Gaan voor een kindje juli 2018

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Jeansflower, 2 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    @xDaantje mag die van mij op slaap training bij jou;)
    Klokje rond hoeft niet maar meer dan 6 zou al fijn zijn
    Komt nu 2-4 keer per nacht. Ben echt een zombie momenteel dikke zwarte wallen
    Maar als je dan zo'n vrolijk ventje ziet maakt dat niks meer uit

    Hij is dit keer wel lekker gegroeid volgt nu wel het lijntje ondanks dat hij 4 dagen ziek geweest is hele opluchting
     
    xDaantje en Sanne25302 vinden dit leuk.
  2. MarjoP

    MarjoP Bekend lid

    9 dec 2015
    853
    579
    93
    Vrouw
    @xDaantje wat fijn dat hij weer zo goed slaapt! En zo lang ook op borstvoeding, jeetje! En ook dat hij zo tevreden is, genieten! Wel vervelend vd eczeem. Hier ook alle 3 de kids eczeem en droge huid, elke dag smeren en vetten.

    @Visje62 30 weken al weer, yes het komt ech dichterbij nu!
    Zo fijn.. wie weet nog maar 8 weken ofzo hihi.
    Benieuwd!!

    Ryan komt nog elke 3/4 uur, is s avonds rond 22 a 23u al weer wakker, begin vd nacht rond 1.00/2.00, en dan tussen 5.00 en 6.00 wakker.
    Soms 4 vroege diensten achter elkaar (5.20 de wekker, 7.00 beginnen) en de tweeling die veel wakker is met dromen en angsten, ik weet niet of ik vaak 2 a 3 uur aan een stuk slaap, ben bang van niet:D na 10 mnd nachtdienst wel weer eens zin in een goeie nacht haha! Maar idd zo'n vrolijk koppie s morgens maakt alles weer goed!
     
    xDaantje vindt dit leuk.
  3. MarjoP

    MarjoP Bekend lid

    9 dec 2015
    853
    579
    93
    Vrouw
    @Angelmom1 fijn dat hij nu wel goed gegroeid is! Volgt gewoon zijn eigen lijntje waarschijnlijk!

    Ryan is net klaar trouwens een antibioticakuur, haf bronchitis. Zo zielig! En vorige week waarschijnlijk een pseudokroep aanval.
    Klaar met al die virussen, doe mij de zon maar en warm weer! Fijn he dat we die kant weer op gaan!
     
  4. MarjoP

    MarjoP Bekend lid

    9 dec 2015
    853
    579
    93
    Vrouw
    img_1583158830310.jpg We gaan al richting een jaar.. wat gaat het hard!
     
  5. Visje62

    Visje62 Fanatiek lid

    10 okt 2018
    1.834
    1.323
    113
    Vrouw
    @MarjoP tijd voor lente inderdaad. Worden we allemaal blij van. Niks aan die zieke kindjes.. en wow al richting het jaar... kapseltje ook al hoor, heel meneertje:) Is hij nu weer helemaal fit?
    Snap trouwens dat je graag eens een nachtje door zou willen slapen. Breng hem maar een nachtje hier ;) Zolang ons ukkie ee nog niet is, doe ik hier en daar nog aan oppassen haha.
    Inmiddels alweer 31 weken zelfs.. nog ruim 3 weken werken. Ben toch al wel aan het aftellen tot verlof. Zo benieuwd wanneer ze komt. Zal zo nog even een nieuwe echo foto plaatsen.

    @xDaantje Wat gaat dat slapen goed zeg. En hoe is het nu met de eczeem? Merk je dat moedermelk daarbij helpt?
    De 9 maanden beurs was wel leuk. Had er geen hele dag kunnen rondlopen, maar heb wel wat leuke koopjes gescoord.
     
