Gaan voor een nieuw wondertje club!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Phoebe, 3 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @lerana begrijpelijk! Hoop het voor je.
    Hihi idd iedereen wilt dit.
    Zou een leuk verjaardagskado zijn. :)
    Stel we raken in deze ronde zwanger zpu ik in febr. Uitgerekend zijn. Maar die maand is echt drama qua verjaardagen. Van zowel eigen familie als sch.familie. halve familie is in die maand jarig.
    Als we over een maand starten ben ik uitgerekend op de verjaardag van m'n dochter. Dat vind ik niet zo'n probleem. Al is het voor haar minder leuk.
    Maar ik zit ook nog steeda met bekkenklachten van de vorige zwangerschap. Te lang doorgewerkt. Te weinig gerust etc.
    Tijdje in ziektewet gezeten en volop in therapie geweest. Heeft wel wat geholpen. Maar nog steeds niet van de klachten af.
    Daar zit ik ook nog erg mee. Al gaf mn ha aan dat ik me daar niet al te druk om moest maken. (Tevens mijn vk)

Hihi zeker een vreemd idee. Moet gelijk aan de film the babymakers denken.
    Wel fijn dat je er gelijk een goed gevoel bij had. Ben benieuwd. :)

2. Myhappyfamily

Myhappyfamily Fanatiek lid

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw
    Ik denk het wel ja. Heb ook geen testen meer liggen. Eergister de laatste gebruikt. Moet dinsdag weer werken en dit ligt ik de buurt van de action. Dan weer ff snel een paar nieuwe halen.

Willen jullie bewust nog even wachten. Of wil je nog kijken hoe je cyclus word de komende tijd? Sorry als ik iets vergeet. Moet soms ff denken wat bij wie hoort.

3. Myhappyfamily

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw
    Eergisteren was negatief dus ik ga denk ik nog even wachten tot komende week ergens. Moet ook nog nieuwe testen halen. Heb zelf niet het gevoel dat het raak is. Daarom wacht ik ook nog even wat het dinsdag doet.

Fijn dat alles zo goed geregeld is met de donor. Lijkt me voor de donor ook al moeilijk tijdens de zwangerschap zelf. Je krijgt dan toch veel mee. Maarja zo denk ik. Ik zelf zou dat super lastig vinden. Wel fijn dat je iemand zelf gevonden hebt waar het met klikt en diegene je dan kan helpen.

4. Phoebe

Phoebe Fanatiek lid

15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    @Meisje93 oh ja dan snap ik inderdaad wel dat je nog even wilt wachten ja die maand word dan inderdaad wel heel erg druk! Oh jeetje dan heb je behoorlijk veel last ervan gehad! Maar heb je dat in een volgende zwangerschap dan ook weer zo erg of hoeft dat niet?
    Jaa ben wel blij dat het met deze donor zo goed voelt. Denk dat dat ook wel echt door z'n leeftijd komt enzo haha. Ben ook echt benieuwd hoe t zal zijn zal vast behoorlijk ongemakkelijk worden

5. Phoebe

Phoebe Fanatiek lid

15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Ohhh ja snap inderdaad dat je dan wel even wilt afwachten wat spannend zeg maar ik hoop dat je het mis hebt en het nu wel raak is voor je!! Je deelt t wel gelijk even hier hé als je meer weet hahah

Jaa inderdaad mij lijkt het ook heel lastig maar denk dat het voor ons ook anders is. Hij kiest er natuurlijk bewust voor een ander te helpen enzo. We gaan het allemaal zien belangrijkste is iig dat we goede afspraken hebben en nu maar hopen dat t snel raak is ik heb echt al bizar veel zwangerschapstesten thuis liggen hahaha

6. Myhappyfamily

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw
    Dit is al het antwoord op mijn vraag
    Hoop niet dat je in je volgende zwangerschap weer zo een last van je bekken krijgt. Vooral nu je ook nog wat klachten hebt. En dan wel optijd je rust pakken ;). Al ben ikzelf ook zo eigenwijs.

