Gaan voor een nieuw wondertje club. Deel 2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Meisje93, 28 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Haha ja daar ontbreekt het absoluut niet aan. :roflmao:

    Ik zal er eens naar kijken. Ben daar niet zo heel erg van.
    Maar ga sowieso even inlezen. Wie weet.

    Hoe gaat het bij jullie? @lerana @Nancydierengek @Leolove @Myhappyfamily
     
  2. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Ik was er ook niet van en geloofde al die verhalen niet tot m'n eigen ervaring.. Het is dat je niet in de buurt woont anders kan ik je echt 1 aanbevelen al komen mensen echt van ver voor haar.
     
  3. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Ik ben weer voor het eerst online sinds lange tijd. Er is de afgelopen maand veel op me af gekomen.
    16 sept weer begonnen met werken.
    10 sept voor een huis(huur) wezen kijken en daar hebben we 2 weken geleden de sleutel vab gekregen. Dus nu druk het huisje klaar maken om volgende week te verhuizen.

    Doordat ik dan ook de kdv moest verhuizen, kreeg ik daaruit nog een sollicitatie gesprek wat nog loopt dus misschien ga ik ook nog van baan veranderen.
    D. Doet het super goed, hij is lekker aan het ontwikkelen en begint nu gezellig te kletsen.

    Ik ga nu langzaam de bv afbouwen want het breekt me op. Maar hij krijgt al een maand lang 1 x per dag fv en dat doet hij ook goed.

    Hoe gaat het met jou?
     
  4. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Hoe bevalt het werken? Wel even wennen zeker! Mag D mee naar je werk aangezien je op een kdv werkt? Geen idee hoe dat zit hahaha.

    Ah wat super! Een eengezinswoning of wat anders? Nu ben ik jaloers dat je eerder de sleutel heb hahaha :roflmao: ik wil ook zo graag verhuizen!

    Ah hij doet het dus super zo te horen! Zijn het de nachten die opbreken of gewoon borstvoeding in het algemeen? Toch knap dat je het 4 maanden al volhoud hoor! Het is iets moois maar zo zwaar. Hij heeft in ieder geval al een hoop goede stoffen binnen gekregen.

    Hier gaat het goed, zenuwachtig voor de verhuizing en wat lichtelijke stress maar dat heb ik al sinds juni. Blij als het november is.
    A is sinds vandaag pogingen aan het doen om te rennen :roflmao: hilarisch ziet het eruit, net een dronken persoon die elke keer neervalt.
    M is helemaal gesetteld op school, mis d'r ontzettend maar nog even volhouden. Ze heeft veel vriendinnetjes en word elke keer uitgenodigd voor feestjes. Ook super goede cijfers. Vandaag een 9 voor Engels. :D
     
  5. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Het werken bevalt goed,al ben ik vaak daarna helemaal gesloopt.
    D. Gaat naar een ander kdv, omdat ik op de scooter naar me werk ga. Nou was is bezig hem intern over te plaatsen naar een andere locatie. Toen ik daarvoor belde kwam mijn baan ter spraken uit interesse, en zei die vrouw voor de grap, is niet goed dat je bij een ander kdv werkt. Dus ik zei als je me wat beters kunt bieden kom ik over. En zo ben ik aan een sollicitatie gekomen.
    Volgende week op locatie kijken of het me bevalt.

    Ja een eensgezins woning. Een rijteshuis met tuin. Heerlijk. Ik snap dat je nu ook graag de sleutel wilt, jij wacht al een stuk langer. Al had ik hier ook liever gehad dat het iets langer duurde. Ik heb nu in 2 weken tijd de hele verhuizing ( incl administratie ervan) moeten organiseren. Dat viel allemaal net samen met dat ik begon met werken dus ik vond het wel pittig.
    Maar nu kan ik niet wachten tot na het weekend dan zijn we over!

