Gaan voor een kindje in 2015! nog even wachten...

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door SuusD, 10 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    @Baby86: eens met Tazzy, beter maar snel vertellen omdat je er anders maar tegenaan blijft hikken en een rotgevoel hebt. Daarnaast kunnen jullie lang genoeg zoeken naar een oplossing dan.

@SDenise: vervelend dat je ziek was, voel je je nu wel een beetje beter?

Lekker actief weekend voor een aantal zo te lezen ;) Ik ook druk geweest vooral zaterdag flink opgeruimd in huis en weer naar de stort geweest. Verder twee feestjes, super gezellig maar merk wel dat ik nog niet terug ben op oud, gezond niveau want ik ben me toch moe vandaag haha.
    Ik heb dus een druk weekend gehad maar euh... ook een verwarrende ;) ik ben in afwachting of ik ongesteld ga worden of een eisprong heb gehad of dat ik klachten van ontpillen, (in mijn geval ontringen), heb gehad. Ik zit nu op dag 15 van mijn cyclus, de ring pas deze maand uit dus kan nog alle kanten op + ik heb van nature, (voor de pil en de ring), altijd een vrij korte cyclus gehad. Nu had ik afgelopen zaterdag echt zo'n zeurende, lage buikpijn en daarbij flink hoofdpijn. Het is de enige dag dat ik GEEN ovulatietest heb gedaan en uitgerekend toen heb ik misschien wel een eisprong gehad. Vrijdag was de test namelijk veel donkerder dan donderdag, (maar nog niet donker genoeg voor een eisprong). Mogelijk is van zat op zon een sprong geweest, heb zondag ook nog wat last gehad maar op den duur was het weg. De test gaf zondag ineens helemaal wit terwijl dit normaal in ieder geval een vaag streepje aangeeft. Dit houdt dus in ik word ongesteld of ik heb een eisprong gehad. Het is alleen zo moeilijk te bepalen omdat ik niet weet hoe het voelt bij een eisprong en ook niet hoe de klachten voelen van ontpillen. Verwarrend haha;)

In ieder geval, mocht er een eisprong zijn geweest dan hebben we zaterdag geklust en zou er dus een kansje bestaan...whoei.... 5 december een testje doen als ik nog niet ongesteld ben geworden. Echter ik heb vandaag weer buikpijn, wel anders, maar ik denk dat ik gewoon ongesteld wordt. Hoe meer ik dat me voor houd, hoe minder groot de teleurstelling is.

2. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    @lafarina, ik zie dat je (net als ik) dubbele berichtjes post haha. Die knip en plak optie is toch wel handig dan he, als je een heel verhaal hebt wat je bij beide topics kwijt wilt :) ik ga hier reageren :D

En ik vind het spannend voor je! Ik heb het verhaal een keertje extra kunnen lezen ;) want tis wel wat ingewikkeld. Ik zal voor je duimen dat je de 5e een mooie test hebt. En wat zou dat een mooi cadeautje zijn he :D

Hier begin ik woensdag met de eerste pil van mn laatste strip. En dan komende maandag met foliumzuur. Eeeeek! Het word echt echt nu :D tis maar goed dat ik geen nagelbijter ben haha, dan bleef er niks van die dingen over.

3. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland
    Lafarina: wat spannend!! Zal voor je duimen!

4. Luminis

Luminis Fanatiek lid

13 mrt 2014
    1.204
    46
    48
    Groningen
    Hoi meiden,

Ben ik weer na een tijdje. Hoe is het met jullie?

@ Baby86; leuke manier om het aan je familie te vertellen! Lastige situatie waarin je zit op je werk. Maar net als Marieke al zei, jullie hebben lang de tijd om een vervanger te zoeken. Dat komt vast wel goed. :)

@ Vanesje; super dat het zo snel klaar is! Hier ook een lekker actief weekend gehad. We hebben een nieuwe kast (tweedehands) aangeschaft en heb deze geschilderd. Best veel werk, moet ik zeggen... maar het resultaat mag er zijn! ;)

@ SDenise; ben je al een beetje opgeknapt?

@ Lafarina; wat spannend! Ik zal voor je duimen!

