Gaan voor een kindje in 2015! nog even wachten...

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door SuusD, 10 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    tis ff knippen/plakken want tis nogal een verhaal...

Hallo dames, daar ben ik weer :)

Het gesprek is goed verlopen. We hebben veel info gekregen... waarvan ik hoop dat het allemaal blijft plakken ;) en er is een plan gemaakt.

Helaas kunnen we deze cyclus niet beginnen met echo's e.d. want er is maandag iets misgegaan voor het bloedprikken. De assistente die de verwijsbrief van mijn huisarts heeft overgeschreven is hierbij de FSH vergeten aan te vinken. De rest is wel geprikt. Maar laat die FSH nu nét de belangrijkste zijn... en die is dus niet geprikt. Er is nog naar het lab gebeld om te kijken of het alsnog bepaald kon worden, maar helaas...mijn bloed was al vernietigd. Dus... volgende ronde.

Nu heb ik dus Provera meegekregen, 10 tabletten van 10mg. Deze moet ik vanaf dag 14 nemen, kuur afmaken. Hiermee gaan ze een menstruatie opwekken. Zodra die doorzet, en er dus een nieuwe dag 1 komt, moet ik gaan bloedprikken op dag 3, een afspraak maken voor dag 10/11 en medicijnen ophalen die ik vanaf dag 3 moet pakken. Ik ben even compleet vergeten wat het doel van die medicijnen zijn, maar het zijn er 5, die ik dan dus moet nemen. Vanaf dag 10/11 volgen er de echo's. Manlief mag zijn sperma gaan inleveren, om te kijken hoe dat eruit ziet.

Uit de waardes van mijn bloed was te zien dat mijn schildklier niet helemaal goed werkt. Hiervoor moet ik over 4 weken opnieuw bloed laten prikken. Zeg maar, daaaag eigen risico ;) nu had ik dit expres dit jaar niet verhoogd. Dus de 375euro die er stonden zullen snel genoeg op zijn.

Spannend allemaal. Toch weer wachten, maar dit keer met een plan :)

2. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland
    Spannend Marieke, ik heb ook een schildklier ziekte. Ziekte van hashimoto. Ofwel een traag werkende schildklier. Ik heb daar medicatie voor. Jammer dat je nu een maand later moet beginnen vanwege een foutje bij aanvinken formulier. Bah. Maar ja je weet iets meer en er is een plan.

Blossom wat erg voor je meid. Hoe gaat het in,ideële met je? Heb je al wat meer nieuws? Is de nipt test al gedaan?

3. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    Hoi meiden,

Sorry dat ik even afwezig ben/was. Ik zal ook de komende tijd niet veel meer hier zijn...Ik probeer het helemaal van me af te zetten. Misschien dat ik wel eens terzijnertijd reageer, want wil natuurlijk al die mooie baby's wel zien.
    Het gaat de goede kant uit met me. Natuurlijk heerst er een jaloezie bij me als ik iemand zie die heel gemakkelijk zwanger is. (gun het ze natuurlijk van harte). Maar sommige in de kennissenkring zijn zwanger en willen het eigenlijk niet...dus tja...jullie herkennen het wel. Ik heb nog steeds wel last van mijn buik. Ik heb weinig gebloed, had tot gisteren last van bruine afscheiding. Gelukkig is dat ook weg. In mijn hoofd is het nog een warboel. Ik probeer van de leuke dingen te genieten en dat gaat. De uitslagen van de vitamine B waren in orde. Ik krijg nog onderzoeken in september..
    Maar 1 ding is zeker, ik wil echt nog een 2e kindje. Afgelopen weekend was mijn petekindje van 7 maanden hier. En als ik zie hoe ons zoontje met hem bezig was....dat brak wel even.

Ik wil jullie allemaal heel veel succes wensen met alle onderzoeken die nog volgen. En met de zwangerschappen.
    Een hele dikke knuffel voor jullie en hopelijk tot heel snel...

4. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Lieve Dees,

Knap dat je reageert hier, snap heel goed dat je afstand even neemt. Zoveel tegenslag is ook moeilijk te bevatten en een plek te geven. Als je dan je zoontje met je petekind ziet spelen kan ik me goed voorstellen dat die wens voor nog een kindje alleen maar sterker wordt. Ik hoop met heel mijn hart dat het geluk over niet al te lange tijd aan jullie zijde mag staan! Sterkte en veel voorspoed gewenst voor jullie. Dikke digiknuffel voor jou.

5. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland
    Meiden, hoe gaat het met jullie? Hier een naderende nod, as woensdag.. Ben benieuwd.. Steekjes in mijn buik, rugpijn, hoofdpijn soms erg emotioneel en vooral snel boos. Afwachten.

6. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Dikke knuffel Dees, ik snap heel goed dat je een tijdje afstand neemt. Ik wens jullie alle geluk en succes dat jullie wens snel werkelijkheid wordt.

@Vanesje, spannend hoor. Ik hoop voor je dat het iets betekent.
    Hier ondertussen op dag 4 van de Provera. Mijn temp blijft ondertussen gestaagd stijgen, misschien toch maar eens een ovu test doen? Of misschien is het wel een bijwerking ervan...

7. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    Begrijpelijk Dees! Sterkte!

Spannend, Vanesje!! Ik ben benieuwd :)

Vrijdag de 20 weken echo gehad, alles in orde met ons meisje JEEJ :D Het is dus ook nog steeds een meisje ;) Alleen ligt de placenta te laag en krijg ik met 30 weken nog een echo. Ligt de placenta dan nog te laag, dan wordt het een keizersnede en tevens kan ik wat gaan bloeden hierdoor, (maar dat is nog niet gebeurd, dus ach ;)).

8. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Wat fijn om te horen dat alles goed is met jullie kleine <3

Een keizersnede, dat is minder leuk. Maar ja, stel dat het zo is, je kunt je er nu wel voldoende op voorbereiden, toch? Lijkt me alsnog geen fijn nieuws. *dikke knuffel*

9. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland
    Fijn om te horen dat alles goed gast met je kleine lafarina. Keizersnede is niet fijn, maar als het moet dan moet het.

Hier helaas net weer ongesteld geworden.. Bleeh

10. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Hoi Meiden,

Lafarina, wat fijn dat alles goed was op de ligging van de placenta na. Hoop dat hij nog wat mee opkruipt zodat er geen keizersnede aan te pas moet komen. Mocht dit wel zo zijn zou ik eens informeren of ze in het ziekenhuis bij jullie ook de Gentle keizersnede uitvoeren. Is de nieuwste methode en kan juist bij geplande keizersnedes. Bij deze methode wordt de operatiekamer op goede temperatuur gebracht waardoor de baby na de geboorte, net als bij een natuurlijke bevalling bij jou op de borst kan worden gelegd en bij je kan blijven.

Vanesje, wat verschrikkelijk balen meid dat je weer ongesteld bent geworden. Je mocht toch naar de gynaecoloog als ik het goed gelezen heb, ben je daar bewust nog niet mee begonnen?

Marieke, de provera zelf zorgt voor een temp verhoging waardoor je zou denken dat het een eisprong is omdat die ook temp verhoging met zich meebrengt. Komt volgens mij door de progesteron die erin zit.

11. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland
    Hoi mir, ik ben al geweest bij de fertiliteitspolie. Ze hebben een hsg ( baarmoederspoeling en eileider doorspelen ) gedaan. En echo's om te kijken of er een ei rijpt en of hij springt en of mijn baarmoederslijmvlies dik genoeg was. Alles was goed. Wat natuurlijk fijn is maar niet verklaart waarom het zo lang duurt. Ik mocht bellen op de dag van mijn eerste menstruatie na de hsg voor een afspraak. Dan krijg ik de bloed uitslag, om mijn progesteron gehalt te meten was dat, en hoe nu verder. Maar het is protocol dat als je zelf een percentage hebt van meer dan 30% je eerst een half jaar zelf moet proberen nog. Je schijnt als je beide gezond bent zelf meer kans te maken dan als je hulp krijgt. Dus afwachten maar weer.

Alles met jou verder goed? En met je kleine? Je loopt bijna op je eind. Spannend hoor!

12. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    Wat rot, Vanesje, weer een ronde verder dus :( knuffels!

@Mir: Ja klopt, ik heb al gekeken daarvoor en in Bronovo doen ze natuurlijke keizersnede. Ach, eerst maar eens die 10 weken afwachten, wie weet is het helemaal niet nodig ;)

De dame schopt behoorlijk hier, ben gewoon driemaal wakker geschopt vannacht, gebroken hahaha ;):p

13. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Hey dames,

Alles goed hier? Ik zie dat Suus inmiddels zwanger is, gefeliciteerd meid!!
    Lafarina, hoe ist meid? Slaap je al wat beter? Of is die kleine meid nog steeds aan het voetballen aan de binnenkant? ;)

Vanesje, hoe gaat het met jou?

Hier lijkt het erop dat ik eindelijk ongesteld ga worden. Heb vandaag al best veel bruinig bloed verloren. Dus ik denk dat morgen dag 1 zal zijn. Of het moet nog even snel doorbreken vandaag, dan is vandaag dag 1. En dan gaan we richting het bloedprikken en de echo's.... spannend!!

14. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    Hoi dames, wil me toch weer bij jullie melden....was altijd gezellig.
    Ik heb de miskraam een plekje kunnen geven en ben nu eerst aan mezelf aan het werken. Zodat ik weer zelfvertrouwen krijg en eens Nee durf te zeggen.
    Ik heb nog steeds positieve testen en de arts dacht dat ik opnieuw zwanger was omdat mijn hch vorige week 760 was. Gisteren was dit nog maar 496. Dit is nog allemaal van de miskraam. Wss omdat het een 2-ling zwangerschap was. Dan is je hcg nog hoger. Had een klein sprankje hoop maar in mijn achterhoofd gehouden dat het niks was...Gelukkig ook maar...Wel wil ik verder en baal ik van mijn lichaam dat het niet sneller gaat...maar ja. Het geeft me de tijd om aan mezelf te werken. Uit alle bloedonderzoeken is niks gekomen. Ik ben zo gezond als wat. Nu alleen nog over 2 maanden onderzoeken voor de schildklier etc...

