Gaan voor een kindje juli 2018

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Jeansflower, 2 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Visje62

    Visje62 Fanatiek lid

    10 okt 2018
    1.834
    1.323
    113
    Vrouw
    Hier gaat het goed. En snel.. ons meisje alweer 7 weken oud. Ze doet het heel goed. Afgelopen weken wel heel erg veel last van krampjes gehad en wel pittig geweest. Zo zielig. Zelf kreeg ik na een week of 3/4 bv geven veel pijn. En dat werd steeds erger, tot ik met tranen in mn ogen en tanden op elkaar zat te voeden. Blijk syndroom van raynaud te hebben. Heb hulp gehad van een lactatiekundige. Met wat tips (en nu warm weer) gaat dat momenteel gelukkig heel goed. Kan erg pijnlijk zijn. Als het consultatiebureau het niet al had gedaan had zij ons doorverwezen voor het tongriempjesspreekuur. Daar werd meteen bevestigd wat door kraamzorg, lactatiekundige en cb vermoed werd. Tongriempje zat heel ver naar voren en heel hoog, in alle opzichten negatief en duidelijk gradatie 1. Oftewel moest wat aan gedaan worden, ook om latere spraak problemen te voorkomen. Ze vonden het heel knap dat ons kindje met alles wat ze moest compenseren (deel van mijn pijn bij voeden) toch zo goed groeide en dat ik het borstvoeden niet al 3x had opgegeven. Maar ik wilde dit afwachten al ging het nogal ten koste van mezelf. Ze zeiden dat we eigenlijk met spoed meteen geholpen hadden moeten worden.. maar goed. Het klieven was zo zielig. Ze huilde zo intens verdrietig, ging zo door mn mama hart. Was echt wel even naar die behandeling, even wat anders dan een prikje halen. Rook gewoon wat ze weg brandden en ook achter het tongriempje moesten ze extra ruimte maken. Nu allemaal oefeningen mee die voor elke voeding moeten (ook druk zetten in de mond mede op de plek van wondje in de mond, zo naar) en samen opnieuw leren voeden. Na een paar dagen merk ik vandaag toch opeens verbetering. Hoop zo dat we met nog even doorzetten straks weer ontspannen kan zitten voeden.
    Verder doet ze het super. Merk nu ook veel minder krampjes doordat ze niet meer 8x aanhapt en veel rustiger kan drinken. Ik heb goede hoop.
    Verder gaan we lekker naar baby yoga, zo leuk. En ik zie sinds vandaag weer veel meer rust bij ons meisje. Ze lacht ook steeds meer en krijgt steeds meer aandacht voor de omgeving en speeltjes. Zo leuk!
    Vandaag papa verrast op zijn eerste vaderdag. Zie foto:)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    xDaantje en Angelmom1 vinden dit leuk.
  2. Sanne25302

    Sanne25302 Bekend lid

    2 aug 2018
    712
    406
    63
    Vrouw
    Ahh wat zielig zeg! Gelukkig dat het nu weer de goede kant op gaat! Lauren is vandaag jarig haha. Gewoon alweer 1 jaar hoe dan!!? Weg mijn kleine baby:cry: maar nu een echte dreumes. Had gisteren een gesprek voor in de zorg dat was ook met een opleiding van 3 jaar wat ik zelf eigenlijk ook wel lang vond. Gesprek ging goed alleen toch niet geworden ze vonden dat lauren nog jong was en dachten dat het dan niet zou lukken met de opleiding. Heel raar antw. Maar goed! Op naar het volgende. Het liefst wil ik idd in de kinderopvang werken ik moet wachten tot dat de vacature vrij komt dus nog even geduld.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    xDaantje vindt dit leuk.
  3. Sanne25302

    Sanne25302 Bekend lid

    2 aug 2018
    712
    406
    63
    Vrouw
    Die foto! Wat een heerlijk moppie.
     
    Visje62 vindt dit leuk.
  4. Visje62

    Visje62 Fanatiek lid

    10 okt 2018
    1.834
    1.323
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met Lauren nog. 1 jaar alweer. Zo cliché maar zo waar he dat het zo snel gaat. Hebben jullie het nog leuk kunnen vieren?
    Wat een mooie foto van je knappe meisje trouwens.
    Jammer dat het niks is geworden met die opleiding. En idd dat zij al bepalen dat dat niet lukt vanwege een kindje... beetje vreemd. Hoop dat het je lukt in de kinderopvang. Zeker als je dat het liefst wil.
     
