Gaan voor een nieuw wondertje club. Deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meisje93, 28 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Hier alles goed nog steeds. De vermoeidheid ( killing:mad:) verder alles goed. Nu eerst even 5 dagen naar Sicilië (schoonfamilie bezoeken) en dan don 15 nov de echo bij de gyn. Spannend...

    Ja het idee is wel echt geland. Ben echt super blij, en me vriend ook, die kan z'n geluk niet op.
    Gek genoeg hebben we al een naam gevonden voor een jongen en voor een meisje!!!

    Succes morgen
     
  2. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wat toevallig zeg! Ja snap ik.
    Niet goed in verdiept dus. Hoop het niet voor je!

    @Nancydierengek heel veel succes morgen!

    Ja had eerder terug moeten gaan naar de therapeut. Die les heb ik nu wel geleerd.
    Al ervaar ik nu veel meer pijn als toen.

    Nope. Die laatste weekjes houden we ook nog wel vol. ;)
    Super dat jullie een naam hebben!
    Eerlijl gezegd niet heel erg mee bezig. In principe hebben we de namen wel. De namen die we bij de 1ste wilden doen. Nu nog een 2e naam erbij.

    @lerana hoe gaat het nu met je vermoeidheid?
     
  3. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Waardeloos die vermoeidheid. :( Veel plezier bij je schoonfamilie!

    Wauw nu al de namen. Echt leuk! Willen jullie het geslacht weten?
     
  4. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Zo suikertest achter de rug.
    Drankje wat ik moest drinken was vies maar kon het goed wegkrijgen.
    Ik had erna wel iets last ervan brok in de keel en beetje duizelig. Maar dat trok snel weer weg. Dus denk dat mijn lichaam er goed mee omgegaan is.
    Phoe die twee uur wachten in het ziekenhuis na inname van dat drankje duurde echt lang. Maar goed is gelukt. Uitslag hoor ik bij de eerst volgende afspraak bij mijn verloskundige. Maar denk zelf dat dat wel goed zit.
    ;)

    @miniVosje
    Oei balen die vermoeidheid vooral omdat je nou net lekker weggaat naar Sicilië. Leuk dat het geland is bij jullie. En zo zelfs al namen! Haha. Willen jullie ook weten wat het geslacht is of wachten jullie tot het geboren is?

    Nou veel plezier bij je schoonfamilie!

    @Meisje93
    Balen zeg dat je nu meer pijn hebt.
    Echt zo knap dat jullie het geslacht niet willen weten.
    Maar zo blijft het wel nog een grote verrassing.
    Haha dus nog een naam erbij verzinnen voor het geval het ander geslacht is.
     
  5. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Toen ik onze hondjes aan het uitlaten was zag ik op mijn mobiel dat ik een oproep gemist had, en dat mijn voicemail ingesproken was. Shit! Dit kan niet goed zijn! De verloskundige had ingesproken in mijn mobiel dat die de uitslag had van mijn suikertest van vandaag. Ze wou mij spreken om het één en ander te bespreken. Dat kan niet goed zijn. :(

    Ik belde de verloskundige op. En idd slecht nieuws mijn suikerwaarde was te hoog. Dat betekend dat ik zwangerschapsdiabetes heb. Wat een domper. o_O:(En nu meteen een hoop gedoe. Ik moet mijn diëtiste morgen bellen en zeggen dat ik dus zwangerschapsdiabetes heb. Mijn eet patroon moet dus aangepast worden. Verder ging de verloskundige voor mij een afspraak regelen bij het ziekenhuis. Ik word omdat ik zwangerschapsdiabetes heb daar verder begeleid in mijn zwangerschap en niet meer door de verloskundigen. Dit omdat ik meer kans nu ook heb op zwangerschaps vergiftiging. Maar stel dat het goed gaat en alles weer onder controle is dan mag ik weer terug naar de verloskundige als ziekenhuis dat aan geeft. Maar voor nu val ik dus ineens weer onder het ziekenhuis.

    Ik was best verdrietig over dit nieuws. Wat een tegenvaller. En hoe nu verder en wat houd het allemaal in? Moet ik mijzelf straks insuline gaan spuiten? Wat voorn nadelen of gevaren betekend dit voor ons kindje? Is dit tijdelijk of blijvend. Dit maakt mij best onzeker. :(

    Toen ik vroeg aan de telefoon of dit blijvend diabetes is kon Ze dat niet zeggen. Vaak is het zo dat als je bevallen bent dat de zwangerschapsdiabetes weer verdwijnt. Maar kan ook blijvende diabetes zijn. Dus ook na de bevalling word ik daar straks op gecontroleerd. Wel werd verteld dat ik op latere leeftijd hier aanleg voor heb.

    Verder ging de verloskundige dus met het ziekenhuis regelen dat ze mij opbellen voor een afspraak. Ik krijg dan daar een echo want ze willen daar dan het kindje op meten hoe groot het is en kijken hoe dik ze buikje is. Het schijnt door de zwangerschapsdiabetes dat kindje sneller groeit en een boller buikje kan krijgen dus die moet goed nagekeken worden. :eek:
    Waarschijnlijk kan ik aankomende woensdag in ziekenhuis terecht. Maar ik word dus nog daarover gebeld.

    Pffff wat een dag. Voel mij echt rot erdoor. Maar goed bij het ziekenhuis zijn we in goede handen natuurlijk. Maar jeetje hebben we niet al genoeg gedoe gehad. Moest dit er ook nog ff erbij. Ik was nou juist heerlijk aan het genieten van mijn zwangerschap. En nu dit weer. :cry:
    Lang verhaal maar moest het ff kwijt.
     
  6. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Nancydierengek wat een domper inderdaad, maar niet het einde van de wereld.
    Als je waardes iets afwijken kom je al heel ver met een dieet. Je hoeft niet altijd gelijk te starten met insuline gelukkig.
    Hopelijk kan je over paar weken weer terug naar je verloskundige. :)


    De naam hebben we voor beide geslachten. Alleen de voornamen nog.
     
  7. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Wat balen zeg. Ik snap dat je liever bij de vk blijft. Maar zoals meisje93 zegt, is de kans dat het met een dieet snel is opgelost.

    Ik had hier gisteren ook een flinke tegenvaller. We zouden morgen naar Sicilië vliegen, maar Ryanair heeft de vlucht omgeboekt naar zondag. Tewijl wij zaterdag er moesten zijn. Nu dus alles geannuleerd.
     
  8. Myhappyfamily

    Myhappyfamily Fanatiek lid

    28 okt 2016
    3.677
    1.207
    113
    Vrouw
    @Nancydierengek ja het is echt super vervelend. verloskundige zei al dat het aan het spiraaltje lag. hoefde niet langs te komen. ze zei al wacht even het uitstrijkje af en als je dan nog zoiets hebt kijk het even na mag je langskomen. maar het even tijd nodig omdat hier maar heel weinig hormonen zitten.
    dinsdagavond was het gelukkig gestopt en heb nu het gevoel dat het dadelijk weer begint helaas.

    vies he dat drankje, ik heb het in een keer achterover gegooid. ofja eerst beetje geproefd maar was idd heel vies wat iedereen zegt. werd er wel een beetje misselijk van als ik niet goed recht bleef zitten. had zelf een boek meegenomen maar uiteindelijk met ieamand zitten vertellen tussendoor.
    Balen zeg van de uitslag :( hopelijk kan het met een dieet een beetje op peil gehouden worden de waardes.betekend niet dat je meteen insuline moet spuiten. het kan zo zijn dat het na de bevalling weg is. kindje kan idd door de zwangerschapssuiker groter zijn, controleerde ze bij mij ook op.

    @Meisje93 ik belde de vk en ze zei al dat het waarschijnlijk gewoon aan het spiraaltje ligt dat mijn lichaam er nog aan moet wennen, bij deze zitten ook een stuk minder hormonen in dan de andere. zij heeft dezelfde en heeft dit ook gehad. even doorzetten zegt ze, maar als ik het toch niet vertrouw mag ik toch even langskomen.

    Ocherm van je collega, als je er totaal niet mee bezig bent en misschien nog niet wilt kan het een hele schok zijn ja.

    nog een paar weekjes volhouden en dan lekker verlof!! en dan ook zeker rustig aandoen he!!


    @miniVosje ben bij de dokter geweest, moest ook voor een uitstrijkje. erna met de vk gebeld voor een echo. zij zei al het zal nog aan het spiraaltje liggen dat ik nog even moet wennen eraan, ofja mijn lichaam. wacht het uistrijkje even af en als ik dan nog ziets heb ik wil liever dat er een echo gemaakt word mag dat altijd.

    Gefeliciteerd met je schoonzus!!!! zoo leuk dat jullie beide vlak achter elkaar uitgerekend zijn. kunnen jullie steeds samen kletsen over alles en alles vergelijken :D

    Balen van de vlucht zeg :(
     
  9. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Phoe wat een gedoe meteen.:(
    Snap er nog niks van omdat ik mij verder juist nu goed voel.
    Maar goed de volgende afspraken staan gepland nu bij mij:

    13 nov afspraak diëtist voor eet patroon aan te passen.
    14 nov afspraak ziekenhuis eerst echo’s laten maken om te kijken hoe groot het kindje nu is. En erna moet ik naar een internist.
    Ik zal mezelf thuis wel moeten bloedsuikerprikken om te kijken wat mijn waardes zijn. Denk ik. Nou als dat zo is heb ik 1 voordeel ik weet hoe het moet vanwege mijn werk.

    @Meisje93
    Ja hoop dat het dieet wat ik dan ga krijgen zal helpen.
    Is idd niet het einde van de wereld.
    Maar ik ben er best van geschrokken.
    Maar goed positief denken. ;)

    @miniVosje
    Zeker balen maar goed ik hoop dat het dieet zal helpen.

    Jeetje wat balen zeg voor jou ook.
    Maar ga je nu zondag als nog of helemaal nu niet meer?o_O

    @Myhappyfamily
    Ik hoop dat het dieet gaat helpen.
    Verder word dus 14/11 kindje opgemeten in het ziekenhuis ben benieuwd wat ze gaan zeggen. Alle keren dat ik een echo heb gehad was kindje goed op schema juist.

    Ow jeetje dus lag toch aan je spiraaltje waarschijnlijk. En wanneer krijg jij je uitslag van je uitstrijkje? Ik zou anders omdat je het idee hebt dat het terug komt toch even langs gaan.
     
  10. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ah nee! Dus nu geen familiebezoek? :(

    @Myhappyfamily oh dus het hoort er soort van bij.
    Wel erg vervelend.

    Ja beide zijn nog aan het studeren. Maar nu zijn ze er gelukkig erg blij mee.

    Ja kijk soms echt uit naar mijn verlof. Duurdt niet lang meer gelukkig.

    @Nancydierengek Hopelijk kom je eruit met je diëtiste.
     
    Nancydierengek vindt dit leuk.
  11. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    @Myhappyfamily hopelijk blijft het bloeden nu weg.

    @Meisje93 geen familie bezoek, van de ene kant baal ik wel. (Ook me hormonen gaan lekker aan de loop bij mij)
    Maar probeer nu toch leuke dingen thuis te plannen, een broer bezoeken, naar de stad en gaan zwemmen...

    @Nancydierengek hopelijk vind je een goed dieet met je diëtist.
    Ik ben er ook wel bang voor. In mijn familie heeft een oom en tante allebei diabetes, en me oma inmiddels ouderdomsdiabetes. En me schoonvader trouwens ook nog Geen idee of het verband legt, maar ik hou er wel rekening mee.
     
  12. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @miniVosje zeker balen! Ja dan ga je die hormonen ineens merken heh.
    Zijn ook erg leuke dingen! Veel plezier iig.
     
    miniVosje vindt dit leuk.
  13. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Jeetje wat schrikken zeg! Maar gelukkig hoeft het niet altijd wat te zeggen. Een vriendin van mij had het ook en ze zeggen dan indd vaak een groter kindje enzo haar kindje was gewoon gemiddeld net 3 kilo bij de geboorte en was heel goed onder controle te houden. Het verschilt natuurlijk per persoon enzo maar hopelijk is het met een aangepast dieet gewoon onder controle te houden!

    Ahhh wat balen zeg dat het niet door kon gaan nu! Wel een idee wanneer je dan zou kunnen gaan?

    Sorry dames heb niet zo mee gelezen heb t echt enorm druk gehad en dat met de vermoeidheid schoot niet zo op. Mn hoofd werkt ook echt niet mee haha

    Hoe is t verder met iedereen?

    Hier sinds 4 dagen geen medicatie meer genomen en t gaat verassend goed! Wel moet ik direct wat eten als ik een lege maag krijg dan word ik niet zo lekker.. En kan een stuk minder eten maar das ook niet zo erg haha

    Morgen weer controle bij de vk en de eerste keer dat E. Mee gaat! ♡
     
    miniVosje vindt dit leuk.
  14. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Nog geen andere datum gepland, maar ik kijk of ik in februari eventueel nog kan gaan.
    Hier lees ik wel, maar geen gevoel om te reageren. Zit het liefst de hele dag een stom spelletje te spelen...

    Hopelijk komt die roze wolk snel terug.
     
    Phoebe vindt dit leuk.
  15. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Ahh voel je je niet goed dan? Die roze wolk vind ik wel iets wat mensen heel hard roepen en zeggen maar in werkelijkheid valt t echt tegen ( vind ik dan hahah ) ja op t moment dat je weet dat je zwanger bent maar zodra je hormonen de overhand nemen was dat voor mij snel verdwenen haha

    De misselijkheid is nu niet meer zo'n ding maar nu word de last in mn onderrug erger aan de zijkanten en verlies ik elke x gore stukken slijmprop

    Als er iets is lekker klagen meis!
     
  16. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @lerana nu al je slijmprop? Of is het je afscheiding?
    Ik verlies nl. soms erg veel afscheiding.

    Wat fijn dat je al 4 dagen geen medicatie hebt gebruikt. Hopelijk blijft het zo.
    Veel plezier morgen bij de vk. Weer leuk het hartje naar luisteren. :)

    @miniVosje zit je in een dipje meis?
     
  17. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Nee het is echt slijmprop echt geen afscheiding ( sorry voor de details ) van de week zat t aan de handdoek echt een stuk slijm ervan zegma wat lang en dik niet zoals afscheing

    Jaa word de eerste keer t hartje luisteren ♡ hoe is t bij jou verder?
     
  18. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ah oke. Maar mag dat wel zo vroeg?
    weet wel dat het vanzelf weer aangroeit. Maar dat je het al zo vroeg kan verliezen niet.

    Leuk! Benieuwd wat E. ervan gaat vinden. Begint ze het al een beetje te begrijpen?

    mwa hier gaat het niet zo heel erg lekker.
    Nog even 12-14 weken doorbikkelen. ;)
     
  19. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Dat weet ik eigenlijk niet wil dat morgen even bespreken wou er niet voor gaan bellen.

    Ben ook erg benieuwd wat ze ervan gaat vinden. Heb t er wel steeds met dr over en ze zegt er zelf ook steeds meer over. Vanmorgen had ze wat rommelende darmen toen zei ze mn buik doet praten ik heb ook een baby in mn buik hahahahaha

    Ahh weer zoveel last? Misselijkheid wel nu onder controle?
     
  20. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Ik mag niet klagen, kwa lichaamsklachten heb ik bijna nergens last van. Maar bedenk gewoon zo vaak chagrijnig. Ik ken mezelf zo niet echt.
    Waarschijnlijk was het gewoon een slechte dag een gaat het morgen weer beter. Ga dan zwemmen bij een centerparcs met me vriend.

    Vervelend dat je zoveel stukjes verliest.
    Wel fijn dat de misselijkheid over is.
    Leuk dat je kleine meid nu ook langzaam gaat begrijpen wat er gebeurd. Hopelijk wordt het door de echo nog echter.

    Inderdaad een roze wolk.... Ik vind het gewoon gek dat er zoveel veranderd in je lijf....
     

Deel Deze Pagina