Gaan voor een kindje in 2015! nog even wachten...

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door SuusD, 10 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    *bloost hevig* Nou ja ehm... een flapuit? Hmm, ik zal het manlief eens vragen... die grinnikt een keertje haha. Nee, ik ben niet echt een flapuit. Tis ehm tja, wat zal ik zeggen, ik voel me hier prettig en veilig onder allemaal dames. Sommige zullen dezelfde probleempjes hebben en sommige niet. En misschien kan ik daarom wel zo open schrijven over het wel en wee in Huize Hierzo. :D Maar ik zeg al, als het iemand stoort, zeg het me alsjeblieft. Want dan gaan we weer netjes alle woordjes inpakken ;)

2. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    Helaas niks hier, dus over een dag of drie nogmaals testen, (of ongesteld worden in de tussentijd natuurlijk).

3. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Dikke knuffel Lafarina, jammer dat de test negatief was.

4. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    Dank je, Marieke :) :)

Het is balen van de test maarja ik had ook niet veel kans al meteen in ronde 1 en net pas de nuvaring eruit ;) echter ik heb kans dat ik te vroeg getest heb het is pas dag 26 dus als ik zondag niet ongesteld wordt ga ik alsnog testen hoor, hihi :p

5. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Zo Sint is hier ook weer geweest. Kids waren super blij met hun digibirds! Wij wat minder met dat harde gefluit in onze oren van die vogeltjes. 😊

Hier nog maar wat extra kwaaltjes; ik ruik dingen die mijn man helemaal niet zo sterk ruikt (zijn deo stinkt, kattenvoer ruik ik sterker) Eten en drinken smaakt anders. Vanmiddag streepje bruin verlies. Maar dat was t dan ook.
    You name it, i've got it! Haha. Zondag ochtend kan ik testen dan zit ik op mijn NOD als ik uitga van mijn meest standaard cyclus.
    Ben benieuwd.

6. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Hey Dames !

Ben al even niet geweest maar was druk, met verjaardag, cadeau's , sint , (morgen gaan we het vieren en maak een drie gangen menu dus vandaag veel voorbereidingen gedaan).

@Lafarina
    Een verlate sterkte nog ! Niet te bevatten...
    & Jammer dat je test negatief was, ben je al ongi? Anders is geen bloed moed ;)

@Marieke
    Ik vind het helemaal niet erg, kom maar op met al die spannende verhalen ;)

@Mir
    Welkom nog, ik heb het een beetje druk zo in december en begin een stuk later met zwanger worden, daarom ben ik er niet elke dag :p
    Hij is trouwens 2 geworden :)

@Tazzy
    Spannend zeg ! Dat zou echt heel grappig zijn, je bent er zo mee bezig en dan toch zo met de spiraal zwanger worden ! Had je mirena of koper?

@rest
    Vandaag sint gevierd en hoe was het? Wij morgen vieren maar mijn zoontje krijgt er niet zoveel van mee dus doen gewoon een zak met cadeautjes en wat gebonk ;)

Sommige van jullie weten dat ik bij audiologisch centrum loop met zoonlief, hij zegt bijna niks (mama ook niet)...
    Dus na een hoortest & een test van 2 uur (taal spraak & begrip / intelligentie ) kwam eruit dat hij met taal en spraak idd achter loopt , hij zit daar laag kwa uitkomst (test ismet oefeningen en elke oefening krijgt een cijfer en zo optellen komen ze op een uitkomst)... 90 is laag, 100 normaal, 110 hoog en hij zat op 86 met taal en spraak... maar (sinds een tijd wat gedragsproblemen) zijn begrip & intelligentie zit dus op 116, waar waarschijnlijk de frustratie vandaan komt, hij is dus heel erg slim maar kan dat niet uiten.... wat heel logisch is ! Hij begrijpt ook niet waarom wij hem niet begrijpen....

Dus heel fijn om dat te horen, ik wist het al want ik ken hem door en door dus de uitslag kwam meer als een bevestiging, maar het was fijn om te horen dat ze vaker horen dat slimme kinderen moeite hebben met taal & spraak en dat daar die gedragsproblemen uit voortkomen....
    Dus we gaan nu naar logopedie speciaal voor jonge kids en hopen dat we een beetje vooruit komen :)

7. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    @Vanesje; je heb flink wat kwalen zeg, je leest zoveel verschillende dingen erover. Ook mensen die totaal geen klachten krijgen. Had jij de Mirena?

