Gaan voor een nieuw wondertje deel 3!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Gootje1988, 30 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Spannend! Fijn dat de testen goed oplopen! Al een zorg minder.

Jeetje wat spannend. Met M toen ook neus en keel amandelen verwijderen. Met de neusamandelen had ze niet echt pijn maar haar keel deed veel pijn. Ze was toen 5 jaar. Heel veel succes met D.

Schijnt dat de bossen worden afgesloten? Had ik tenminste gelezen. Hopelijk bij jou in de buurt niet.

@Nancydierengek ja met een dieet die ik toen kreeg. Werkt echt super al heb ik wel 3 weken stil gestaan maar mijn lichaam was denk ik van slag ofzo. Daarna weer flink ingehaald.
    Ja ik ga echt nooit meer aan de pil en als ik eerder had geweten dat de koperspiraal echt niks voorstelt had ik het eerder gedaan. Echt super blij ermee.

Ja bij een tweede gaat het een stuk sneller hè! Waarom nu al niet vertellen? Wij hadden het ook al voor de 12 weken verteld. Volgens mij was ik 8 of 9 weken.

2. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Dat is zeker niet meer te verbergen. Hier weet een groot deel het al.
    Alleen op me werk niet echt. Ik werk op een babygroep, en die vaste collega's al wel. De rest vertel ik na de echo. 's avonds meteen vergadering. Dan is het er ook uit.
    Al kan het misschien heftig vallen. Een collega van de peutergroep is vorige week met 23,5 weken bevallen.

@Gootje1988 ja gelukkig stellen de neusamandelen niet veel voor.

3. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Nee maar toch is het wel narcose... Vond dat bij M wel heftig om te zien.... Gelukkig duurt het maar een paar minuten en dan zijn ze alweer klaar :)

miniVosje vindt dit leuk.
  4. Phoebe

Phoebe Fanatiek lid

15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Ah zo fijn dat het gelijk weer zo mocht zijn!! Wel enorm vervelend van de galstenen! Ik weet iemand die er destijds ook zwanger aan geopereerd is en dat is allemaal goed gegaan! Ze kreeg daarna extra controles voor de kleine maar het viel achteraf allemaal reuze mee wat ik begrepen heb..

Ah zo leuk dat D lekker begint te kletsen maar het word dan inderdaad opletten met wat je zelf zegt :roflmao:

Jaa met E.E ben ik er voorlopig nog niet maar goed het komt wel goed allemaal..

Oh hier was ik ook kort weer aan de pil gegaan maar heb dan zo'n last van m'n humeur dat ik er snel weer mee ben gestopt :roflmao:

Oh dat begint inderdaad al goed te groeien! Nog 2 weken volhouden dan mag je het van de daken schreeuwen ;) 2e zwangerschap gaat dat ook allemaal sneller..

Hier is het niet afgesloten nou moet ik wel zeggen dat je hier gewoon kleinere stukjes hebt waar je lekker kan wandelen enzo dus geen mega grote bossen ofzo

Oh wat heftig met 23,5 bevallen gewoon net te vroeg dat ze wat doen om het kindje te helpen wat verschrikkelijk zeg!!

Hier waren de neusamandelen geen succes maar goed ze was dan ook pas 9 maanden en ze waren enorm groot dat ze opnieuw moest leren drinken enzo. Over het algemeen valt het inderdaad reuze mee! Vandaag moest je toch? Succes!!!

5. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Ja we zijn al weer terug. Vanochtend geholpen. Even akelig om hem zo in slaap te zien zakken. En hij werd schreeuwend wakker in de behandelkamer. Maar na een ijsje en veel knuffelen, heeft hij nu langzaam weer praatjes.

Drinken en eten gaat hier gewoon goed. Wat vervelend dat E opnieuw moest leren drinken

6. Phoebe

Phoebe Fanatiek lid

15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Ah fijn dat jullie alweer terug zijn en het goed gaat! Nu lekker samen veel knuffelen!

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Lijkt mij inderdaad erg akelig! Hopelijk knapt hij snel weer op.

Wat heftig van je collega zeg. Vreselijk.

8. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Wat fijn dat hij er nu vanaf is. Naar inderdaad om je kind onder narcose te zien gaan... Hopelijk snel hersteld!

9. Nancydierengek

Nancydierengek Fanatiek lid

1 mrt 2017
    2.259
    1.507
    113
    Vrouw
    Ja hoor je vaak mensen die aan dieet zijn dat ze dan ff stil staan met gewicht afvallen en ineens vallen ze erna weer af.

Ja merk echt dat mijn buik nu veel sneller groeit.
    Is gewoon niet meer te verbergen haha.

Waarom ik het nog niet vertel mijn vriend wil liever dat we het pas aan iedereen vertellen als we de 12 weken hebben gehaald. Dus ach ik hou nog wel ff mijn mond dicht hihi. Ik doe het voor hem.

Ow haha jij bent al los gebrand dus met het goede nieuws haha.
    Oei jeetje wat erg voor je collega.

Hier weten onze ouders en zussen het. En twee van mijn beste vriendinnen.
    Maar vanwege de galstenen die ik heb is mijn werk leidinggevende ook op de hoogte hiervan. Dus die weet het ook al.

Ow fijn om te lezen.
    Ik vind opereren nog al eng en risico maar aan de andere kant denk ik wel de beste oplossing.

Haha iedereen hier slikt de pil niet meer.
    Wat een rommel is dat eigenlijk toch ook.

Ja kijk er naar uit dat mijn zwangerschap geen geheim meer is.
    Hihi.

Ow dat lijkt mij zo naar om je kind in slaap te zien zakken.
    Brrr krijg daar helemaal de rillingen van.
    Ach de kleine ziel.
    Lekker knuffelen fijn dat hij al weer praatjes kreeg.
    Hoe is het nu met hem?

