lieve meiden! ik heb n vraag. ik ben nu 5 wkn zwanger. vanochtend gebeld met de vk en kan 15 maart terecht voor n intake. dan ben ik dus 9 weken. krijg dan dus nog geen echo. vanaf hoeveel weken krijg je normaal n echo? dank!
Babyflower: bij mijn verloskundige krijg ik m bij 8 weken, maar die is vooral om ouders gerust te stellen en checken of er iets zit & op de juiste plek. Dan termijnecho tussen 10-14 weken om te kijken of het er 1 of meer zijn, hoeveel weken je precies bent en of t goed zit enzoz en onderzoeksecho bij 20 weken om echt te onderzoeken op afwijkingen etc. En die termijnecho en 20 weken echo zijn voorgeschreven als bevolkingsonderzoek zoals uitstrijkje ook is.
@bellanoa jah dat is blijkbaar zo haha! @tralalala uiteten is toch ook leuk! Iedereen is romantisch in zn eigen manier. En het wordt druk aan het klussen voor jou! Ik ga voo je duimen dat het deze ronde gaat lukken. @babyflower ik krijg hem pas met 10 weken. Maar ik moet ze nog bellen voor een afspraak. Want mn verloskundige doet geen echo's. Wel jammer want ik mag haar echt.
Babyflower, ik weet niet of je dat kunt aanvragen. Maar je kunt t natuurlijk altijd vragen! Ik was ook van plan t te vragen als het bij mij niet standaard zou zijn. Weet wel dat je bij mijn verloskundige extra echo kunt laten maken voor 35 euro als je dat nog zou willen. Zou de VK gewoon ff bellen anders..
@ Tralala, ja ik hoop ook dat het ons snel weer gegund is. Ik weet het eigenlijk niet zo goed met dat slijm, ik lees altijd dat je aan het slijm kunt merken wanneer je vruchtbaar bent maar daar ben ik ook niet zo goed in haha.. Wil nu zo snel mogelijk weer zwanger zijn Wat eigenlijk een beetje tegenstrijdig is want eerst wilden we (vooral ML) 6 maanden wachten. Ik vond dat al wel een beetje lang, en uiteindelijk werden het 3 maanden. Ik heb 3 weken na de bevalling gevloeid en daarna ben ik voor de grap met ovulatietesten begonnen, misschien dat ik een eitje zou spotten en dan wist ik wanneer ik ongesteld zou gaan worden. Ik had toch genoeg ovulatietesten in huis, alleen had ik die toen bij Demi niet gebruikt, althans van dat merk (Z&K) maar testpoint. Als die posi was dan kleurde de testlijn al eerder als de controlestreep en nadat het vloeien voorbij was hadden we ook weer seks, die ochtend had ik nog een ovulatietestje gedaan en het was een licht streepje. De volgende dag na de seks, ik had in de nacht wel een beetje buikpijn en in de ochtend ook maar verder niet aan gedacht want mijn streepje was namelijk heel licht. Het volgende test was al een stuk donkerder en ik haal de vorige test erbij die was KNAL positief! Het werd dus eigenlijk weer spannend of het dan net raak zou zijn en daardoor zijn we er ook weer anders in gaan staan. Dat we er toch wel weer een beetje klaar voor zijn, voor een nieuwe zwangerschap na veel praten. Donderdag toch ongesteld geworden en nu gaan we er écht voor @ Babyflower, ik krijg bij onze VK echo's bij 8, 12, 20, 30 en 35-37 weken. Ik krijg nu bij de volgende zwangerschap meerdere echo's, om ons wat meer geruststellen dat alles dan goed gaat vanwege onze geschiedenis nu met demi, maar het hoefde niet per se... nou liever teveel echo's als te weinig
@babyflower haha jaah!! Als ik eerste echo hebt gehad en alles ziet er prima uit kan ik 100% gaan genieten!
dank voor alle reacties! mijn huisarts verteld namelijk dat je met acht weken al n echo krijgt. ik bel maandag wel even. of ik moet gewoon eens leren om geduld te hbbn
spannend he? idd, elke keer als ik naar het toilet ga hoop ik dat t goed zit. 5 km is ook al knap hoor! ik heb vorig jaar de dam tot dam gerend. echt helemaal leuk!
