Lafarina wat rot voor je meid! Ik snap heel goed dat dit je aan het weifelen brengt. Zwanger zijn en kinderen hebben is een aanslag op je energie. Maaarr geeft ook weer een heleboel terug. Wellicht kan je eerst voor optie 2 gaan en kijken hoe goed dit je al vooruit helpt en tegelijkertijd proberen zwanger te worden. Dan kan je na je bevalling als je merkt toch nog te veel pijn te hebben overgaan tot optie 2. Blossom: jeetje meid, wat een spanning! PFf. Ik hoop dat je langzaam hcg aanmaakt en dat je over niet al te lange tijd een positieve test in handen hebt! Hier maar weer 2 dagen ongi.. Weet niet of dit wel goed is hoor. Maandag middag roze verlies. Dinsdag en woensdag goed rood en donderdag weg.. Maar ja. Ik ga de 30e naar de acupunctuurist en heb 2-2 weer mijn ei. Dus we gaan er weer voor!
Hier beginnen echt de krampen nu door te breken Een ding waar ik niet op gehoopt had, maar misschien wel beter na de miskraam. Om eerst een menstruatie te hebben gehad.... Ik reageer later nog op iedereen...
Het worden steeds minder dagen maar ik wil zo lang mogelijk wachten met testen. Weet niet hoelang mijn cyclus is, volgens app moest ik al menstrueren vandaag, en volgens banner is dinsdag mijn nod... klein verschil Vervelend dat je menstruatie door gaat breken. Snap dat je gehoopt weer direct door zwanger te zijn. Heb je nu dan wel zicht hoe je cyclus zich hersteld heeft?
Welkom Lilly, gezellig dat je mee komt schrijven en succes! Wel dapper dat je er al voor gaat, wie weet ben je wel zwanger als je afstudeert in juni
Hey hoe is het nu? Menstruatie beetje te doen, niet heftiger dan je gewend ben nu het zo lang geduurd heeft? De films zeggen me niks, ja qua naam heb ik Taken wel eens voorbij zien komen maar ook nooit gezien.
Wat balen meid, wel gek dat je normaal nooit te laat bent en nu wel en de test toch negatief is. Het zou het mooiste scenario wezen om over zes weken dan alsnog positief te testen maar ja al die tijd in onzekerheid is ook niks. Hopelijk heb je binnenkort duidelijkheid.
Wat ik begreep is menstruatie zo 2 - 7 dagen en alles tussen die dagen dus denk niet dat het kwaad kan. Is het elke keer twee dagen sinds je gestopt bent met pil / spiraal?
Hoi, ja elke keer 2 dagen en soms de dere wat bruin verlies nog maar nooit langer sinds spiraal eruit is.
Hoi Lafarina, duurde even voor ik reageer maar wilde er even rustig de tijd voor nemen. Allereest vind ik het heel vervelend voor je dat je je zo voelt. Slopend. Helaas herken ik wat je voelt, ik heb ook veel gezondheidsproblemen. Echter vind ik het heel vreemd dat je het advies krijgt niet zwanger te worden.... denk er heel goed over na want dat is wel iets heel rigorreus om te beslissen. Misschien is het inderdaad beter eerst een ander traject te bewandelen, maar geef je kinderwens niet zo maar op, die kan niet je hele leven nog vervuld worden, medicijnen kan je wel altijd nog doen als er kindjes zijn. Het gaat vooral om het vertrouwen wat jij en je partner er in hebben. Als jullie samen over eens zijn dat jullie het willen ga er dan voor. Heb je familie in de buurt wonen bijv zodat je een vangnetje op kan zetten als het echt even niet gaat. Ik denk dat een revalidatietraject wel heel raadzaam is en wie weet boek je er nog wat resultaten. Het heeft mij veel inzichten gegeven, en ja ook dat helpt om het geheel wat draaglijker te maken. Met de klachten die je hebt ( deels overeenkomend met mijn klachten) ga je snel je grens voorbij en loop je ook misschien met resultaat tegen een berg frustratie op als je weer iets gedaan hebt waardoor je extra pijn hebt, of weer op de verkeerde dag bij je afspraak staat, of weer niet meer weet als je in de keuken bent wat ze ook al weer wilde drinken.... even voorbeeldjes die ik zelf ervaar. Daarnaast is het Multidisciplinair en kan je met de psych babbelen over waar je tegen aan loopt, de frustratie eruit gooien en kijkt de ergotherapeut mee wat je eventueel thuis kan aanpassen om daar op de goede manier te belasten. Hier zijn ze drie keer thuis geweest en hebben dan toch kleine tips waarvan je denkt oh ja, dat kan ook nog, dat is vooral als je nog niet eerder ergotherapie hebt gehad. Ik heb al zoveel jaar klachten dat ik alle aanpassingen die voor de hand liggen al heb gedaan. Daarnaast kan de revalidatie arts ook contact opnemen met je werkgever om te kijken wat daar mogelijk zou moeten gebeuren om ook zo min mogelijk klachten in de hand te werken. Ik weet niet of je een vaste aanstelling hebt maar misschien is het dan een idee om je tijdelijk volledig ziek te melden zodat je je kan storten op het revalidatie traject want dat is behoorlijk intensief. Ik weet niet in welke regio je woont maar hier waren de wachttijden nogal lang, en heb uiteindelijk een andere organisatie gevonden waar ik binnen een paar weken kon starten. Ik was er zeer tevreden over. Wat je afspraken betreft die je dan op de verkeerde dag hebt staan, zet ze dubbel, zowel in je agenda als thuis op een weekplanner zo kan je goed overzien wanneer je moet en kan je het op twee plekken nakijken, ik heb dat lang geweigerd want ik moest het toch kunnen onthouden , ik had toch een olifanten geheugen.... had ja, voor alle ellende begon. Ook dat is stukje acceptatie en loslaten, en nee dat doe je niet zo 1, 2,3, dat moet je leren. Je kan onbewust heel erg vechten tegen alle symptomen , dat maakt je moe en daarnaast vreet de pijn ook energie. Je zal zien dat je na die drie maanden er een stuk anders in staat, door het herkennen en erkennen van wat er is en waar de triggers zitten. Wat de pijnpoli betreft is het maar net wat het beleid / ervaring van de anesthesist is die prikt, de ene keer kreeg ik een pijnstiller mee die ik in moest nemen een half uur voor de behandeling en andere keren weer niet omdat die gene van menin was dat het niks toevoegde omdat naalden in zenuwen nu eenmaal gigantisch pijnlijk zijn, en moet zeggen, merkte ook weinig verschil met of zonder pil, het zijn onmenselijke prikken waar op dat moment weinig tegen te doen is. Mocht je nog dingen willen weten mag je me altijd een PB sturen. Sterkte met het maken van de keuzes! En maak de logische stap naar revalidatie arts eerst, en daarna verder zien maar denk dat je heel veel spijt gaat krijgen als je je kinderwens laat varen, de eerste paar jaar zal het pittig zijn maar bedenk dat ze ook steeds zelfstandiger worden en dan heb je weer allemaal praktische oplossingen om te voorkomen dat je veel moet tillen, je kan bijv één spijl uit het bedje halen aan de muurkant en het bedje op wielen. Als ze kunnen kruipen / lopen trek je het bedje van de kant af laat ze erin klimmen via dat grotere gat en rijd het bedje weer tegen de muur.. zulk soort dingen maken het al een stuk minder zwaar. Ik heb dezelfde fase doorgemaakt, van kan ik dat wel met mijn gezondheid, en heb een hoop vragen voor mezelf met ja kunnen beantwoorden. De zwaarste tijd is te overzien. Succes meid.
Heftig lafarina en mir! Respect voor jullie beide hoor. Ik heb ook jaren pijn gehad, maar dat is nu met de operatie opgelost en ben bijna pijn vrij. Maar weet een klein beetje hoe jullie je af en toe kunnen voelen, van pijn word je moe en af en toe chagrijnig en het beperkt je zo in je doen en laten terwijl je een jonge vrouw bent die graag alles wil doen en kunnen. Heel veel sterkte!
Haha dankje! Haha jaa wie weet Zou wel mooi uitkomen want verwacht toch niet meteen aan de bak te kunnen na het afstuderen ( opleiding SPH). Ga sowieso na het afstuderen bij mijn vader op het kantoor werken terwijl ik opzoek ga na iets anders. Raak ik zwanger tijdens het afstuderen, dan ga ik pas op zoek naar iets anders als ik ben bevallen en blijf ik tot mijn verlof op het kantoor werken. Maarja, zal ik eerst maar is zwanger moeten raken haha en anders ga ik gewoon lekker meteen werken in de richting waarvoor ik heb gestudeerd. Gelukkig is het afstuderen bij ons vooral veel onderzoek verslagen maken en geen lessen meer en afstudeerstage heb ik vorig jaar al gedaan. dus het wordt veel thuiswerken en af en toe even naar mijn oude stage voor mijn onderzoek. Dus nu zwanger worden zou goed uitkomen haha maar dat zie ik nog niet gebeuren
Welkom Lilly, wat handig dat je bij je vader kan werken! Dat is wel praktisch ook als je zwanger zou zijn. Zwanger en werk zoeken is niet alrijd makkelijk. Hier niks nieuws...nog altijd niey ongesteld. Ik begin me inmiddels ook zeer herkenbaar te voelen....bandenpijn, gespannen borsten. Zelfde dingen als bij mijn zoontje. Heb ergens zo'n vermoeden dat ik echt niet ongesteld ga worden en ik een heel laat ei heb gehad.
Hi dames, Hier eventjes een berichtje van mij! Wat betreft het oud bruin bloedverlies, is zowat over! Vandaag al de 3de dag een knipperende smiley op mijn CB ovulatietest! Ze worden ook nog niet positief...... Wat moet ik hier nou van denken....? Plaats eventjes een foto, graag jullie mening Liefs!
Blossum! Hoop dat je gelijk hebt en dat je ei laat is en dat het blijkt dat je toch zwanger bent!! Wat lijkt me dat irritant die onzekere periode als je niet ongesteld wordt zeg.. En als de testen ook niets zeggen. Ben benieuwd bij mij straks haha! Blijeik, sorry ik kan je daar niet mee helpen.. Heb er nog niet echt veel verstand van hoe dat meten enz allemaal werkt.ik lees mee, dan leer ik het ook voor mijn volgende ronde haha
Blossom wat spannend, je weet wat je kan voelen van je eerdere zwangerschap natuurlijk dus ... Wie weet! Ik duim nog steeds voor je. Blijeik ik doe geen ovulatie testen nog, maar het lijkt mooi op te lopen! Zou nog een paar dagen blijven testen en klussen! Hihi
Gisteren eind vd middag ongesteld geworden. Nu is er in elk geval duidelijkheid en kunnen we verder. Ik ben nog nooit zó laat ongesteld geworden. Mijn vriend wijdt het aan spanningen van de verkoop van het huis. Zou goed kunnen. Heb echt een rotnacht gehad. Zoontje veel wakker. Rond 4uur maar tussen ons in gelegd. En ik moest het hele gebeuren blijlbaar toch een beetje verwerken ofzo. Ik had me een nachtmerries! Ik was steeds op de begrafenis van mijn zoontje en dan zag ik hem in zijn kistje liggen enzo...man o man...huilend werd ik wakker steeds. Zo bizar. Ik zat ook weer in die vreselijke kerk waar we die dienst hadden van mijn opa met die vreselijke.dominee. Wordt helemaal akelig als ik er weer aan denk. Maar zometeen weer werken dus even stevig ontbijten maar.
Vervelend meid! Maar wél duidelijkheid! Hopelijk heb je toch nog een fijne zondag! Alles komt goed! Veel liefs
Jammer blossom! Op naar ons februari kindje! En wat een nare dromen! Bah. Lijkt id wel wat op verwerking.