Gaan voor een nieuw wondertje club. Deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meisje93, 28 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Tuurlijk mag je wel klagen! Het is toch ook gewoon rot dat je je chaggerijnig voelt enzo.. maar op zich ook niet zo gek je hebt zoveel hormonen nu in je lijf die doen de gekste dingen met je.
    Ahh leuk dat je morgen lekker samen gaat zwemmen geniet ervan! Wel weg blijven bij t bubbelbad ;) of geld dat niet de eerste 3 mnd wel toch? Nu twijfel ik zelf hahah

    Denk dat ik geen echo krijg morgen maar alleen hartje luisteren maar ben erg benieuwd indd hoe ze erop reageert en wat ze er van gaat vinden :)

    Wanneer mag jij weer voor een echo?

    Dat gevoel van veel veranderingen in je lijf herken ik wel. Toen ik net zwanger was van E voelde ik dat er van alles aan mn lijf veranderde en heb ik me echt afgevraagd of mn lichaam ooit nog normaal zou voelen. Weet niet of jij dat zo hebt dan haha maar t is voor je zwanger bent eigenlijk niet te beseffen hoe t is als t echt zo is he, t gevoel, de onzekerheid de hormonen alles wat erbij komt kijken

    Nogmaals heel veel plezier morgen lekker van genieten hopelijk voel je je morgen een stuk beter!
     
  2. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Nee snap ik. Benieuwd wat ze ervan zegt.

    haha geweldig! Kwartje begint dus te vallen bij haar. Leuk.

    Yup helaas wel. Lijkt alleen maar erger te worden. Gisteren om 21.00 al naar bed gegaan. Wist me geen houding meer te geven.
    Misselijkheid komt weer terug helaas. Weer iedere ochtend de drang om over te geven. Al probeer ik het meestal in te houden.
    Vindt het nog steeds zo akelig.

    @miniVosje rot heh wat die hormonen allemaal met je kunnen doen.
    Hopelijk voel je je snel beter. Veel plezier iig met zwemmen!
     
  3. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Heb je al eens gekeken naar zo'n u kussen? Misschien is dat iets voor het slapen?

    Ahh vervelend zeg dat dat ook weer terug is het zit je echt niet mee allemaal he!
     
  4. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    @miniVosje
    Heel vervelend die hormonen, ik had en heb er nog steeds veel last van. Heel kort lontje en zo niet mijzelf. Hoop dat het niet lang gaat duren bij je!

    Jeetje lijkt wel of iedereen beetje last heb van die donkere dagen.... Hier ook momenteel even niet de behoefte om op iedereen te reageren want zit totaal niet lekker in m'n vel. A zit momenteel ook aan de pepti want kreeg er alleen met d'r lievelingsliedje melk in anders alleen maar huilen van de pijn.

    @Meisje93 @lerana @Myhappyfamily @Nancydierengek @Leolove reageer binnenkort uitgebreid op jullie als hier alles weer op een ritje is.
     
  5. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    slapen is niet echt een probleem. Slaap nu weer supergoed. :)
    Maar dan heb ik zoveel pijn dat ik niet meer lekker op de bank lig/zit of op een stoel.

    Nee niet echt. ;)

    @Gootje1988 Ik had na mijn bevalling ook enorm veel last van mijn hormonen.
    elke dag zat ik wel te janken dat ik zo niet mijzelf was.
    Hopelijk ga je je snel weer wat beter voelen.
     
  6. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    @miniVosje
    Ja hoop het ook let nu al op alles wat ik eet en drink.
    Zo min mogelijk suiker en koolhydraten.
    Morgen middag heb ik mijn gesprek met de diëtist.

    Ik hoop niet dat jij het ook hebt dan. Geen idee of je meer kans erop hebt als het in de familie voorkomt maar die kans zit er misschien wel in. Bij mijn verloskundige praktijk krijg je standaard zo’n suikertest bij 28 weken. Dus misschien krijg jij die test ook wel dan.

    @lerana
    Ik hoop het ook. Woensdag heb ik dan die echo dat ze kijken hoe groot ons kindje is. Vind het best wel eng. Hopelijk is het kindje op normale grote en zijn we optijd met het dieet.