  6. Visje62

    Visje62 Fanatiek lid

    10 okt 2018
    1.834
    1.323
    113
    Vrouw
    Wij hebben dinsdag met 30+5 nog even een pret echo gedaan. Zo leuk. Ze was heel druk aan het bewegen en draaide zelfs om haar as terwijl ik daar lag. Maar we hadden weer die ene super enthousiaste echoscopiste waar ik op hoopte. Dus nog even stiekem 3d mogen kijken ook. Vind dat altijd wel apart, maar toch ook wel heel leuk even neusje en mondje dan zo te zien.
    Ze wordt nu op 1700 gram geschat en groeit netjes volgens curve. Ze zou me 1 dag verder hebben geschat haha (p54,
    ? ). En als ons ukkie zo doorgaat ongeveer 3600 gram bij de geboorte.
    Ze zag ook al dat ze al veel haartjes heeft. En daar was ik juist zo nieuwsgierig naar nadat ik het daar met mijn vriend over had gehad haha.
    Nou lang verhaal, maar was helemaal verliefd en blij toen ik daar was. En zo fijn dat alles dan weer goed is en ik even mocht spieken.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Mirya, xDaantje, Angelmom1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. MarjoP

    MarjoP Bekend lid

    9 dec 2015
    853
    579
    93
    Vrouw
    @Visje62 oh wat een mooie plaatjes! Ook duidelijk van het gezichtje! Ja wanneer zou ze komen.. zo spannend! Snap dat je dan weer helemaal verliefd bent, heerlijk gevoel..
    Klinkt als een heel mooi gemiddeld kindje zo met die gewichten, fijn! Het moet er ook nog uit zeg ik altijd naar haha.
    Leuk de 9maanden beurs! Maar druk is dat he.. bijna beetje te! Maar erg leuke dingetjes. Zo leuk om die 1e dingen te kopen he!

    Ja hoor is weer fit. Zn broers kwakkelen nu. Mag ik ze alle 3 brengen?:roflmao: hahah
     
  8. Visje62

    Visje62 Fanatiek lid

    10 okt 2018
    1.834
    1.323
    113
    Vrouw
    Ja hoor, gezellig:D Gister ook 3 jongens onder mijn hoede waaronder een tweeling. Zo gezellig! Al hoop ik dat het kwakkelen niet over is gegaan in ziek zijn..

    Haha ja ze moet er ook nog uit, maar dat komt vast goed. Daar maak ik me eigenlijk (nog?) niet eens zo druk om. En dat gevoel probeer ik ook maar zo veel mogelijk vast te houden.

    De 9 maanden beurs was wel druk inderdaad. Maar het was te doen gelukkig. De babykamer schiet nu ook lekker op. Lekker aan het inrichten nu al moet er nog een kozijn geschilderd worden. Het wordt al een beetje gezellig:) Zo leuk om daar mee bezig te zijn.

    Hoe is het met iedereen verder? Wordt stilletjes hier..
     
  9. xDaantje

    xDaantje Bekend lid

    12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    @Angelmom1 Fijn dat hij weer goed groeit!

    @MarjoP De vorige zalf hielp niets tegen het eczeem, maar nu hebben we sinds donderdag een andere en het is gewoon weg! Zo super fijn. Wel vervelend dat jouw kindjes er ook zo'n last van hebben.
    Ik heb echt respect voor je, wat een zware nachten heb je! En ik hoor je eigenlijk nooit klagen en altijd positief. Volgens mij ben jij een hele lieve mama.
    Ah het zit even niet mee by Ryan, sneu! Maar hij wordt ook steeds knapper he! Bijna een jaar inderdaad, wat gaat dat snel...

    @Visje62 Ja de moedermelk hielp volgens mij wel tegen de jeuk, maar de rode en droge plekken gingen er niet door weg. Gelukkig inmiddels dus een zalfje die wel goed helpt.
    Wij zijn vorig jaar naar We Are Pregnant geweest, vond ik erg leuk om even doorheen te lopen en het was helemaal niet zo druk! Volgens mij begint dat nu rond 20 maart.
    Wat bijzonder he, zo'n 3D echo! Mooie foto ook van dat gezichtje. En inderdaad al best wat haartjes! Bij ons mannetje zagen ze op de echo ook wat haartjes, en uiteindelijk werd hij met een flinke zwarte bos geboren haha.
    Het heeft ook helemaal geen zin om je druk te maken over de bevalling. Ik was vooraf echt bang voor een knip of scheur, en dat een hele baby eruit moet... Maar uiteindelijk was dat het minst lastige/pijnlijke deel van de bevalling, en heb ik ook niet eens een scheur of knip gehad. Dus je zorgen maken heeft helemaal geen zin, je weet toch niet hoe het gaat lopen en lekker cliché; het is het allemaal waard.

    Dit weekend beginnen met afbouwen van de borstvoeding. Moeilijk vind ik dat, maar ik vind een halfjaar wel heel mooi en dat wilde ik bereiken. Ik vind het ook wel fijn dat het straks wat makkelijker is om weg te gaan zonder dat ik moet kolven, en we wat meer ritme kunnen creëren. Binnenkort gaat hij ook naar zijn eigen kamertje, vind ik ook lastig maar aan de andere kant ook fijn! Snachts ligt hij nu af en toe te brabbelen en te doen en daardoor kan ik dan niet slapen haha.
     
    Visje62 vindt dit leuk.
  10. MarjoP

    MarjoP Bekend lid

    9 dec 2015
    853
    579
    93
    Vrouw
    Oh wat leuk! Gezellige boel dus!!
    Wat fijn dat het kamertje steeds meer aangekleed is en gezelliger wordt! Zo lang duurt het niet meer voordat daar een klein mensje komt te slapen.. zo leuk!
    Nee joh ook helemaal niet mee bezig houden! Dat komt helemaal goed, en elke bevallig is anders. Ik heb een 9 ponder zonder schade op de wereld gezet dus haha zegt allemaal niks!

    @xDaantje wat lief zeg. Ik klaag thuis genoeg hoor haha kom regelmatig vloekend uit bed whaha! Vaak wel 3-4 x eruit voor alle 3 en de wekker gaat vaak zoals morgen 5.20 weer. Maar probeer knop om te zetten dat het nu eenmaal zo is. Komt vast een x weer een nacht dat ik meer dan 4 a 5 uur achter elkaar mag maken haha.
    Fijn dat de nieuwe zalf helpt! Hormoonzalf denk ik? Zo sneu als ze dan zo klein al last hebben van hun huidje he! Hier ook verschillende hormoonzalven en vette cr3mes liggen, lke dag smeren smeren smeren! Zelf moet ik 23e naar e dermatoloog voor eczeem, kom er niet vanaf.
    Ah ik snap dat dat lastig voelt het gaan afbouwen! Weer een nieuwe stap, en een fase die voorbij gaat.. maar je hebt een half jaar gevoed joh, super! En nu tijd voor weer meer rust aan je lijf en wat je zegt,weer makkelijker weg kunnen inderdaad, geen gekolf meer.. fijn!
    Ik ben ook gestopt met kolven, de oppas/opvang mag thee of water geven, 's avonds, s nachts en s morgens krijgt hij nog de borst. Ben ook blij met die vrijheid weer terug overdag! Maar wat is het mooi om te doen he.. ik geniet nog steeds van die momentjes!
     
  11. Njun

    Njun Nieuw lid

    12 mrt 2020
    4
    5
    3
    Vrouw
    Hoi,

    Ik heb een 3e graads blaasverzakking opgelopen na mijn 2e kind. Nu 5 jaar later zou ik graag een 3e erbij willen. Heeft iemand ervaring ???
     
    EerlijkeEva vindt dit leuk.
  12. Mirya

    Mirya Bekend lid

    15 mrt 2015
    827
    615
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoe is het nu met jullie? Zelf even niks laten horen omdat het hier zo onwijs druk is. En nu het hele gedoe met corona. Hopelijk gaat het goed en hebben jullie geen klachten!
     
  13. MarjoP

    MarjoP Bekend lid

    9 dec 2015
    853
    579
    93
    Vrouw
    @Mirya nou inderdaad wat 3en gekke wereld zo he! Hoe is het in Belgie met het virus? Hier gaat het hard.. zal wel net als alle landen om ons heen nog flink een poos gaan stijgen..
    Hier in ons kleine stadje gaat het al best hard, overleden, 12 besmettingen. Benieuwd hoe het verder loopt. Ook niet he fijn om nu (hoog)zwanger te zijn, hopelijk is het voor de bevallingen op zn retour..
     
  14. Mirya

    Mirya Bekend lid

    15 mrt 2015
    827
    615
    93
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat grappig dat je denkt dat ik in België woon :). Ik woon stiekem in het midden van Nederland. Maar hier ook steeds meer gevallen. Of mensen die anderen kennen die het hebben. Ik hoop dat het maar gauw allemaal voorbij is....
     