En hoe is het hier met de dames?? Ik heb nog niets bij gelezen. Doe ik van het weekend wel even.....

15. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    Fijn je weer terug te zien, Dees. Vervelend dat je lichaam er zo'n tijd over doet om weer in het ' normale ritme' te komen. Ik hoop echt dat het nu voorbij is met jouw sores en je binnenkort de trotse aanstaande mama mag worden van een (of meerdere ;)) gezonde kleine!

@Marieke: Ja hoor ze schopt nog behoorlijk haha :p Kan inmiddels mijn buik lekker op en neer zien gaan en mijn man voelt haar nu ook al een paar weken.
    Ik zie dat jij al je eerste echo hebt gehad, follikelmeting denk ik zo?

16. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Dees, dikke knuffel meid. Goed om te zien dat je weer terug bent. Maar balen dat je lijf zo lastig doet :( dan lijkt een normaal ritme zo ver weg he. Jij ook al gedoe met je schildklier? Ik ook. Ik had afwijkende waardes in mijn bloed de laatste keer. Maar voor dat moment vond de gynaecoloog het geen zorgen puntje. Ze wilde er nog wel eens bloed voor laten prikken, ergens verderop in mijn cyclus. Om te kijken hoe de waardes dan zijn.

Lafarina, ik heb vrijdag 21-8 mijn eerste echo. Wel ben ik sinds gister bezig met mijn eerste ronde Clomid 50. Ik heb er nog weinig last van, op de slapeloosheid na dan. Ik heb het idee dat dit door de medicijnen komt... ach ja. Ik weet waarvoor ik het doe.

Inmiddels al weer 4 dagen ongesteld. Nou ja, het lijkt wel een zondvloed... zoveel bloed heb ik nog nooit verloren. Ik heb maar grotere tampons gehaald... pff, ik hou in mijn achterhoofd dat dit (met een beetje geluk) de laatste x is dat ik voorlopig ongesteld ben. En dat maakt het dragelijk ;)

17. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland
    Hey meiden hoe gaat het met iedereen? Hier bijna mijn ei, vruchtbaar slijm gisteren middag gehad, heel heftig. Denk vandaag mijn ei maar voel nog niets, meestal voel ik dat wel. Afwachten.

18. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    Hey dames,

@lafarina, dat is een heerlijk gevoel he?!

@marieke, of het mijn schildklier is weet ik niet. Dat moeten ze nog gaan testen... Hoop voor je dat dit de laatste keer menstruatie was voor je. Mijn duimpjes draaien!!

@vanesje, heb je een ovutest gedaan? Weer spannend he?!

Hier gisteren weer bij gyn geweest, mijn hcg is gedaald naar 255. De linkerbaarmoeder waar de zwangerschap in gezeten heeft was nog wat troebel. Ze konden het baarmoederslijmvlies niet goed ontdekken, zagen het wel maar liep niet mooi door. In de rechtereierstok stonden 2 eitjes klaar om te springen...Heel apart om dat zo te zien. Weet niet of je een eisprong kan hebben als er nog hcg in je bloed zit.
    Wil zo graag verder. Over een dikke week weer terug voor bloed te prikken en dan echo.
    Verder waren mijn vitamines D veel te laag en dat zou de miskramen kunnen veroorzaken. Dus dat moet ik nu extra innemen. Verder ben ik bezig met agnus cactus te nemen voor de menstruatie op gang te brengen....

19. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland
    Dees duurt lang he voordat je weer door kan, kan me goed voorstellen dat je het achter je wil laten.

Ik zit nu op 3 dpo, voelde mijn eispromg woensdag.

20. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    Je moet maar veel geduld hebben dus lees ik, Dees. Goed dat alles in de gaten gehouden wordt, dus ook je vitaminen e.d. Hopen dat dat de oorzaak is dan zou je een goede, nieuwe ronde tegemoet kunnen gaan :)

@Vanesje: Goed geklust?;):D

Hier a.s. woensdag alweer 24 weken en de grens bereikt dat artsen hun best gaan doen je kindje in leven te houden mocht het te vroeg geboren worden. Wat gaat die tijd ineens hard! Het kon me steeds niet snel genoeg gaan, maar nu vliegt de tijd. Ik doe nog steeds van alles en race nog altijd iedereen met versnelling 7 voorbij met fietsen hihi ik heb weinig last van dingen niet kunnen. Met lopen en vooral traplopen wel meer moeite, weinig conditie en snel benauwd, maar hard fietsen gaat uitstekend, gek he ^_^ Morgenavond begint mijn eerste yogales, ben super benieuwd wat dat gaat worden.

Verder nog super leuk nieuws: ik ben voor de tweede keer tante geworden!!! Mijn zus is gisteren bevallen van haar tweede, een meisje genaamd Meithe. Ik ben trotse tante hihi

Deel Deze Pagina