Hallo allemaal! Ik ben hier al een tijdje niet geweest. Er is hier nogal wat gebeurd. Ik probeer t kort te houden. Een maand of 3 geleden waren mijn (inmiddels) man en ik op bezoek bij schoonouder. Om 1 of andere reden kwam het gesprek op kinderen krijgen. Blijkbaar hebben schoonouders jaren gewacht op man en bleek schoonvader zeer verminderd vruchtbaar te zijn. Zaten in een ivf traject, maar uiteindelijk toch spontaan zwanger geworden na 6 jaar. Man en ik schrokken hiervan en vroegen ons af of het erfelijk kon zijn. Hij heeft een goede band met huisarts (man heeft aangeboren afwijking en zag m vroeger veel) dus we hebben hem gebeld. Huisarts zei dat de meningen over erfelijkheid en onvruchtbaarheid verdeeld zijn, maar stelde een zaadonderzoek voor om ons gerust te stellen. zo gezegd zo gedaan, maar het was allerminst geruststellend. Mijn man blijkt ook zeer verminderd vruchtbaar en een kans op zwangerschap via de natuurlijke weg is zeer klein. Heel erg geschrokken natuurlijk. Het is daarna in een stroomversnelling gegaan. De kans is groot dat wij moeten starten met ICSI. Ik heb nu zelf onderzoeken om te kijken of er met mij niets ‘mis’ is. Enorm geschrokken en verdrietig dus. Moet helemaal wennen aan het idee dat het allemaal anders gaat lopen dan ik gehoopt had. Ik zal dus ook uit dit groepje stappen, even tijd voor mezelf nemen en me dan tzt waarschijnlijk aanmelden bij 1 van de MMM clubs. Veel successen met de pogingen en hopelijk mogen er veel gezonde baby’s geboren worden! lieve groet, Delacour
Wooow delacour! Wat ontzettend heftig zeg! Kan me voorstellen dat je dit rauw op je dak komt vallen! Even heel stom gezegd dit maar ergens ook wel een soort van fijn dat je dit te horen kreeg van je schoonouders en dat de huisarts welwillend was. Stel je voor dat je hier pas over een jaar was achtergekomen! Maar de uitkomst blijft superkut natuurlijk.
Wow wat heftig! Begrijpelijk dat je even tijd voor jezelf nodig hebt om dit te verwerken. Er zijn een aantal mmm groepjes waar je je kunt aansluiten, heb zelf ivf gedaan voor mn nu nog jongste.
Hier gaat het goed. Vandaag al 39 weken, dus echt de laatste loodjes. Heb ook eindelijk mijn vluchttas ingepakt. Morgen nog even een kozijntje verven en dan ga ik rust pakken, denk ik... Mijn bloeddruk is de hele zwangerschap laag en afgelopen controle ook, dus nog geen tekenen van een aanstaande bevalling. Ik ga er een beetje vanuit dat ik de 40 + wel ga halen.. Hoe gaat het met jou @xMeliisz ?
@Stokstaartje86: Wat spannend! Hopelijk is het kamertje helemaal op tijd af. Maar ik kan jouw gevoel van stress wel heel goed snappen! @Krily: Wat leuk! En wat een mooie taart. @Kimmetjuh90: Oh wat spannend! Hopelijk lukt het met (een van) jullie cryo's en hoef je niet weer het volledige traject door. Wel een heel bijzondere redenering van jouw vriend om toch ineens om te slaan naar toch nu. @Mena92: Wat rot! Sterkte @Delacour: Pfff, wat een kut nieuws!! Hopelijk is het jullie gegund om snel een babietje te mogen verwelkomen. @Fringe: Nog even spannend wanneer de kleine zich gaat aandienen dus, succes nog even. Hier gaat het nu dankzij de emesafene best wel ok. Ik hou in ieder geval al mijn eten en drinken binnen. Dat was vorige week nog wel echt anders. Gisteren had ik wel weer dat ik mij de hele dag misselijk voelde maar zelfs dan kon ik gelukkig alles binnenhouden. Dat is echt al een hele grote verbetering, dus ik ben blij.
Heel veel sterkte! Wel fijn dat jullie er toch nog relatief snel zijn achtergekomen. Hopelijk gaat ISCI jullie één (of meerdere) kindjes geven.
Jeetje wat gaat de tijd snel zeg! Wel mooi dat je morgen met 39 weken nog even een kozijntje gaat verven
Dank je wel lieverd, ik vind t echt wel weer spannend hoor Hopelijk krijg ik morgen goed nieuws en mag ik zaterdag gaan broeden