    @Gootje1988
    Sterkte en hopelijk zit je snel weer goed in je vel.
     
  7. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Hele dikke knuffel voor jou! ♡

    Ahh ja snap m dat is wel echt vervelend hoor! Hoop dat je t allemaal beetje volhoud tot t einde!

    Ik hoop voor je dat t goed komt! Ik duim voor je!


    Nu we t toch over hormonen hebben.. Ik ben al een tijdje bezig met een deken voor E. Te haken. Mn moeder heeft ook een stukje gedaan en nu zie ik dat ze verkeerd is gegaan. 2,5 rij los moet maken en opnieuw moet doen nou ik kan echt alleen maar huilen heb nu echt geen zin meer om t af te maken ik baal hier zo van :cry::cry::cry:
     
  8. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @lerana Ik hoop het! Vandaag maar begonnen met babyspullen uitzoeken etc.
    max. 45 min bezig geweest. (voornamelijk gezeten) En lig nu alweer een uur op bed van de pijn.
    Met dit tempo red ik het wel op tijd. :p

    Wat leuk dat je een deken aan het haken bent! Maar snap dat je daar erg van baalt.
     
  9. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Ahhh ja rustig je tijd ervoor nemen. Heb je veel over nog van E.? Hoe combineer jij t nu met dat je met pijn op bed ligt en met E.?

    Jaaaa vind t echt niet leuk! Maar goed toch de motivatie vinden om t eruit te halen en opnieuw te doen :(
     
  10. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Nee alleen de standaard spulletjes.
    Kleertjes voornamelijk verkocht of weggedaan.
    E. speelt dan op haar kamer of komt naast mij liggen. Als dat niet zou gaan ging ik op de bank liggen.

    Anders even een paar dagen laten liggen en later een keer aan gaan beginnen?
     
  11. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Ah okee, vind je t niet lastig om nu kwa kleding enzo unisex kleding te vinden? Heb beetje rondgekeken maar ik zie zo weinig waarvan ik denk ja leuk. Dus wacht met dingen kopen tot ik het geslacht weet.

    Ohh wat een ideaal kind haha dat ze dan gewoon rustig op de kamer gaat spelen of bij je komt liggen echt ideaal zo kan jij toch wat rustig aan doen
     
  12. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    mwa niet echt. had nog setjes van E. (unisex) en 3 setjes gekocht. heb nu voldoende liggen. :)
    9 neutrale setjes en 2 roze setjes.
    Maar neutraal is niet te vergelijken met echte jongens/meisjes kleertjes nee.

    haha ik weet niet beter maar zeker handig ja. Ze is altijd erg op haar zelf geweest. En ze snapt het ook.
    Als ik op de bank of op bed ga liggen. vraagt ze altijd of ik pijn heb of moe ben. Erg lief en fijn dat ze het begrijpt.

    vanochtend weer controle gehad. Alles was weer goed. Kleine blijft nog steeds onderin en overdwars liggen.
     
  13. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Ah ja zodra de kleine er is heb je zo genoeg kleding erbij! Heb je zelf een voorgevoel van wat het gaat worden?

    Ah ja dat is indd erg fijn dat ze het ook snapt! En dat ze zichzelf ook goed alleen kan vermaken! Hier gaan we ook soms samen lekker op de bank met een filmpje aan ofzo toch een momentje even rust.

    Ahh fijn dat alles goed is! Haha overdwars zal vast niet lang meer kunnen ;)
     
  14. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Sorry hoor vertel alleen maar zowat verhalen over mezelf nu. :oops:
    Maar moet het gewoon even delen en van mij af schrijven.

    Nou ben weer thuis van de diëtiste vandaan we hebben dik een uur lang een gesprek gehad.

    Eerst vertelde ze hoe het nu te werk gaat in mijn lichaam en wat er nu dus niet goed gaat. En vertelde ze mij wat ik morgen kan verwachten in het ziekenhuis. Ik moet in ieder geval bijhouden hoeveel ik eet en wat ik eet en drink dit alles opschrijven in een schriftje als ik start met bloedsuiker te meten bij mezelf. En dan mijn bloedsuiker waardes erbij zetten. Zo krijg ik voor mezelf ook een overzicht wanneer het goed of niet goed gaat met mijn bloedsuiker waardes. Dit om het op die manier proberen onder controle te krijgen zodat ik mezelf geen insuline hoef te gaan bijsluiten.

