Gaan voor een kindje - begin 2013!!!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sammini, 2 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    @Femmes, leuk een meisje! Hihi al een jongen en een meisje! Misschien gaan ze wel daten over een jaar of 18 ;) Jij en MamavanM1 wonen in hetzelfde dorp toch? Haha

2. Femmes82

Femmes82 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.414
    0
    0
    Overijssel
    haha, we wonen idd in hetzelfde dorp. Ze kunnen zelfs nog in dezelfde klas terecht komen;)

3. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    ah ja, juist, in zelfde dorp, zo grappig.

proficiat met jullie toekomstig meisje hé!!!

4. Sari123

Sari123 Actief lid

26 jan 2013
    499
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben ook weer even online.

Leuk Femmes een meisje :D

Fijn dat alles goed gaat voor de dames die een echo hebben gehad.

Ik ben toch wel echt ongesteld geweest 2,5 dag echt helderrood bloed. Dinsdag laatste dag.
    Dus vanaf morgen maar om de dag klussen tot de volgende ongesteldheid, die dan niet komt natuurlijk ;)

Ik ga even een film af kijken en dan lekker slapen.
    Morgen lekker tot 12:30 werken en dan weekend!

5. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Echt leuk, jongen en meisje. :)

Haha, kids aan't daten :p.. Weten we in elk geval dat ze geen 'verkeerde' aan de haak hebben geslagen.

Is iedereen nog van plan om naar de zwangerschapsgym te gaan, of niet echt behoefte aan?! ;)

6. Kowalski

Kowalski Bekend lid

23 jan 2013
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    @femmes: wat leuk een meisje!!! :) Roze shoppen :)

@zwangerschapsgym, ik heb dat nooit gedaan. Zag mezelf niet zo zeer puffend tussen allemaal andere zwangeren zitten hihi. Heb jij het bij je dochter wel gedaan MamavanM1?

7. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    @Zwangerschapsgym, zat net ff te kijken en lijkt me opzich best leuk!
    Zo'n pufcursus zie ik denk ik niet zitten hoor!

8. Jeansflower

Jeansflower Fanatiek lid

6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
    Ik bedoel ook zwangerschapsgymnastiek, zon cursus samen bevallen dat lijkt me echt helemaal niks!

9. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Haha, oke.. zit tochc allemaal bij elkaar in, dat je info krijgt hoe de bevalling zou kunnen gaan en hoe je moet puffen en hoe dit en dat etc etc.

Ik heb het niet gedaan hoor bij mn dochter. Misschien dat ik nu wel zou kunnen gaan, ivm nieuwe mensen ontmoeten?!

Maarja, voor t puffen benk t niet nodig. Heb de vorige x ook wel gepuft wat ik kon, en het was nog steeds auw auw auw. OOK MET RUGGEPRIK :mad: nee, helemaal prima gegaan.

Denk dat je zo'n klasje moet doen omdat je het leuk zou moeten lijken, nieuwe bijna mama's ontmoeten. Voor de rest zou je het niet hoeven doen geloof ik. :)

10. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    kweet niet wat die zw.gymnastiek juist inhoudt en of ze dat in België ook doen... er zijn wel lessen yoga, maar de dinsdag om 17u... ja hoor, echt een uur waar iedereen vrij is, denk niet dat ik een gaatje vind in agenda!

11. Jeansflower

Jeansflower Fanatiek lid

6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
    Mamavanm1; denk ook dat dat voor veel vrouwen de reden is om het te doen. Hier is t op woensdag van 20:30 tot 21.45 en soms 19.00-20.15.

Eda: 5 uur.. Wat een tijd!!

Bij ons houdt de gym het volgende in:
    Inhoud zwangerschapsgym:

• De juiste houding tijdens dagelijkse bewegingen: staan, zitten, lopen, bukken en tillen
    • Contact maken met je baby in je buik
    • De fitbal gebruiken tijdens en na je zwangerschap
    • Ontspannen in de zwangerschap en tijdens de bevalling
    • Oefeningen voor alle spiergroepen die tijdens de zwangerschap en bevalling belast worden
    • Verschillende ademhalingstechnieken om de ontsluitingsweeën op te vangen
    • De perstechniek in verschillende baringshoudingen
    • Oefeningen voor het verminderen/ voorkomen van bekkenpijn.

Misschien hebben ze in België ook zo iets?

12. Femmes82

Femmes82 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.414
    0
    0
    Overijssel
    Ik zelf wil de zwangerschapsyoga gaan doen. Het schijnt dat je daar goed leert ontspannen en de oefeningen en technieken (mbt ontspannen en ademhaling) heel goed kunt gebruiken bij het opvangen van de weeen waardoor het ietsjes dragelijker wordt. Voel ik zelf meer voor dan de gym. Ik lees op internet ook veel positievere verhalen over de yoga dan de gym.
    De yoga is trouwens niet zweverig. Ik doe nu ook yoga op de sportschool en is vooral gericht op het stretchen en kracht vergroten in je lichaam.

13. babyflower

babyflower Actief lid

8 feb 2013
    438
    0
    0
    NULL
    purmerend
    wij gaan wel naar een cursus samen bevallen. mn broer heeft dst ook

gedaan en hij en mn schoonzus hebben er veel aan gehad.
    hij raad het echt aan. ik merk aan mn vriend dat hij het ook
    fijn vind om meer te weten over bep. dingen en hoe die me het
    beste bij kan staan. dit is iets wat we samen kunnen doen.
    we gaan zo behang shoppen! zin in!

14. erminea

erminea Bekend lid

12 dec 2012
    890
    1
    0
    NULL
    NULL
    Veel plezier met behang shoppen Babyflower!

Ik zit hier voor jan met de korte achternaam op mijn werk, er is geen kip en ik word ineens zo zenuwachtig, kan me helemaal niet meer op mijn werk concentreren. Ik heb altijd gedacht dat ik de nuchterheid zelve was maar je kan me vandaag even bij elkaar vegen.

Zou ik nog kans maken als ik 10Dpo ineens een lage temp. heb? gister 37.1 en vandaag 36.8. Heb sinds gister wat steken en menstruatieachtige krampen.

Sorry hoor jongens voor dit zeurbericht. Ik zie het gewoon allemaal niet meer zitten even.

15. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    @Erminea, 36,8 was bij mij nog hoog! Op de dag dat ik 36,8 had testte ik positief! :)

Ooh ik duim voor je meis!

16. Sari123

Sari123 Actief lid

26 jan 2013
    499
    0
    16
    NULL
    NULL
    Erminea komt wel goed en het forum is ook om even te komen als je niet helemaal lekker voelt <3

17. erminea

erminea Bekend lid

12 dec 2012
    890
    1
    0
    NULL
    NULL
    Thnx dames, lief van jullie. Ik ben ergens ook zo bang dat die zenuwen er voor zorgen dat ik toch Ongi word. Ik heb besloten dat ik maandag een testje ga wagen. Dank je voor het duimen!

18. Jeansflower

Jeansflower Fanatiek lid

6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
    Erminea: ik heb helaas geen verstand van temperaturen.. Zelf nooit gedaan. En vraag me ook af of t bij mij helpt want mijn normale temperatuur is al 37,66
    Zou ik dan 38 hebben bij m'n ei?!?!

Dus kan je daar niet mee helpen.
    Maaaaaar ik kan wel heel hard voor je duimen en hopen natuurlijk :) en van zenuwachtig zijn word je gelukkig niet ineens ongesteld als je zwanger zou zijn ;)

Nog even volhouden meid!

19. babyflower

babyflower Actief lid

8 feb 2013
    438
    0
    0
    NULL
    purmerend
    dank. we zijn geslaagd!

van temperaturen heb ik ook totaal geen verstand... vind ht
    een hele kunst, als ik zo al die berichtjes lees!

lkkr zeuren lucht toch lekker op! gewoon doen! zijn we voor!

20. Eda

Eda Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.566
    0
    0
    Dierenarts
    België
    kan ook niet helpen met de temperatuur

ik weet wel dat ik niet zenuwachtig was, maar eerder echt rust had voor de NOD, want had zoiets van, is het nu niet, zal het wel een ander keer zijn (was al zo dankbaar om mijn ei gespot te hebben met de ovutesten, dat ik gewoon heel blij was dat mijn cyclus zo netjes was)

maar ja, geduld hebben is idd het moeilijkste hé

in België is er wel prenatale kinelessen, waar je leert ademen en zo en na de bevalling ook week bekkenbodemoefeningen en zo... dat ben ik wel van plan van te doen en voor de rest, verwacht dat de gyn me gewoon op de hoogte stelt van wat er is en wat aangeraden is om te doen. 's avonds zou nog gaan, maar die yoga dinsdagNM om 17u vind ik gewoon een grap, moest het nu meerdere dagen mogelijk zijn (ben vaak woensdagNM en vrijNM vrij) ok, maar we hebben ook nog geen kinderen, hoe gaat dat dan voor vrouwen met een gezin? of nemen ze dan die kindjes mee naar de yoga... dus ook een beetje principieel ga ik daar niet aan meedoen.

Deel Deze Pagina