  5. Jeansflower

    Jeansflower Fanatiek lid

    6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met Lauren!

    Hier een tijd radiostilte. Inmiddels is Benjamin alweer 3 maanden en 7 kilo schoon aan de haak. We hebben een wat lastige start met m gehad. Zelf psychisch met Corona last gehad en hij huilde en huilde en huilde.
    verborgen reflux kwamen we gelukkig snel achter. En nu soms nog huilen tijdens flessen vanwege krampen die door t drinken opkomen.
    Kortom we hebben dit mannetje echt moeten leren kennen en dat vergt tijd icm thuisonderwijs aan de oudste een drukke en chaotische tijd.

    De bevalling ging super goed, ben thuis bevallen, alleen gehecht in het ziekenhuis dat was jammer maar oké.

    Ik kan onmogelijk alles teruglezen, hoe is het met iedereen?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    xDaantje, Visje62 en Angelmom1 vinden dit leuk.
  6. Sanne25302

    Sanne25302 Bekend lid

    2 aug 2018
    712
    406
    63
    Vrouw
    Bedankt!
    Wat een heerlijke foto:) Wat fijn om weer wat te horen van je. Pittige start dus! gelukkig dat jullie er snel achter zijn gekomen.

    @Visje62 bedankt! Hebben het klein gehouden het was mooi weer dus lekker in de tuin kunnen vieren.

    Lauren gaat ineens als een speer en wil het liefst de hele dag aan je hand lopen haha.
     
    Jeansflower vindt dit leuk.
  7. MarjoP

    MarjoP Bekend lid

    9 dec 2015
    853
    579
    93
    Vrouw
    @Sanne25302 ja jeetje Lauren ook al weer 1! Nog van harte gefeliciteerd! En wat een leuke foto ook. Leuk dat ze nu lekker rond stapt aan je hand. Leuke fase is dat he.. zo lekker aan het ontdekken!

    @Jeansflower Benjamin ook al weer 3 maand oud! Wat gaat de tijd snel. En inmiddels is het al weer juli... al weer 2 jaar verder sinds de start van dit topic:)
    Lastig dat hij zo heeft gehuild en verborgen reflux had! En bevallen en kraamtijd in de Corona tijd is sowieso al anders dan anders! Hopelijk wordt het allemaal steeds ietsjes makkelijker met de kleine. Die eerste maanden (oke eerste jaar vooral haha) kan flink bikkelen zijn.

    @Visje62 wat een schatje je foto! Ook al weer 2 maand oud.. time flies! Zielig die krampjes! Wat is dat lastig he en troosten lukt dan vaak ook bijna niet..
    Oh syndroom van raynaud! Pff doet al weer pijn als ik eraan denk! Vasospasme.. een woord: P I J N! Wat naar zeg dat het kwam door het te korte tongriempje en dat ze zo moest lijden.onder de behandeling.. dan huilt je moederhart inderdaad mee!
    De tweeling had toen ze ruim 1 maand waren last van spruw en gingen ineens anders drinken. Ook echt zo'n pijn gehad. Na het voeden witte tepels en als je het koud hebt (ruiten krabben in de winter!) en tussendoor krampen en steken.. zat met natte rug en kromme tenen te voeden. Tepelkloven zijn er niks bij:confused: fijn dat het nu beter gaat!
    Is het moederschap waar je zo enorm naar uit keek wat je er van had verwacht?<3
    Hoe gaan de nachten?

    @Mirya fijn dat het bij jou ook goed gaat! De kleine wordt ook al goed actief zo te lezen. Fijn dat borstvoeding ook nog goed loopt! Mooi doel, tot 1 jaar!

    @LittleSweetGreyBunny93 Fijn dat het bij jou ook goed gaat! Lekker genieten hoor...

    @angelmom jouw kleine is ook al weer een hele kereltje aan het worden!