  15. Sanne25302

    Sanne25302 Bekend lid

    2 aug 2018
    712
    406
    63
    Vrouw
    Wat een gedoe hé dames! Voor de zwangeren extra spannend lijkt mij of valt het mee? @Visje62 is de kamer al af? Gaat nu echt opschieten hé!
    Lauren het al een paar dagen last met slapen en dan alleen maar s avonds heel apart! Ze komt moeilijk is slaap maar dan wel in der ogen wrijven. Als ze eindelijk in slaap is wordt ze gillend wakker zo zielig! Hoop dat dit snel weer over gaat haha.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    xDaantje vindt dit leuk.
  16. Visje62

    Visje62 Fanatiek lid

    10 okt 2018
    1.834
    1.323
    113
    Vrouw
    Hey dames,

    Het is inderdaad niet zo fijn hoogzwanger te zijn in deze tijd. Op mijn werk was het niet te vermijden om met veel mensen in contact te komen. Gelukkig heeft mijn werkgever daar begrip voor en ben ik nu al sinds vorige week thuis. Eigenlijk begint mijn verlof aankomende donderdag.
    Qua berichtgeving en regels is het ook allemaal erg tegenstrijdig en verandert het steeds. In sommige landen val je onder de risicogroep in Nederland weer niet. Morgen een afspraak bij de verloskundige waar mijn vriend ook bij zou moeten zijn. Nu wordt het alleen en gelijk na fysieke controles weer weg. Ook de kraamzorg intake telefonisch gedaan. En dan ondertussen nog even een lesje zwangerschapsyoga live thuis met tablet. Ook borstvoeding info avond is gecanceld. Gelukkig nog wel net onze zwangerschapscursus af kunnen ronden.
    Maar berichten dat partners in België niet mee mogen naar het ziekenhuis of in Nederland niet bij een kuchje of snotneus maakt het allemaal wel onzeker en spannend. Ik hool maar zo dat alles over een paar weken weer een beetje normaal is en ons kleine meisje nog even veilig in mn buik blijft zitten.
    Ik raak niet in paniek ofzo. Maar ben wel voorzichtig en probeer alles te doen om gezond te blijven en blijf lekker thuis.
    Maar ook voor jullie met kleine kindjes lijkt het me niet fijn allemaal. Kunnen jullie een beetje thuis werken en lukt het met de kindjes?
     
  17. Visje62

    Visje62 Fanatiek lid

    10 okt 2018
    1.834
    1.323
    113
    Vrouw
    Het gaat inderdaad snel nu. Kamertje is in grote lijnen klaar. Maar shoppen voor gordijnen die we willen vervangen en greepjes en schilderijtjes enzo doen we nu toch maar even niet. Qua meubels en muren wel alles klaar gelukkig.

    Ach wat zielig dat ze gillend wakker wordt dan. Hopelijk is dat snel over. En wel moe zijn..
    Wat een mooie en schattige foto trouwens!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    xDaantje en Blue lady vinden dit leuk.
  18. Sanne25302

    Sanne25302 Bekend lid

    2 aug 2018
    712
    406
    63
    Vrouw
    Wat een super leuke kamer zeg! Echt heel leuk gedaan:) wil je in het ziekenhuis bevallen of thuis?
     
  19. Visje62

    Visje62 Fanatiek lid

    10 okt 2018
    1.834
    1.323
    113
    Vrouw
    Dank je:) Ben ook wel blij met het resultaat al moeten er nog even wat puntjes op de i.
    Ziekenhuis heeft de voorkeur, maar ik sta toch steeds meer open voor een thuis bevalling met het hele corona gebeuren. Dus ik wacht maar af hoe dat allemaal loopt. Sowieso ga ik voor de meest veilige keuze. En maar zo duimen dat mn man geen snotneus of kuchje heeft tegen die tijd. Die zou er dan niet eens bij mogen zijn...
     
  20. Sanne25302

    Sanne25302 Bekend lid

    2 aug 2018
    712
    406
    63
    Vrouw
    Daar moet je toch niet aan denken dat je man er niet eens bij kan zijn:( Hoop dat deze onzekere en nare tijd snel voorbij is!
     

Deel Deze Pagina