@Pioenroos; beginnen jullie echt pas in februari? Misschien had je het al ergens gezet maar kon zo snel niet terugvinden. Ben toch wel blij dat ik iets korter hoef te wachten, elke maand is er voor mij nu één te veel. ;)

@Lafarina; balen meis, ook al is de kans klein je hoopt er toch heel erg op. Nu nog stiekem hopen dat je te vroeg getest heb.

@Tazzy; jeetje, je heb alle kwalen die een zwangere heeft. :) Zou echt zo apart zijn door de spiraal heen. Over twee dagen meer zekerheid. Blijf nog wel ff duimen want voor een aantal hier toch spannende dagen. Die digibirds, echt weer helemaal de nieuwe trend hè, geniet maar van het gefluit :D

@Marieke; manlief grinnikt....lijkt bevestigend maar jij noemt het anders.;) Fijn dat je in ieder geval op het gemak voelt, wees vooral jezelf en hou je voor mij niet in. :)

@SDenise, bedankt voor je welkom. Wanneer willen jullie er weer voor gaan. Wat leuk je kleine man twee jaar, leuke leeftijd. Ik las je verhaal over je zoontje, fijn dat je nu wat meer duidelijkheid heb. Het is voor een kind heel frustrerend als er een kloof zit tussen verbaal en cognitief / emotioneel. Hij heeft natuurlijk in zijn hoofd precies wat hij wil / moet doen maar kan het niet communiceren, best lastig. Hoop dat jullie baad gaan hebben bij de begeleiding van de logopediste. Succes ermee!!

@allen,

Leuke sint gehad? Voor degene die het vanavond vieren ( zie net dat het alweer 01.00 uur is) veel plezier. Wij gaan naar Zeeland om daar sint te vieren met familie. Heb er echt zin in, altijd gezellig.

Ik was vandaag bij de huisarts voor een ingreepje, tijdens deze ingreep bedacht dat ik me dat ik er over twee weken weer heen mag voor spiraal, kijk er wel naar uit ( naar het beginnen dan, niet van het moment dat hij eruit gaat ;))

Ik reageer zondagavond weer, als bij mijn zus ben het weekend maar niet want stel je toch voor dat ze mee kijkt wat ik aan het doen ben ;)

8. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    @mir78, veel plezier in Zeeland!! En hihi niet doen....zussen stellen teveel vragen ;)

@sdenise, Fijn om te horen dat hij nu de ondersteuning krijgt die hij nodig heeft. Ik herken het een beetje. Ons zoontje zei met 26maanden ook nog niks.(moet ik wel 3maanden eraf trekken vanwege correctie leeftijd, maar toch). Hij vertelde hele verhalen maar niemand begreep hem. Hij raakte gefrustreerd, terwijl hij ook heel clever is. Sinds januari logopedie en vanaf onze vakantie in juni begon hij duidelijke woorden te zeggen. En nu is hij niet meer te stoppen!!:$ Maar wij hadden ook logopedie voor zijn eten.. Hij kokhalste veel, schijnbaar doen veel prematuurtjes dit vanwege de vele slangetjes wat ze in het keeltje hebben gehad. Het is helemaal goed gekomen!!

@tazzy180, oh spannend!!!

@lafarina, dat is balen, maar misschien moet het lichaam eerst alle afvalstoffen kwijt en dan de volgende ronde een mooie test!

@marieke502, haha het is een veilige omgeving hier...Hier kan je meer kwijt dan dat je tegen iemand anders zou doen;).
    Van een vriendin heb ik de tip gekregen om pre-seed aan te schaffen:) Is voor droogheid, maar is vrouwvriendelijk en zorgt ervoor dat de "zwemmertjes" beter blijven plakken...... Helaas hebben wij het niet nodig gehad:)

@vanesje34, het kan van het ontpillen zijn, maar we hopen op een positieve test...Wanneer word je geopereerd?

