Gaan voor een kindje - begin 2013!!!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sammini, 2 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    @Leetje25, Spannend meis! Goed dat je wacht met testen! (Haha dat je zolang kan wachten!) Maar voor je het weet is het woensdag!! Tijd gaat zo snel!

2. Shirleymommy

Shirleymommy Fanatiek lid

28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
    @leetje ik ga voor je duimen!!

3. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Spannend! En knap dat je het kan volhouden zonder te testen...ik ben benieuwd ;)

@ Shirleymommy Fijn dat dat wat beter voelt...:)

@jeansflower...hmm...wel tussentijdse bloedingen gehad?! Herken het niet van toen ik stopte met de pil, maar elk vrouwenlichaam is anders natuurlijk...Hoop voor jou dat het zo snel mogelijk komt ;)

@LaPalma... Dankje. Jij ook een fijne week!

4. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Oja: voor de meiden die geen ovu testen doen ( doe ik ook nog niet ) even een tip:

Hou niet te veel vast aan een eisprong op de helft van je cyclus! Ik was namelij 2 weken langer zwanger dan mijn cyclus aangaf: ik had namelijk een ' vroege ' eisprong, direct na mijn menstruatie. Kan met ontpillen te maken hebben, maar het reaultaat is een gezonde jongen van 20 maanden :)
    Dus.... De hele maand aan de slag ;)

5. Shirleymommy

28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
    @lapalma je hebt volkomen gelijk! Het was ook zo gegaan bij mn vriendin. Haar laatste menstruatie was op de 12e en oo de 16e had ze sex met haar vriend (voor het zingen de kerk uitgaan). Ze is zwanger geworden van een voorvocht. Haha

6. koekenpan

koekenpan Bekend lid

13 okt 2010
    909
    2
    18
    Randstad
    ik ben 26 (over paar weekjes 27), mn vriend is vandaag 27 geworden. Even verder nog wat over ons:
    We zijn nu 4 jaar bij elkaar, waarvan 2 jaar samenwonen. Ik ben verpleegkundige op een intensive care, mn vriend is militair. Hierdoor is hij alleen in de weekenden thuis en heel af en toe slaapt ie door de weeks ook een nachtje thuis.
    Ik heb al een tijdje een kinderwens, maar was volop in een opleiding, deze moest door onvoorziene omstandigheden verlengd worden, waardoor de kinderwens nog verder uitgesteld werd. In november had ik de mirena al laten verwijderen, deze zat er al 5 jaar in en moest eruit, en ik wilde kijken of ik nog een gewone cyclus had, dus wilde ook niet aan de pil. Ondertussen maar condooms gebruiken al heb ik een hekel aan die dingen.
    Afgelopen weekend weer met mn vriend gepraat over wel stoppen met condooms ja/nee. Vriend zat vooral in over mn opleiding en vindt het ook best een eng idee om voor een kindje te gaan. Ik zie weinig problemen met mn opleiding, ik hoef nog maar een klein stukje en dan ben ik klaar. En tja eng....ik vind het ook eng, maar aan de andere kant zou ik zoooo graag een echt gezinnetje willen zijn. Lijkt me ook echt geweldig om een zoontje (of dochtertje) te krijgen die op mn vriend lijkt :D
    Nou in ieder geval hij was erg makkelijk om te praten en vond dat ik mocht beslissen omdat ik t beste weet of het gaat met mn studie. Dus dezelfde avond nog de condooms op t nachtkastje laten liggen :D (Vond mn vriend trouwens wel een beetje eng hahaha)
    Deze cyclus gaat sowieso niets worden want ik moet deze week ongesteld worden, dus hij kan er langzaam een beetje aan wennen.

heel verhaal :D

7. koekenpan

koekenpan Bekend lid

13 okt 2010
    909
    2
    18
    Randstad
    ohw hahaha 2 tellen na dit epistel moest ik naar de wc en ben al ongesteld! nou op naar het echte werk!

8. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Jammer dat je ongi bent geworden, maar ach dan heb je nu wel weer wat zekerheid en kun je in de gaten gaan houden wanneer je eitje komt! Spannend he, voor het eerst vrijen zonder condoom :D Ook al weet je dat je niet in de 'goede periode' vrijt, dan nog is het super spannend! Je hebt wel meteen nette cyclus zeg, fijn!

Ik ben vol spanning aan het wachten op mijn ovulatie, als ik die netjes op de helft van mijn cyclus zou hebben dan zou dat komende vrijdag zijn (als m'n cyclus tenminste echt 28 dagen is). Ik ga het in de gaten houden door te letten op cervixslijm, schijnt een goede en duidelijke manier te zijn om je ei te ontdekken zonder tempen en testen. Ben benieuwd!

9. Jeansflower

Jeansflower Fanatiek lid

6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
    @koekenpan: spannend. Loop je ook continue diensten als verpleegkundige of doe je alleen de dagdienst?
    Anders wel lastig te combineren denk ik, onregelmatige dienst en je partner alleen t weekend thuis. Of valt dat mee?
    Succes met klussen na je ongesteldheid!

@allen: ik denk dat die 2 dagen wat bloedingen overdag misschien toch m'n ongesteldheid was.. Gezien er nu nog steeds geen ongestelheid is.. Dan zou ik een cyclus van 21 dagen gehad hebben.ik lees op internet dat t vaker voorkomt dat de ong na de pil zo licht is dat t bijna geen ongesteldheid is. Ach, ik ga gewoon lekker door met eisprong testen en van t weekend weer zwangerschapstest proberen.

@shirleymommy: is je kramp al beetje gezakt?

10. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Oh ja, koekenpan, gefeliciteerd met je vriend natuurlijk!!

11. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    @jeansflower, lastig he om je eigen cyclus te ontdekken zo na het stoppen met de pil. Idd maar gewoon doorgaan met testen en kijken wat er uit komt!

12. koekenpan

koekenpan Bekend lid

13 okt 2010
    909
    2
    18
    Randstad
    Even kort reageren via mobiel.
    Thnx voor de felicitaties :D
    onze beroepen zijn idd lastig combineren met een kindje, ik werk allr diensten, ook nacht en avond. We hebben wel al gekeken naar de migelijkheden en het kan wel, zal wel veel op mij neerkomen maar dat vind ik niet erg.

13. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ik werk ook onregelmatig. Dagdiensten tussen 07.00 en 18.00, en avonddiensten tot 24.00 uur, en over een half tot 1 jaar ongeveer ga ik ook nachtdiensten draaien. Mijn vriend werkt gewoon 08.00 tot 17.30. Ik ben benieuwd hoe dat in de praktijk gaat uitpakken met een baby'tje, en vooral ook met kinderopvang.

14. Shirleymommy

28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
    @koekepan gefeliciteerd met je vriend! Wat spannend dat je er voor gaat! Maar jammer dat jou vriend niet vaak thuis is. Want straks heb je een eisprong en hij is gwn niet thuis dan heb je gwn een ronde weggegooid zonder te proberen. :( maar ik ga voor je duimen dat jou eisprong alleen in het weekend springt haha.

@jeansflower jah vandaag heb ik geen krampen meer. Gwn normaal als eerst. Ik heb echt nog nooit in mn leven zo erge menstruatie kramp gehad dat ik een aspirintje moest nemen.

15. koekenpan

koekenpan Bekend lid

13 okt 2010
    909
    2
    18
    Randstad
    Afgelopen 2 cycli had ik mn eisprong in t weekend....hopen dat mn cyclus zo superregelmatig blijft :D

16. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    @Koekenpan, gefeliciteerd met je vriend!
    Dus volgende ronde gaan jullie ervoor! Spannend!

17. Femmes82

Femmes82 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.414
    0
    0
    Overijssel
    Dag allemaal,

Zo weer even bij gelezen na een hele werkdag.

@ Koekepan, gefeliciteerd met je vriend. Fijn dat je nu duidelijkheid hebt. m.b.t. je cyclus. En als je ei net iets buiten het weekend valt, maakt dat nog niet zo uit. Zaadcellen blijven vaak nog 48 uur leven en de echte hardnekkige 72 uur.

@ Jeansflower: ik hoop voor je dat je snel je cyclus een beetje in de gaten krijgt. Een cyclus van 21 dagen kan idd.

@ La Palma: het klopt dat je, je niet te veel vast moet houden aan 14 dagen voor en/of 14 dagen na een menstruatie m.b.t. je ei. Ik deed dit eerst ook. Afgelopen maand ben ik een beetje begonnen met ovu-testen. EN dus niks. Ik dacht dat mijn kansen voor die maand waren bekeken. Later in de week ineens rekbaarslijm (maar geen knal ovu-testen). Ik zat toen op dag 18/19 en nu zwanger:)

18. Femmes82

Femmes82 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.414
    0
    0
    Overijssel
    Hoe gaat het verder met iedereen?

19. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Hier gaat het prima! Mijn temperatuur is nog niet gestegen. Had vandaag last van kleine steekjes ofzo in mn buik (let er nu natuurlijk op) Dus misschien vandaag pas mn eisprong gehad? Had vrijdag en zaterdag positieve ovulatietesten.. Zal zo nog eens een ovulatietest doen.. Kijken wat ie doet.. Nou ja misschien is morgenochtend mijn temperatuur hoog..

Maarre verder alles prima hier hoor! Lekker gewerkt vandaag :)
    En hoe is het met jou?

20. Femmes82

Femmes82 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.414
    0
    0
    Overijssel
    Meestal geeft de ovu-test 24-48 uur van te voren positief aan. Dus als je goed geklust hebt, heb je iig je best gedaan.

Hier alles goed. Niet tot nauwelijks klachten. 's Ochtends niet helemaal fit.Niet echt misselijk maar hangt er tegenaan. Ik mag dus tot nu toe niet klagen.

Deel Deze Pagina