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @lerana kans is er dat het bij een volgende zwangerschap weer terug komt. Aangezien alles om je bekken heen weer slap word.
    Moet er nu dus erg goed op gaan letten!
    Ha gaf wel aan dat sommige vrouwen na een 2e kindje ineens klachtenvrij zijn. Terwijl het na het 1e kindje het maar aan bleef modderen.
    Hopelijk ben ik daar 1 van. :)
    Is het voor hem ook de 1e keer dat hij dit doet?

@Myhappyfamily ja moet er nu echt heel goed op gaan letten.
    Zoiezo geen fijne zwamgerschap gehad. Tot 14 weken alleen maar misselijk en overgeven. Met medicatie gestart overgeven stopte maar misselijkheid bleef helaas tot het einde.
    Met 20 weken ong. Bekkenklachten maar gewoon alle zware werkzaamheden t/m 34weken blijven doen op het werk.
    Dit geen 2e keer meer. ;)
    De arbocoach zei ook al je had beter toen er gelijk uit moeten gaan. Zodat ik niet zo'n lange nasleep zou hebben.

Ik test graag met die kruidvat testen. 2v5. Hoor nog wel eens rare dingen over die van de action.

8. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Wow wat een berichtjes!

Ik werk met gehandicapten, ben vaste begeleider van een groepje en dan zeer laag niveau.
    Bij mijn dochter was ik ook gestopt ja, nu alweer 6 dagen gestopt. Blijft lastig sommige momenten! Gaat bij jou ook wel lukken hoor!

Hm bekkeninstabiliteit.... Mijn grote angst... Met mijn dochter al voor de positieve test last en werd alleen maar erger, vrees dat het weer zo erg gaat worden of helaas nog erger en dan nog de bevalling.... Phoe!

Myhappyfamily hopelijk mag je dinsdag positief testen, knap hoor dat je geen testen in huis heb. Hier minimaal 4 hahaha

Hm ik hoop dat ik juist niet in april uitgerekend ben, dat worden dan 5 verjaardagen inclusief m'n andere dochter. Beetje veel.

Hoe oud zijn jullie trouwens? Hier 28 jaar, m'n dochter gekregen toen ik 20 was en hopelijk 29 bij m'n 2e.

9. Phoebe

Phoebe Fanatiek lid

15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    @Meisje93 ohh nou hopelijk ben je er vanaf na de volgende zwangerschap! Lijkt me echt niks! Vervelend dat je zwangerschap geen pretje is geweest voor je!
    Dat hij bij iemand thuis doneert word z'n eerste keer. Wel heeft hij al aan een spermabank gedoneerd.

@Gootje1988 lijkt me wel pittig werk!! Goed van je al 6 dagen! Ze zeggen dat de nicotine nu dan al wel uit je lichaam is hé haha

Hier zelf heb ik tot 25 weken dagelijks overgegeven ben daar nu ook wel weer bang voor. Niet zozeer het overgeven maar de eerste weken was ik echt zo ziek dat ik alleen maar op bed kon liggen dat kan nu natuurlijk niet omdat ik al een kleine rond heb lopen. Maar goed heb het er allemaal voor over. Het einde van de zwangerschap vond ik wel pittig omdat ik d'r telkens niet voelde en elke x naar t ziekenhuis kon voor een ctg.

Hebben jullie bij de vorige een zware bevalling gehad? Bij mij stelde het echt niets voor zou het zo weer over doen! Gun iedereen zo'n bevalling hahah

Ik ben nog 26 volgende maand 27 die dag wil ik een test wagen hahah

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Gootje1988 ook zwaar werk dus. ;)
    Hier ook pb-er. En zijn nu overgestapt op zelfregelend. Nog meer taken erbij.
    Knap hoor! En zeker met mooi weer is het even moeilijk of op het werk.

Oei jij dus ook al vroeg gekregen. Jij wel op tijd gestopt met de zware werkzaamheden?
    Was jij er na de bevalling gelijk vanaf? Of ook lang geduurd..