    Hier gaat het aardig goed. Met de tweeling veel werk en Ryan slaapt slecht, met alle 3 veel bezig 's nachts. Vaak in de avonden is Ryan wel zeker 3 keer wakker (of vaker) en 's nachts voor alle drie 8 keer uit bed is heel normaal. Zó toe aan eens weer doorslapen en rust! Maar goed.. wat kun je en mag je verwachten he met 3 ukkies:p
    Ryan is weer in rustiger vaarwater en gaat overal aan staan en lopen door de kamer (ikea kinderstoel, stoeltjes van de tweeling, loopkar, alles wat te schuiven is haha) leuk om te zien. Hij zegt zijn eerste woordjes (uit! auto, mama, oh oh, och) zo lief. En hij krijgt ineens heel veel slag/krullen! Staat erg snoezig. A.s. maandag naar het bureau voor de BMR prik en de meningokokken prik. Benieuwd hoe hij is gegroeid, hij is zo 'groot' (lang vooral!)
    Stuur even hieronder een fotootje, dit tik ik op de laptop, had anders het overzicht niet meer haha.
     
    Sanne25302 vindt dit leuk.
  8. MarjoP

    MarjoP Bekend lid

    9 dec 2015
    853
    579
    93
    Vrouw
    img_1594231947981.jpg
     
    Jeansflower, xDaantje en Sanne25302 vinden dit leuk.
  9. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Die van ons heeft ook reflux. Hij krijgt maagzuurremmers proberen wel af te bouwen nu
    Verder gaat het goed ontwikkeld zich goed heeft alleen geen geduld voor stil zitten altijd bewegen tijgeren staan lopen aan de hand
     
    xDaantje vindt dit leuk.
  10. Visje62

    Visje62 Fanatiek lid

    10 okt 2018
    1.834
    1.323
    113
    Vrouw
    Aaah had net een heel stuk getypt.. alles weg. Had ik eens tijd:(

    Maar goed te horen dat je bevall ijng thuis zo fijn is geweest @Jeansflower
    Wel lastig en pittig met die reflux. En corona tijd sowieso raar he rondom bevallen. Hopelijk snel weer wat normaler allemaal.

    @MarjoP Wat een leuke foto's zeg. Mooie krullenbol was het eerste wat ik dacht. En wat heerlijk die eerste woorden
    Maar poe wat zijn jouw nachten pittig als ik dat zo hoor. Dan mag ik zeker niet klagen met 2 nachtvoedingen waarna ik meestal vrij snel weer kan gaan slapen. Zou ook graag weer eens langer en door slapen maar goed. Komt ooit wel weer.
    Gaat nu trouwens ook heel goed met mn raynaud. Laatst hapte Elin even als een piranha aan dan is het wel meteen een paar dagen volop terug. Maar over het algemeen... hoop maar dat dat zo blijft want met mijn werk ontkom ik niet aan die kou. Spruw lijkt me trouwens ook heel vervelend.

    Hoe gaat het met de andere mama's?

    Hier gaat het goed. Ons meisje groeit goed en is zo vrolijk. Ze lacht en brabbelt er op los, genieten. Vooral na de paar weken veel huilen, wat een verschil na dat tongriempje. Morgen mijn laatste verlofdag alweer. Gelukkig heb ik er nog wat vakantie achter aan geplakt en hoef ik 6 aug pas weer te werken. Daar heb ik nog niet per se veel zin in na gesprek vorige week met leiding gevende.
    Volgende week lekker nog een weekje vrij met het hele gezin gelukkig, dus eerst nog lekker even genieten:)
     
  11. MarjoP

    MarjoP Bekend lid

    9 dec 2015
    853
    579
    93
    Vrouw
    Ah shit! Dat is balen.. idd het is zo fijn als je even tijd hebt voor iets he even de handen vrij! En dan verdwijnt je hele tekst:eek:

    Fijn dat ze zo lekker vrolijk is! Vaak is rond de 3 maand echt zo'n grens dat het wat makkelijker wordt en er wat meer rust en regelmaat komt, zo fijn! Wat fijn dat je je verlof wat hebt kunnen verlengen! Maar voelt altijd te kort he.. hopelijk went het straks weer snel. Maar eerst nog even genieten van jullie familytime! Fijne vakantie!
    En ook heel fijn dat het met Raynaud! Ja door de spruw gingen ze anders drinken en ontstonden ook die klachten van Raynaud. Mega pijnlijk.
    Ik ben net een week gestopt met bv. Gaf eigenlijk alleen nog met naar bed gaan een voeding maar s nachts ook nog wel als niks anders hielp. Om te kijken of het bijdraagt aan doorslapen gestopt maar mis het nu al:cry: en slapen is nog steeds bagger. Maar ook boel tandjes die eraan komen en volgens mij ook veel dromen en verwerken van dingen.. kon je maar in die koppies kijken he soms!