10. Nancydierengek

1 mrt 2017
    2.259
    1.507
    113
    Vrouw
    Morgen heb ik gesprek met de chirurg over mijn galstenen.
    Pfff ben benieuwd maar vind het ook spannend.
    Wat staat mij te wachten?!

Opereren misschien?
    Of toch niet?
    Doorlopen ermee tot na mijn bevalling met de hoop dat dat goed blijft gaan?
    Welke pijn medicatie dan gebruiken?
    Want wat ik nu krijg wil ik niet slikken is allemaal troep voor de ongeboren kleine.

Afwachten ik hou jullie ook op de hoogte.

11. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Met D gaat het goed. Er is helemaal niks aan hem te merken. Hij speelt lekker en is gewoon vrolijk, dus dat is fijn

12. Nancydierengek

1 mrt 2017
    2.259
    1.507
    113
    Vrouw
    Ow wat super fijn zeg!

13. Nancydierengek

1 mrt 2017
    2.259
    1.507
    113
    Vrouw
    Nou na lang wachten eindelijk het gesprek gehad met de chirurg. Ik kreeg een vrouw aan de lijn. Ik voelde mij na het telefoon gesprek totaal niet gehoord. Dingen waar ik mij zorgen over maakte werd maar een beetje weg geblazen.

In kort gezegd. Opereren doen ze niet in het 1e trimster. Oké dat snap ik omdat kindje dan nog druk bezig is met alle organen te ontwikkelen.

Liever opereren ze helemaal niet vanwege de risico van het opereren.

Hoe dan nu verder?! Ik zij dat ik Tramadol heb gehad van mijn arts. Ze zij dat ik die dan moet slikken als ik een nieuwe aanval heb. Ik haar uitgelegd dat ik die rommel echt niet wil slikken omdat dit ook schadelijk is voor het kindje. En ik soms wel twee keer in een week zo’n aanval heb. Ze zij ja is niet anders je moet wat is dat slikken of paracetamol verder mag ik niks. Dus toen gaf ik aan van dat ik dan liever 1x geopereerd zou willen worden met 1x een risico dan iedere keer die medicijnen slikken. Ze zij daarop medicijn slikken is minder schadelijk dan opereren.

Over 4 weken krijg ik weer met de chirurg een bel afspraak.
    Geen idee wanneer want we hebben geen datum afgesproken.
    Ze gaan dan kijken hoe het dan met mij gaat.
    Misschien dan als nog opereren maar ze zij meteen erachter aan al dat ik eigenlijk tot na mijn zwangerschap hier mee door moet lopen.
    Ik hoop dat ik dat vol houd.

Als ik het in die tussentijd het tussendoor het niet trek van de pijn moet ik ze bellen.

Heb ik nou op dit antwoord zo lang op moeten wachten?!
    Echt tjonge hier heb ik toch helemaal niks aan!
    Snap best dat de situatie lastig is omdat ik zwanger ben.
    Maar had dan meteen gezegd dat ik hier mee moet door blijven lopen tot kindje er is.

Ben hier echt niet blij mee.
    Maar goed ik heb geen keus.

14. Phoebe

Phoebe Fanatiek lid

15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Wat fijn dat het zo snel weer goed met D gaat! Is toch wel een opluchting denk ik!

Nouja zeg wat een naar gesprek! Als het voor jou niet goed voelde zou ik opnieuw een gesprek vragen maar dan met een andere arts.. Als je zovaak aanvallen hebt zou ik indd ook kiezen voor een operatie in het 2e trimester net wat je zegt liever 1x een risico dan constant tramadol wat niet eens mag..

Ik vind tegenwoordig met corona de zorg zo achteruit gegaan, alles word maar weggewuifd of telefonisch afgehandeld doet het allemaal niet ten goede helaas....

15. Nancydierengek

1 mrt 2017
    2.259
    1.507
    113
    Vrouw
    Nee idd wat je zegt.
    Is ook zo onpersoonlijk zo aan de telefoon.
    Maar goed ik kijk het wel aan over vier weken word ik toch weer door ze gebeld. En dan maar hopen dat ik geen erge aanval meer krijg zodat ik die Tramadol niet hoef in te nemen.

16. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    @Nancydierengek pff wat vervelend dat ze je op geen 1 manier willen helpen. Heb je het probleem ook voorgelegd bij de gynaecoloog? Misschien kan die je naar iemand anders doorverwijzen? En daar melden dat je deze medicatie niet wilt?

17. Nancydierengek

1 mrt 2017
    2.259
    1.507
    113
    Vrouw
    Met de gynaecoloog heb ik het juist over gehad en die had mij doorgestuurd naar mijn eigen arts. En mijn eigen arts heeft weer ervoor gezorgd dat ik een chirurg kreeg te spreken. Zo is het gegaan.
    Nou tot nu toe gaat het gelukkig goed met mij maar hopelijk blijft dat ook zo.
    Afwachten en avonturen maar.

18. Nancydierengek

1 mrt 2017
    2.259
    1.507
    113
    Vrouw
  19. miniVosje

miniVosje Fanatiek lid

13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Met mij alles goed. Soms wat misselijk als ik te veel heb gegeten. En ik voel een steek beneden als ik te snel opsta. Maar verder nergens last van. Wel heerlijk het idee dat er een 2de aan komt

20. Nancydierengek

1 mrt 2017
    2.259
    1.507
    113
    Vrouw
    Ow Ow die stomme kwaaltjes maar goed voor een goed doel.
    Die mannen hebben het wat dat betreft het maar makkelijk.

Ja geweldig toch dat je zwanger bent van nummer twee.
    Heerlijk van genieten!

Deel Deze Pagina