ooh balen zeg dat ze het niet meer konden wijzigen!Lief dat je vriend meteen ff langs die mensen is gegaan! 259 euro is idd geen kattenpies!
    Nou idd hier gaat je bloeddruk wel ff van omhoog!

@Erminea, have fun in Barcelona! :)

@Sari, goed geslaagd dus! :)

Ik heb ff een vraagje: Moesten jullie tijdens een van de controles urine inleveren? Mijn schoonzus moest laatst urine meenemen. Maar dit heb ik nog nooit gehoeven!

4. Jeansflower

Jeansflower Fanatiek lid

6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
    Nee, ik heb nog nooit urine hoeven meenemen. Alleen gister moeten plassen daar vanwege m'n bloeddruk maar niet van te voren al..

5. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Reden dat ik het vraag is dat ik iets las over die streptokokkenbacterie.. Dacht tja, hoe kom je daar dan achter of je dat hebt of niet..

6. Jeansflower

Jeansflower Fanatiek lid

6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
    Daar kom je alleen maar achter door urine op kweek te zetten..
    Dat toont aan of je een zogenaamde heavy carrier bent (dan is t gevaarlijk voor baby)
    Of je gewoon drager bent kunnen ze aantonen door wattenstaafje langs vagina en anus te halen, maar als ze daar zitten is t dus niet erg voor de baby.

In t buitenland is zon kweek van urine standaard in de zwangerschap, in Nederland raar genoeg niet!

7. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Ja ik vind dat dus ook raar dat het in Nederland niet standaard is zo'n kweek!

8. Jeansflower

Jeansflower Fanatiek lid

6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
    Ja komt door de statistieken..
    Kans dat je t overdraagt tijdens de bevalling is volgens de gyn 50% als je heavy carrier bent zonder antibiotica.. Dan wordt 1-4% van de besmette kindjes uiteindelijk ziek.
    Door AB maak je de overdracht kans bijna 0 zei ze..

In Nederland wordt die 1-4% als zo laag gezien dat ze niet preventief willen testen. Terwijl mijn gyn zegt: elke baby die we kunnen weerhouden van besmetting is er 1... Gevolgen zijn namelijk zeer ernstig, vandaar dat ze ongeacht de uitslag van de nieuwe kweek toch AB willen inzetten.

Dus eigenlijk is de kans als volgt:
    38% van de bevolking heeft de bacterie.
    Een klein percentage daarvan is heavy carrier (bijvoorbeeld 10% van 38% is dus 3,8%)
    50% draagt het over dus maar 1,9% van de baby's..
    Daarvan wordt 1-4% ziek dus maar 0,019%- 0,076%
    Dat is uit m'n hoofd 2-8 op de 10.000 kinderen.

Gaat allemaal om geld, waardoor ze t dus in NL niet nodig vinden

9. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Hmm, oke! Ja, ben het ook met je gyn. eens!
    Bedankt iig voor je uitleg, ben weer iets wijzer! :)

10. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Jeans; Oh da's mooi vervelend dat dat gebeurt. En stom dat ze het niet even kunnen veranderen.. :S

@Erminea; Veel plezier in barcelona.. ik hoop natuurlijk dat je daar niet ongesteld word.

@all; morgen weer afspraak bij de vk.. En dan ga ik het strippen toch wel even aankaarten vast hoor. Volgende week mogen ze het gewoon proberen. Baby is 'dik' genoeg, en voor mij zou 't ook fijn zijn. Met 36 weken was hij al ruim 3 kilo, dus met 39 weken zal hij nog wel een paar grammetjes aan zijn gekomen. Baby moet er namelijk ook nog uit kunnen, hihi.

En net even een flink geschrokken.. Manlief belde op dat ie iets later kwam, want er was een klein ongelukje gebeurt, met de auto.
    Hij was aan't inhalen en wilde bijna gaan invoegen en toen zat er opeens iemand bij hem op de rijbaan en reed dus tegen hem aan. M zat er ook bij in, en was dus aan haar kant gebeurd. Godzijdank dat het niet frontaal was en alleen de zijkanten tegen elkaar aanzaten. Ben me rot geschrokken, maar ben blij dat met M en manlief alles goed is, ze zei nog ' Oooh Boem' toen die er tegen aan ging.. En die jongen had gelukkig ook niks die was zich ook rot geschrokken.

