Als het maar gezond is, en als het maar mag lukken deze keer. Het maakt me niet zo heel veel uit. Hoewel...................Het idee van mijn 2 meter hoge en anderhalve meter brede kerel met een meisje op zijn arm vind ik wel een erg aandoenlijk een schattig idee
Kijk, en zo heeft iedereen toch wel een bepaald romantisch idee bij het zwanger worden? Ik denk zelfs een aantal mensen die verminderd vruchtbaar zijn, en ik vind dat echt geen schande. Als de romantiek in je hoofd er maar niet vanaf gaat wanneer je fantasiemeisje toch een mooie jongen blijkt te zijn. Kijk, de buurvrouw van mijn schoonmaakster gaat nu voor de derde omdat ze perse ook een meisje wil hebben, en dat gaat me dan weer net een tandje te ver. Eigenlijk vinden ze zichzelf compleet, maar omdat ze ook een meisje mee wil maken gaan ze nu voor nummer drie. Kijk, je gaat voor een kindje en niet voor een geslacht, maar je fantasie hou je toch niet tegen. En dromen mag toch? Kijk, ik droom van de staatsloterij, maar daarmee wil ik echt niet zeggen dat ik het inkomen van mijn man niet waardeer!
Ik denk inderdaad dat voor de meeste vrouwen geldt dat het niet uitmaakt, maar ik denk wel dat bijna alle vrouwen toch stiekum onbewust wel een kleine voorkeur hebben. Heb je meer namen voor een meid of voor een jongen? kijk je meer naar spullen voor een meid of een jongen? enz,enz Maar goed. Jongen of Meisje........lijkt me allebei heerlijk!
Ik denk idd dat veel vrouwen een voorkeur hebben. Zolang ze maar net zo blij zijn als het het andere geslacht is. Ik had en heb ook een voorkeur voor een meid. Maar een jongen daar zou ik net zo blij mee zijn ! (bij ons ook praktisch moeten samen op een kamer)
dames... bedankt voor de reacties. ben denk ik een beetje verkeerd begrepen. dont get me wrong, ik ben al blij als ik zw ben. zoals men al gelukkig begrijpt, is er af en toe een voorkeur. wil dat zeggen dat als je het tegenovergestelde krijgt dat je er niet blij mee bent? ABSOLUUT NIET! elmo, erg jammer van je reactie.... maar goed!
ik denk ook dat je verkeerd begrepen word. en vind het helemaal niet raar dat je dit onderwerp begint! en of je nu een voorkeur hebt of niet, tuurlijk komt de gezondheid voorop! maar dat zou je misschien nog even moeten uitleggen ze hebben er heel veel trucjes voor, maarja dat zijn maar praatjes. wel zijn inderdaad de 'jongetjes' sneller maar overleven de meisjes langer
meiden zijn stekrer dus overleven langer en idd is dan dat je een paar dagen voor ei moet klussen en dan erna naturlijk neit meer want jongens zijn sneller en dan kapen ze alsnog het eitje whaha. dit is gewoon een feit en kun je niet omheen. verder heb je natuurlijk nog de wereld aan andere dingen zoals een speciaal dieet. of vrijen met of zonder sokken. kortom de fabeltjes. of het echt werkt als je er op gaat letten weet ik niet. bij onze eerste is het een meid geworden. maar uiteinelijk gingen we ook gewoon voor en gezodn kind. en op de dag dat ik dus ei voelde zijn we ook nog ff aan de klus gegaan. er kwam dus een meid uit maar of dit komt door een zaadje dat op wacht lag of een die er net in kwam dat zouden we nooit weten. het blifjt een gevoelig onderwerp dit vooral voor de meiden die allang proberen en waar hetn iet lukt. ken het ook hoor van doorgaan voor een meid. ken ook iemand die drie jongens heeft en nu dan eindelijk de meid waar ze allang op wachte ze zei steeds van niet maar het was overduidelijk dat ze het wle dolgraag wilde zo was ze zelfs mega jaloers dat wij een meid kregen. ze was teglijk zwanger en dacht eerst ook een meid omdat ze dit keer hel erg misselijk was. maar bij echo bleek het toen toch jongen. ik kreeg la haar vers gekochte meiden spul. en jahoor wij wel een meid nou echt nog nooit zon jaloers iemand geizen.
ben blij dat er toch begrip is. ik zelf heb een zusje gehad toen ik 17 was. ze is nu 10. ze ziet mij als haar tweede moeder, zo hecht is onze band. vandaar dat ik een "voorkeur" heb voor een eigen meisje krijgen. maar goed. nogmaals: een jongen of een meisje doet er niet toe. als het maar gezond is
Ik vind het niet schokkend. Ik heb 2 jongens en zou nu graag een meisje krijgen. Tuurlijk is een jongetje ook welkom, maar ik heb dus wel een lichte voorkeur. Niets schokkends aan.
ik heb een dochtertje gehad. ze heeft 9 dagen in het ziekenhuis geleefd. en ook ik heb nu een voorkeur voor een meisje. ieder heeft daar zo zijn eigen reden voor. maar als het een jochie word schreeuw ik dit ook van de daken van blijdschap!
ja ik heb aan adoptie gehad. was vorig jr naar een afrika geweest, heb in een weeshuis gewerkt en ben helemaal weg van een meisje daar. helaas stellen ze HOGE eisen waardoor het onmogelijk is... maar wie weet, in de toekomst... 1 ding: dat meisje vergeet ik nooit.
Ik vind het onzin dat sommige dames hier hard of sarcastisch reageren... Laat iedereen toch vrij in haar manier van denken?! De dames die zeggen dat het allemaal niet uitmaakt moeten zich anders maar eens voorstellen dat ze de KEUZE zouden hebben... dus wanneer je zwanger bent MOET je op een bepaald moment kiezen voor een jongen of een meisje... Wat zouden jullie dan kiezen? En waarom? Ik vind het zeer normaal, eerlijk en menselijk om gewoon te zeggen van; nou als ik zou kunnen kiezen ,kies ik een meisje (of jongen). liefs
Moet het misschien niet doen, maar ik kan me haast al opwinden over zo'n vraag. Dat komt natuurlijk door mijn situatie en het feit dat wij al sinds 2004 bezig te zijn zwanger te raken. Voordat ik dit meemaakte dacht ik ook wel aan dergelijke 'bakerpraatjes', maar nu vind ik het zwanger worden een groot wonder geworden en ik vind dat je al van geluk mag spreken als het überhaupt al een keer gaat lukken. Succes in elk geval!
Mee eens! Ik kan me echt niet meer voorstellen dat het geslacht belangrijk is. Tja het zal wel anders zijn als je makkelijk zwanger wordt en blijft, maar ik hoop dat ik het al één keer mag meemaken en het geslacht zal me werkelijk een worst wezen.
Meiden, to bedoelt echt niet dat ze alleen maar een meisje wil, ze heeft gewoon een voorkeur voor een meid, maar met een jongen zal ze vast net zo gelukkig zijn. Ik kan me wel voorstellen dat een aantal mensen wat heftiger reageert hoor, je topictitel en openingspost zijn wat kwetsend... Maar dat bedoel je vast niet zo
Als je vindt dat iedereen vrij mag zijn in haar manier van denken, waarom niet degenen die in jouw ogen negatief reageren? Dat is nou eenmaal HUN (en mijn) manier van denken. Bij mensen die al heel lang bezig zijn, zoals ik, komen er bij zulke vragen emoties naar boven en waarom zouden wij die voor ons moeten houden? Ik geef zelf normaal nooit vervelende reacties, maar dit raakte me gewoon en ik vind dat ik dat ook kenbaar mag maken.
Zou je voor jezelf willen praten? Als ik een keuze zou hebben zou ik ervoor kiezen om 9 maanden zwanger te zijn en daarna een kindje op de wereld te mogen zetten. Prima als anderen wel een voorkeur hebben, maar probeer ook enigzins voor te stellen dat dit niet (meer) voor iedereen geldt en begin dan niet over eerlijkheid en normaal etc. Wat ben ik dan, abnormaal en oneerlijk? wat is je punt nu?