Wij hebben gisteren een super sinterklaas gehad...Ons manneke was helemaal ondersteboven. Het is de 1e keer dat hij het zo bewust meemaakt. Vorig jaar was hij 1. Goed verwend met de duplo!

Met mij gaat het, de ene keer komen de buikkrampen en de andere keer zijn ze als zon voor de sneeuw verdwenen. Wel nog wat bruin bloedverlies... Maar niet noemenswaardig, alleen bij het afvegen. En dan moet ik goed kijken dat het papiertje iets verkleurd is.
    Nog een paar dagen wachten...
    Dadelijk een tafeltje en stoeltje gaan halen voor op de kleine man zijn kamer, zodat de commode de andere kamer op kan. Winterbanden erop laten leggen en vanavond lekker gourmetten met zijn 3-en. Als mijn man zich beter voelt....
    Morgenvroeg Sinterklaas bij mijn vader en dan morgenavond de kerstboom opzetten...Kijken hoe de kleine man daar op reageert:D

9. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    Wat leuk om al die berichten bij te lezen van iedereen, het is ineens druk hier :D Goed om te zien dat er met sint genoeg feest is overal ;) mijn man en ik zijn wezen gourmetten bij mijn schoonouders gisteren en stiekem toch weer verwend met badspulletjes terwijl we geen cadeaus zouden doen ;) Oh en de pepernotentaart was zaaaaaaalig die is perfect gelukt en echt heerlijk.

Iedereen bedankt voor de reacties op mijn test en Denise, nog niet ongesteld maar wel echt sinds gisteren duidelijk signalen dat ik het ga worden, ik verwacht morgen. Ik vind het niet erg, dan heb ik in ieder geval direct een normale cyclus na het stoppen met de ring, ben ik ook heeeeeel blij mee. Kunnen we namelijk direct verder in ronde twee ;)

@Dees: fijn dat je je beter voelt inmiddels, hopelijk sterk je nu weer goed aan en is die ellende voorlopig opgehoepeld.

@Denise: prettig dat je nu de bevestiging hebt inderdaad. Tip: verdiep je in totale communicatie en NGT (gebarentaal) kun je nog veel beter met je ventje communiceren :)

@Tazzy: gek he hoe je lichaam van die rare signalen af kan geven. Ben benieuwd naar je test! Ik zag je trouwens ook in 'het grote ben ik zwanger topic' voorbij komen :D

10. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    @Lafarina ik ken het idd, maar voor hem is juist belangrijk dat we hem stimuleren in verbale communicatie en niet in gebaren (daar komt hij prima mee uit de voeten en zo krijgt hij alsnog de drang niet om te praten) ....

Ik ga ervanuit de we met logopedie een heel eind komen :) en we zijn hem echt wat meer aan het uitdagen en proberen wat uitdagender speelgoed erbij te halen... merken dat veel dingen hem snel vervelen...
    Het ging al goed, we deden eigenlijk alles al wat we konden doen maar nu krijgt hij net dat extra zetje :)

@Mir Wij gaan er rond juli/augustus pas voor :) dus duurt nog even ;).
    eerst werkgerelateerde dingen afmaken & tijdens de uiteindelijk presentatie wil ik niet hoogzwanger zijn. Van mijn vriend mag het nu al ;)

@Deesje
    Ik denk dat de logopedie idd goed kan werken ! Heb het zelf ook gehad ;) En wat leuk dat sinterklaas zo leuk was, hier heb ik sinterklaas bewust niet laten zien, komt volgend jaar wel, we doen wel een zak met cadeautjes en een beetje gebonk ;)

@Tazzy ben heel benieuwd naar je test!

@all
    Heb net hartige banketletter gemaakt maar was teveel gevuld dus kon hem niet vormen in nu soort van grote rups geworden, hoop dat hij lekker is iig !

11. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Ooh ik ga morgen testen dames! 1dag voor NOD. Rest van de week is t allemaal hectisch. Dan kan ik de uitslag op mijn gemakje op mij in laten werken, wat de uitkomst ook is.. Ik zal het jullie morgen (bijna) gelijk laten weten wat de uitslag is.