    De bv in combinatie met de alles wat ik op dit moment te doen heb wordt me gewoon te veel. Ook zou ik het wel fijn vinden als hij iets langer gaat slapen s nachts. Het is nu nog gewoon om de 3 uur.
    En zo kijk ik er ook tegen aan. Ik heb het 4 maanden gedaan, en het is een goede stevige jongen geworden. Op fv gaat hij ook goed, en zo kan ik me lijf weer een beetje terug krijgen.

    Mag het maar snel november worden zodat je kunt gaan verhuizen! Ik kan de stress helemaal begrijpen.
    Wat leuk dat A aan het rennen is. Al betekend het dat je haar ook geen seconde uit het oog kunt verliezen.

    Wat fijn dat het met M goed gaat op school, dat is dan toch een zorg minder. Fijn dat ze het naar haar zin heeft. Het was toch een pittige leeftijd om over te stappen van school.
    Wow een 9 dat is een goed begin zo in het nieuwe jaar.
     
  6. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Ow dat zou wel ideaal zijn zeg! Hoe fijn om je kleine gewoon op je werk te hebben de hele dag! Hopelijk gaat alles door! Spannend zeg

    Oh lekker! Volgend zomer lekker een zwembadje in de tuin! Ja we willen al een aantal jaren kopen dus al een hoop geduld moeten hebben maar komt goed! De tijd is wel fijn om alles voor te bereiden ja maar nu we klaar zijn met alles willen we het liefst per direct de sleutel hahaha
    Als jullie er eenmaal zitten komen jullie vast tot rust!

    Ow ja gebroken nachten zijn zeker pittig! Straks met de fles kan je man ook gewoon geven en kan je af en toe ook lekker doorslapen.

    Hahaha ja en ze is zo leuk, ze snapt al zoveel ook dus heel leuk om te zien.

    Ja ik was er echt bang voor dus blij dat alles zo goed gaat. Ja ben benieuwd wat ze vandaag heeft gehaald voor topografie. Ze is maar druk met die toetsen :p
     
  7. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Gootje1988 gisteren weer bij de huisarts geweest. Gevraagd voor een doorverwijzing naar kinderarts.
    Ze heeft gelijk naar ze gebeld, wist zelf ook niet meer wat ze kon doen.
    Moet nu forlax gebruiken (heel zakje) maximaal 3 weken aankijken. Bij geen verbetering oid. Kan ik een afspraak maken bij de kinderarts.
    Maar hopelijk is dat niet nodig.

    @miniVosje wat leuk een nieuw huis! Maar zeker pittig in zo'n korte tijd alles organiseren. En dan met een klein ukje om je heen.
    Heel veel succes met je verhuizing!

    Moet nu weg. Reageer vanavond of morgen weer verder. :)
     
  8. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Ah super dat je in ieder geval forlax gekregen heb! Drinkt ze het wel op? Ik hoop ook dat het niet nodig gaat zijn maar in ieder geval weer een stapje verder. Nog gewogen bij het cb?
     
  9. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Hoi lieve meiden!

    Sorry enorme afwezigheid van mij! Maar ik ga weet mijn best doen mee te schrijven hier! Wel heb ik dus alles gemist van de afgelopen tijd ik spring ook echt even opnieuw in wat leuk dat dit groepje nog actief is!

    Hoe is het met jullie allemaal? En met jullie kleintjes?
     
  10. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Hey meiden!

    Ook namens mij sorry!
    Ik ben jullie ook zwaar aan het verwaarlozen hier. :oops:
    Ik hoop dat alles goed gaat met iedereen hier.

    Met mij gaat het erg goed.
    Op het werk lekker bezig.
    En zit lekker in mijn vel.
    Allen druk druk steeds met vanalles.