    Geniet van de zomer(vakanties) met alle kleine ukkies!
     
  12. xDaantje

    xDaantje Bekend lid

    12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    Wow, ik heb te lang niks van me laten horen! Druk druk. Steeds dacht ik weer dat ik even moest reageren, maar kwam het er niet van. Sorry als ik niet op alles reageer!

    @Sanne25302 Hoe is het afgelopen met je werk? Heb je ontslag genomen of al een nieuwe baan gevonden? Vervelend als je het niet naar je zin hebt. En gefeliciteerd met Lauren!

    @Visje62 Fijn dat het bij jullie goed gaat! Klinkt allemaal best heftig, met het borstvoeding geven en het tongriempje... Lijkt me ook zo vreselijk om te zien, als je kindje zo'n pijn heeft! Lekker dat je nog een paar weken vakantie hebt. Heb je een lastig gesprek gehad met je leidinggevende?

    @Jeansflower Gefeliciteerd met jullie zoontje! Lastige start dus. Hoe gaat het nu?

    @MarjoP Wow, dat lijkt me ook wel echt heftig hoor zo 's nachts! En ik klaag soms al dat ons mannetje soms om 6 uur wakker is... Respect voor jullie hoor! En wat een leuke foto's weer, echt een leuk ventje!

    @Angelmom1 Gaat bij jullie ook goed zo te zien, hij gaat ook al hard!

    @Blue lady Hoe gaat het bij jullie, en met je man?

    Hier gaat het allemaal goed! Hij is nog steeds het vrolijke mannetje die altijd lacht en die je eigenlijk alleen hoort als hij gevallen is... Hij is vorige maand ineens heel hard gegaan, in een paar weken tijd is hij zelfstandig gaan zitten, kruipen, zich optrekken, aan meubels lopen en aan zijn loopkarretje (en aan andere dingen) lopen (lees: rennen). Hij is helemaal gek op auto's, en racet met zijn autootjes de hele kamer door en maakt dan ook een broem-geluidje, heel grappig. Het is een makkelijk kind en we genieten volop. Volgende maand zouden we op vakantie gaan naar Mallorca, maar dat hebben we uiteindelijk toch maar geannuleerd... Nu willen we met de auto naar Duitsland of Frankrijk, maar eerst even afwachten hoe de komende weken verlopen. En over 1,5 maand wordt hij alweer 1 jaar!

    Zijn er al dames die aan het nadenken zijn voor een volgende kindje?
     
    Visje62 vindt dit leuk.
  13. Sanne25302

    Sanne25302 Bekend lid

    2 aug 2018
    712
    406
    63
    Vrouw
    Nog steeds geen andere baan helaas. Is nu ook echt een hele lastige tijd om zo ie zo een baan te vinden. 10 aug komt en een vacature vrij voor in de kinderopvang met een opleiding dat wil ik echt zo graag dus ik hoop eigenlijk dat dat een keer gaat lukken. Wij hebben het zeker al over een 2 de kindje gehad ik zelf zou het heel leuk vinden maar mijn man is het daar helemaal niet mee eens dus dat gaat misschien nog wel een dingetje worden ik hoop natuurlijk van niet maar we zullen zien hebben nog even de tijd.
     
  14. Jeansflower

    Jeansflower Fanatiek lid

    6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
    Gaat goed nu! Sprongetje is net voorbij en sinds 2 weken krijgt hij groente. Hij is nu zo happy! Veel beter, zo fijn.
    Bij ons blijft t denk ik bij deze 2 jongens.
    Jullie al voor een 2e (4e)?
     
  15. MarjoP

    MarjoP Bekend lid

    9 dec 2015
    853
    579
    93
    Vrouw
    Fijn @xDaantje dat het goed aat bij jullie! Hij is lekker vlot zeg dan wauw! Genieten dus! En bij jullie dus ook betere tijden @Jeansflower.. Fijn zeg.
    @Sanne25302 bedoel je dat jouw vriend het wat hem betreft bij 1 kindje zou laten? Of meer dat hij er nu nog niet aan toe is?

    Ik zou zo een 4e willen precies 2 jaar geleden zwanger geraakt, maar nee hoor gaat echt niet gebeuren, zeker niet op korte termijn.
    De tweeling is gister 4 geworden, Ryan is 15 maand. Zou heel graag een groot gezin willen omdat ik zelf alleen nog maar mijn ouders heb. 4 vind ik wel heel gaaf en bijzonder. Zo heftig als de afgelopen vier jaar zal het niet meer worden maar toch ALS er een 4e komt ooit zal het denk ik makkelijker zijn als de andere 3 zeker 6 en 3 jaar zijn ofzo. Maar goed, mn man is er nog niet enorm voor. We'll see..
     
  16. Sanne25302

    Sanne25302 Bekend lid

    2 aug 2018
    712
    406
    63
    Vrouw
    Hij vind 1 inderdaad genoeg zegt hij nu. Ik hoop stiekem dat hij nog van mening gaat veranderen
     
  17. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Bekijk bijlage 659467
    Hoe gaat het met jullie, kunnen de kindjes beetje over de warmte
    Hier soms helemaal nat en komt ook vaker om kleine slokjes bv en slaapt korter overdag
     
  18. xDaantje

    xDaantje Bekend lid

    12 sep 2017
    692
    677
    93
    Vrouw
    @Jeansflower Nog niet, maar denk ergens begin volgend jaar ofzo stoppen met anticonceptie.

    @MarjoP Kan me ook wel voorstellen dat je dan nog een paar jaar zou wachten! Mochten wij ooit voor een vijfde gaan, dan denk ik dat ik daar ook wat langer tussen zou willen. Of ja, minimaal 3 jaar.

    @Angelmom1 Leuke foto! Ons mannetje is dol op water, dus hij zit steeds in het badje haha.

    Zijn jullie nog weg geweest deze zomer? Wij gaan waarschijnlijk over 2 weken naar Mallorca. Vind het vliegen nog wel een dingetje hoor, zo met een kleintje in deze tijd. Maar kijken er ook zo naar uit! En als we terugkomen is hij alweer bijna jarig!
     
  19. Sanne25302

    Sanne25302 Bekend lid

    2 aug 2018
    712
    406
    63
    Vrouw
    Oo lekker zeg naar Mallorca! Wij gaan normaal ook altijd wel naar het buitenland maar dit jaar durfde ik het toch niet aan. Wij zijn gewoon in Nederland gebleven maar het was hier prima met die hitte.
    Na lang nadenken heb ik toch mijn baan opgezegd:cry:. Het was een opluchting maar nu ik nog geen andere baan heb baal ik daar wel van . Het is niet perse nodig dat ik werk maar liever werk ik wel. Als ik geen werk heb betekent dat ook dat lauren niet meer naar de opvang gaat dat vind ik nog het ergste eigenlijk ze heeft het altijd zo naar der zin en leert daar veel. Ik hoop dat ik voor oktober nog een andere baan kan vinden. Anders ga ik waarschijnlijk een opleiding doen die in januari start maar ook daar heb ik een stage plek voor nodig op het moment is het zo lastig allemaal k*t corona :confused:
     
  20. MarjoP

    MarjoP Bekend lid

    9 dec 2015
    853
    579
    93
    Vrouw
    @angelmom wat een schatjes! Heb niet veel gemerkt dat Ryan last vd hitte had eigenlijk gelukkig.

    @Sanne25302 ik hoop ook heel erg voor je dat je man op den duur toch een wens krijgt voor een 2e. Misschien is het ook nog net wat te vroeg, maar dat dat groeit zo richting de 2 jaar zoals dat vaak ook bij vrouwen is...:)
    Dapper dat je ontslag hebt genomen, maar klinkt wel als de goede beslissing als het je zoveel stress gaf en nu voelt als een opluchting! Hopelijk heb je inmiddels iets anders gevonden!

    @xDaantje zijn jullie nog naar Mallorca geweest? Lijkt me heerlijk! Enne wat zie ik, julie kleine morgen baby-af! Alvast een fijne dag!

    Wij zijn alleen een weekendje weg geweest naar Brabant (Roompot). We hadden niet echt gezamelijke gezinsvakantie verder helaas. Volgend jaar hopelijk herkansen!

    Zijn er al lopers? Ryan loopt sinds een week of 2, zo leuk! Lekker keutelen en alles heen en weer slepen♡. Wel een slechte slaper nog steeds. 1 nacht doorgeslapen in 16 maand.. zucht. De tweeling is na de zomer op school begonnen dus wel heel veel tijd nu met Ryan alleen. Heerlijk relaxt vind ik het!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    xDaantje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina