Ooooh, oke. heb ik nog nooit gevoeld eigenlijk. :O Haha, dacht ik zoek het wel op. Nou dan weet nu iedereen dat je daar niet aan hoef te voelen of je zwanger ben of niet. @all: grrrrr, ik heb een klein meisje in bed liggen, en die wil maar niet slapen, ook al is ze de hele dag wakker. madam ligt nog lekker in bed te brabbelen en te gillen. En trouwens: als jullie dames zwanger zijn, hebben jullie dan voorkeuren, bijvoorbeeld of je thuis of in het ziekenhuis wil bevallen of fles of borstvoeding geven? of je een jongen of meisje wil?
@mamavsnM1: haha ja handig is dat he! Terwijl ze het meestal nog wel gewoon nodig hebben. Ik ga geen borst voeding geven als ik weer een kindje krijg. Dat is al zeker. Ik wilde bij mijn dochter graag thuis bevallen, maar uiteindelijk had ik geen keuze en ben ik met 38+6 ingeleid. Met 36 weken ben ik over gedragen aan de gyn. Ik denk dat ik bij een volgende weer in het ziekenhuis wil bevallen. En ik zou een jongen wel heel leuk vinden omdat ik natuurlijk al een dochter heb. Maar als het een meisje wordt dan ben ik daar natuurlijk net zo blij mee . En jij? Willen jullie weten wat het wordt/is?
ok ahahah weer wat geleerd. baarmoeder dus. wat raar dat je tijdens het klussen daar geen last van hebt he. nog 2 dagen en dan hopen dat je niet ongie wordt en een positest hebt bedankt. ga weer me bedje in.
Haha leuk onderwerp: baarmoedermond. Ik heb zelf nog nooit mn baarmoedermond gevoeld en weet dus ook niet hoe het voelt. Ik merk wel dat ik op sommige periode van mn cyclus dat het pijn doet tijdens seks als mn vriend wat dieper gaat terwijl ik normaal heerlijk vind. Als ik ga bevallen dan wil ik liever in ziekenhuis bevallen want stel dat als er iets fout gaat ben je al in ziekenhuis met alle apparaten. Dat heb je thuis niet. Maar daar ga ik niet er van uit. Ik hoop natuurlijk op een mooie makkelijke bevalling. Ik ga mn kinderen zeker borstvoeding geven. Want daar zitten alle afweersysteem-stoffen in die je baby hard nodig hebt. Want ik merk dat met mezelf. Mn moeder had ervoor gekozen om geen borstvoeding te geven. En ik ben 2 maanden te vroeg geboren. Mn gezondheid is niet zo goed. Ik mankeer van alles. Toen ik net geboren waa moest ik wel t/m mn 3e jaar elke week naar ziekenhuis voor controle en eventueel een prik wanneer het nodig is. En toen mn moeder zwanger was van mij zorgde zij niet goed voor haar zwangerschap. Ze probeerde zo min mogelijk te eten omdat ze niet wilt aankomen en ze wilt zo snel mogelijk weer afvallen wanneer ze gaat bevallen. Toen mn moeder zwanger was van mij was ze toen nog maar 17. Ik neem haar niet kwalijk want ze was nog jong. Maar ik weet dit allemaal omdat zr het aan mij vertelde. Dus ik denk dat borstvoeding heel erg belangrijk is voor mn kind.
Ik snap wat je bedoeld @shirlymommy, maar het is niet zo dat als je dan borst voeding geeft dat per definitie zo is dat je minder ziek bent of meer ziek als je fles voeding geeft. Mijn dochter heeft geen borstvoeding gehad en is echt bijna nooit ziek . Ook heeft ze een sterke weerstand . Wel vervelend dat je zo terug kan kijken of de zwangerschap van je moeder, en jou eerste jaren.
