Welkom tazzy180 Ik zit helaas in de ww. sinds deze maand. Maar kom oorspronkelijk uit de ggz. Werkte met jongeren en volwassenen met een psychische beperking. Ze zeggen op mijn werk dat ik na 3 maanden terug mag komen. Dus hopen maar. Ik werkte altijd 40 uur per week. Wil als ik bevallen ben terug naar 30 uur dan, naast ons woont een gastouder. Daar kan zij/hij dan heen als we moeten werken. Maar ik werkte veel avonden en weekenden dus zal weinig appas nodig hebben mocht ik weer terug kunnen keren. Beide opa's en oma's. Werken zelf nog dus die zullen niet veel oppassen denk ik. In ieder geval niet een vaste dag denk ik.
OMG....nu is het echt....Zie mijn test.... HEb alleen een ander probleem. Morgen zou ik aan mijn voet geopereerd worden...Heb vanochtend gelijk naar de orthopeet gebeld en ze willen het liever niet riskeren....dus tja...je raadt het al, ik kan weer terug naar het werk...Na dat telefoontje flinke buikpijn gehad...(vaak gedacht dat het dadelijk mis zou gaan zo'n erge buikpijn van de zenuwen.) Ik heb een collega verteld dat ik zwanger ben, we hebben goed contact en ik wist het van haar ook toen ze net zwanger was...(nu 26 weken). En zij gaf aan dat ik een smoesje moest verzinnen. Maar ik kan niet liegen. Met mijn man en vader over gehad en hun hadden beide zoiets van vertel hun nu eerlijk wat er is. Desnoods alleen de baas en de leidinggevende en dan zeg je tegen de rest dat de operatie is uitgesteld. En vertel je het hun pas na de 1e echo welke ik trouwens 11 dec. heb.. Het wordt me verdorie moeilijk gemaakt door hierboven! Mijn moeder zal vast en zeker vanuit daarboven hard zitten te lachen om me.... Wat zouden jullie doen?? En mag ik nog hier met jullie meekletsen??
Natuurlijk, kindje komt technisch gezien pas in 2015, dus dan pas je prima in de groep hihi en uiteraard wordt je niet uit de groep gegooid puur omdat je zwanger bent, je hoort erbij Verder sja.... als je zelf veel moeite hebt met liegen en dat tegen je gaat werken moet je gewoon eerlijk zijn tegen je leidinggevende. Ik zou zelf denk ik zeggen dat de operatie is uitgesteld door het ziekenhuis zelf en dat je ervan baalt maar die keuze kunnen wij niet voor je maken. Succes! @Tazzy180: welkom bij de groep! Foliumzuur een maand van tevoren slikken wordt aangeraden. Voor je vitamines e.d. goed op je eetpatroon letten, wat krijg je zelf al binnen? Het was of vitamine a of E (weet even niet meer) dat als je die teveel krijgt het weer niet goed is, let daar dus goed op.
Ik vind het idee van Lafarina wel goed; zeg gewoon dat het vanuit het zkh is uitgesteld. En als je dan de 11e een mooie echo hebt kun je het alsnog vertellen. En wat dat moeilijk maken betreft... ik geloof dat je op je bord krijgt wat je aankan En natuuuurlijk mag je blijven schrijven *knuffel* we laten je niet zomaar gaan
@dees gefeliciteerd! En blijf op dit draadje hoor! Hebben wij een mooi voorbeeld hoe het moet! Haha Vandaag effe naar zkh geweest voor geknelde zenuw in elleboog. Emg test daarvoor gehad. Wat een K#%^t test! -pardon my french - Krijg je kleine 'startkabels' op je hand en dan dienen ze elektrische schokjes toe. Venijnige schokjes zeg! Brr.. Maar goed uitslag was niet zo 'schokkend' dus das mooi. Zo maar eens visite ontvangen hier.
Hey Dames, @Dees wat leuk, nu echt echt zwanger en zelfs een banner ! En idd misschien doen wat lafarina zei ? Zit je precies in het midden, je liegt niet maar je zegt ook niet de volledige waarheid @Vandaag Ik heb me vannacht heel erg rot gevoeld, gespuugd met bloed en buikloop... nu heb ik al heel erg lang last van mijn maag en darmen (ik ben ook lactose intolerant weet ik sinds kort en voel precies aan mijn maag wanneer er lactose inzit) maar daarnaast ook veel last van overgeven en daarnaast laatste tijd vaak ziek , ik val erg af maar doe dat niet expres... ben veel ziek en moe dus morgen bloedprikken en heb voor nu een medicijn voor mijn maagwand gekregen... hopen dat het werkt... maar omdat ik vannacht dus niet heb geslapen en zl nu slaapt ga ik ook even slapen..... Fijne dag!
Hey Tazzy, die test heb ik een paar maanden geleden ook gehad aan mijn lnker arm, hand en vingers. Bij mij vonden ze het toen nodig om ook nog naalden in mijn spieren te prikken aiiiiii au au au Fijn dat er niks is uitgekomen bij jou, gaan ze wel verder kijken? Bij mij was het gewoon de nekhernia die knelt in de nek, maar ze wilden de arm ook uitsluiten van beknelling. @SDenise: Heel veel beterschap, en slaap lekker We zitten met veel zorg - mensen hier, of niet als ik goed lees? Ikzelf werk met auditief beperkt in combinatie met een verstandelijke beperking en/of psychiatrisch ziektebeeld, (tevens verslavingsproblematiek en taal -en leerachterstand).
Hoi Dees; ik zit met hetzelfde, mijn orthopeed en anesthesist zeiden dat ze me niet zouden opereren als ik zwanger was. Omdat in de eerste 3 maanden alle organen en vitale onderdelen gevormd worden. Ze weten niet of ze daar iets in dwarsbomen als ze je verdoven en medicatie achteraf geven. Ik zou id ook zeggen dat de arts op vakantie wilde en dat je ok is uitgesteld, dat er alleen ook andere mensen nu opgeschoven moeten worden en dat het daarom een paar weken extra duurt. Mijn anestesist zei dat hij vanaf dat je 3 maanden zwanger bent weer wilde opereren, dus wellicht kan dit bij jou ook. Succes!
Hoi vanesje34, ja dat klopt. Dat risico nemen ze gewoon niet... Maar ik ga morgen naar mijn werk en vertel het eerlijk...Als het mis gaat dan weten ze er tenminste ook vanaf. Waarom ik dan even niet vrolijk ben etc....Wordt wel moeilijk en ben enorm zenuwachtig. maar komt goed.. En daarbij moeten we wel eens zware dozen tillen op het werk....dat gaat niet meer....Zeker niet in mijn geval. Dan kunnen collega's inspringen en helpen..
Hoi meiden, Leuke dag gehad allemaal? @ Lafarina; heel veel sterkte met je hamstertje! Blijft altijd moeilijk, ondanks dat hij al oud was en een mooi leven heeft gehad! Ik gebruik trouwens nog geen ovulatietesten, maar aangezien de dagen van mijn cyclus per maand erg kan verschillen, wil ik ze wel gaan gebruiken. Welke ovulatietesten gebruik jij? En hoeveel ovulatietesten zitten er in een pakje? Ik denk dat ik veel ovulatietesten ga verslijten... Je werk klinkt trouwens erg interessant! Wilde 'vroeger' altijd die kant op, zit nog steeds in mijn hoofd... @ tazzy180; klinkt alsof er veel moet gebeuren. Succes met de verbouwing! Hopelijk hebben jullie gauw allemaal je eigen (nieuwe) plekje. @ Vanesje; vervelend dat je de komende drie maanden niet kan/mag werken. Mag ik vragen waarom? @ Dees; prachtige test! Nogmaals gefeliciteerd! En ben het eens met Lafarina. Zou dat ook zeggen als ik jou was. Daarna kan je het altijd nog vertellen! @ SDenise; beterschap! Hoop dat je gauw opknapt. Hier weer een lange werkdag achter de rug... nog 2 dagen, dan heb ik weer lekker weekend! Heb helaas echt een rot week. Slaap slecht, ben onwijs moe en de kinderen zijn onwijs druk deze week... zucht.
Dank je wel! Hij was al 2 jaar en 3 maanden, dus respectabel voor een dwergje. Daarnaast had ik hem vorig jaar oktober nog laten opereren aan een tumor op zijn buik, dus hij heeft nog ruim een jaar op reserve tijd geleefd Haha mijn andere topic gespot? Ik dacht ik ga ook niet testen, zeker niet de eerstkomende tijd als ik van de ring af ben, maar ik was toch zoooo nieuwsgierig. Gebruik nu ovulatietesten van testjezelf.nu die ik online heb besteld. Gemakkelijk te testen en binnen vijf minuten resultaat. Er zitten zeven tests in zo'n pak. Ik heb echter al gehoord van iemand dat de action ook goede heeft en daar heb je er veel meer voor minder geld. Ik kan die overnemen van die persoon omdat zij ze niet meer nodig heeft, dus ik zal je laten weten als ik ze in gebruik heb
Ik heb niet zoveel verstand van hamstertjes (heb er nooit eentje gehad), maar ik vind 2 jaar en 3 maanden een mooie leeftijd! Zeker voor een hamstertje dat ruim een jaar geleden een operatie heeft ondergaan. Gaaf dat hij daarna toch nog zo lang heeft kunnen leven! Ik denk ook al een tijdje aan een huisdier... misschien een kat of een konijn. Ben alleen bang dat een kat overal gaat plassen. En nee, toevallig niet! Maar bedankt voor de informatie. 7 zijn op zich best veel. Ben ook wel benieuwd naar de ovulatietesten van de Action. Het jammere vind ik, dat de ovulatie- en zwangerschapstesten (heb ik gehoord) er de ene keer wel zijn en de andere keer niet. Nou ja, heb nog 4 maanden de tijd en er zijn nog genoeg andere merken...
Goedemiddag dames Hoe is jullie week tot zover? Gister zijn manlief en ik naar de bios geweest. We hebben beide een Pathé Unlimited en mogen dus lekker veel naar de bios. We hebben dan ook maar meteen een double feature gedaan haha. The Hunger Games en John Wick. Allebei goeie films Vanmiddag gaan we met onze jongens naar het Kasteel van Sinterklaas in Helmond. We hebben kaartjes gekocht en de jongens hebben er zin in. En ik stiekem ook Morgen middag hebben we samen een verjaardag en rondom etenstijd wordt zoonlief opgehaald door zijn vader. En dan is het klusweekend. Haha op de traditionele manier, met hamers en een boormachine ipv dat we de slaapkamer niet uitkomen (ik heb voor het gemak maar even het berichtje gekopieerd uit mijn vorige post... heel lam, ik weet het) @Lafarina; spannend joh! en leuk. Ik kan niet wachten tot wij ook aan de klus mogen @hamsters, ik heb zelf ook altijd hamsters gehad leuke beestjes. Soms mis ik dat wel eens; een huisdier. Maar manlief vind het niet zo erg dat we er géén hebben haha. Dus dan maar niet. @Vanesje; dus als ik het goed lees heb je zo meteen 3 maanden verplicht 'vrij'. Zou het dan niet mooi zijn als die operatie daarin zou vallen, dan kan je ongestoord herstellen 3 weken en 5 dagen!! pfff das nog best ver weg eigenlijk...
Hoi Dames, ben vandaag naar het werk geweest en iedereen keek heel raar op dat ik huppelend binnen kwam lopen....gelijk ook kijken naar mijn voet....hihi Eerst de baas en mijn leidinggevende en die waren zeer enthousiast en blij voor me. En ook blij dat ik weer terug was. Het is me 100% meegevallen en een last van mijn schouders afgevallen....Als is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt ze wel... Van mijn vader kreeg ik vandaag een super grote kaart met zwanger erop....Dat vond ik zo lief!! Normaal deed mijn moeder zulke dingen.....
@Dees, gelukkig dat het zo meegevallen is vandaag. Ben blij voor je. En wat lief van je vader dat hij een kaart had gekocht