@ Allen: wat is er weer lekker gekletst. Ik heb wel meegelezen, maar had niet de energie om te reageren (moe, moe,moe). Nu dan maar even. @ Bellanoa: Welkom en wat een heftig verhaal. Ik kan me voorstellen dat het veel met je doet. Zo'n keuze maak je vooral met je hoofd omdat je weet dat het beter is, maar qua gevoel is het natuurlijk een heel ander verhaal. Knap dat jullie er nu weer voor gaan. Ik hoop voor jullie dat het snel raak mag zijn. @ Jeansflower: idd lekker vakantie. Dat is dan weer het voordeel van het onderwijs. Ik ben er ook wel aan toe. Ik ben steeds zo ontzettend moe. Ik ga een dag naar de huishoudbeurs, dagje familie opzoeken (wonen wat verder weg) en verder wat voor werk doen en ontspannen. @ Kowalski: Wat heerlijk dat je een weekje weggaat naar de sneeuw. Geniet er lekker van en ook daar niet vergeten te klussen Je kunt vanaf dag 9 ongeveer van je cyclus beginnen met de ovulatietesten. @Ndnk: hoe gaat het nu met? Is het inmiddels gestopt? Ik hoop zo voor je dat het een innesteling is. @ Keef: Welkom. Is het jullie eerste kindje? Hopelijk is het snel raak. @ Jackiest: wat gaan die dagen dan langzaam of niet? Ik hoop zo voor je dat je lichaam je niet in de maling aan het nemen is. Voor je het weet is je Nod en kun je testen. @ SchoesjeR: wat vervelend van je vriendin. Ik kan me ook voorstellen dat het lastig is dat ze je niet heeft opgezocht en dat je zo graag iet s voor haar wilt doen. Hopelijk gaat het haar lukken. En je niet schuldig gaan voel hoor als het straks bij jou wel raak is. Ik kan me voorstellen dat het heel dubbel kan voelen als het bij de een wel lukt en bij de ander niet.Maar ieder lijf is anders. Goed van je dat je er voor haar bent en ze je verhaal bij je heeft kunnen doen.
@femmes ja daar ben ik dus bang voor dat zei dus teleurgesteld is als ik bijvoorbeeld eerder zwanger ben. Ik ben niet zo en gun het hun dus meer omdat ze al zo lang bezig zijn. Ik hoop inderdaad dat we lekker samen zwanger mogen zijn en dat t bij hun ook snel lukt. Ik kan helaas niet vertellen waarom t ben hun niet lukt weet niet of zei ook hier op zit namelijk. Ja wij zijn echt hele goede vriendinnen. En ga t haar denk ik zondag ook vertellen dat we ook begonnen zijn voor het echie. Ik ga me ook zeker niet schuldig voelen als t bij ons eerder raak zal zijn en zeker genieten dan. Thanks meiden dat ik t even kon vertellen hier. Wij zijn gewoon de leukste, gezelligste en makkelijkste club hier Hahahaha. We kunnen hier lekker alles kwijt. Fijn weekend allemaal En ik duim draai me suf voor iedereen hihi
@ShoesjeR je moet ook denken dat zij hetzelfd als jou denkt. Zij gunt het jou ook heel erg. Zij gaat heus niet boos op jou worden omdat jij eerder dan haar zwanger raakt. Jullie zijn goede vriendinnen voor elkaar en die steunen mekaar toch? Enige wat jij kan doen is er voor haar zijn meer kan je niet doen. Je kan niet ervoor zorgen dat zij zwanger wordt. Je kan met haar erover hebben of ze wel haar temperatuur meet en ovulatie test gebruikt en tips geven hoe ze sneller zwanger kan worden en of ze wel foliumzuur slikt. Maar ik weet zeker dat zij jou gaat begrijpen als jij eerder dan haar zwanger wordt. En als jullir allrbei tegelijker tijd zwanger worden is het helemaal leuk!!
@femmes82: ja idd ons eerste kindje.. Iedereen bedankt voor het warme welkom! Idd een vruchtbare groep, hopelijk blijft dat zo hihi! Gister dan echt m'n eisprong gehad en gisteravond nog geklust.. Nu moet de natuur haar werk maar gaan doen.. Wat mij wel opvalt(of kan aan mij liggen) is dat als je echt in de vruchtbare periode zit.. Er minder sperma 'terug' komt.. Of is dat alleen mijn bevinding? Haha! Het blijft makkelijker 'plakken' zogezegd..
@keef haha het is mij nooit opgevallen. Grappig dat je daar oplet. Ik kan nu niet meer zeggen ik ga de volgende keer opletten. Ik kan pas weer vruchtbaar zijn over paar maanden. Maar is dat echt zo dan?
@Keef: haha grappig, ik zou het niet weten. Maar het is natuurlijk zo gemaakt dat als je vruchtbaar bent je slijm anders word en je zuurgraad is minder hoog zodat de zaadjes er langer kunnen 'overleven'. Misschien dat ze dan nog even lekker blijven plakken, haha alleen dat weet ik , of er meer in blijft zitten dat niet.
Haha ik weet t ook niet hoor.. Maar t viel me gister gewoon op.. Denk vraag of het hier ook weleens is opgevallen Nu komen de onzekere dagen.. Doe de komende dagen lekker rustig aan. Maar ga zo wel lekker een ritje maken met m'n paardje door de polder! Heerlijk!
@ Keef: En nu dus op het wachtbankje. De meest spannende periode altijd. Nu twee weken geduld zie ik. Ik hoop voor je dat de tijd vliegt.