Ik ben 23. Was 22 toen ik onze dochter kreeg.
    En hoop 24 te zijn bij de 2e

11. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hopelijk krijg ik nu een mooie zwangerschap. :)
    Ach je krijgt er in iedergeval iets moois voor terug.
    Ahh okee.

Och ook al zoveel overgegeven. Had je geen medicatie hiervoor gekregen?
    Wat vervelend dat je op het laatst zovaak naar het zkh moest.
    Hier in de laatste week ook 2x geweest ivm weinig beweging.

#bevalling: erg mooie bevalling gehad. Weinig pijn ervaren. Duurde wel lang. 18u maar heb dit niet zo ervaren.
    Heerlijk thuis bevallen. Zo fijn!
    Wel een flinke knip gekregen. Doordat dochter er gewoon niet doorheen pastte. Achteraf ook beter geweest, bleef nl. Met schouder hangen.
    Ergste van de bevalling vond ik het persen. Had geen persweeën. ;)

Jonge mama's leuk!

12. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Ja opzich pittig werk maar wel ontzettend leuk ( vind ik) hopelijk is het ook nog te doen als ik zwanger ben ( tilliften enzo)
    Toen ik van m'n dochter zwanger was werkte ik nog in een supermarkt dus toen was het nog te doen met afwisselend zitten/lopen. Toen mijn dochter 4 werd en naar school ging ben ik ook terug naar school gegaan en in juli heb ik 1 jaar mijn diploma verzorgende ig. Heb mijzelf in 9 maanden omhoog gewerkt van flexer naar vaste begeleidster hahaha
    Ik denk dat als ik straks weer bekkeninstabiliteit krijg ik naar dagbesteding moet ivm zwaarte van het werk.
    Na de bevalling nog een paar maanden last ervan gehad en daarna niks meer.

Mijn bevalling wil je niet weten eigenlijk... Kort gezegd: inleiding, 4 uurtjes, 3,5 liter bloed verloren, zwaar herstel...

Leuk allemaal jong mama!

13. Phoebe

Phoebe Fanatiek lid

15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    @Meisje93 Ja ik had die zetpillen maar wou ze niet constant gebruiken omdat de kleine er ook rustig van kon worden. En ze werkte opgegeven moment ook niet meer. Wou ook geen andere medicijnen ofzo dus dronk gemberthee dat hielp nog wel redelijk..

Woow 18u toch een behoorlijke tijd!

@Gootje1988 jeetje dat klinkt niet fijn! Snap dat je bevalling geen fijne ervaring was!

Hier had ik al paar x weeën gehad x met 34 weken en 38 en 39 weken maar die stopte weer. Uiteindelijk inleiding ivm weinig beweging. Had al 3 cm dus m'n vliezen gebroken nja had wel wat krampjes maar die had ik al een 2 weken ofzo. Wou graag in bad tijdens de weeën dus gingen ze de ctg op t hoofdje van de kleine plaatsen ( toen nog 3 cm ) ik in bad daarna kreeg ik wel weeën maar toen ik dacht van dit doet zeer hoe hou ik dit een hele dag vol kreeg ik pers weeën snel uit bad en iedereen erbij 10 min later was ze geboren. Dat ik echt weeën kreeg tot aan de geboorte heeft ongeveer half uur a 3 kwartier geduurt bij mij. Ben daarna ook echt wel ff in shock geweest want ik ging echt uit van een lange en vooral pijnlijke bevalling hahah

Indd leuk allemaal jonge mama's!

14. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Nee en dan ook nog een weeën storm... Had nog geen 5 seconden pauze tussen een wee.
    Dat van een shock herken ik ja, ik had echt even zoiets van wow... Dus dit zat in mij en ik ben hier nu moeder van...?
    Daarna toen ik rechtop ging zitten ging het mis en ging ik gelijk weer neer en echt iedereen in paniek, weet er niet veel meer van alleen dat ze met hun volle gewicht op mijn buik gingen drukken want zo ontzettend pijnlijk was. Ben continue weg gevallen en was lijkbleek volgens mijn moeder.. Heel heftig ook voor haar geweest, ze zei ik had het gevoel van ik heb nu een kleindochter maar geen dochter meer..

15. Phoebe

Phoebe Fanatiek lid

15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Ohja zo'n weeën storm lijkt me echt heel erg! Wat heftig zeg wat er allemaal gebeurt is naar de bevalling!!!

Wat een verschillen erin eigelijk hé. Ik stond uur naar de bevalling te douchen voelde me zo vies en wou echt douchen haha

16. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @Gootje1988 wauw knap hoor dat je het in 1 jaar gehaald hebt. En in zo'n korte tijd die functie hebt gekregen.
    Prettig dat die mogelijkheid er wel is om dan naar de dagbesteding te gaan.
    Wat fijm dat jouw BI vrij sn over was.
    Oeh wat een hefyige bevalling zeg!
    En zoveel bloedverlies zeg. Hopelijk ga je dat niet nog een keer meemaken.

@lerana ik had de pilvorm ervan. 1 op een dag was gelukkig voldoende.
    Jammer dat ze bij jou op gegeven moment niet meer hielpen.
    Na 25 weken ook niet meer misselijk geweest?

Mooie bevalling! Logisch dat je in shock was als het zo snel gegaan is.
    Hihi hier stond ik ook al snel onder de douche. :)
    Binnen een uur lag ik gedouchd en wel in een schoon bedje. :)
    Ging zelfs mijn haren uitgebreid fohnen. Maar had ook amper bloed verloren en niet veel energie kwijtgeraakt tijdens bevalling. Scheelt ook een hele hoop.
    Gehele zwangerschap moe gevoeld en na de bevalling bruisde ik van de energie.

Zo ik ga heerlijk van het weer genieten.
    Hebben jullie nog leuke plannen dit weekend?

17. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Wat een verhalen. Hier nog geen kinderen dus ook geen bevalling verhaal, wel interessant om het van jullie allemaal te lezen.

@Meisje93 heb vanochtend al een wandeling gemaakt. Straks even boodschappen doen en misschien een kopje koffie op het terras. Daarna naar huis een klussen...

Oja ik ben 25 om dit moment, ben eerst wezen reizen en nieuwe dingen uit proberen. (Aupair in Australië, skileraar, werken op een cruiseschip)
    En nu dus klaar voor de volgende stap in me leven

18. Phoebe

Phoebe Fanatiek lid

15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Jawel ben wel met momenten nog misselijk geweest en overgeven maar niet zo als de eerste 25 weken gelukkig haha. Hier precies t zelfde ik was bevallen en vol energie hahah denk ook omdat het allemaal zo snel gegaan is. Bij de volgende moet ik waarschijnlijk wel echt thuis gaan bevallen maar weet niet of ik dat wel wil hahah

@miniVosje wat leuk dat je al die dingen gedaan hebt zeg! En wel echt hele verschillende dingen haha.

Hier vanmorgen even behang wezen kijken en boodschappen gedaan straks nog even met de kleine naar de speeltuin als ze geslapen heeft.

19. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    @miniVosje wat een leuke dingen heb je allemaal gedaan zeg!
    Ik werk al sinds mijn 15e bij dezelfde werkgever. Niet zo spannend dus. :p

@lerana waarom zou je thuis moeten bevallen?

Hier ook vanochtend boodschappen gedaan. Wat was het al druk. ;)
    Straks na middagslaapje van E wil ik even lekker gaan fietsen. Man nog even overtuigen. Die wilt graag naar het tuincentrum nieuwe vijvervissen kopen.
    Halve vijver is 2 weken geleden leegegeten door de reiger. :'(

20. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    @Meisje93 vervelend die reigers. Hadden wij vroeger ook altijd last van. Wij hadden een paar cd om de vijver hangen, door de reflecting van de cd kwamen de reigers niet meer in de buurt

Deel Deze Pagina