Hier nog steeds wachten... die dagen lijken wel maanden te duren. Die hormonen ook. ;) Ach, het is misschien ook maar beter dat we nog even wachten... in maart 2015 ga ik minder werken en kan ik meer van mijn zwangerschap kunnen genieten.

5. Baby86

Baby86 Actief lid

29 jan 2012
    254
    0
    0
    @lafarina idd spannend! En krampen kunnen ook heel goed zwangerschap zijn hoor ik heb ook flink krampen constant..

Vanochtend best onverwacht het me ouders toch maar verteld, me moeder was verdrietig (gaat niet goed met mijn zusje) en wilde haar graag even weer opbeuren toen maar verteld dat me dochter een broertje of zusje zou krijgen nou toen begon ze nog harder te huilen haha😉 me vader zat er ook bij en gelijk verteld dat ik er erg onzeker over voelde naar hem toe ivm de winkel.. Maar zowel me vader als me moeder vonden dat ik me daar niet druk om mag maken... Dus tis eruit😉 ben blij dat ik er nu iig gewoon met me vader over kan praten op het werk op dinsdag en donderdag zijn we altijd met zijn 2en aan het werk. En toch moet het nog steeds allemaal doordringen... Kan niet wachten op de eerste echo...

6. Luminis

Luminis Fanatiek lid

13 mrt 2014
    1.204
    46
    48
    Groningen
    Wat leuk dat je het verteld hebt en ze allebei positief reageerden (huilen van blijdschap, neem ik aan? :D) Ook fijn dat je vader zo positief reageerde m.b.t. je baan.

Wel heel rot voor jullie dat het niet goed gaat met je zusje. Sterkte. Ik hoop dat het gauw beter zal gaan met haar.

7. Baby86

Baby86 Actief lid

29 jan 2012
    254
    0
    0
    Dank je @luminis ja tranen van blijdschap idd! Met me zusje gaat helaas nog wel een tijd duren ze zit in een kliniek maar sinds ze daar zit gaat t alleen nog maar slechter met haar en komen we geen steek verder 😥 we kunnen alleen maar afwachten tot de volgende stappen genomen worden.. Klinkt ingewikkeld misschien maar tis een lang en erg verdrietig verhaal....t komt erop neer dat ze pas in aug 2016 naar huis mag en al weg is vanaf aug 2013...we hebben dus nog een lange weg te gaan.. Wilde ook eerst wachten met deze zwangerschap tot ze weer terug is maar toch maar besloten dat ik niet op die manier mijn leven laat bepalen...

8. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    @baby86; wat fijn dat je ouders zo positief reageerde, :) dan is het maar goed geweest dat je het hebt verteld.
    Een dikke knuffel ook nog voor de situatie met je zusje :(

Hier even een vreemde situatie... ongesteldheid, een noodzakelijk kwaad haha.
    Normaal ben ik zaterdagnacht ongesteld, begint het zondag echt door te breken. Een normale dag wat bloeding betreft. Maandag en dinsdag zijn dan heftige dagen, veel bloeden en alle ongemakken zoals rug- buik- en hoofdpijn.

Deze ronde... Ik ben laat in de middag op zondag ongesteld geworden. Nou ja... het lijkt er niet echt op. Ik heb het met een inlegkruisje kunnen redden de hele middag. Maandag hetzelfde verhaal, ik gebruik tampons en wissel die vaak. Maar iedere keer kwamen ze er praktisch schoon weer uit, om een streepje na. En het bloed was echt super donker, bijna zwart. Wat ook raar is, want meestal heb ik een dagje bruin bloed en daarna helder rood.
    De tampon van gisteravond kwam er vanmorgen ook schoon uit, op een klein streepje na. Ik heb nu onwijze kramp, rugpijn en hoofdpijn. Dus ik ga er vanuit dat er straks wel meer te zien zal zijn. Maar tis allemaal heel raar. Ik begin morgen weer met de pil dus dan word het bloeden weer onderdrukt tot het einde van de strip. Maar al dat bloed wat er dan dus nu niet meer uit komt, blijft dat dan zitten tot mijn volgende ongesteldheid? Dat kan toch niet goed zijn? Ik maak me daar best wel zorgen om. Ik heb al gezegd dat als het vandaag niet doorbreekt en het zelfde blijft als gister, dan ik dan morgen ochtend ga testen... voor de zekerheid. Nu verwacht ik niet dat het nodig zal zijn. Pff wat een gedoe allemaal. Nog één strip en dan is dit gedoe over. Dan kan ik tenminste gewoon mijn ongesteldheid op zijn beloop laten ipv dat het weer word onderdrukt door de pil.

9. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Nou tis hier inmiddels doorgebroken, iets meer bloed. Dus het zal vanavond wel volop raak zijn. En nu? Nu voel ik me blegh, maar dat was vanmorgen ook al zo. Ben moe en er komt niks uit mijn handen. Heb er gewoon geen zin in vandaag...

10. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    @Baby86: Goed dat je het verteld hebt, de last is nu van je schouders af. Wat naar om te horen van je jongere zus, veel sterkte!

@Marieke: Kan goed hoor dat het eens minder is, had ik ook best vaak en dan ineens een volgende keer weer normaal en een keer erna weer abnormaal. Kan zijn stress, spanning, afvallen of juist aankomen, hormoonveranderingen, et cetera. Soms blijft er dan ondanks dat je de nieuwe strip alweer slikt wat langer een beetje bruin bloed komen. Fijn dat het nu in ieder geval wat doorgezet heeft.
    Enne wat betreft dat knippen en plakken haha ja.... das wel handig als je twee groepjes volgt;)

Ik zit nog steeds met een rare buik, maar begin nu te denken dat het m'n blaas is omdat ik continu moet plassen en ik ook zo misselijk ben. Het is alleen niet heftig genoeg om meteen de urine te laten checken, ik kijk het nog wel even aan. In ieder geval (nog) niet ongesteld geworden en zo voelt het eigenlijk ook niet meer, dus ik ga voorzichtig hopen;)

11. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Ik moet mijn bericht van vanmorgen terug nemen. Mijn ongi is toch nog niet doorgebroken. Ik heb me na 11:00 verschoond en net weer (beetje laat, maar had geen tijd) en deze was weer bijna schoon. Het bloed dat er op zat was heel donker bruin, ipv helder rood. Sorry voor de viezigheid maar ik maak me hier nu dus wel wat druk om. Ik weet dat het niet iedere stopweek hetzelfde hoeft te zijn. Maar ik begin morgenavond met de pil. Als ik nu nog niet fatsoenlijk ongesteld ben dan blijf ik dus tot de volgende ongesteldheid met allemaal oud bloed in mijn rondlopen. Lijkt me niet handig... wat moet ik hier nu weer mee??

12. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland
    Hoi Marieke,

Wellicht was je baarmoederslijmvlies erg dun en is er niet veel af te voeren deze maand. En als je je erg ongerust blijft maken plan je toch een bel afspraak met je huisarts? Succes meid!

13. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Kan dat dan zomaar opeens zo zijn? Want ik heb dit zo nog nooit meegemaakt en ik heb toch al heel wat jaartjes de pil geslikt.

Ik heb voor morgenvroeg een test klaar liggen en als die negatief is bel ik de huisarts voor advies. En als die positief is...

14. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Goedemorgen dames,

De test van vanmorgen (2:10uur) was negatief, omo wit.

Dus ik heb de assistente van de huisarts gebeld en daar mijn hele verhaal gedaan. Zij vertelde mij dat het vanuit een medisch oogpunt niet erg zou zijn als ik toch weer gewoon aan de pil zou gaan. Het komt bij iedere vrouw wel eens voor dat er een vreemde menstruatie is, zei ze. Dit is niet raar. Niet schadelijk. En er is niks mis met mijn lijf :) maar aan de hand van het hele verhaal, en hoe mijn cyclus al 3 maanden rondom mijn ongesteldheid aan het rommelen is... en het feit dat wij toch ook een maand zouden stoppen. Concludeert ze dat mijn lijf rust nodig heeft. Het is geen officieel advies want dat mag ze niet geven, maar voor mijn gemoedsrust raadde ze me aan om te stoppen.