@sdenise ik heb een koperspiraal. Opzich best tevreden over. Had altijd wel veel tussendoor bloedingen. Maar nu deze cyclus na eisprong eigenlijk helemaal niet meer. Ietsie pietsie bruinverlies. Maar dat mag geen naam hebben. Ook best eigenaardig dus.
    Ik zou t zeker leuk vinden als de uitslag positief zou zijn. Ook omdat mijn lijf mij niet voor de gek aan het houden is, met elke dag een ander symptoom erbij..

12. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland
    Hoi Dees, ik word de 15e van deze maand geopereerd.. Spannend.

'Mir78; ik had id het spiraal. Mirena

13. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    @tazzy, spannend!!! Ik hou het forum in de gaten morgen :) en zal uiteraard voor je duimen.

@vanesje, de 15e is al heel snel. Ben je nerveus?

@denise, wat fijn dat je met logopedie al zover bent gekomen. Het gebarentaal idee is ook wel een goeie :)

En tja wat mezelf betreft. Manlief en ik hebben het er nog eens over gehad, en het blijkt dat ik idd toch wel een beetje een flapuit ben. Al heb ik het zelf nooit zo gezien haha, tenminste niet zo genoemd. Ik kan erg recht voor zn raap zijn, soms een tikkeltje lomp of kort door de bocht. Maar altijd goed bedoeld :)

14. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Test was OMO-wit. Maar verder nog niks van een naderende ongi. K zie wel anders later in de week nog eens testen. Volgend weekend lekker weekendje Londen. Daarna spiraal eruit laten halen.

@marieke wat geeft dat nou dat je een flapuit zou zijn? Ik vind dat de gezelligste mensen! Gewoon wie je bent, wees er trots op.

15. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    @tazzy, heerlijk naar Londen. Veel plezier. Ik vind dat zo'n leuke en mooie stad. Zou er graag nog eens in kerstsfeer heen willen. Ik hou van de kerst!! In 2011 zijn we naar New York geweest en daar was het toen ook volop kerst. Geweldig!! Zo gaaf!
    Jammer van je test :(

@de flapuit... ik ben wie ik ben, take it or leave it ;)

@eisprong! Ja, die heb ik gevoeld gisternacht rondom 0:30 (toen ik niet kon slapen omdat manlief de kerstboom aant omzagen was). Een duidelijke steek aan de linkerkant. Ik wist niet zeker of ik nog zou weten hoe het voelde... lol, as if. Dit betekent dat mijn cyclus volgens het boekje verloopt en daar ben ik wel heel blij mee. En tja, ook dat er vandaag ergens weer geklust mag worden... pff vervelend hoor :p dat moet dan ergens tussen het kerstboom versieren en lam zijn. Ik heb onwijs slecht geslapen door mijn gehoest en zijn gesnurk. Misschien dat we straks gewoon ff een dutje gaan doen ;)

16. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Willen jullie niet zoveel kletsen dames, ben anders uur aan het bijlezen vanavond :D. Nee hoor, gezellig. Tot later . Fijne dag!

17. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Zo, vanmiddag weer thuis gekomen uit het Zeeuwse, een leuke sint viering gehad. Vanmiddag weer terug gegaan zodat we het huis weer op orde konden brengen. Alles is weer keurig, morgen is er weer een bezichtiging gepland, spannend. Duimen jullie voor ons? Wat leuk dat het hier een stuk drukker aan het worden is, gezellig!

@Dees; ja als zus het zou weten zou ik aan een heel vragenvuur worden gelegd, puur uit medeleven weliswaar maar ik wil niet zeggen dat we ervoor gaan. Het lijkt me zo leuk om ze het nieuws van een zwangerschap te kunnen vertellen. Ik vond dat zelf zo een mooi moment toen zus en zwager dat aan me vertelde. Ik zie dat jij een prematuur kindje heb aan je opmerking over leeftijd correctie, en daarna het gewicht in je onderschrift. Wat was hij ontzettend klein zeg. Zal een pittige tijd geweest zijn met veel onzekerheid. Was het een geval van "pech" de vroeggeboorte of een oorzaak die zich kan herhalen. Wat super dat de logopedie hem goed helpt, zo een naar gezicht als ze zo kokhalzen. Gaaf dat de klein sint nu een stuk bewuster heeft meegemaakt, de leuke dingen van het ouder worden. Hoe reageerde hij op de boom? Je schrijft dat je de pre-seed "helaas" niet nodig hebt gehad, hoop dat het om een goede rede was vanwege snel zwanger zijn? Succes nog met wachten de komende dagen.

@Vanesje ; Ook de Mirena, nou heel benieuwd nu dan hoe mijn lichaam gaat reageren. Je operatie datum komt dichterbij al, ben je er zenuwachtig voor. Wat gaan ze bij je doen voor operatie? Moet je hierdoor lang herstellen en evt. het beginnen voor een kindje uitstellen?

@Lafarina, fijn dat je positief kan bekijken betreft het niet zwanger zijn, heel goed. Een goede cyclus direct is ook heel veel waard want als die uitblijft lijkt me heel vervelend. Leuk dat je toch cadeautje kreeg van de Sint, je bent vast heeel lief geweest dat hij het niet kon laten. ;)

@Tazzy ; Wat ontzettend jammer van je test, hopelijk dan maar snel duidelijke signalen van je lijf, hopelijk alsnog positief, want dit is ook verwarrend. Wat super leuk naar Londen, ik ben er ook eens geweest , erg leuke stad. Toen ik er was draaide net de musical Miss Saigon en ben daar toen ook geweest. Een geweldig mooie ervaring. Het is al weer te lang geleden. zou er ook graag weer eens naartoe. Heel veel plezier komend weekend!

@SDenise ; Was de hartige slang nog lekker? Wel leuk idee was het om een hartige letter te maken. Weer eens wat anders dan de zoete variant. Je heb nog aardig wat maandjes om naar het beginnen uit te kijken dan maar zo te lezen ook genoeg te doen waardoor de tijd vlot zal gaan. Wat spannend een presentatie, wat voor opleiding ben je aan het doen? Lijkt me inderdaad niet het beste moment om hoog zwanger te zijn, je wil je er dan ook wel volledig op storten Leuk dat manlief nu al heel graag wilt, :)

@Marieke ; Mooi dat je cyclus volgens schema verloopt, en dat jij je eisprong zo goed voelt! Een goed begin voor de start deze beide dingen. Ik heb geen idee of ik het ook voel, zou wel prettig zijn. Goh, jij ook een partner die de bomen omzaagt, zo niet fijn. Ik slaap super licht dus regelmatig wordt ik er wakker van en moet ik hem even vriendelijk vragen om te draaien ;) Jullie hebben een drukke dag gehad met kerstboom, klussen en lam zijn. Maar ehh, je plaatste berichtje 's ochtends vroeg, toen al lam of nog lam ? :D Grappig dat je nu gesprek hebt gehad met je man naar aanleiding van mijn vraag of je een flapuit bent, zo kom je nog eens op een gesprek met je man en wat te weten over jezelf, :) . Maar geen probleem hoor, blijf lekker je zelf. Lekker als je niet automatisch nadenkt of je iets wel of niet kan zeggen, zou ik wel wat meer willen kunnen. Misschien kom ik nog wel is bij je in de leer, ;)

@allen ; Volgens mij ben ik weer rond, als ik iemand vergeten ben: Sorry, het is niet persoonlijk :)

18. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Ik word zachtjes aan moe van mijzelf. Ik heb vanmorgen weer getest. Kwam er bijna direct een suuuuperlicht streepje te staan. Maar dan moest je echt goed kijken. Of beeld ik het me in?? Toen het opgedroogd was was ie iets duidelijker. Met mijn tel kreeg ik em onmogelijk op. Zo licht dus. Dus ik verwacht dat de test negatief is. Maar ik voel me zo zwanger. En nog niet ongesteld. Een veegje roze/slijm en that's it. Ik word er onzeker van. Maar ik moet maar weer paar dagen wachten. Niet mijn sterkste kant...

19. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Maarja ik lijkt steeds te vergeten dat ik gewoon nog een spiraal heb en kans dus erg klein is dat ik zwanger kan zijn. En als t wel zo is dan is kans op goede zwangerschap ook nog klein. Als ongi doorzet volgende week spiraal eruit. Kan niet wachten!

20. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Ik probeer even t testje online te zetten.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      17,4 KB
      Weergaven:
      3

Deel Deze Pagina