Maarja, wel de auto naar de kloten. passagiersdeur kan niet meer open, dus hopen dat het niet heeeel ernstig is.
    Moet ook wel weer even gebeuren op de rottigste momenten, grrr.

11. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Oooh jeetje dat is ff schrikken zeg! Gelukkig is alles goed met je man en je dochter!

12. Femmes82

Femmes82 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.414
    0
    0
    Overijssel
    even een berichtje van hier. Ik heb even niet bijgelezen. Sorry.

Net verjaardag gehad van schoonvader en vandaar even niks van mij laten horen.

Vanaf eind van de middag heb ik voorweeen. Bij de verjaardag ook de hele tijd. Wel onregelmatig en nog te doen. De ene keer zit er ruim 10 min. tussen en de andere keer ruim 5.

Ik durf niks te denken. Ben zo bang dat ik het me inbeeld omdat ik gewoon graag wil bevallen, maar aan de andere kant ben ik ook zo goed als 41 weken. Dus reden genoeg dat het kan.

Ik wilde jullie even snel op de hoogte brengen. Misschien is het loos alarm. Jullie horen meer van mij. Nu lekker een warme douche en naar bed.

13. Jeansflower

Jeansflower Fanatiek lid

6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
    Mama: oow dat is schrikken zeg! Gelukkig reageerde je dochter zo rustig! Komt inderdaad weer lekker niet uit!

Femmes: ooooowwwww het gaat beginnen!!! Heb je een zeiltje liggen?
    Spannend!!!!

14. SchoesjeR

SchoesjeR Niet meer actief

oooo femmes spannend, hoop voor je dat het niet lang meer duurt.
    rustig aan meis, lekker over je heen laten komen(zegikheelmakkelijk) ;)
    slaap lekker meiden.

15. Keef85

Keef85 Bekend lid

12 feb 2013
    816
    14
    18
    Regio Rotterdam
    Spannend meid!!!
    Zet m op!!
    Probeer nog een beetje je rust te pakken!!

@mamavanm1: jeetje, gelukkig alleen blikschade!!

16. Debbi86

Debbi86 Bekend lid

14 jan 2013
    511
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ jackie ik vind ze allemaal heel leuk maar 3 vind ik er echt uitspringen...

@mamavanm. Jeetje dat was even schrikken.. Maar gelukkig is alles goed dus als het nu bij jou gaat beginnen moet je even klimmen in de auto :)..

@ femmes. Spannend hoor
    Zet hem op meid voor het vannacht gaat beginnen.

Dan gaat de 1 e baby geboren worden ...

17. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Femmes; Wat spannend zeg.. Dat onregelmatige had ik ook, (niet dat de bevallingen hetzelfde zijn) maar betekent denk ik toch wel wat goeds.. Lekker rusten nu, en dan hopelijk komt t echt op gang. Heeeel veel succes voor t geval je niet meer kan reageren.. :) bijna zover meid.

@ongelukje; Ja dat was echt even schrikken.. ik was er ook nog niet eens bij (misschien maar goed ook). Wel fijn dat er niks 'echt' is gebeurd.. En idd op de vervelendste tijdstippen gebeurd t. Scheelt dat ik nog achter in kan gaan zitten. ;)

@all; Ik word echt gek van mezelf.. :S ik kan geen nacht meer fatsoenlijk in slaap komen. Heb rusteloze benen, en m'n liezen benen doen pijn als ik alleen al ga liggen. Mijn razende gedachten helpen ook niet mee. :S Overdag lukt t me allemaal wel, genoeg afleiding.. maar 's avonds kan ik alleen nog maar denken aan wanneer die bevalling nou s echt gaat beginnen. ik denk niet dat ik het nog langer dan een week ofzo uithou. -,- breekt me wel op zo, die halve nachten en elke x plassen. Zit er echt doorheen, en kaart t morgen ook zeker aan, bah!

klaagzang weer gedaan voor vandaag, hihi sorry voel me echt een zeur maar moet het gewoon even kwijt!!! :)

18. Shirleymommy

Shirleymommy Fanatiek lid

28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
    @jeans jah ik heb wel intresse in stuur je mn email door in pb

@mama jeetje dt is even schrikken!!! Gelukkig is alleen de auto beschadigd en niks ergs gebeurd.

@femmes ik hoop dat het doorzet meid!

19. Shirleymommy

Shirleymommy Fanatiek lid

28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
    Kan niet slapen ik word gek!!!!

20. Kowalski

Kowalski Bekend lid