Gaan voor een kindje in 2015! nog even wachten...

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door SuusD, 10 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland
    Lafarina gefeliciteerd! Leuk zeg.

Hier redelijk geklust, ik had echt last van ovu pijn en kon het stoten niet verdragen, man lief wilde me geen pijn doen en kon niet mee stoten door die gedachte en dus helaas. Had vrijdag en zondag geklust en woensdag ei, dus misschien is het wel veel te vroeg geweest en is het pech deze ronde.

2. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Wij zijn vanmorgen weer in het ziekenhuis geweest voor een groei echo. Mijn eitje aan de linkerkant is nu 22mm. Mijn ovu testen krijgen eindelijk een andere kleur als wit ;) het streepje blijft staan!! Woohoo! Goed teken. Morgen of vrijdag springt hij.
    En het huiswerk dat we van de gynaecoloog meekregen? Tja, dat word iedere dag braaf gedaan hihi ;)

3. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    @marieke, waarom zit er geen "vind ik leuk" knop!! Ga heel hard voor jullie duimen, het is je gegund!!

@vanesje, je weet maar nooit.... Heb ook al eens horen zeggen dat de zwemmertjes het 5 dagen uithouden...dus wie weet. Maar hoop het van harte voor je. Duimen draaien ook voor jou.

@lafarina, gefeliciteerd!! Leuk zeg. Kan je alvast oefenen...

Hier gaat het goed. Begin langzaam de oude te worden. Vooral geestelijk gaat het super. Nu hopen dat er dinsdag niks meer te zien is en dat die menstruatie komt! Damn wat wacht ik daar met smart op.....klinkt raar...maar oef...

4. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland
    Ha ha Marieke.
    Heeft de gynaecoloog gezegd elke dag klussen?

Dees wat fijn dat je je goed voelt!

Morgen de uitslag van mijn bloedonderzoek en analyse voor de komende tijd.
    Word het hulp of nog 6 maanden zelf proberen.

5. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    @Vanesje, ze heeft gezegd dat dat rondom de eisprong geen kwaad kon. Dus doen we dat <3
    Jij krijgt vandaag dus een uitslag. Ik ben benieuwd. Spannend!!

@Dees, fijn om te horen dat het steeds een beetje beter gaat meis.

Hier denk ik mn eisprong geweest. Mijn ovu test van gister was duidelijk maar niet super donker. Die van vanmorgen was weer heel licht... we testen ff door.

6. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland
    Marieke grappig, fertiliteits polie raadde dat bij mij met klem af. Ze zeggen ook allemaal wat anders!

7. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland
    Hoi meiden, net terug van afspraak bij de fertiliteits polie. Uitslag van het bloed gekregen en ik had geen chlamydia en progesteron was 40 en volgens hem goed. Maar het was een vreemd gesprek hij begon zich al voor te stellen als Hallo ik ben die en die en een gynaecoloog. Ik zeg ok, "ja de baas van de afdeling" zegt hij er nog even achteraan. Nou prima.. En hij zegt we gaan samen even alles doornemen. Dit gedaan, alles kwam aan bod en werd uitgebreid besproken, dat was fijn. Hij zegt je had hier eigenlijk nog niet mogen zijn, je spiraal is er in augustus 2014 uitgegaan en die maand tel je niet mee, je had dus pas in september mogen komen en alle onderzoeken hadden daarna pas gemogen. Waarop ik zeg, dat tijdens de uitslagen van het zaadonderzoek zijn collega zelf zei joh ga maar even op de tafel liggen ik doe wel eventjes een echo en intake vast. En toen zei zij dat ik in augustus mocht terug komen, dat doe ik dan meteen ook 1 augustus is logisch denk ik. En toen meteen dezelfde maand alle onderzoeken gekregen vanwege vakantie en het was erg rustig dus het ligt niet aan mij.. Nou toen gingen mijn en manlief zijn gegevens van samen in de computer en daar kwam een percentage uit van 28,1% kans op zwangerschap. Dus ik zeg ok, dat is niet zo hoog want uw collega zei als je percentage lager is dan 30% gaan we je meteen helpen. Nee dat was niet zo zei die meneer, mijn eigen kans was prima, en als je landelijk keek naar alle "hulp" iui, ivf etc dan liggen die kansen lager dan mijn 28,1. Dus hij zei voor nu zelf 6 maanden zelf proberen. Dan mag je terug komen maar het verhaal blijft hetzelfde je hebt zelf meer kans dan als we je helpen.

Wat vinden jullie hier nu van?

8. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    Ik vind hem een "bal gehakt". Jeetje, jullie zijn al 1 jaar bezig, dan krijg je zeker hulp. Echt sommige medici hebben tijdens hun opleiding geen leer gekregen over de mens om ze een beetje een steuntje in de rug te geven.
    Wel gelukkig dat alles in orde is. Dan weet je dat dat goed is. Zou je geen ander ziekenhuis kunnen proberen? Dat hoor ik ook wel eens. Weet niet waar je woont maar Belgie doet het enorm goed...
    Ik zelf heb nu informatie gewonnen bij de acupunturist. Heb je alle vitamines al eens laten prikken bij de huisarts?

9. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland
    Ja vitami en waren goed. Heb ook 4 maanden bij een acapuncturist gelopen, hielp ook niet. Granaatappelsap, vitamines mineralen, niet roken niet drinken, regelmatig klussen, benen omhoog pff. Weet niet wat ik nog meer kan doen.

10. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Vanesje, wat een onwijze idioot is jouw gyno zeg! Ongelooflijk! Met verbazing zit ik te lezen hoe er met jullie word omgesprongen. Niet normaal. Ik zou misschien ook eens bij een ander ziekenhuis of gyno aankloppen. Dikke knuffel, succes ermee.

Hier een opstandig ei. Het zou bij 22mm hebben moeten springen, maar onder invloed van Clomid50 groeit onze eitje door. Het was gister zo'n 27mm. Morgenochtend weer een echo om te kijken of het dan weg is. Aan de ovu testen te zien zou ik zeggen, nee... dan krijg ik medicijnen om hem weg te spuiten, zeg maar. En dan de volgende ronde met Clomid100 aan de gang. Weer strenge controle, echo's - bloedprikken - het hele circus nog een keer. Ik ben blij met de hulp en de controle, maar het word wel steeds lastiger regelen. Met mijn werk. Mijn man. Want die wil er graag bij zijn, maar moet nu steeds vrij vragen omdat we de echo's niet altijd op een (voor hem) gunstig moment kunnen plannen. *zucht*

11. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    @vanesje...alles geprobeerd....hoop dat het heel snel lukt!!

@marieke, hihi sorry moet even lachen hoe je het omschrijft...je opstandige ei! Jeetje...hoop het van niet voor je. En het is een gedoe met vrij vragen weet er helaas alles van.

Gisteren bloed gaan prikken voor hcg. Vandaag echo en gyn. Echo zag ze een cyste op de rechtereierstok terwijl dit vorige week nog een folikel was. In de baarmoeder zat nog steeds placentaresten.
    De gyn gaf aan dat het geen cyste was, die zien er anders uit. Maar in de folikel heeft zich bloed opgehoopt. Wss zal ik komende week mijn menstruatie krijgen. Ze hebben me vandaag op progesteron geprikt om te kijken of ik de eisprong heb gehad. Als dit blijkt te zijn geweest dan moet ik afwachten en over 2 weken terug komen. IS dit niet, dan krijg ik tabletten om de menstruatie op te wekken. Dan zal ik ook met een soort van slangetje blazen ze water in de baarmoedermond en kunnen ze de baarmoeder in kijken. Dan kunnen ze ook gelijk de placentaresten weghalen. Ik ben er nu wel klaar mee. Ik ben dit weekend even lang met mijn miskraam bezig als dat ik zwanger was...:(

12. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland
    Jeetje dees. Ik snap echt dat je er wel klaar mee bent en heel graag verder wil! Ik hoop dat je snel zo ver bent!

13. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Lieve lieve dees, een hele dikke knuffel meid. Wat een gedoe zeg! Ik denk aan je. Die medicijnen om je menstruatie op te wekken heb ik ook gehad, Provera, die werken best goed. 10 pillen en daarna was ik 5 dagen later ongesteld. De menstruatie die ze opwekken is een heftige, die alles als het ware schoon spoelt. Tenminste, zo heb ik het ervaren. Sterkte en succes!!

Gister bij de gyno geweest, mijn ei was zo'n 31mm en zit nog super eigenwijs op dezelfde plek. Morgenochtend weer terug voor een echo. Als hij er nog zit krijg ik hormonen om hem te laten springen. En aangezien de ovu test van net omo wit was... ga ik er vanuit dat dit gaat gebeuren.

14. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland
    Marieke normaal springt een ei met 21 mm ongeveer toch? Dan zal jouw mega ei best zeer doen of niet?

Hier helaas net ongesteld geworden. Bah

15. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Ik moet zeggen dat ik er weinig last van heb. Maar idd, hij zou moeten springen bij ongeveer 20-22mm.

*knuffel* balen dat jij ongesteld bent geworden.

16. lafarina

lafarina Actief lid

31 okt 2014
    427
    0
    16
    Zuid-Holland
    Sorry sorry, ben een beetje afwezig geweest! Wel het e.e.a. gelezen maar geen puf gehad te reageren. Medisch gezien ben ik twee weekjes aan het kwakkelen en ben ik niet zo online actief meer als ik altijd was ;)

@Vanesje: wat stom dat je zo afgescheept wordt, second opinion?

@Marieke: Ik las in het andere topic dat je alweer verder bent, spannend dus ;) mijn duimen draaien!

@Dees: Hoe is het nu met je? Kan me voorstellen dat je er even HELEMAAL mee klaar bent bluh....
    Het helpt je waarschijnlijk niet, maar maybe toch een beetje, ik ken iemand van de december mama's waar ik in mee klets die 11 (!) miskramen heeft gehad maar nu toch zwanger is en al van de 2e. Geef de hoop dus niet op, meid! Jou gaat het ook zeker lukken en ook voor jou draaien mijn duimen in razend tempo ;)

17. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.235
    0
    36
    Flevoland
    Hoi meiden hoe gaat het hier met iedereen?

18. dees

dees Bekend lid

6 feb 2010
    642
    0
    0
    Hee,
    Af en toe kijk ik nog eens....maar hou me even afzijdig...

@vanesje, hoe gaat het met jou? Heb je nog iets vernomen van je gyn?

@Lafarina, hoe gaat het met jou?? Rond en gezond??

Hier gaat het zijn gangetje. Mijn menstruatie is vorige week eventjes geweest, een paar druppels bloed en het was over. Vrijdag weer bij de gyn geweest. HCG stond nog op 123, en nog steeds placentarestjes in baarmoeder. Ik krijg volgende week donderdag hysteroscopie. Hier halen ze dan ook gelijk het weefsel weg. Ik ben benieuwd. Het is zonder narcose.....zie er wel tegenop. Maar aan de andere kant ben ik blij dat ik er vanaf ben... Ik ben er klaar mee, ik wil verder. Het een plekje kunnen geven. Doordat ik nu al bijna 12 weken aan het kwakkelen ben in het ziekenhuis begin ik ook steeds meer te twijfelen of ik dit uberhaupt nog wil... Heb geen zin om weer een miskraam te krijgen en de hele molen eromheen.....Maar mijn gevoel zegt heel sterk dat er echt nog een 2e kindje komt....We zullen zien....

19. Luminis

Luminis Fanatiek lid

13 mrt 2014
    1.204
    46
    48
    Groningen
    [FONT=&quot]Hoi meiden,[/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]Hoe gaat het met jullie? [/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]Sorry dat ik niet meer gereageerd heb... Ik ben sinds de laatste maanden niet heel actief meer op zwangerschapspagina. Ik zit niet zo lekker in mijn vel sinds een paar maanden. Er zijn veel negatieve dingen gebeurt en daarnaast zijn we alweer in ronde 10 beland voor ons wondertje. Ik heb het er erg moeilijk mee dat de kleine zich nog steeds niet heeft gemeld. Het ging ook een tijdje minder goed tussen mijn vriend en ik, maar na een goed gesprek is dat weer helemaal bijgetrokken gelukkig. Ik mis het geklets hier op het forum wel. Door veel mensen hier weet ik me er doorheen te slepen. [/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    [FONT=&quot]Hoe gaat het met jullie? Mijn duimen blijven draaien voor de meiden die bezig zijn met zwanger worden![/FONT]

20. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Hier volop in de mmm. Mijn eisprong was 1 okt, en sinds dien moest ik 3x bloed prikken om mijn progesteron waardes bij te houden. 5/10, 8/10 en 12/10. 14/10 krijg ik telefonisch de uitslag daarvan. Mijn LF is veel te kort, vorige cyclus was deze 9 dagen op een cyclus van 34 dagen. Ik hoop nu echt dat ik in ieder geval pas maandag (11dpo) ongesteld word, dat zou namelijk betekenen dat de Clomid100 zijn werk goed doet. En ook de laatste fase langer maakt. Daarin zit mijn angst. Als deze LF namelijk weer zo kort is, krijg ik opnieuw Clomid100 en dan na de eisprong nog een ander hormoon om de LF langer te maken. En ja, al die hormonen... pff liever niet :( maar ja, oké, ik weet waar ik het voor doe...

Dikke knuffel luminis en dees, jullie hebben het ook niet gemakkelijk. Ik hoop dat jullie wat rust kunnen vinden en er positief in blijven staan. Het zal een keertje lukken :)

Vanesje, hoe ist meid?

Deel Deze Pagina