Dus ik heb manlief gebeld met het verhaal en wij hebben besloten om dat idd maar te doen. Dus zoals jullie aan de banner kunnen zien gaan wij ervoor. We gaan niet gericht klussen, we laten het deze maand op zijn beloop. Om mijn lijf wat rust te gunnen. Een maandje ontpillen en dan zien we wel :)

15. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    @marieke502 goede keus om je lijf even de kans te geven om weer te 'herstellen' Ik zou dat rot spiraaltje er ook al uit willen. Ik heb hierdoor ook regelmatig tussentijds bloedverlies. Maar ik raak best makkelijk zwanger maar gebruik ook medicijnen die niet met zwangerschap samen kunnen. dus daar wil ik nog even mee wachten. In december bouw ik medicijnen af en stop ik er mee. Dan kan spiraal er ook uit. Na een eventuele zwangerschap laat mijn man een 'knoopje' leggen. Ben ik een keer van die anticonceptie af! 😊
    Net naar de action geweest. Karretje vol en kost bijna niks. Haha heerlijk! We wonen er best eindje vandaan dus kom er niet zo vaak, dus daarom gelijk maar ovulatie en zwangerschaps testen meegenomen voor t nieuwe jaar! Haha. Mijn man zal wel weer lachend zijn hoofd schudden. Ben nogal impulsief soms.

16. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    Hihi groot gelijk Tazzy, dan meteen goed voorbereiden;)

@Marieke zoals in het andere topic al gezegd super spannend en houdt ons op de hoogte ;)

Ik wilde overigens ook eerst netjes ontpillen (ontringen in mijn geval) maar gefaald, want wij hebben al geklust hahaha. Maar van die hormonen af is wel echt fijn, althans merk het nog niet maar het is wel beter voor je ;)

Pfffff tijd overbruggen is moeilijk, hoor! Gerekend dat ik 13 of 14 mijn eisprong heb gehad mag ik 5 december testen, maar dat duurt nog 9 dagen en dat klinkt zo lang hahaha :p

17. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    @Tazzy, dit was de eerste keer in al die jaren dat ik de pil slik, dat mijn lijf eens niet deed was ik ervan verwachtte. Nog nooit tussentijdse bloedingen gehad ofzo, dus dat was wel even schrikken.

@Lafarina, :) ik ben heel blij en opgelucht nu. Ik werd meteen ongesteld (dit keer echt haha) nog geen 10min nadat ik manlief had gesproken aan de telefoon. Dus er zat een soort blokkade in mijn hoofd die de boel tegen hield. Typisch he...

Wij moeten nu sowieso afwachten tot wanneer ik ongesteld zal zijn, en dan weer opnieuw uitzoeken hoe mijn cyclus gaat lopen. En in de tussentijd zal er echt wel geklust worden :D want een maand lang van elkaar afblijven is echt geen optie, en condooms... tja, neeeh ook niet.

18. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland

Wat super leuk! Wat fijn dat je nu eerder kan beginnen!

Ik ben gisteren ongi geworden. Betekend dat ik net voor mijn operatie mijn ei heb. Gelukkig ben ik daar dan vanaf als ik geopereerd word want ik ben veel gevoeliger voor pijn als ik mijn ei heb... En dan gaan we er voor vanaf eind december hoop ik, dan heb ik begin januari weer een ei en wie weet!

19. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    @Vanesje, spannend zeg. Kijk je op tegen je operatie?

Ik ben inderdaad heel blij dat ik eerder mag beginnen met ontpillen. Want als ik kijk naar de manier waarop mijn lijf nu reageert ben ik bang dat het best wel eens even zou kunnen duren voordat ik mijn cyclus weer regelmatig heb.

20. Baby86

Baby86 Actief lid

29 jan 2012
    254
    0
    0
    Dames even gauw een vraagje voor dat ik na me werk ga want ben al weer helemaal onzeker... Tijdens je eisprong enzo heb je toch een hogere lichaamstemperatuur en vorige week vlak na het testen had ik idd ook een hogere lichaamstemperatuur een halve graad hoger als normaal... Maar blijft dit dan de hele zwangerschap zo? Want heb net getempt (uit nieuwsgierigheid) en nu was hij een stuk lager.....houd dat dan in dat ik niet meer zwanger ben? Of ben ik nou gelijk weer te onzeker? Heb geen bloedverlies gehad ofzo..

Deel Deze Pagina