Marieke, wat fijn dat deze arts je wel begreep! Je hebt helemaal gelijk hoor! Je kan dit soort dingen het beste zo snel mogelijk aanpakken, anders moet je nog langer wachten! Hopelijk heb je snel duidelijkheid.
Dikke knuffel meiden, ik ben zo blij dat ik aan de bel heb getrokken. Eindelijk word er iets gedaan. Het voordeel is dat ik al een aantal maanden aant tempen ben, en ook al een ronde ovu-testen heb gebruikt. Dus het advies 'ga maar tempen en/of testen' kan hij achterwege laten. Want dat doen we al XD Ik ben benieuwd wanneer de brief komt en wanneer we dan een afspraak hebben.
Fijn Marieke! Ik ben benieuwd wat ze gaan doen en hoe ze het gaan aanpakken! Tijd vliegt het is zo de 23ste
@Marieke: zoals ik ook in het andere topic schreef: Fijn dat er een onderzoek gepland staat! Nu maar hopen dat het geen pcos is. Er is nog wel veel verschil tussen personen, mijn vriendin kan echt niet zwanger worden nog met de pcos maar heeft nog wel kansen, en daarentegen ken ik ook heeeeel veel dames die wel gewoon met pcos snel zwanger werden. Maar eerst even afwachten of dat het ook echt is succes! @Luminus: Dank je wel we gaan vandaag even naar de babydump, maar verder nog niet veel gekocht. Kamers moeten eerst allemaal nog leeg en opnieuw geverfd enzo hier, duurt nog wel even ben ik bang @Suusd: welkom terug en succes met klussen Hoe gaat het met de zwangere dames hier? Hoe groeien jullie buiken? Wij maken wekelijks een foto voor het raam, soort half silhouet, (manlief vindt het leuk met jaargetijden enzo), verder maak ik maandelijks een foto bij een bevriende fotografe die dan gebundeld worden op 1 grote foto. Dit is mijn buik (17+4) vandaag:
@Lafarina, mooie buik meid <3 wat een leuk idee om dat zo voor een raam te doen. Ben benieuwd naar het eindresultaat Over onze eerste afspraak... er zit een boekje bij waarin het traject beschreven word... dat is nogal wat dames... Dag 1: op de eerste dag van de menstruatie moet je een afspraak maken voor dag 10/11. Dag 3: bloedprikken bij de vrouw Dag 10/11: starten follikelecho's, dan krijgen we ook de uitslag van het bloedonderzoek en spermaonderzoek Dan volgen er om de 2a3 dagen echo's om te kijken of er een eisprong komt. En wanneer er op de echo te zien is dat er een eisprong nadert, word er een afspraak gemaakt voor een samenlevingsonderzoek... dan krijg je een tijdstip en dan moet je dus 2 uur voor die afspraak seks hebben. Dan gaan ze kijken over er veel zaadcellen zijn en hoe die zich gedragen. En dan word er een week na de eisprong weer bloed getest. Pff dit alles zal een behoorlijke impact hebben zeg... maar ja, goed dat er iets gaat gebeuren. Ik had me alleen even vergist in de hoeveelheid van de testen e.d..
Nou meiden ik ben geweest. Alles is me 100% meegevallen! Ze zetten de boel open met een eendenbek, daarna een slangetje naar binnen, dan blazen ze een ballon op zodat het vloeistof niet terug kan lopen en dan onder druk vloeistof erin spuiten. Bij alles voel je krampen, zoals heftige menstruatie krampen of diarree krampen. Maar dat is het. Ik had echt veel erger verwacht... Maaaar alles was goed en doorgankelijk, 1 eileider deed iets weerstand bieden en moest ze met kletsmeier druk doodspuiten maar alles was open uiteindelijk. Baarmoeder en eileiders mooi in beeld en alles zag er prima uit. Nu vrijdag voor een echo om te kijken of er eitjes rijpen en dan volgende week weer om te kijken of die ook gesprongen is. Maar dit was goed.
@vanesje, wat fijn dat het onderzoek mee is gevallen. deze staat idd ook beschreven in mijn boekje... succes morgen met de echo, ik hoop dat alles er goed uit ziet.
Die staat erbij als een vervolg stap. Als het traject met de vele echo's is doorlopen. Ik heb daar nog geen afspraak voor. Wel ben ik vandaag ongesteld geworden. Na 3 dagen roze lijkt het eindelijk door te zetten. In het boekje staat dat je op dag 1 moet bellen. Dus dat zal ik eens doen. Misschien kunnen we dan deze cyclus als beginnen met die echo's enzo. In plaats van dat we een hele cyclus moeten afwachten. Dat kan best lang zijn...deze was ook 38 dagen zonder ei... ben benieuwd.
Vandaag mijn 2e echo. Ei zat er nog, wel enorm gegroeid. . Is best grappig om die enorme zwarte bol te zien op de echo. Is dit de helft van ons aankomende kind?.. Ze zei dat hij vandaag ging springen er zat al vocht bij de eierstok of eileider en dat zou erop duiden dat hij ging springen. Verder was mijn baarmoederslijmvlies goed dik geworden. Ze zag nog nergens problemen zei ze. De instructie gekregen om vandaag en donderdag nog te vrijen. Is donderdag niet te laat gezien mijn ei vandaag springt? Verder volg week woensdag bloed prikken op mijn hormoon waardes en dan mag ik bellen als ik ongi word. En dan gaan ze de uitslagen geven en een plan van aanpak bespreken. Maar hopelijk niet ongi!
Hoi dames, lang geleden! Marieke en Vanesje, poeh wat een onderzoeken allemaal. Hoop op raak dit keer vanesje! Fijn dat je weet dat er een eitje klaar ligt En Marieke: heel heel veel succes met jullie traject. Wat komt daar veel bij kijken he. Hier gaat alles goed en slecht. Ik ga echt fluitend de hele zwangerschap door. Niks geen klachten. Heerlijk hoor. Alleen vandaag met de echo bleek de groei weer een dingetje. Ons zoontje was een dysmatuur baby en we vrezen dat we weer die kant op gaan. Morgen een guo in het ziekenhuis. Gelukkig kennen we ht traject. En..we krijgen een dochter! Een koningspaar dus voor ons. Erg speciaal voelt het. Wel even wennen. Ik ben een jongen zo gewend. Verder hier nog niet bezig met spullen kopen ed. We hebben nog veel en eerst moet ons nieuwe huis verbouwd worden. Alle dames succes weer!
@vanesje, wat fijn dat er een goed eitje zat! En nu aan de slag dus. Op commando, haha succes! En veel plezier. @blossom, een meisje <3 gefeliciteerd!! Wel balen dat ze ook klein lijkt te zijn. Sterkte met dit traject, lijkt me heftig. Maar wel 'fijn' dat jullie het al eens hebben meegemaakt, dan overvalt het je misschien minder? Ik weet het niet hoor, heb er geen ervaring mee... maar dat denk ik zo *knuffel* Nou ik heb gister bloed laten prikken, 3 buisjes zelfs. Dit was cd 4, wat inhoud dat we dus deze cyclus al kunnen beginnen met echo's maken en de hele rataplan. in plaats van dat we een hele cyclus moeten wachten omdat ik op dag 3 (of 2/4) geen bloed heb geprikt. En dan donderdag de afspraak. Ik begin er behoorlijk nerveus om te worden. Maar we gaan er open in... ik ben overigens nog steeds ongesteld, al 5 dagen volop. Dweilen met de kraan open. Niet normaal!! Dat zal ik ook maar vermelden donderdag.
Wat leuk dat je het zo kunt volgen met die echo's, Vanesje. Duimen draaien dat deze ronde gewoon lukt i.p.v. die hele molen door. Wat fijn dat jouw zwangerschap zo goed gaat, Blossom! Marieke, heel veel succes morgen!
Marieke veel succes meid. Wat krijg je voor onderzoek donderdag? Blossom gefeliciteerd! Leuk zeg een meid. Wel erg dat ze te klein is. Ik hoop dat het allemaal meevalt!
Ik heb vandaag weer metingen gehad in het ziekenhuis. De armpjes en beentjes liggen beneden de p5 grens. Vooral de armen best ruim. Ze hebben nu de nipt test geregeld voor ons omdat te korte pijpbeenderen een symptoom kan zijn voor een kindje met down syndroom. Nu dus even 3 spannende weken. De gyeacoloog verwacht een goede uitslag. In onze families zitten.alleen.maar kleine babies en de combi test was goed. Maar ze willen dit wel eerst uitsluiten. Ik baal er echt van dat ook deze zwangerschap weer met problemen komt