Gaan voor een kindje in 2015! nog even wachten...

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door SuusD, 10 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Ahwww dat fantaseren doe ik ook écht al hoor. :D
    Voorpret is zo leuk :).

Maar bij mijn eerste had ik echt die "oerdrang". Ik wilde zo graag een kindje en precies zoals jij zei zuig je alle info dan op. Ik was er zoveel mee bezig; ook al voor dat we zelfs officieel aan het proberen waren :D...

2. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Nog even en dan is het zover 2015 woehoeeeeeeee.
    Na berekeningen afgelopen weekend mn ei sprong gehad maar lichamelijk ( vandaag krampen eistokken) dus kan makkelijk zijn dat het vandaag is ... hoe dan ook flink misbruik van maken hahahahah.

wel de hele tijd een ijzer smaak in mn mond en zeer gevoelige tepels vooral en mega moe.. mja die laatste 2 heb ik vaak een week voordat ik ongesteld moet worden dus we zullen het mee maken.

mijn oudste (11) wil graag nog een zusje mn zoontje een broertje en mn jongste nog een zusje hahaha en man lief zou dol graag nog een meidje willen.

mij persoonlijk maakt het eigenlijks niet zoveel uit :)

3. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Haha Thea gaat helemaal los :D!

Ik zou ook beide super vinden. Meisje, jongetje... I don't care, als hij/zij maar gezond is ^^ (lekker cliché!)

4. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    ik heb van alles al 2 meiden en 1 jongens dus ach persoonlijk maakt het geslacht me niet uit ..

ben blij als ik zwanger ben maar ook blij als ik bevallen ben ( mag ik het stuk middenin overslaan?) beval liever een paar keer dan 9 hele maanden zwanger zijn ( niet echt mijn ding :p)

5. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Ahwww haha. Snap het wel, maar ik vond zwanger zijn zoooo geweldig. Maar vergeet ook nooit meer hoe zat ik het was aan het einde hoor :p. En toen hij er eenmaal uit was... miste ik het gelijk zo! Maar in het echt met je kind knuffelen is toch het allermooiste dat er bestaat <3.
    Ik kan amper geloven dat ik ooit een nieuw kindje in mijn buik ga hebben. Een kindje dat niet mijn eerste zoontje is, maar een heel NIEUW kindje. Blijf dat magisch vinden. Kan echt haast niet wachten!

6. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ja magisch is het volgensmij elke keer, zwanger zijn!

Thea: dat klinkt wel veelbelovend!

Ik heb een paar maanden geleden met koperspiraal me wel nog heeeeel zwanger gevoeld. Precies dezelfde symptomen als mijn zoontje en ik was toen juist niet bezig met zwanger worden. Waarschijnlijk wel een bevruchting geweest en de innesteling afgebroken (of hoe ze dat ook noemen).
    Dat was wel akelig. Nare klachten van gehad. Dus ik ben ook wel blij dat dat ding er zo uit mag bij de ha.

Het geslacht maakt mij hier ook niet uit. Een meisje is leuk omdat het weer anders is als een jongen. Een jongen lijkt me ook weer praktisch omdat ik al het jongensspul heb bewaard en ik weet hoe het is om een jongen te hebben. Ik vind het gewoon beide dikke prima :D

7. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Goedenavond,

Ben je hier even niet met regelmaat de afgelopen 24 uur en heb meteen heleboel bij te lezen, wordt steeds drukker hier. Gezellig.
    Ik zit wel goed hier in dit topic met al die meiden die al ervaring hebben met zwanger worden en zijn. Merk dat ik, ook al ben ik van origine kraamverzorgende, het nu het mezelf aan gaat toch hoop vragen heb.

Ik heb vandaag de ovu testen ontvangen, zo lijkt het nog echter te gaan worden. Zijn er hier nog meer meiden , heb het van één gelezen. Spiraal gaat er maandag uit, vanaf wanner testen gaan gebruiken?

@Marieke, Dat zou toch wat zijn als je nu al zwanger zou zijn, gun het je van harte maar het is nog geen 2015 ;) Ik had even gemist dat je echt al in je cyclus precies wist waar je zit. Want jij had toch paar weken terug laatste pil genomen, of haal ik het nu al weer door de war ( mijn geheugen laat me vaak in de steek ). Heb je het gegoogle-ed of het een symptoom bij innesteling is het kantelen van de baarmoeder? (googlen is nog geen werkwoord zo te zien, :)) Welke app gebruik jij, ik Ladytimer maar wie weet heb jij een leukere.

@Tazzy ; wat een eer dat je zelfs in London aan ons denkt. :D Het klinkt als een super leuk uitje en mooi dat vliegen goed ging, al had ik niet anders verwacht. Maar was niet het beste weer om voor het eerst te gaan vliegen. Wel leuk als een bedrijf nog zulke uitjes organiseert. Enne tazzy, weet je... nog 2 nachtjes dan mogen we allebei voor het spiraal verwijderen. Ik kan niet wachten ( tot het voorbji is) anders lijkt het of ik het moment zelf ook leuk vindt, maar dat is niet zo. :)

@Lafarina ; Fijn dat het eerste gesprek weer achter de rug is en vooral dat jullie er beide een positief gevoel hebben over het te verwachtte resultaat. Wat herkenbaar wat je schrijft, doorgaans voel ik me ook heel sterk ondanks alles maar als je daar "even" moet vertellen wordt het wel weer een ander verhaal en komt het even keihard binnen en dat is slopend. Goed dat je gister even aan toe hebt gegeven en vandaag wat afleiding hebt gezocht. Ik hoop dat ook het gesprek met de abeidsdeskundige (want die bedoel je ws ;)) ook goed uitpakt en je in je huidige functie kan blijven, als dat ook je eigen wens is, en er t.z.t. weer je uren in uit kan breiden omdat je hersteld bent, klinkt best fijn toch. Alleen weet jij hoeveel en of er kans op is. In wat voor functie ben je nu werkzaam?

Snap dat je aan het aftellen bent, de ronde met nieuwe kansen. Spannend :)Jij bent al ervaren dus met ovulatietesten. Wanneer denk jij dat het handig is om daar mee te beginnen? Mijn spiraal gaat er maandag uit, is er dan een bepaalde dag dat ik kan checken of er iets gaande is?

@ Bubblybaby ; Lekker gegeten en is het goed gegaan? Over vier dagen weer? ;) Lijkt me ook best spannend voor het eerst zulke dingen ondernemen met een kleintje maar wel goed het te doen lijkt me, zodat ze er wel wat aan wennen. Gezellig dat je met iedereen mee gaat leven tot jullie zelf zo ver zijn. Jullie eerste nog een mooie dag voor de boeg, dat is het wachten wel waard. En zodra je begint zijn er vast nog hier waarbij het nog niet gelukt is. Zou heel bijzonder zijn als iedereen meteen zwanger is. Wat je schrijft, het eindelijk kunnen knuffelen met je kindje lijkt me zo ontzettend mooi moment. Was ook zo mooi in de kraamzorg, de ouders die totaal op gingen in het weg zwijmelen met de pasgeboren hummel in hun handen. Emo momentje altijd.

@Blossom85 ; Welkom, leuk dat je erbij komt. Gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis, wat een opluchting zal dat zijn. Heeft het erg lang te koop gestaan? Je hebt er maar 1 nodig maar soms duurt het (te) lang voor diegene zich meld. Wij hebben ook ons huis in de verkoop, ben benieuwd hoe lang het gaat duren. Wel super dat jullie door de verkoop nu voor een tweede kunnen gaan. De grote dag komt al snel dichtbij, hopen dat je cyclus snel duidelijk is. Het bezig zijn met zwanger worden is voor jou dus ook nieuws. Lijkt me ook wel gek hoor als je er niet mee bezig bent en je krijgt te horen / merkt dat je zwanger bent. Hoe ver was je op dat moment al? Ook nog balen dat het dan ook niet zorgeloos verloopt, was het tijdens de zwangerschap al bekend dat hij dysmatuur geboren zou gaan worden? Grappig dat je nu toch al anders er in staat terwijl voor jou ook het " bewust gaan " voor een kindje wel nieuw voor je is. Wat naar wat je hebt meegemaakt met de miskraam ondanks je spiraal.

@ Thea23, Jullie zijn goed bezig, knallen. Wie weet. De symptomen klinken op zich, want zijn alledrie ook wel weer horende bij een zwangerschap maar jij herkent ze juist ook van de menstruatie tijd, spannend waar het heen gaat. Leuk dat je kids precies weten wat ze leuk lijkt wat betreft broertje of zusje. Je man echt een meiden papa, leuk zeg.

Nou, lastig te overzien maar heb volgens mij wel op iedereen even gereageerd. Tot later.

8. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Hoi Mir78! Het heeft niet superlang te koop gestaan gelukkig. Het heeft wel jaren geduurd voor het uberhaupt te koop stond. Het was nog een huis met mijn ex die helaas alles op alles zette om jarenlang niet mee te werken. Lang verhaal..

Ik wist bij de eerste meteen dat ik zwanger was toen ik rond mijn nod zat. Het voelde anders allemaal. Dikke positieve test meteen. Rond de 25 weken kwamen ze erachter dat hij dysmatuur was en moest ik stoppen met alles. Elke week naar het ziekenhuis en voor de rest rust. Ik heb nu wel een wat grotere kans op weer een dysmatuur baby maar ik moet zeggen dat ik me er nog niet zorgen om maak. Ook het zwanger worden nog niet. Ik ga geen ovu testen doen. Wel let ik op mijn cyclus natuurlijk. Maar ergens wil ik het nog een beetje spontaan houden geloof ik :)
    Maar misschien verandert mijn mening wel totaal als we eenmaal bezig zijn. Gelukkig is mijn cyclus altijd regelmatig en omdat ik een koperspiraal heb hoeft mijn lichaam zo niks te ontwennen.

Leuk dat je kraamverzorgende bent! Dan heb je al een hoop gezien en gehoord natuurlijk! Wl praktisch dat als er eenmaal een kleintje is dat je weet wat de basics zijn haha. Ik vond dat best lastig na de bevalling. Alles werd uitgelegd aan mijn partner vlak na de bevalling en ik dacht steeds...hey en ik dan? Ik weet nu niet wat ik moet doen! Hoe maak ik in hemelsnaam een flesje!? (Ik was ook nog een beetje onder invloed van alle adrenaline denk ik) :p

9. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Hey allemaal,

Vrijdagavond kregen wij via mijn schoonmoeder het verzoek of we zo snel mogelijk langs konden komen. Alleen wij, de kinderen mochten niet mee. Mijn schoonzus en haar man kregen het zelfde dringende verzoek. Dus wij oppas geregeld en zaterdag middag erheen.

Daar kwam het nieuws waar we allemaal bang voor waren. Mijn schoonvader heeft besloten om er een punt achter te zetten. Zijn lijf zit vol kanker. Hij kan niks meer zelf. Het heeft allemaal geen nut meer, zei hij. Maandagochtend komt de huisarts samen met de verpleegkundige oncologie. Dan word er een afspraak gemaakt met de schouwarts, die het laatste traject in werking zet. In overleg word er gekozen hoe ze het precies gaan doen. Er zijn tweer opties. Die zal ik jullie besparen. Het komt erop neer dat het dus voor het eind van volgende week al gebeurt kan zijn. Het zal allemaal heel snel gaan nu.

We zijn intens verdrietig en het is allemaal nog heel onwerkelijk. Maar we zijn blij dat vader deze beslissing zelf heeft kunnen maken, ipv dat wij hem moeten maken omdat de tumoren in zijn hersenen het onmogelijk maken om zelf die beslissing te nemen.

Vanmiddag gaan wij er heen met alle kleinkinderen. Zij zullen dan voor de laatste keer met opa samen eten. Ik zie er onwijs tegenop. Ze weten dat opa heel erg ziek is, niet meer beter word en dus snel dood zal gaan. Wij hebben ze dat niet op die manier verteld, mijn neefje van 6 heeft het zelf geconcludeerd en dit dus medegedeeld aan de andere kinderen.

Dus ja, zo staat het er hier voor op dit moment. Ik ben verdrietig maar ben zo sterk mogelijk voor mijn man. Hij gaat zijn vader verliezen. Tis allemaal zo heftig nu.

Wat betreft mijn klachten... ik heb gelezen dat je baarmoedermond tijdens de vruchtbare dagen altijd zacht is, en open en dat die dan hoger ligt. Na je eisprong zakt de baarmoedermond terug naar beneden en word deze hard. Dus de klachten die ik heb zijn te verklaren. Wat dat betekent voor het eventueel zwanger zijn? Geen idee. We zullen het moeten afwachten tot volgende week zondag. Als ik zo lang kan wachten. Ik was super nuchter eronder. Maar met deze nieuwe ontwikkelingen weet ik het even niet meer. Ik wil het eigenlijk zo snel mogelijk weten zodat ik het vader nog kan vertellen. Maar doe ik hem daar een plezier meer? Geef ik hem dan niet het gevoel dat hij nog meer achter laat?? Hij heeft het er al zo moeilijk mee. Ik wil dat niet nog erger maken. Dus als het zo is, dan hou ik het voor me. Manlief heeft het moeilijk met het idee dat ik nu misschien al zwanger ben. Hij zegt dat hij met al het verdriet niet ten volle kan genieten van het feit, het zal overschaduwd worden. Maar tegelijk wel een lichtpuntje. Ik vind dit heel moeilijk, ik snap het helemaal. Natuurlijk. Maar tegelijkertijd ben ik bang. Bij mijn vorige zwangerschap had ik ook een man die emotioneel afwezig was, simpel weg omdat hij er niet zo mee bezig was als ik. Met mijn lieve schat nu, ik weet dat hij het net zo graag wil als ik. Maar door de situatie met zijn vader kan hij er niet ten volle van genieten. Dus in plaats van dat ik vol spanning af wacht tot zondag, kijk ik er tegenop. Het zou niet goed uit komen nu... hoe achterlijk is dat?! Ik wil gewoon blij zijn. Maar de kans is zo klein dat het raak is. Ik maak mezelf helemaal gek nu, terwijl ik zo rustig was. En tis allemaal naar de kl*te. Ik ben waarschijnlijk niet eens zwanger, dus als deze drukte zal wel voor niks zijn.

Het is nog steeds allemaal gewenst hoor, tis alleen zo dubbel nu. Ik hoop dat jullie dat begrijpen en dat ik nu niet overspoeld word met vervelende opmerkingen. Dat verwacht ik overigens niet van jullie... zoals ik al eerder zei, ik voel me hier veilig. Heb echt een beetje steun nodig nu :(
    Als ik besluit om eerder te testen, vanaf wanneer zou ik positief kunnen testen? Mijn eisprong was de 7e dus de 17e ben ik 10dpo. Ik wil graag zo lang mogelijk wachten natuurlijk. Maar met alles wat de komende week me te wachten staat weet ik niet of dat gaat lukken.
    Dus ik vraag om advies... wat zouden jullie doen? Wanneer zouden jullie beginnen met testen?

xx bedankt

10. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Wat heftig Marieke. Je gevoel (en die van jouw man) is heel begrijpelijk. Dat kan niemand jullie kwalijk nemen.
    Heel veel sterkte toegewenst.

11. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Sterkte Marieke... Een dappere keus van je schoonvader. Het is zo'n rot ziekte.. Dikke knuf.

12. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Weer mensjes bij op dit topic! Gezellig! Ik kan een half uur extra uittrekken om te lezen en reageren. Haha

@mir78 jaaa nog maar 1 nachtje!!! Dan zijn we bevrijd van dat stomme ding! Haha

Londen was echt super gaaf zoals ik al zei. Het viel reuze mee qua overlast van de storm. We hadden beide vluchten relaxte vluchten.
    gwlukkig maar. Dus ik heb mijn angst overwonnen!

Eigenlijk zouden we met de kids nog daar naartoe willen. Maar het is daar zooo druk! Ik zou niet weten hoe ik ze bij ons zou moeten houden, helaas. Ik zag ouders met van die tuigjes, maar dat vind ik persoonlijk een raar idee. Wandelwagen is ook niet praktisch in die drukte. Tsja dan maar een keer romantisch met z'n twee naar Londen! Haha. Kids vonden de eerste keer uit logeren geweldig gelukkig. Dus voor herhaling vatbaar!

13. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    @ Marieke, hele dikke knuffel meid, wat een achtbaan van emotie waarin jullie terecht zijn gekomen. Na je eerdere bericht een paar weken terug over de verslechtering bij je schoonvader was ik al bang dat het snel zou gaan. Het ergste nieuws wat je kan krijgen is om te horen dat het eind nabij is. Een dappere beslissing van hem, maar wel een begrijpelijke als je lijf vol zit en niks meer kan, onmenselijk, zo een rotziekte, wanneer komt daar nou eens een doorbraak in, ze kunnen zoveel tegenwoordig. Ik hoop dat ze een goed gesprek met de arts zullen hebben en deze de meest menselijke euthanasie vorm adviseert. Hoe is het gegaan vanmiddag? Het zal een heel emotioneel bezoek zijn geweest gezien jullie wisten dat het hun laatste bezoek aan opa ging zijn. Je neefje heeft helaas een kloppende conclusie, toch is het mooi hoe kinderen redeneren en op zich ook dat hij het tegen zijn neefjes / nichtjes verteld op een luchtige manier. Jou / Jullie gevoel is helemaal niet raar en zal ik zeker niet rot op reageren en weet zeker, de meiden hier ook niet! Het is een achtbaan en daar komt alle gevoel / situaties waar jullie nu in zitten voorbij. Niks raars, blijf goed praten met elkaar dat komt het goed! Even betreft het testen zou ik het even laten voor wat het is, en de komende weken focussen op wat komen gaat. Als het zo is kan je er niks aan veranderen en als het niet zo is ook niet. Denk proberen beetje op zijn beloop te laten en zien wat voor ingeving er de komende week komt. Sterkte!

Dit was even voor Marieke, reageer later op de rest.

14. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Hallo Allemaal,

Hoe is het hier met iedereen?

@Blossom85 ; Tjonge, jij ook al zo een %^*$ van een ex! Pff praat me er niet van. Fijn dat het huis nu weg is en je daarmee ook met je ex! Fijn dat je wel meteen wist dat je zwanger was, anders had je helemaal weinig weken kunnen geniet van de zwangerschap als het met 25 weken al zorgen werd. Oh koperspiraal heeft geen invloed op je cyclus, dat scheelt alweer. Wordt bij mij wel afwachten.

Vond het super om als kraamverzorgende te werken, nu helaas niet meer maar wat een mooi beroep is het. De ouders op het mooiste moment in hun leven te kunnen assisteren en lekker in de weer zijn met een ukkie. Wat raar dat jou in eerste instantie niks werd uitgelegd, ik vond het altijd wel belangrij beide hetzelfde te vertellen omdat ik wist hoe chaotisch kersverse ouders kunnen zijn, :)

@Tazzy180 ; Nog even dan mogen we, ik morgen eind middag. Jij misschien wel eerder verlost. Dan is de weg vrij, yes!!

Snap dat je het niet echt ziet zitten met kleine kids naar Londen te gaan. Zeker in deze tijd, andere maanden zal het er wel minder druk zijn. Kersttijd is een nogal gewilde tijd voor een bezoek aan Londen. Die tuigjes... ik vind het ook echt niks.

15. Baby86

Baby86 Actief lid

29 jan 2012
    254
    0
    0
    @marieke bah wat een moeilijke tijd dit...weten dat het er aan zit te komen...en ik snap dat je het dubbel vind ivm je zwangerschap...zoiets kun je ook niet plannen, qua wanneer testen ik mocht pas op donderdag's testen en had de zondag daarvoor al getest met de kruidvat test 2 voor 5 euro en hij was toen al positief...geen hele dikke streep natuurlijk maar wel zichtbaar genoeg. Ik wens je veel sterkte de komende tijd..en probeer hoe gek het ook klinkt te genieten van de laatste tijd samen..foto's maken als herinnering...sterkte meis!!!

16. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    @Baby86; Zo wat had jij al snel een posi test. Is dat standaard met die testen die jij had dat ze zo vroeg al een zwangerschap meten?

17. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    @Mir: oh ook zo'n ex? Wat een ellende kunnen mensen je geven.
    Ja weet je hoe het kwam dat mijn partner alleen uitleg kreeg. Wij kwamen 's avonds thuis na de bevalling uit het ziekenhuis. Dus er kwam even snel iemand helpen met de basics. De volgende ochtend kwam onze vaste kraamverzorgster...die natuurlijk wel alles aan mij vertelde.

Zien jullie op tegen het verwijderen van de spiraal? Ik voelde niks van het plaatsen dus nu knijp ik hem wrl voor het eruit halen....
    Maar goed, het is voor het goede doel!

18. Baby86

Baby86 Actief lid

29 jan 2012
    254
    0
    0
    @mir78 ik weet niet of het aan de test ligt of aan mijn hoeveelheid HCG hormoon.. Maar bij mijn dochter had ik ook al eerder een positieve test.. Heb wel vaker positieve reacties gehoord over deze testen en ze zijn goedkoop in vergelijking met andere tests.

19. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland

Hoi, ik heb veel pijn gehad met plaatsen. Maar eruit is even hoesten, zeggen ze dan, en klaar. Voelde niets.

Marieke, heel veel sterkte meis!

Nieuwe meiden: welkom!

20. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    @Blossom85, oh nu snap ik de "halve" informatie. Even echt de eerste instructies om de nacht goed door te komen, tja dat zou ik het zelfde gedaan hebben. Puur al omdat die dag al heftig genoeg geweest is en het dan ook fijn is samen te zijn, al wisselt dat nog al. Sommige vonden het helemaal niks als je ze na twee uurtjes alleen liet met de kleine, was vooral bij eerste kindjes het geval.

Ja, heel veel mee gemaakt door ex, en nog loopt er een zaak 3,5 jaar later. Soms is het heel belangrijke een lange adem te hebben :x

Wat het verwijderen betreft heb ik ook wel gevraagd hier op het forum hoe de ervaring was en ook aan de verloskundige waar ik was voor een kindwensconsult. Zij zei ook precies dat een keer hoesten op commando is en hij eruit is. Zie er zeker niet tegen op, alleen het kijkdoos idee blijf ik gewoon niks vinden ;). Ben veel pijn gewend dus ook niet bang voor evt. pijn maar erger dan het plaatsen kan het vast niet zijn :)

@Baby86, je maakt veel hcg aan blijkbaar. Zal het ( proberen) te onthouden die testen die jij zei. Ik heb er nu drie in huis die bij de ovu testen zaten.

@Vanesje; Sterkte met de operatie morgen, hopelijk is het snel achter de rug en herstel je voorspoedig.

Deel Deze Pagina