    Met onze kleine D gaat ook alles goed.
    Echt een lachebek eerste klas is hij haha.
    Maar Phoe hij kan ook heftige driftbuien hebben.
    WoW zo’n kleintje kan je dan helemaal gek maken.:roflmao:

    Verder kruipt hij nog steeds niet.
    Het lukt hem niet.
    Hij drukt zich wel goed omhoog maar duwt zich zelf met ze armpjes dan naar achter toe. Omrollen kan hij wel heel goed. Zitten op ze kont lukt ook nog niet. Wel als we hem vast houden aan ze handjes.
    En brabbelen dat hij doet haha.
    Ik hou mijn hart vast als hij kan praten. :p
    Volgens mij kletst hij dan je oren van je kop af haha.
    En eten kan hij als de beste haha.
    Hij eet erg goed alleen bloemkool valt niet in de smaak.:p
    En slapen doet hij tot nu toe ook goed.
    Echt klokje rond. Van 8 tot 8:thumup: erg blij mee!
     
    miniVosje vindt dit leuk.
  11. Nancydierengek

    Nancydierengek Fanatiek lid

    1 mrt 2017
    2.256
    1.507
    113
    Vrouw
    Haha ik heb precies het zelfde.
    Hoe gaat het nu met jou en je kleine meid?
     
  12. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Ahh leuk om te lezen dat hij het zo goed doet! Super fijn!

    Ah kruipen komt vanzelf wel! Misschien slaat hij kruipen wel helemaal over!

    Hier hebben we eigenlijk een heftige periode gehad het meest heftige is er nu wel een beetje af en probeer om meer vertouwen te krijgen in mezelf maar ook in EE. (Om de meiden uit elkaar te houden gebruik ik de bijnamen letters er ook maar bij oudste is dan EL en de jongste EE.)

    Het begin is enorm heftig geweest eigenlijk het einde van de bevalling, kraamweek en periode erna.. EE bleef ook maar op en af gaan er was dus ook totaal geen rust. Ze doet het nu wel beter, wel loopt ze achter in haar ontwikkeling enzo

    Ik weet vergeet ook enorm veel dus weet niet wat ik nu wel en niet met jullie gedeeld heb maar mochten jullie willen kan ik alsnog wel even begin tot nu beetje uitleggen :)
     
  13. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik mag het vermengen met fruithap. :)
    Met water gaat hem echt niet worden.
    Yep, 440gr gegroeid in 8 weken tijd.

    @lerana wat gezellig dat je weer mee komt kletsen. :)
    Klinkt zeker allemaal heftig! Zou je het nog in grote lijnen uit kunnen leggen, ben denk weer het een en ander kwijt. :oops:

    @Nancydierengek komt vanzelf hoor, hier doet ze nog helemaal niks. ;)
    Ja ze kan wel papa en mama zeggen, en zwaaien. En nephoesten.
    Heerlijk hoor dat hij zo goed slaapt. Kom je iig aan je rust.
     
  14. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Ja ik heb volgens mij sowieso niet al te veel gedeeld over hoe en wat destijds zal hier wel even helemaal mijn verhaal doen sorry alvast word een hoop lees werk :roflmao:

    Zoals jullie denk ik nog wel weten moest ik uiteindelijk elke dag naar het ziekenhuis aan de ctg omdat ik EE. niet meer voelde aan de scans was ze ook heel rustig moest vaak andere houdingen aannemen enzo maar hartje altijd wel goed genoeg..

    Ik zou op 38+3 Op 6 mei ingeleid worden, ze hebben 4 mei ontsluiting gekeken en of ik een ballonnetje nodig zou hebben moest anders 5 mei in de avond terug komen. Ik had ontsluiting dus ballon niet nodig maandag 6 mei zouden ze mn vliezen breken. Moest wel alsnog 5 mei komen voor weer een ctg. Die ochtend werd ik gebeld was het ziekenhuis ze hadden 6 mei veel inleidingen staan en of ik niet eventueel al vandaag wou beginnen met inleiden. Was het daar mee eens want ik zat er zo doorheen van de pijn en zorgen of er nog wel een hartje zou gaan zijn. Dus snel alles pakken EL weg gebracht me zus opgehaald en naar het zh gegaan, onderweg de verloskundige gebeld. Ik wou zo graag dat de verloskundige die ik telkens in de zwangerschap had erbij was dus vertelt dat ze vandaag zouden starten ze gaf aan ook later naar het ziekenhuis te komen..

    Eenmaal in t zh aan de ctg weer een rustige meeting toen gingen ze mn vliezen breken. Heb aangegeven dat ik niet gelijk aan de opwekkers wou maar eerst kijken of mn lichaam het zelf zou oppakken. Ik wou graag in bad tijdens de weeën maar de kamer met bad was bezet maar zodra die vrij zou komen zou ik verplaatst worden. Ik begon langzaam aan wat te voelen en ben onder de douche gaan zitten. Werd opgegeven moment misselijk en gek dus moest onder de douche uit op dat moment kwam ook de verloskundige binnen. Eenmaal op bed had ik 5 a 6 cm ontsluiting dacht echt dit gaat nog uren duren ik wil naar de andere kamer en in bad ze waren ondertussen de kamer aan het schoonmaken zodat ik erheen kon. Ze konden EE niet goed meer meten en omdat ik en bad wou werd de ctg op haar hoofd geplaatst. Ze weeën werden een stuk pijnlijker en voelde allemaal druk maar had ook enorm last van me bekken en aangezien ik dacht dat het nog heel lang zou duren wou ik dus maar pijnstilling omdat het bad me te lang duurde.. vk zei tegen me dat ik er bijna was en er geen tijd meer zou zijn voor iets tegen de pijn.. ze coachte me zo enorm goed toen zei ze dat ik me lijf moest vertouwen en mee gaan in de weeën die ik voelde. Ik kreeg persweeen en 1 min later werd EE geboren. Direct flink aan het huilen! Uiteindelijk werd ze gewogen enzo en ze bleek te groot voor haar termijn dus moesten 24u blijven voor suiker controle. Ondertussen was EL onderweg naar het ziekenhuis om haar zusje te gaan ontmoeten. Ik wou douchen voor dat zei er was en stond op en verloor allemaal bloed met stolsels. Dacht eerst nog dat het normaal was verloor bij EL ook bloed en stolsels maar moest terug in bed.. matjes werden steeds verwisseld en gewogen. EL was er en ze was zo trots en lief voor EE ze heeft samen met me zus haar eerste flesje gegeven. Ondertussen kreeg ik meer pijn en krampen EL me zwager en neefje moesten van de kamer af ze gingen een echo maken of er niet toch iets van de placenta was achter gebleven me baarmoeder zat vol met allemaal bloed en stolsels die er ondanks de vele medicatie die ik ondertussen gekregen had niet uit kwamen. Er waren 2 opties of via de buik eruit proberen te duwen of opereren. Eerst probeerde ze optie 1 ik heb letterlijk keihard geschreeuwd oh wat deed dat zeer! De weeën van de bevalling waren er niets bij! Het hielp niet en ik voelde me niet goed worden. Ik weet nog dat ze zeiden tegen me zus we gaan nu op een knopje drukken schrik niet maar de hele kamer staat direct bomvol maar het moet. Bed werd gekanteld en ik kreeg een zuurstofmasker en werd mee genomen voor de OK. De pijn werd ondertussen alleen maar erger iedereen die ik daarna gezien heb heb ik gesmeekt of ze me aub in slaap konden brengen ik trok het niet meer. Uiteindelijk hebben ze me onder narcose gebracht eenmaal bijgekomen moesten we 2 dagen blijven ik had 2,5 liter bloed verloren en enorm geluk dat ik de bevalling met een hoog hb ingegaan ben anders had ik naast een ijzer infuus ook een transfusie nodig gehad.

    Eenmaal thuis kwam de kraamzorg. Ze was vol op bezig met poetsen in huis.. EE bleef afvallen en het zat me niet lekker ze was extreem rustig het voelde niet fijn maar de kraamzorg wuifde alles weg en had overal een excuus voor. De vrijdag was de zelfde verloskundige als die bij me bevalling was er op huisbezoek en schreef extra uren kraamzorg voor omdat het totaal niet goed ging met me.. EE was de dag erna aangekomen maar helaas de dag daarna afgevallen. Ze dronk enorm weinig en viel gelijk in slaap als je de fles probeerde te geven. Alsnog wuifde de kraamzorg alles weg. De 2 extra dagen waren nog 2 ochtenden ze gaf uiteindelijk naar de 1e ochtend aan als ze de volgende fles niet goed drinkt bel dan de verloskundige maar. En weer dronk EE amper. Verloskundige gaf tips die ik moest proberen tijdens de volgende fles en daarna terug bellen. Helaas hielpen de tips niet en ze kwam langs om haar iig te beoordelen. Ze vond haar enorm rustig maarja ze had net wat gedronken dus misschien daardoor extra moe besloten werd nog 1 nacht aan te kijken maar dan moest ze wel echt beter gaan drinken en de vk van de bevalling zou de volgende dag komen helaas die nacht bleef het slecht gaan. De ochtend kwam de kraamzorg weer EE had ontlasting gehad me moeder vond de luier zuur ruiken en weer wuifde ze alles weg. Kraamzorg vertrok het was haar laatste ochtend en even daarna kwam de verloskundige. Ze heeft EE weer onderzocht en vond haar ook te rustig ze keek mee met de fles en gaf aan dat het haar niet lekker zat allemaal en ze ging overleggen met de kinderarts.. EE moest langskomen ze gaf toen nog aan waarschijnlijk 24u observeren met drinken..

    Eenmaal in het ziekenhuis werd EE van top tot teen nagekeken. Indd ze was te slap weinig spierspanning ze was te vermoeid. Ze moest opgenomen worden mijn hart brak hoe moest ik dit doen met beide kinderen. Vk stond ineens voor de deur van de kamer waar we zaten en kwam erbij. Ze heeft me getroost en aangegeven dat het beter is als ik niet in het zh bleef slapen maar naar huis ging voor EL. Dus hier koos ik voor maar het deed me zo enorm pijn. Het observeren van de flessen volgde al gauw bleek dat ze geen energie had om te drinken ze kon de speen niet goed vacuüm houden alles koste haar teveel moeite. Ze hadden een minimale intake gesteld van wat ze moest drinken om geen sonde te krijgen. Helaas haalde ze dat niet en kreeg ze dus een sonde. Zo heeft ze er dagen gelegen en wachten tot ze meer energie zou krijgen. Ik zat overdag non stop aan haar bedje maar at dus ook niets meer.. vk kwam regelmatig langs om te kijken hoe het ging en heeft me uiteindelijk verplicht met haar mee te komen om even een frisse neus te halen en eruit te zijn.. dagen gingen zo verder uiteindelijk kreeg ze langzaam aan meer energie ondertussen keek de logopedist mee en de kinderfysio en uiteindelijk kreeg ze weer een minimale intake die ze zelf moest halen om de sonde eruit te mogen en mee naar huis te mogen. Uiteindelijk werd deze gehaald naar een paar dagen en mocht ze mee naar huis. Thuis viel ze weer af en weer werd ze opgenomen aantal dagen in het ziekenhuis geweest en weer terug naar huis. Ookal zou ze afvallen zouden we een aantal dagen aankijken of ze het weer zelf zou oppakken.. zo ging het weken door met goed drinken dan slecht drinken aankomen en afvallen.. Uiteindelijk kreeg ik er nog maar 4 flesjes in maar ze groeide wel gewoon goed dus in overleg met kinderarts zo gelaten en telkens wegen om te checken of ze het goed bleef doen.. Uiteindelijk ging het drinken beter en viel ze niet meer af maar begon ze ineens heftig te spugen het kwam er met golven uit dus terug naar de kinderarts. Besloten werd om haar op te nemen en een maag onderzoek te doen. Eenmaal in het ziekenhuis kreeg ze gelijk het onderzoek gelukkig was alles goed! Er kwam een pedagogische medewerker met me praten en ik ben toen helemaal ingestort en er achter gekomen dat het met mij niet goed ging meer en alles echt teveel geworden was.. in overleg met haar en kinderarts besloten dat het verstandig is dat ik ook hulp ga krijgen om alles te verwerken omdat ik mezelf zo enorm veel verwijt van wat er allemaal is gebeurt..

    Ondertussen gaat het met EE wel goed. Ze blijft wel beetje kwakkelen is heel snel ziek waardoor ik snel weer angstig ben mja dat vertouwen moet nu langzaam aan komen. Wel is haar ontwikkeling minder goed. Vorige week is ze door fysio beoordeeld en als de 100 kindjes vergelijkt die precies even oud zijn als EE doen er 9 kindjes het slechter dan haar en 89 kinderen doen het beter als haar. Maar goed ook dit komt goed als ze haar eigen lijntjes maar blijft volgen..

    Sorry voor het enorm lange verhaal!!! Al was t wel even fijn het op te schrijven
     
    miniVosje vindt dit leuk.
  15. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @lerana och jeetje meis!
    Wat een ontzettend heftige periode heb je achter de rug!
    Wat fijn dat EE nu wel weer "goed" drinkt. Hoe gaat het nu met het spugen?
    En met de hulp die jij krijgt? Het is niet niks wat je allemaal moet verwerken.

    Net wat je zegt, zolang ze haar eigen lijntje volgt is het goed.
    Krijgt ze nu ook fysio?
     
  16. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Ja het was allemaal niet makkelijk, heb ook heel erg last van enorme schuldgevoel enzo over alles.. maar goed daar komt ook de hulp voor. 4 november ga ik er mee starten. Heb ondertussen wel steeds nog contact ook met de verloskundige die me eigenlijk heel goed steunt.. ben een lastige prater en bij haar lukt t vaak wel..

    Het spugen is nu een stuk beter onder controle ze spuugt stukken minder gelukkig! Ze kwakkelt nu wel steeds met dr oortjes enzo dus het blijft steeds wel doorgaan maar goed..

    Hoe is het nu met jou en de meiden? Voelt het voor jullie als helemaal compleet?
     
  17. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    Hey meiden ik kom hier ook weer even buurten, man dat is lang geleden :| ik ga ervan uit dat (bijna) iedereen wel weet wie ik ben :p lang geleden mijn naam laten aanpassen ivm meelezers. Leuk dat dit groepje nog steeds bestaat!
     
  18. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113

    Nee wie ben jij???,


    Grapjeeee :p

    Hoe is t met je? Hoe voel je je?
     
  19. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Echt fijn dat je daar nu hulp voor krijgt. Kan wel heel makkelijk zeggen dat je er niks aan kan doen. Maar zo simpel is het helaas niet.
    Wat super dat je nog steeds contact hebt met haar. Toont ook wel hoe begaan ze is met je.

    Het aantobben blijft dus nog wel. Vervelend maar probeer het soort van te accepteren.

    Met de oudste gaat het super! Kan niet wachten tot ze naar de basisschool kan. Ze is het zo zat thuis. :|
    Met de jongste ook lekker mee aan het tobben.
    Eet en drinkt slecht, moeite met ontlasting.
    Maar zijn er druk mee bezig, en het drinken lijkt langzaam weer wat beter te gaan. :)
    Verder doet ze qua lichamelijke beweging vrijwel niks nog. :rolleyes:

    He wat leuk dat je weer eens komt buurten.
    Je was ineens zo stil hier. :$
     
  20. Rapunzel

    Rapunzel Fanatiek lid

    14 dec 2012
    4.169
    5.717
    113
    Jaa I know, kon het niet meer bijhouden, heb het nog wel geprobeerd, maar het lukte ff gewoon niet :oops: en toen ook een tijd niet meer op zp geweest.
     
    Phoebe vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina