Ik bedoel het niet rot maar dat ze minder vroeg kan ook een signaal zijn dat er iets niet klopt. Meestal wordt er dan minder gekeken naar welke raslijnen er op elkaar gegooid worden. Waardoor je dus kans hebt op dit soort dingen. Of als het wel goed was gegaan tot bij jullie thuis dat er daarna dan een dier bij jullie thuis komt die speciale aandacht nodig heeft door speciaal voer of vaak ziek is door een zwakke raslijn. Maakt het niet minder verdrietig voor jullie!
Aah nee ondanks dat je het voor je zelf ziet aankomen heb je toch een sprankje hoop dat het ergens toch goed komt zo lang je geen bloed ziet. Nogmaals dikke knuffel. Zijn jullie bij jullie eerste kindje lang bezig geweest?
Ja 1,5 jaar dus wel lang, ook een miskraam met 12 weken toen gehad en veel vroege miskramen. Ja precies je houdt wel hoop maar ergens vind ik het ook fijn dat er nu gewoon duidelijkheid is
Nee snap ik, dit was een fokker die al ruim 20 jaar fokt, ook met raskatten. Vader had wel een stamboom, moeder niet. Ze hadden niet verwacht dat moeder zo ziek zou worden, dat kon niemand overzien. Maar zelfs broodbakker vragen 1300 of 1600 voor een pup terwijl die zeker weten ziek zijn, dat bedoelde ik meer.. en voor de corona crisis had je een ras pup voor 400 zonderstamboom en 700 voor met. Deze mensen waren al op leeftijd, en van de oude stempel, met oude prijzen. Wij zouden 650 hebben betaald voor de pup uiteindelijk.. Stel onze pup heeft stamboom dan snap ik de 1300 nu wel, maar voor stamboomloze honden, nee sorry... We hebben ook geen haast, we kijken rustig verder Zelfs bij de rasvereniging hebben we een draadje uitgegooid
Ja die broodfokkers zien gewoon alleen maar geld helaas! En corona drijft overal de prijzen omhoog. Ook in supermarkten terwijl die toch altijd een goede winst hebben gehouden. Zeer jammer! Juist in deze tijd komen broodfokkers uit de grond rijzen. Ze kunnen niet aan het werk maar wel een nestje verkopen. Dus snel geld verdienen en makkelijk. Je moet zo opletten tegenwoordig. Altijd al maar nu nog meer. Ik hoop dat de moederhond te redden is. En er kan altijd een keer een pech nestje tussen zitten. Ook bij goeie fokkers natuurlijk. Het blijft altijd een gokje hoe alles uitpakt
Dankje, mijn vriend is super lief voor mij en verwend mij extra goed. Dus ik hoop snel weer op te knappen.
Helaas hier buikpijn gekregen dus vrees dat het vannacht zal doorbreken.. als het zo is gaan we overwegen om toch maar in het medische traject te stappen (ivm Pcos) wilde nog niet maar gaat nu wel lang duren.
Ja het is momenteel bizar. Wij hebben een kleine cattery (ragdolls met stamboom) en op marktplaats worden stamboomloze katten aangeboden voor 1000-1300 euro. Zoveel mensen worden opgelicht. Betalen via marktplaats 300 euro aan en horen vervolgens niks meer. Maarja.. het is ook een kwestie van nadenken. Meeste mensen zijn wanhopig en willen zsm een kitten of puppy. Wij vragen minder dan deze “broodfokkers”, aangezien ik het echt niet normaal vind dat mensen zo uitgebuit worden. Terwijl ik juist dure sterke bloedlijnen heb (Amerikaanse)en ik zelf 2/3 K betaal voor mijn katten. Een nest dat dood gaat kan helaas altijd gebeuren.. wel heel verdrietig.
Ja tegenwoordig kennen ze hun prijzen wel helaas, en je moet zo erg uitkijken dat je geen broodfokker treft, tegenwoordig vragen ze voor dat soort puppy's ook belachelijk veel geld voor. Maar ja het blijft klote hoeveel je ook voor een toekomstige puppy zou moeten betalen, als ze overlijden is dat gewoon ontzettend verdrietig.