Gaan voor een kindje in 2015! nog even wachten...

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door SuusD, 10 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    @vanesje sterkte met de operatie.

Hier zo te zien (ex) kraamverzorgende op dit draadje. Ik wilde dit als kind altijd al worden. Nog steeds lijkt me dat een fantastisch beroep. Alleen heb ik geen idee hoe ik dat met oppas voor de kids zou moeten regelen als je snachts of direct weg moet. En ik zou ook niet weten of ik in de wat minder leuke situaties mijn mannetje sta eigenlijk. Ik zou misschien mijn werk mee naar huis nemen ben ik bang. Maar wie weet ooit...

@mir ik ook vandaag in de namiddag! :) ik ben verder niet bang voor de pijn. En dat ze mijn private parts zien doet me helemaal niks. das voor hun niets bijzonders zon vrouwelijk geslachtsdeel. Neem ik aan.. Haha.

Ben vandaag ook maar begonnen met temperaturen. Werkte vorige keer ook goed om zo mijn ei te vinden. Dan hoop ik alleen dat mijn ei tot donderdag weg blijft want mijn mannetje zit tot die tijd in Amsterdam voor zijn werk.

2. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Marieke, heel erg veel sterkte. Wat ongelofelijk moeilijk... :(
    Heb even geen woorden...

Duuus, ik ga voorlopig niet meer met baby uit eten :p... Hij was super lief hoor, daar niet van, maar hijs nog steeds uit zijn doen. Gewoon omdat hij zijn avondritueel miste. Normaal gaat hij om 7u in badje en dan lekker bij me drinken en naar bed.. en nu lag hij eigenlijk veel te laat op bed natuurlijk. De dag erna ook nog eens visite over de vloer. Ukkie was kapot. Maar nu is hij heerlijk aan het bijkomen. Heel de dag bij me in de draagdoek haha.
    Dus mijn aanstaande en ik gaan met mijn verjaardag eten bestellen. Hahahaha. (Echt waar)
    Ook gezellig :D.

3. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Zo spiraal is er uit. Letterlijk met veel pijn en moeite... Het was al zo'n apart ding dat er 'ingedraaid' zat maar het zat op een of andere manier ook vast gegroeid zei de arts. Comforting...maar t is gelukt! We gaan voor t echie!!!

Hoe was t bij jou mir?

4. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Ahhh leuk Tazzy!!!! :)
    Nou ja, niet de procedure :p... maar you know..

5. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Hoi Meiden,

Even een korte reactie via foon dus reageer later op de rest.
    Mijn spiraal is eruit... Had verwacht dat het een stuk makkelijker ging. Hij bleek nogal diep te zitten waardoor arts hem moeilijk kon vinden. Eendenbek moest steeds weer verplaatst worden, ben blij dat dat ding uitsteeksels heeft anders had ik met een eendenbek inside door het leven gemoeten. :$. Maar opeens een flinke pijnscheut, en daar was die. Ging toch wel even zweten toen hij al vier keer zei geen touwtjes te kunnen zien... Had me niks verbaasd als het niet " gewoon"
    zou gaan lukken, ben gewend dat er iets niet mee zit, haha. Bleek ook een infectie te hebben, snap niet dat ik die niet door gehad heb want voel dat altijd meteen en heb ook standaard van die capsules in huis. Nu maar een goede kuur meteen gevraagd even goed te bestrijden.

Maar klinkt bij jou ook niet helemaal lekker Tazzy, heb je nu nog napijn of bloeding? Zal toch soort wondje zitten als vergroeid zat. Bah klinkt niet fijn..maar we zijn verlost .

Ik heb ruim een uur moeten wachten omdat de arts uitliep. Maar had naast me een vrouw met een kleine van 6 weken ... Smelt, daar gaan we voor. :)

6. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ohnoooo dat klinkt echt niet bemoedigend voor mij as vrijdag.... :(
    Hoe lang zat die van jullie spiraal erin dan? (Hier 1.5 jaar)

7. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Hey dames, bedankt voor jullie steun -- het betekent heel veel voor me :)

Welkom voor de nieuwe dame(s), we zijn een heel gezellig clubje :) dus wees welkom.

@mir & tazzy, ze zijn er dus uit. Gefeliciteerd :) eindelijk kan het echte werk beginnen ;) ik hoop dat jullie snel herstellen. Het klinkt als een echte (k*t) vervelende operatie.

@vanesje, hoe is je operatie gegaan?

Hier nog een hele waslijst aan klachten. Dat van die baarmoedermond blijf ik vreemd vinden. Woensdag en donderdag voelde ik hem wel heel duidelijk tijdens het klussen, maar zondag voelde ik hem niet meer. Dus wat ik daarvan moet denken... geen idee. Verder opvliegers bij het leven, pfff krijg het er spontaan warm van. Al de hele week lage rugpijn, pijn onderin mijn buik en gespannen borsten. Maar goed, het kan nog steeds twee kanten op. Dus we wachten (weer) geduldig af. Ik kan er weer nuchter tegenaan kijken, dus dat is wel fijn. De onrust is een beetje weg, en daarvoor in de plaats is weer het gevoel van 'we zien het wel'. Ik ben niet van plan om te testen voor het weekend. En ja ik weet het, ik ga heen en weer. Wel testen. Niet testen. Wel wachten. Niet wachten. Ik wil eigenlijk gewoon een mooi duidelijk streepje, als het me gegund is om al direct zwanger te zijn :)

Ik heb met manlief besloten dat als we zwanger zijn, we dit nieuws voor ons houden. M'n schoonvader zal het niet te weten komen, want hij heeft hier niks aan. Hij heeft het al moeilijk genoeg met de keuze die hij heeft moeten maken. We willen het hem niet nog moeilijker maken.

Nogmaals bedankt voor alle steun, we zullen het de komende tijd hard nodig hebben.

8. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Argh dat klinkt echt heeeel naar Mir! Blij dat het erop zit voor je!

Poe toch wel spannend Marieke! En ik snap jullie keuze wel; om het niet te vertellen... wat is het toch verschrikkelijk.
    ROTziekte.

9. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    @marieke logisch dat je als je zwanger bent het in zo'n nare situatie niet aan je schoonvader verteld. Wij hebben zo'n zelfde situatie met mijn man zijn tante die ook op haar eind loopt door kanker. We hebben een goede band met haar. Maar als we voor die tijd zwanger zijn vertellen we het ook niet. Het afscheid zal alleen mar zwaarder vallen denk ik.

Als we zwanger mogen raken hebben we nog een dillemma, vrienden van ons hebben een kindje met neuroblastoom. Zijn levensverwachting is nog onzeker. Wanneer vertellen we het hun? Hoe vertel je zoiets bij mensen die vechten om hun kindje bij zich te houden.

@mir bij jou ging t ook niet zo makkelijk las ik. Ik had tijdens het verwijderen veel pijn. Nu begint t wat weg te zakken en toch nog wel wat bloedverlies. Maar finally zijn we verlost! Haha

Vandaag wat voorbereidingen getroffen voor de babyshower surprise party voor mijn lieve nicht. Luiertaartje in elkaar geknutseld. Met leuke baby kadotjes. Heerlijk! Zondag is haar feestje. Ben benieuwd!

10. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    @blossom ik had een gynefix koperspiraal. Die zit vast gedraaid in je baarmoederwand. Het zetten was niet zo pijnlijk. Ik heb em bijna 4 jaar ingehad. Maar nooit weer gelukkig. Mijn man gaat later een 'knoopje' laten leggen. Dus ben ik er vanaf. 😊

11. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    @Tazzy. Oke, ik heb een multiload koperspiraal. Het plaatsen voelde ik helemaal niet maar ja, ik was toen net bevallen dus ik heb niet echt een referentie oid.
    Ik zie nu overal doemscenario's haha... vastzitten, vleesbomen....alles passeerd de revue :D

12. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Blossom, dan ben jij diegene die gewoon even hoest, en t is er zonder te veel pijn uit. 😊 want die verhalen zijn er ook gewoon. :)

13. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik teken er bij deze voor! :)

14. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Goedenavond allemaal,
    Daar ben ik weer, wat later dan gepland omdat het huis weer bezichtiging klaar moest worden gemaakt, morgen om 9.00 uur dus weer even het huis uit, nog even kijken wat ik ga doen. Gaan maar weer duimen, ze slijten al aardig,

Inderdaad (helaas) ex kraamverzorgende, het heeft me zoveel moeite gekost om ermee te stoppen. Als het lichamelijk had gekund had ik het nog steeds gedaan dat weet ik zeker. Het is zo mooi, inclusief de assistentie bij bevallingen. En ja, het is niet altijd alleen maar vreugde en geluk, soms zijn er lastige situaties maar ook daar weet je op dat moment echt raad mee. Je staat er professioneel in en handelt daarnaar. Ik had ook vooral collega’s waarvan de kinderen redelijk zelfstandig waren, of collega’s zonder kinderen of de herintreders die terug keren nadat hun kids groot zijn. Het hang erg van je sociale netwerk af of het te combineren is.

@Tazzy; het zit erop inderdaad, en die tijd dat het niet prettig voelde is weer voorbij. We zijn verlost en dat is het voornaamste. dat temperaturen, is dat in het kort uit te leggen hoe dat werkt? Moet temp hoog of laag zijn rond de eisprong? Zal voor je duimen dat je ei op je man wacht ;). Jeetje, bij jullie ook al zo een rotsituatie door die nare ziekte of twee eigenlijk, verschrikkelijk. Wat betreft het vertellen als het zover is tegen de ouders van het kindje wat nu zo aan het strijden is vooral belangrijk dat ze het van jullie horen, het zal heel lastig zijn om het te zeggen maar ook dat mag je benoemen, bijv. dat je het heel moeilijk vind nu zij zo in het hele traject van ziekenhuizen etc. zitten met een ziek kind, maar dat je wel wil dat ze het van jullie hoort. Soms zijn de goede woorden er niet maar het feit dat je er bij stilstaat dat het voor hun heel moeilijk kan zijn is al heel goed!! Wat super gaaf dat je een babyshower hebt, lijkt me zo leuk. Vooral het kopen van de cadeautjes voor diegene :)

@Bubblybaby’s ; Zo leuk dat jij nog zo een klein ukkie hebt en al voor de tweede gaat. Leuk dat het uit eten geslaagd was en je kleine mannetje rustig was. Ik zit even mee te denken dat je verteld dat hij nog steeds onrustig is en maak op uit je zinnetje dat je bv geeft? Het zou in dat geval heel goed kunnen dat het toevallig samen valt met zijn regeldagen, en is het een combinatie van factoren. Eten bestellen doe je goed, gezellig is het toch wel. Of kijken of er iemand is te vinden die graag wil knuffelen met hem zodat jullie samen kunnen gaan eten. ;)

@Blossom85, sorry… ik heb netjes geantwoord op de vraag van Tazzy maar er even niet bij stil gestaan dat jij nog moest. Maar bedenk goed dat geen enkel lijf hetzelfde is en dat het vaker geen pijn doet dan wel. Hou je vast aan de goede verhalen hier, dat had ik ook gedaan en was ook van te voren totaal niet zenuwachtig, En je hebt vast wel eens langdurige pijn gehad , dit is pijn die is er even, naar nu al nergens last meer van gelukkig. Ik had de Mirena spiraal en hij zat er ca. 3 ,5 jaar in.

@Marieke, goed weer even van je te lezen, Fijn dat je steun ervaart hier, dan zijn de berichtjes goed overgekomen. Je kan altijd kletsen als je wil hier of als je dat met sommige dingen prettiger vind mag je me altijd pb sturen. Zoals ik de meiden hier nu inschat kunnen we met elkaar kletsen over leuke dingen en ook over de minder leuke dingen dus schroom niet. Fijn dat de onrust weer wat is gezakt, ik denk idd dat de “we zien wel modus” het beste is. Knap dat jullie hebben besloten het je schoonvader niet te vertellen. Dat is best een lastige keus. Bedankt voor je felicitaties, het voelt wel spannend hoor dat de rest nu dichterbij komt.

@Vanesje, hoe is het? Is de operatie volgens plan verlopen?

15. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland
    Hoi meiden, sorry voor mijn late reactie. Ik zag dubbel van alle medicijnen. En kon niet lezen. De operatie Is goed gegaan. Erg veel pijn gehad en niet geslapen in de nachten. Maar het zit erop en we kunnen gaan herstellen!

16. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Vanesje, gelukkig is t goed gegaan! Nu snel herstellen!

17. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Hey Vanesje, wat fijn om te horen dat het goed is gegaan. En nu op je gemak herstellen. Beterschap.

Goedemorgen dames,

Ik mag deze morgen mee gaan helpen bij de newborn fotoshoot van mijn vriendin, die van de tweeling :D en ik heb er zin in!!!

Tot later xx

18. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Mir, over dat temperaturen. Als je elke dag je temp meet vóór dat je het bed uit stapt, zie je een daling van je temp als het eitje gesprongen is. De dagen erna gaat de temp weer wat omhoog. Dus met alleen temp zie je pas de dag(en) erna of je eisprong geweest is. Ik doe een combi met cervixslijm controleren en ovulatietesten deze maand. Ik wil een goed overzicht hebben hoe mijn cyclus in elkaar steekt. Control freak trekjes geloof ik... Haha

19. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Goedemorgen,

@Vanesje; Leuk dat je er weer bent, naar dat je zoveel pijn hebt gehad, maar goed te horen dat de operatie geslaagd is. Nu kalm aan weer herstellen. Krijg je een erg intensief revalidatie traject?

@Marieke; Wat super gaaf dat je mag helpen bij de new born shoot, even wat leuks in moeilijke tijden! Ik zag laatst foto's van mijn nichtje van haar boys van zo een shoot en die waren ook zo gaaf! Zei al tegen vl dat ik dat ook heel graag wil. Dat echte kleine gaat er zo snel af, leuk om daar een mooie serie van te hebben.

Hoe gaat het nu met schoonvader, is de toestemming er door?

@Tazzy; thanx voor de uitleg, die is dus niet te gebruiken voor vruchtbare dagen voor de eisprong te weten te komen, dan dus met de ovulatie testen. Ik ben nu zo benieuwd wat er in mijn lijf gaande is, of er al een eitje bijna klaar voor is. Ik heb totaal geen idee hoe of wat, doordat ik bijna geen menstruatie meer had door de spiraal. Moet wel lachen hoor dat je zegt control freak, ken er nog één. Dat temperaturen gaat m bij mij niet worden, ben zo vaak op een nacht al keer opgestaan dat nog minder nauwkeurig is.

20. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Mir, het is voor mij net zon wetenschappelijk experiment zwanger worden en zwanger zijn. Vind t zo machtig interessant hoe mijn lijf dat allemaal voor elkaar krijgt! Dus vind ik het ook leuk om allerlei info van mijn lijf in kaart te brengen. Haha. Zo klinkt t niet romantisch baby'tjes maken! :)

Deel Deze Pagina