Gaan voor een kindje - begin 2013!!!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sammini, 2 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeansflower

Jeansflower Fanatiek lid

6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
    Ervan uitgaande dat je 2 weken na je ei ongesteld zou moeten worden. Precies weet je t pas als je echo gehad hebt denk ik.

2. Jeansflower

Jeansflower Fanatiek lid

6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
    Ja 21 oktober zou ook kunnen :)
    Lopen we bijna gelijk op!

3. Shirleymommy

Shirleymommy Fanatiek lid

28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
    @jeansflower mn ei is vroeg deze maand. Vanaf dat je ei springt zal je twee weken later menstrueren. Dus deze maand heb ik een cyclus van 28 dagen.

4. Shirleymommy

28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
    @jeansflower ik heb nu al last van mn borsten. Is dat niet een beetje vroeg? Hoe zit het met jou?

5. Jeansflower

Jeansflower Fanatiek lid

6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
    Nope nog nergens last van. Behalve veel lucht in m'n darmen..
    Kan best hoor dat je zo snel last hebt!

6. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    haha, vevelend als je het nog niet helemaal weet, maar als je weet wanneer je ei is geweest inderdaad dan is t makkelijker.
    Ja, ik draag ook wel jurkjes of tuniekjes, dus ff op bonprix ofzo paar leggins bestellen, want die wat ik nu heb zitten eeeecht niet fijn, veel te strak. en scheelt dat ik dik ben in de zomer, dan zijn we niet zo veel kleren nodig haha.

en trouwens zere borsten kan zat hoor :), had ik vorige x ook best vroeg last van, moest ze echt even vast houden als ik over een bultje fietste, zo gevoelig ! :D nu helemaal geen last van. Zal nog wel van alles bijkomen straks.

@zwangeren: misschien domme vraag hoor en een beetje vroeg maar ben best benieuwd, nu je echt zwanger bent, ben je dan meer bang voor de bevalling als je er nu over nadenkt?

7. Jeansflower

Jeansflower Fanatiek lid

6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
    Nee ben niet echt bang voor de bevalling ofzo.
    We zien t wel haha misschien komt die angst nog ;)

8. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Oke, ja ook niet echt bang, maar van shit nu moet ik wel echt!
    scheelt ook dat als je 39 weken op weg ben dan hoop je elke dag dat het begint :D haha

9. Femmes82

Femmes82 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.414
    0
    0
    Overijssel
    @ Kowalski: Wat balen dat de test weer negatief was. Ik hoop voor je dat je snel zekerheid hebt.

@ Shirley: GEFELICITEERD. Nu is het echt definitief. Super.

@ Jeansflower en Shirleymommy: ik wordt wel zwaarder, maar dat komt misschien ook omdat ik soms meer eet dan nodig. Mijn broeken kan ik nog gewoon aan. Wel zijn mijn borsten erg gegroeid. Vandaag maar alvast een meegroei bh aangeschaft. 's avonds is mijn buik wat dikker en vandaag viel het mij ook overdag iets op. Je buik begint pas vanaf week 12 a 14 te groeien door de baby daarvoor komt het door je darmen die nu erg kunnen opspelen.
    Ik had ook gelijk vanaf het begin last van mijn borsten dus dat kan idd.

10. Femmes82

Femmes82 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.414
    0
    0
    Overijssel
    Welkom babyflower. Dit kan idd van het ontpillen komen. Ik had precies hetzelfde. Het leek wel of ik zwanger was. Succes ik hoop dat het snel raak is voor je

11. Shirleymommy

28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
    @jeansflower jah ik laat ook hele dag winden terwijl ik normaal maar 2 keer per dag doe ofzo. Best wel vervelend. Het is mn vriend ook opgevallen dat ik meer winden laat.

@mamavanM1 nee joh. Ik ben echt niet bang voor de bevalling. Ik sta helemaal klaar voor de pijn die ik ga krijgen. Had je bij je bevalling veel pijn?

@femmes dankjewel. Ik ben echt blij. Ik kan de dokter pas vanaf maandag bellen. Dus zere borsten vanaf het begin kan. En het wordt zeker erger. Ik kan nog wel erin knijpen enz. Ze doen niet super pijn.

@all willen jullie ruggenprik of wil je alles zelf doen op natuurlijke manier zonder ruggenprik enz. Of zien jullie het dan wel.
    Ik ga denk ik proberen eerst zonder te doen. En als ik het echt niet meer volhoud dan vraag ik erom.

12. Jeansflower

Jeansflower Fanatiek lid

6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
    Pff over ruggenprik enzo heb ik nog niet nagedacht hoor haha.
    En ik kan maandag pas verloskundige bellen. Zij doen met 8 weken intakegesprek en dan tussen 10-14 weken een echo.
    Je kunt bij 8 weken al echo krijgen op verzoek, maar ik gok dat je er dan voor moet betalen. Dat ga ik maandag even vragen :)

Huisarts hoef je niet eerst te bellen toch of wel?

13. Femmes82

Femmes82 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.414
    0
    0
    Overijssel
    HA hoef je niet te bellen, maar heb ik wel gedaan. Anders geeft de vk het aan hen door.

Wat betreft de echo's zou ik het idd gewoon navragen. Hier is het wel de gewoonte om met 8 weken een echo te doen en dan weer met 10-14 weken. In totaal 5 echo's.

Wat betreft ruggenprik heb ik ook nog niet over nagedacht. Ik zie dat dan wel tegen die tijd. Ik geniet nu eerst van de zwangerschap. Dat komt straks.

Borsten kunnen idd nog erger worden. Vooral leuk als je je bh uitdoet au au au.

14. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    @mamavanM1 nee joh. Ik ben echt niet bang voor de bevalling. Ik sta helemaal klaar voor de pijn die ik ga krijgen. Had je bij je bevalling veel pijn?

Oke, haha goeie instelling !:p Noh int begin vielt wel mee hoor, heb tijdens de eerste weeen nog samen gelachen op de bank met mn man, snachts. :p Maar op een gegeven moment, toen begon het zeer te doen, en toen naar het ziekenhuis gereden voor een ruggeprik. Het heeft een half uurtje gewerkt, en toen deed het niks meer inttoaal zo'n 8 extra dosissen gehad. Dus had net zo goed thuis kunnen blijven. Verder het enigste wat pijn doet zijn de weeen en op een gegeven moment dan zitten er echt geen pauzes meer tussen, toen haar hoofdje er doorheen kwam, (meeste mensen zeggen dat het voelt alsof je uit elkaar getrokken word) nou niet dus, voelde alleen druk op m'n schaambot. En ze hebben geknipt, ik heb de schaar nog gezien voordat ze knipte, helemaal niet bij nagedacht van goh nu gaat ze knippen. :D
    Tja, enigste advies: goed ademen en puffen om de weeen weg te werken, als je niet voor een ruggeprik gaat. De rest maak je toch maar half mee, en niks kan je interesseren als je kindje er maar uit komt.

Ik ga trouwens nu, als alles er naar staat, gewoon thuis bevallen. Dan kan ik lekker onder de douche gaan staan, kan ik doen wat ik zelf wil, en mijn bed is echt wel fijner als die van t ziekenhuis :).

15. Shirleymommy

28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
    @mamavanM1 wow! Gelukkig heb ik nog 9 maanden tijd on voor te bereiden!!

16. Jeansflower

Jeansflower Fanatiek lid

6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
    @femmes: 5 echo's!! Superdeluxe!
    Op de website staat dat t alleen op verzoek is, maar intake wel
    Altijd plaatsvindt op de locatie 2 omdat daar betere echo apparatuur staat. Beetje tegenstrijdig dus.

En bij 10-14 1 echo en bij 20 weken en bij 30 weken tegen betaling als je dat wilt. Dus ik denk 8 weken echo ook tegen betaling want volgens mij vergoed de verzekering bij basis alleen 10-14 weken echo en 20 weken echo.

Aanvullend geeft mijn verzekering een eenmalig bedrag om kraamzorg en bijv ziekenhuisbevalling mee te betalen als dit niet medische noodzaak is. Is geloof ik 450 euro die ik krijg en dat is vrij te besteden

17. Kowalski

Kowalski Bekend lid

23 jan 2013
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb bij mijn bevalling een betadine prik gehad (volgens mij heette die zo) het is een morphine prik. Het haalde bij mij de scherpe randjes eraf. Ik ben van 2 naar 10 cm gegaan in 2 uur en 15 min. Maar ik heb het absoluut niet als naar of zwaar ervaren. totaal heb ik 11 min geperst. de hele bevalling duurde 8 uur en 46 min. waarvan van 00.00 tot 18.00 ik rug weeen had, maar alles vond ik goed te doen. Het eerste wat ik zei was: nou was dit alles?? :D
    Ik sta open voor elke medicatie die ik op dat moment nodig heb hahaha

@babyflower: welkom! succes :)

@all: ik heb vitamine tabletten besteld die kunnen zorgen voor een regelmatigere en kortere cyclus. Heb er goede verhalen over gelezen en ga het gewoon slikken vanaf dat ze binnen zijn :)

over een week ga ik op wintersport en daar hebben we lekker een stoom cabine in het appartement! waar ik nu gewoon lekker elke dag in mag, en als ik zwanger was geweest had dat niet gemogen :D, aan elk nadeel zit ook een voordeel ;).

Vind het zo leuk dat de zwangeren club lekker uitbreid hier!! Het zou leuk zijn als we nog een tijdje allemaal tegelijk zwanger zijn ;)

18. Femmes82

Femmes82 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.414
    0
    0
    Overijssel
    Oh dan is het blijkbaar per vk verschillend. Ik vind het alleen wel raar dat je de 1e keer geen echo krijgt. Vaak doen ze dat ook om te kijken hoever je bent, of het er 1 is of dat het er twee zijn en of er ddadwerkelijk een vruchtje is. Ik zal het idd gewoon navragen.

19. Kowalski

Kowalski Bekend lid

23 jan 2013
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb met 6 weken, 8 weken, 12 weken, 20 weken en 37 weken een echo gehad.

Die met 6 weken (ik was wat bloed verloren) en met 37 weken (ik lag in het ziekenhuis) zitten er niet standaard bij.

de 8 weken is inderdaad een termijn echo. Ik dacht dat het normaal was dat iedereen die gewoon kreeg.

20. Jeansflower

Jeansflower Fanatiek lid

6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
    Op de website staat dat ze die check van meerling etc doen bij 10-14 weken echo.
    Maar ga t gewoon vragen omdat er meerdere meerlingen in mijn familie zitten en hij ook tweeling is!
    En wil natuurlijk weten hoe ver ik dan ben.

Ga maandag bellen :)

JAAA stoomcabine! Ik heb nog een saunabon en wilde nog gaan maar dat zit er nu dus even niet in, maar ja als dat alles is haha

Ik hoop op een nog snellere uitbreiding!

Deel Deze Pagina