Ik zou het liefste thuis willen bevallen maar het is natuurlijk maar de vraag of dat mogelijk is. Lijkt me heerlijk relaxt gewoon in je eigen omgeving en niet tussendoor naar het ziekenhuis hoeven te rijden. Ik zou wel borstvoeding willen geven maar ik denk niet langer dan een half jaar. Héél stiekem heb ik een kleine voorkeur voor een meisje. Maar ik heb een voorgevoel dat wij alleen jongens krijgen. Bij mijn vriend in de familie zijn het namelijk allemaal jongens. Maar een jongetje is net zo welkom hoor! Als je het maar gezond is dat vind ik het belangrijkste.
Goh ik leer nog wat op dit forum! Heb m zelf nooit gevoeld met m'n vingers maar wel tijdens seks. Zou wel in t ziekenhuis willen bevallen, al die troep in m'n bed enzo zou ik niet willen. En borstvoeding weet ik nog niet, ik denk t wel Maar dan voor korte periode tot ik weer zou gaan werken. En stiekem t liefst een meisje maar jongetje is natuurlijk ook leuk. En mijn vriend z'n familie is alleen maar jongens. Dus kans op jongens is wel groot. Maar ik denk dat wij een meisje krijgen haha. Eerst maar eens een posi test nog iets meer dan een weekje
Ik had woensdag 2 weken geleden de bijna positieve ovutest, dus donderdag of vrijdag mijn ei. Dan ben ik a.s zaterdag pas overtijd. En als ik nu al zou testen kan ik het nog niet tegen m'n man vertellen, die is tot zaterdag op wintersport.. En ik kan het anders echt niet voor me houden mocht het zo zijn! Maargoed.. Ik ga er nog steeds niet vanuit hoor
Hoi allemaal, @CupCake en Kowalski whaa spannend!!! Ik hoop voor jullie dat het raak mag zijn...!! @SchoesjeR Ik had nog niet gereageerd...ikmbegrijp nu wel je angst en onzekerheid wat beter. Je kijkt toch in de familie van hoe of wat en als dit dan moeizamer blijkt te gaan...Toch hoor je vaak genoeg dat het niet iets hoeft te zeggen over jou! Maar bij aanhoudende onzekerheid of stress zou ik naar de huisarts gaan. @tralalala...hey, gezellig, jij er ook weer bij?! Je hebt vandaag je nod, las ik dat goed?! En hoe gaat het nu? Ik hoop dat er geen rode duivels te vinden zijn voor je @all: euhmz baarmoedermond...geen idee, ik voel niet... Vind dat eng ofzo...maar weet wel dat het soms tijdens de gemeenschap pijnlijk kan aanvoelen in onderbuik...zal daar dan wel mee te maken hebben denk ik. @MamavanM1 ...euhmz....ik heb een 10 jaar geleden een borstverkleining ondergaan...borstvoeding geven zit er volgens mij niet meer in...Ik zou wel thuis willen bevallen, maar vind dat ook weer veel te spannend...dus misschien evennaanvoelen hoe ik mijmvoel als ik echt zwanger mag zijn En het geslacht zou mij niet uitmaken...als het maar gezond mag zijn en gelukkig mag worden hoe cliche
@ndnk: Het schijnt wel te kunnen als je borstverkleining hebt gehad hoor. Vrienden van ons, zij heeft ook een borst verkleining gehad, en nu is ze zwanger, en ze ging het dus ook vanuit dat ze geen borstvoeding zou kunnen geven, maar nu is ze 27 weken en haar borsten lekken!! dus misschien gaat het toch wel. @all: pff gister en vandaag voel ik me niet zo lekker. heb echt snel na de maaltijd weer honger, en als ik dan niet wat eet, dan krijg ik hoofdpijn en word ik misselijk. en weer wat krampjes, dus verwacht gewoon echt mijn ongi te krijgen. Mijn man vroeg gister of onze dochter misschien met stift op mijn borsten had zitten tekenen ... helemaal blauw. haha. Maar verder zijn ze niet pijnlijk. Bij mijn dochter heb ik daar ook geen last van gehad. Ik vind het reuze spannend. Mijn man zei gister: is het niet handiger als je nog een weekje wacht met testen? Die testen zijn best duur toch? ik: nou ik kan niet wachten hoor! en ik heb er 2 voor 5 euro . Dus morgen of zondag gaan we testen. Bij mijn dochter heb ik alleen getest en toen ben ik naar beneden gerend toen ik twee streepjes zag. ik zei tegen mijn man: ohhhh kijk!!! een streep is een streep, dus ik ben zwanger!!!! zegt hij: oh euh... ik moet even mijn brood afmaken. Hij was helemaal verrast.
ben ik ook weer heb de afgelopen dagen veel gewerkt, dus tijd gaat lekker snel. Over baarmoedermond: ik heb er een afkeer van om bij mezelf met een vinger erin te gaan, dus ik doe dat ook eigenlijk nooit. (alleen met tampons) Voorkeuren: Ik mag denk ik niet thuis bevallen ivm 4 hoog wonen zonder lift, dus dan zou het t ziekenhuis/geboortehotel worden. Ik wil zeer zeker borstvoeding proberen te geven. Ik vind dat dat het beste is voor moeder en kind. Ik heb zelf enorm veel allergiën, astma en eczeem en als t ff kan wil ik mijn kind een voordeel geven zodat de kans iets kleiner is dat hij dat later ook krijgt. Overigens heb ik zelf ook 9 maanden borstvoeding gehad, maar bij mij mocht het niet baten . Een jongen of meid maakt me niets uit, een jongen lijkt me zo super leuk om een soort mini-versie van mn vriend te zien. En mn vriend leuke "mannen-dingen" te zien doen met m. Een meisje lijkt me weer leuk om leuke kleertjes te kopen, haartjes leuk te doen en lekker aanteutelen. Eerst maar zwanger zien te worden, en zolang het gewoon een minimensje wordt en alles erop en eraan zit, vind ik alles prima. @ hier: Had gisteravond tijdens het werk behoorlijke buikpijn bij mijn baarmoeder en liezen, nog steeds zit het daar niet helemaal lekker. Geen idee wat ik daar nou van moet denken. Of ik heb mn eisprong later dan ik had gedacht....of een innesteling? Of gewoon onlogische niets betekenende buikpijn Nog iets meer dan een week en dan heb ik duidelijkheid, kan ik testen of wachten tot ik ongesteld word. Ik vind die wachtweken maar niets Het is niet erg als het niet in 1 keer raak is (ga ik ook wel van uit), maar ik wil het dan in ieder geval gewoon weten
@Kowalski....dat ligt eraan hoe de operatie is uitgevoerd en hoe ze je tepel hebben verplaatst. Is hij helemaal los gemaakt bijvoorbeeld of hebben ze nog iets intact gehouden en verschoven...bij mij is ie helemaal los gemaakt... Anyway...ik zou het wel mooi vinden als het toch kan, maar ik ga er vanuit dat het niet kan.
Even een upje. Staat alweer zoveel pagina's terug. Proberen zwanger te raken: -Kowalski (26 jaar), ronde ?, 2e kindje, NOD 1 Februari? -SchoesjeR (26 jaar), ronde 1, 1e kindje, NOD 5 Februari -Eda (30 jaar), ronde ?, 1e kindje, NOD 5 februari -Jeansflower (26 jaar), ronde 1, 1e kindje, NOD 9 Februari -Koekenpan (26 jaar), ronde 1, 1e kindje, NOD 11 Februari -Leetje25 (25 jaar), ronde ?, 1e kindje, NOD 18 Februari -NdNk (27 jaar), ronde 1, 1e kindje, NOD 19 Februari -JackieSt (31 jaar), ronde 2, 1e kindje, NOD 21 Februari -Shirleymommy (20 jaar), ronde 2, 1e kindje NOD 23 Februari -Kaatje87 (25 jaar), ronde 6, 1e kindje, NOD 27 Februari -Cupcake88 (24 jaar), ronde 1, 1e kindje, NOD ? -La Palma (29 jaar), ronde ?, 2e kindje, NOD ? -Sammini (34 jaar), ronde ?, 1e kindje NOD ? -Tralalala (27 jaar), ronde ?, 1e kindje, NOD ? Zwanger! Femmes82, (30jaar), 1e kindje, uitgerekende datum: 14 september MamavanM1, (18 jaar), 2e kindje, uitgerekende datum: 8 Oktober
Proberen zwanger te raken: -Kowalski (26 jaar), ronde ?, 2e kindje, NOD 1 Februari? -SchoesjeR (26 jaar), ronde 1, 1e kindje, NOD 5 Februari -Eda (30 jaar), ronde ?, 1e kindje, NOD 5 februari -Jeansflower (26 jaar), ronde 1, 1e kindje, NOD 9 Februari -Koekenpan (27 jaar), ronde 1, 1e kindje, NOD 11 Februari -Leetje25 (25 jaar), ronde ?, 1e kindje, NOD 18 Februari -NdNk (27 jaar), ronde 1, 1e kindje, NOD 19 Februari -JackieSt (31 jaar), ronde 2, 1e kindje, NOD 21 Februari -Shirleymommy (20 jaar), ronde 2, 1e kindje NOD 23 Februari -Kaatje87 (25 jaar), ronde 6, 1e kindje, NOD 27 Februari -Cupcake88 (24 jaar), ronde 1, 1e kindje, NOD ? -La Palma (29 jaar), ronde ?, 2e kindje, NOD ? -Sammini (34 jaar), ronde ?, 1e kindje NOD ? -Tralalala (27 jaar), ronde ?, 1e kindje, NOD ? Zwanger! Femmes82, (30jaar), 1e kindje, uitgerekende datum: 14 september MamavanM1, (18 jaar), 2e kindje, uitgerekende datum: 8 Oktober
@All, als ik zwanger mag raken dan weet ik eigenlijk niet waar ik wil bevallen. Denk dat ik thuis zou willen bevallen aangezien ik niet zo heel ver van het ziekenhuis woon. Mijn lichte voorkeur gaat ook uit naar een meisje, maar goed bij ons zijn ook allemaal jongens.. (Moet toch iemand een meisje krijgen?) Maar idd als het maar gezond is.. Een jongen is ook leuk! En borstvoeding? Zou ik wel willen proberen.. Maar een halfjaar vind ik meer dan genoeg eigenlijk.
Hier hetzelfde. Ik weet het nog niet met het bevallen. Mijn man heeft een voorkeur voor het ziekenhuis ivm met de rommel thuis en dat hij heel zuinig is met onze nieuwe boxspring. Ik neig wel meer naar thuis. Eigen omgeving enz. Borstvoeding denk ik ook wel, maar niet zo lang. Gewoon om mee te starten en dan een paar maand. Maar daar moet ik mij nog in verdiepen. Ook een lichte voorkeur voor een meisje. Ik ben een echt meisje meisje. Daar komt het denk ik vandaan. Ik weet ook heel veel leuke meidennamen, maar jongensnamen?.....ik kom er niet op. Een jongen is natuurlijk hartstikke welkom. Ik heb trouwens het gevoel dat het een jongen is, mijn man ook. We zullen zien. Al dames (bijna) aan het testen?
Ik kan echt niet wachten... Heb steeds steken in m'n eierstok bij onverwachte bewegingen. Soms soort weeïg gevoel.. Dus of een innesteling of gewoon niks haha. Maar voelt heel anders dan een komende ongesteldheid. Jongensnamen zijn moeilijk he!!! Vinden wij ook zo lastig. Zou t wel leuk vinden om als 2e naam de naam van mijn vriend z'n tweelingbroer te doen. Maar 1e zijn we niet over uit. Meisje weten we meerdere namen maar zijn we ook nog niet over uit. Hij wil echt een Hollandse naam en ik liever iets meer Engels klinkend of een naam die zowel NL als Engels is. Maar femmes, voor jou is t niet alleen maar fantaseren maar moet je t echt weten over een paar maanden haha' Wanneer staat je 1e afspraak ook alweer?