    Verder hebben we besproken wat ik beter wel of niet kan eten en drinken. Hier ben ik al goed mee bezig omdat ik al oplet met wat ik eet en drink nu ik weet dat ik zwangerschapsdiabetes heb.

    Maar jeetje zeg een gedoe allemaal. Dat word elke dag goed opletten geblazen met wat ik eet en drink en mijn suiker waardes bijhouden. Hoop dat mijn suikerwaardes mee vallen.
    Maar goed alles voor ons kindje en mezelf!

    Morgen naar het ziekenhuis toe pfff.
     
  15. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ja daarom! Lang leve internet shoppen zullen we maar zeggen. :)
    Nee geen voorgevoel. Gaat alle kanten op momenteel.

    Heerlijk heh! Even lekker samen relaxen.

    Als het goed is niet nee. Voelt ook niet heel prettig.
    Fysio heeft onderbuik nu ook ingetaped om mijn heupbotten wat verlichting te geven.

    @Nancydierengek Hoevaak moet je bij jezelf bloedsuiker meten?
    Ja het is even een uitdaging om je eetpatroon aan te passen. Maar als je daar insuline bij kan voorkomen zou wel erg fijn zijn.
     
  16. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Hey hoe vaak ik mijn bloedsuiker moet meten hoor ik morgen allemaal in het ziekenhuis. Maar ga er vanuit in de ochtend nuchter, dan ongeveer twee uur na ochtend eten, dan twee uur na middag eten en dan nog een keer twee uur na avond eten. Dus denk 4x op een dag.
    Ja ik ga er alles aan doen om te voorkomen dat ik mijzelf insuline moet gaan spuiten.

    Hey ik lees dat je onderbuik ingetaped is. Ik hoop dat dat helpt voor je.
     
  17. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Nancydierengek ah dus ws. iedere dag een hele curve doen.
    Snap ik!

    Klopt, ik hoop het ook.
    Moet nu af en toe mijn buik gaan liften met een sjaal als dat verlichting geeft moet ik een bekkenband aanschaffen.
     
    Nancydierengek vindt dit leuk.
  18. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Nou we zijn weer terug uit het ziekenhuis vandaan. Ik heb daar eerst een echo gehad. Kindje ligt mooi met hoofdje naar beneden. Kindje is opgemeten en kindje is op goede gemiddelde grote zoals ze graag zien. Erg fijn!

    Ik hoef hierdoor verder niet naar het ziekenhuis toe voor controle dus val weer onder mijn eigen verloskundige. Kindje moet dan om de 3 a 4 weken opgemeten worden. Om te kijken of de groei goed blijft gaan.

    Erna zijn we naar de internist geweest. Gesprek gehad. En uitleg hoe ik mezelf bloedsuiker moet prikken. Ik moet mij nu elke dag bloedsuiker prikken 4x op een dag. En dit per week de uitslagen doorsturen naar het ziekenhuis en mijn diëtist.

    Nu hopen dat we het onder controle krijgen. Maar 1 op de 10 mensen lukt dat niet. Dus hopen dat het ons wel lukt.
     
  19. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Fijn dat je terug naar de verloskundige mag. 1op de 10... dus 9 lukken het wel, daar hoor jij gewoon bij!!!


    @Meisje93 hopelijk helpt dat intapen tegen de pijn. Lijkt me echt verschikkelijk dat je niks kan door de pijn, en dat met nog een kleine die rond loopt.


    Hier voel ik me weer wat beterder. Merk dat wanneer ik de hele dag niks doe, me het slechtste voel, dus probeer bezig te blijven. Morgen de eerste echo bij de gyn. Benieuwd hoe onze kleine er nu uitziet, en wat de gyn met ons wil...
     
    Nancydierengek vindt dit leuk.
  20. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Het weer een echo gehad. Alles was goed, wel een dag achteruit gezet.
    Nog 1x een controle in het ziekenhuis en dan mag ik naar een vk.
    Heb de afspraak in het ziekenhuis op 7dec staan. (Ben dan 13weken) is dat te laat?
    En zal ik alvast de vk bellen?
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina