Gaan voor een kindje in 2015! nog even wachten...

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door SuusD, 10 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Wanneer is dan dag 9? Ik weet niet vanaf wanneer ik zou moeten tellen... ;)

2. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Oww jij ook nog niet ongi geweest toch?
    Ik ben gewoon maar gaan testen daarom er 35 besteld dan kon ik zoiezo een hele maand kijken

Het is eigenlijk 9 dagen na je ongi maar er zit een duidelijke beschrijving bij hoor 😉

3. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Nee, nog geen ongi gehad... Ik snapte al niet hoe ik dan aan die dag 9 zou moeten komen, haha!

4. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Dan moet je gewoon beginnen hihi

5. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Goeie middag kletstantes.
    Hier slaapt onze dame niet meer dus heb overdag niet heel veel tijd om bij te lezen.

Hier niet test verslaafd zou n duur grapje zijn geweest. .. hier pas na twee jaar zwanger.... helaas is n zwangerschap niet altijd te plannen. ...

Ik gebruikte geen ovu testen had een zeer regelmatige cyclus en mijn eisprong was niet te missen want die voelde ik wel.... Altijd op dag 13...

Hopelijk heb ik dat geluk iig ook mee de volgende keer.

Zo... mijn vakantie zit er weer op. Morgen weer werken. ..
    Ik werk op een pubergroep voor kinderen met een verst. Handicap autisme en gedragsprblemen dus de rust is echt gedaan nu haha...

Nog meer mensen in de zorg??? Bij de april 2012 mama's was dat echt toeval want daar werkte op een iemand na iedereen in de zorg haha.

Xxx

6. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Nee ja nee ja haha ik ben grafisch vormgeefster en docent babymassage en binnenkort ook zwangerschaps cursus leidster hypnobirthing ^^

7. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.122
    294
    83
    Jij bent echt fanatiek SuusD. Gezellig. Praat jij in meer forums mee? Ik heb echt moeite om alles bij te houden. Leuk een juni kindje. Hopelijk is het niet te warm. S. is een juli kindje en het was ook nog eens 30+ die week. Dus dan is een tuinfeest ook niet lekker. Daarna werd het ineens bagger weer.

Welkom bubblybaby. Zat jij vorig jaar ook in het topic over in september gaan wij er voor? En later is die veranderd in ons clubje gaat op roze of zoiets. Ik heb daar in het begin ook meegeschreven, maar het ging me iets te snel allemaal. Wat werd daar veel gekletst.

Hoi Chelleke: erg he haha. Oh echt niet? Wat vervelend zeg haha. Dan heb je veel minder tijd ja. Hier nog wel, maar soms doe ik zelf ook nog een dutje en anders het huishouden. Zolang ik verlof heb, voel ik me nog best wel kraamvrouw haha. Oh wat vervelend zeg na twee jaar. Ook in de mmm gezeten? Of dat niet? Ik vond het al vervelend dat ik de 1e ronde ongesteld werd. Wat was ik kwaad op mezelf. Waarom? Geen idee. Ik kon toen ook echt heel moeilijk omgaan met mensen die al zwanger waren. Het kan komen omdat ik er met mijn hoofd al veel langer mee bezig was. Ik wilde het al zo lang, maar manlief nog niet. Had het liefst begonnen toen we getrouwd waren, maar nee hoor. Eerst nog een jaar en 2 maanden wachten. Maar goed, het is goed gekomen en ik hoop dat het de volgende keer minder gestrest is en dat ik er minder mee bezig ben. Al zou ik wel een klein beetje jaloers zijn hoor suus als je zwanger bent. Gezonde jaloezie, dat wel. Gun het iedereen van harte, maar zou zelf ook nu alweer zo graag zwanger zijn. Maar das niet heel goed voor mn lichaam. En moet ook van S. genieten en dat doe ik met volle teugen.

Nee zwangerschap is zeker niet te plannen. Gelukkig niet. Het komt toch nooit uit uiteindelijk.

Nee, hier geen zorg. Zit op kantoor. Werk bij de pensioenen. Oh, klinkt leuk suusd. En de zorg lijkt me ook super leuk, maar echt niets voor mij.

Nmv: Oh wat vervelend nog geen ongi. Hier al gelijk na vier weken. En dat met bv. Zucht, steun, kreun. Maar wel fijn als we straks willen beginnen voor een 2e. Ben mn cyclus aan de hand van mn slijm in de gaten aan het houden, maar het nog niet echt vruchtbaarslijm gespot. Maar het wordt alweer dikker, dus misschien dat het deze ronde iets minder doorzichtig was. Dat kan natuurlijk ook. Of misschien heb ik nu wel helemaal geen eisprong. Geen idee. We zullen zien over anderhalve week. Dan moet ik als het goed is weer ongesteld worden.

Oh en wij deden het om de dag in de weken dat ik vruchtbaar was. dus na een dag of 8, 9 begonnen we en dan een week of anderhalf a twee om de dag. Dat heeft geholpen bij ons. En wij hebben preseed gebruikt. Op den duur wordt het vrijen iets minder leuk, dus ging het een beetje pijn doen soms. Vandaar dat spul en dat past gelijk de zuurgraad van je vagina aan in de juiste. Maar dan nog komt het niet daardoor, maar doordat de ei- en de zaadcel elkaar vinden en bevruchten.

8. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Hallo meiden!

Ik ben ook niet echt test verslaafd. Hoewel ik het afgelopen jaar toch wel 2x heb getest. Mijn cyclus is nog erg onregelmatig. Geen pijl op te trekken. Ergens tussen de 30-50 dagen. Dus mss toch ook eens de ovu testjes proberen.

Ik werk ook in de zorg!! Momenteel in een logeerhuis voor mensen met een verstandelijke beperking, ontwikkelingsstoornis of gedragsproblemen. Ook veel autisme.

Ik zal vast nog vergeten zijn om ergens op te reageren, maar het hele weekend aan het werk geweest!

9. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland
    Hoi meiden, mag ik mij aansluiten bij jullie groepje?
    Ik ben 34 en we gaan voor ons eerste kindje.
    Ben nu 2 maandag aan het proberen maar helaas gisteren weer ongesteld geworden. Ben nog maar kort bezig maar vind het wachten moeilijk... Ik voel mijn eisprong en kan dus gelukkig gericht "klussen". Maar helaas heeft dit nog niet geresulteerd in een zwangerschap.

10. Viveluna

Viveluna Actief lid

7 sep 2014
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

Het gaat hier supersnel zeg! :D
    Hier zijn we gestopt met de pil, heb mijn pilmenstruatie ook gehad. Vandaag was mijn laatste dag, condooms staan ook klaar, haha!

Ik heb ook ovulatietesten gekocht, maar wel van de action dan, en een digitale thermometer, gewoon om mijn eisprong in de gaten te houden.
    Ik ga die ovulatietesten nog niet gebruiken, eerst gewoon proberen te temperaturen.. Ben benieuwd of ik een eisprong heb van mezelf komende maand na 6 jaar aan de pil te zijn geweest.

Ik zie dat er sommige al bezig zijn met de ovulatietesten, wel leuk om te zien dan weet ik hoe het werkt :p.

Toch spannend allemaal, over 9 maanden de eerste ronde. :D Ik ben wel benieuwd naar het ontpillen ik hoop dat ik niet teveel puistjes krijg! :(.

Ik houd jullie op de hoogte. Moet ik vanaf nu al elke dag mijn temperatuur meten aangezien ik hiervoor een onregelmatige cyclus had?

Ik heb 27 november 2014 een afspraak bij de gynaecoloog voor een jaarlijkse check up haha! En moest ik tegen dan nog geen menstruatie gehad hebben, kan zij ook even kijken of alles goed is bij mij en of ik wel of niet een eisprong heb gehad.

Spannend!

11. Louloute

Louloute Niet meer actief

@bubblybaby
    hoi welkom! gezellig!

ik heb vandaag een berg testen gekocht...van alles wat eigenlijk om te testen :D
    ook ovulatie testen..heb vorige week 1 gebruikt..de 2e streep was best donker maar niet donkerder dan de controle streep, negatief dus. Maarja heb verder niet getest was gewoon benieuwd naar hoe (en of) het werkt :D

12. Louloute

@vanesje
    hoi! :) welkom!

@vivelune
    ik heb ook een digitale 4-cijfers thermometer gekocht :D
    deze maand ook al bezig geweest met temperaturen maar helaas geen ovulatie te bekennen :( of het moet aan mijn thermometer liggen/hoe ik het opmeet misschien ook of toch aan mijn lichaam..:(
    ik was ook bang voor de puistjes (voordat ik de pil slikte had ik er last van) maar dat viel me erg mee! mijn huid is wel iets vetter geworden.

13. Viveluna

Viveluna Actief lid

7 sep 2014
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik moest normaal dus vrijdag aan de pil beginnen, en het is vandaag maandag! En ik heb toch last van mijn onderbuik (zeurende pijn) en hoofdpijn!!! Zijn dit verschijnselen van ontpillen? Pfff ik voel me ellendig zeg net nu mijn menstruatie gedaan is..

14. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Bedankt allemaal :D gezellige boel hier.

Ik deed niet aan ovulatietestjes. Ik deed wel aan tempen :). Maar ik was in de eerste ronde (officieel tweede, maar de eerste maand probeerden we nog niet actief, ik wilde even een maandje mijn cyclus aankijken) al zwanger. Had wel heel er last van testdrang. Jemig, daar zijn veel zwangerschapstests doorheen gegaan... zo zonde van het geld, haha!

Ja, klopt!! :) En dat begrijp ik wel :). Dat groepje kletst nu verder op facebook, is een stuk overzichtelijker :p.

Ik zit niet aan de pil (wel even geprobeerd, de Cerazette, maar vond het niet prettig), wij gebruiken nu gewoon condooms. We willen er in mei weer voor gaan, maar als we eerder zwanger raken vinden we dat niet erg. Alleen gaan we daar niet van uit :) (en zo vaak doen we het sowieso ook nog niet, want het doet nog een beetje zeer bij mij sinds de bevalling... mehhh...)

Bah, ik ben sinds gisteren ineens ziek. Keelontsteking. Had gisteren bijna 40 graden koorts! Ik hoop zo dat de kleine er geen last van krijgt...

15. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Hallo dames, wat fijn dat er ook een topic is voor 2015.

Manlief en ik hebben besloten om in december te stoppen en dus 2015 pil vrij in te gaan. Ik begin morgen weer met een nieuwe strip, en heb uitgerekend dat ik met 3 strips in half december kan stoppen. Helemaal goed.

Ik ben Marieke, 32 - moeder van een zoon van 5 1/2 en gewoon 'Marieke' voor de zoon van mijn man, hij wordt in november 5. Manlief en ik willen samen dus heel graag een kindje :D en met twee jongens lijkt het ons geweldig als er een meisje bij zou komen. Dus ik ben wat aan het inlezen over methodes waarop je het geslacht zou kunnen bepalen. Standjes. Wat wél eten en wat juist niet. Ik wil er best wat voor gaan doen, maar geen injecties of al dat engs. Want als er een gezond jongetje bij komt zijn we net zo blij :D <3

16. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.122
    294
    83
    Ja, dat topic was echt enorm he bubblybaby. Kijk nu nog weleens en zie gewoon meiden die nu nog niet zwanger zijn. Zo sneu. Jij was 1 van de 1e toen geloof ik.

Hier ook gewoon condooms en dat gaat al jaren goed hoor bubblybaby. Alleen als je hem niet omdoet hihi. Maar dat doen wij trouw. Je hoort weleens dat het door het condoom heen gebeurt. Nou hier niet hoor. Jammer genoeg haha. Vervelend dat jij er nog steeds zo`n last van heb. Ook met andere dingen?

Zonde van het geld ja. Ik vond het ook enorm leuk om te testen, maar hier maar 20 euro aan testen. Oh en 7 aan ovu testen. Daar heb ik er alleen nog vijf van en 1 zwangerschapstest die ik niet meer kan gebruiken omdat ik het pipetje heb gebruikt om bv in het neusje van mn dochter te doen.

Je ziet heel veel groepjes ineens verder gaan op facebook. Is ook veel makkelijker en ook besloten dus heel fijn.

Beterschap bubblybaby.

Welkom Marieke. Haha, ja het enige wat helpt is een paar dagen voor de eisprong vrijen en niet direct voor de eisprong. Meisjes zwemmers zijn minder snel, maar gaan langer mee. Jongens zwemmers zijn snel, maar gaan kort mee. Verder geen idee eigenlijk. Snap je wens wel hoor ;). Zou ik ook hebben. Heb nu een mooie dochter en hoop ooit een mooie zoon te krijgen. Al voel ik me meer een meisjesmama, dus als er alleen meisje zouden komen, zou ik het ook totaal niet erg vinden.

Kga even leren dames. Anders komt er weer niets van. Dochter slaapt nu lekker, dus moet mn kans waarnemen.

17. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland
    Viveluna ik merk ook dat ik na het spiraal anders in mijn vel ga zitten.
    Ik had de eerste maand echt een pukkel uitbarsting, vooral in mijn nek en hals. Om gek van te worden. De tweede maand met mijn menstruatie was dit weer niet zo gelukkig. Dus denk echt dat dit alleen even de eerste maand zo was, alle stoffen je lichaam uit werken ofzo. Ik heb wel al 2 maanden rond en tijdens mijn menstruatie hoofdpijn. Dit valt me echt op omdat ik tijdens gebruik van spiraal nooit 1 dag hoofdpijn heb gehad. Hier baal ik wel van.

18. Viveluna

Viveluna Actief lid

7 sep 2014
    194
    0
    16
    NULL
    NULL

Ja daar heb ik dus inderdaad ook last van, hoofdpijn! Terwijl ik dat ook nooit heb. Ik heb al nurofen ingenomen maar het helpt niet echt. En heb ook al een puist op mijn kin, heb net een maskertje opgedaan maar het helpt nog niet veel.. ik ga mijn huid meer moeten gaan verzorgen denk ik!:p

Gaat wel snel hoor, meteen die bijwerkingen, hopen dat het bij die ene puist blijft :p.. Dit is echt zo een puist die ik kreeg tijdens mijn menstruatie, en nu zijn ze net voorbij en heb ik er al eentje op mijn kin!

Volgens mijn app, zou ik mijn menstruatie moeten krijgen op 22 oktober, als ik een cyclus zou hebben van 28 dagen. Ben benieuwd! :D.

19. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Marievs :
    Ik ben hier aan het kijken of die theorie klopt haha
    De vorige keer voor mijn eisprong geklust met de hoop op een meisje
    En die kregen we nu op de eisprong geklust met hoop op stiekem toch een jongen:p
    Als het een meisje is vind ik het ook super hoor leuk voor mijn dochter maar de wens ligt nu meer bij een jongen

20. Louloute

wow ik lees alml dingen over ontpillingsverschijnselen, bij mij was het juist andersom: ik vond de pil niet leuk, ik had zo'n last van -tig bijwerkingen, was zó blij toen ik eindelijk was gestopt ermee!
    vind condooms fijner in dat opzicht. Maarja, heeft ook z'n nadelen natuurlijk :p begrijp trouwens ook niet zo goed hoe mensen erdoorheen zwanger kunnen worden..bij ons was nooit geen een gescheurd :p

wat meisjes/jongens betreft..ik wil denk ik liever een meisje! :p maar een jongen is ook zo leuk! ik wil gewoon heel graag een kindje :D

Deel Deze Pagina