Gaan voor een 4e, 5e, 6e.... kindje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Hadassa, 2 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Hallo mama's,

Ik ben benieuwd of er hier ook grote gezinnen mama's zijn die al 3 of meer kindjes hebben en voor nog een kindje willen gaan of gewoon hier gezellig willen meekletsen over hun spruitjes

Ik ben een mama van 4 kindjes, en wij gaan proberen zwanger te mogen worden van een vijfde kindje. Vind het weer zo spannend en elke keer weer zo bijzonder. Mijn kindjes zijn bijna 16, 7, bijna 5 en 4 maandjes.
    Zou het reuze tof vinden om met jullie te kunnen kletsen. Je komt het niet veel meer tegen dat mensen graag een groter gezin willen hebben als 3 tot 4 kindjes als het je gegeven is natuurlijk. Zelf heb ik voor de eerste drie heel veel in de medische molen gezeten en pittige behandelingen ondergaan. Ons vierde kindje kwam spontaan omdat mijn hele hormoon huishouding veranderd is en beter is geworden. Nog een kleintje erbij vinden we allemaal in ons gezin super leuk!
    Laat van jullie horen mama's, leuk!

Liefs,

Hadassa

123abc vindt dit leuk.
  2. Mommie33

Mommie33 Actief lid

19 aug 2017
    225
    194
    43
    Vrouw
    Hallo Hadassa!

Hier ook een mama die dol is op grote gezinnen. Ik heb twee bonuskinderen van 18 en 20 die inmiddels het huis uit zijn na ongeveer 8 jaar bij ons te hebben gewoond. Samen met mijn partner heb ik drie zoontjes van 11, 8 en 5 jaar.
    Na een aantal jaar nu toch nog besloten dat we graag nog een kindje willen. We zitten inmiddels in ronde 4... Bij de eerste 3 mannetjes was ik in 1 ronde zwanger, dus dit valt me dan wel een beetje tegen, maar we klussen vrolijk verder!! Ik neem aan dat ik, omdat ik weer 5 jaar ouder ben (33 jaar inmiddels), er dit keer gewoon wat langer over doe.
    Hopen dat het deze ronde raak is. Mijn NOD is 17 oktober! :)
    Dus we zullen zien!

Jij ook heel veel succes! :D

3. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Hoi Mommie33, wat super zeg dat jullie er toch weer voor gaan en mega spannend ook. Drie rondes is eigenlijk nog niet zo lang idd. maar als je het graag wilt lijkt het heeeeel lang idd. Hoop dat het snel gaat lukken of inmiddels al gelukt is En ook al twee grote bonus kinderen zeg, ook erg leuk, gezellige boel bij jullie dus.

Ik had deze maand een beetje gekke cyclus, weet niet zo goed wanneer mijn ovulatie was. Op dag 9 en 10 had ik cervix afscheiding, beetje heel vroeg hè. Op dag 13 echtele dag een zwaar drukkend gespannen gevoel in mijn onderbuik, wat ik toeschreef aan een ovulatie. Maar had al drie dagen geen vruchtbaar slijm gehad. Afgelopen weekend en vandaag raar gevoel in onderbuik, lijkt ook wel op een ovulatie die aankomende is. Beetje vaag gevoel in borsten vandaag, gekke pijltjes zeg maar. Dus wanneer ik de eisprong heb gehad, weet ik dus niet precies. We wachten het gewoon af, dus weet niet exact mijn NOD datum. Zou rond 14 oktober moeten zijn, maar kan dus ook heel goed iets eerder of later wezen.

4. Mommie33

Mommie33 Actief lid

19 aug 2017
    225
    194
    43
    Vrouw
    Nou ik had net een knallende ovu test dus mijn ei komt eraan :D
    Flink geklust en dalijk ook nog even gezellig maken!
    Hopen dat het deze ronde raak is :)
    Ik kan niet wachten om weer zo'n mooi wondertje te mogen dragen, baren en voor de 4e keer mama te worden ;)
    Dan zitten we een beetje rond dezelfde tijd! Hopelijk samen zwanger deze maand :thumup:

5. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Super gaaf zeg, weet je iig waaraan je toe bent. Ik weet het echt niet deze maand. Heb even getest vandaag maar negatief, verwachte ik ook wel eigenlijk. Volgende cyclus ga ik denk ik ook ovu testen gebruiken. Vind het nu lastig te zeggen wanneer mijn ovulatie komt. Lichaam doet een beetje vreemd vind ik, geeft signalen af waarvan ik dacht dat het mijn eisprong was maar het waarschijnlijk niet is geweest. Welke ovu testen gebruik jij? Ik hoop echt dat het gelukt is voor je deze ronde, zou zo leuk zijn!

Mommie33 vindt dit leuk.
  6. Mommie33

Mommie33 Actief lid

19 aug 2017
    225
    194
    43
    Vrouw
    Ja, ik gebruik ze wel, maar ben altijd toch wel best regelmatig. En ik voel mijn eisprong ook wel erg goed. Nu dus weer precies op dag 14 een knaltest :D Nu maar hopen op ook een mooie knaltest over twee weekjes! Ik gebruik de ovutesten van Sensitest. Makkelijk via internet te bestellen en niet duur... Hieronder de foto dan kun je zien hoe hij is opgelopen!

Bijgevoegde bestanden:

7. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Prachtige test! Duidelijker kan niet hè. Spannend de komende twee weekjes voor jou. Ben heel benieuwd.
    Hoe vinden jullie kinderen het dat jullie er nog graag een kleintje bij willen, of heb je het nog niet verteld? Hier vinden ze het echt super leuk. Wij hebben nu 3 meiden en 1 jongen. Onze bijna 5-jarige dochter zou het erg leuk vinden voor haar 7-jarige broer, als er een broertje bij komt. Zo lief vind ik dat Ons maakt het niet uit, vinden allebei erg leuk en gaat ons niet om een jongen of meisje. Ik hoop dat het nog mag gaan lukken, vind het gewoon zo spannend weer en toch stiekem best een beetje bang dat het niet meer gaat lukken. Herken je dat?

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wat leuk, zoveel grote gezinnen! Ik mag helaas niet mee praten, want wij gaan niet voor een vijfde haha. Maar hoop dat het snel raak is voor jullie allemaal!

9. Mommie33

Mommie33 Actief lid

19 aug 2017
    225
    194
    43
    Vrouw
    @Hadassa ja wij hebben het er zeker met onze drie jongens (van 5, 8 en 11) over gehad! Ze vinden het alledrie heel leuk als er nog een broertje/zusje bij komt :D
    Volgens mij zouden ze het wel leuk vinden om een zusje te hebben, maar een 4e jongen is ook echt welkom hoor! Ik zou een dochter natuurlijk ook echt wel heerlijk vinden, maar een echt mannen gezin bevalt me ook prima hoor! Ja, het worden weer spannende twee weken :rolleyes:
    Ik herken juist echt heel erg wat je zegt! Ik ben bij alledrie de jongens binnen 1 ronde zwanger geraakt... Ik weet het dit is echt een geweldig privilege! Maar omdat ik nu aan ronde 4 ben aangekomen word ik ook bang dat ik om een of andere stomme reden niet meer kan... Ook denk ik van jeetje ik ben nu al 33 enzo, misschien lukt het daarom niet meer... En ik weer het 4 rondes is nog helemaal niks... Maar door mijn voormalige zwangerschappen is 4 rondes juist wel veel... Ja moeilijk uit te leggen hoor en heb niks te klagen! Gewoon duimen dat het raak mag zijn deze keer :)
    @Boommm dankjewel!! :D

10. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Je mag echt wel gezellig meepraten hoor Misschien steken we je wel aan haha!

11. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    @Mommie33 dat snap ik echt wel dat je dat gevoel herkent doordat het nu maand 4 is. Idd. nog steeds kort, maar je gevoel zegt iets anders hè, verstand en gevoel zijn twee verschillende dingen. En nee, ik denk niet dat jouw leeftijd een rol speelt. Je zit nog volop im de vruchtbare tijd hoor. Dat zou wat zijn dan, zelf ben ik 39 Zolang je nog mooie cyclussen hebt, denk ik dat het gewoon goed komt. Gewoon geduld hebben moeten we. Laat dat nu zo moeilijk zijn hè haha! Ik raakte bij de laatste drie ook snel zwanger, nummer twee en drie bij de eerste behandeling, en Manuelle toen we het voor het eerst nadat mijn cyclus zich hersteld had, ook gelijk. Toen gebruikte ik wel ovulatietesten idd. Nu niet, dus ik weet echt niet waar ik sta. Heb wel die ei pijn voor mijn gevoel gehad, heel heftig ook. Zoals ik al eerder had beschreven hierboven. Maar toch twijfel ik of ik een eisprong heb gehad deze maand. Lastig vind ik dit, toch maar die sensitiefsten gaan bestellen denk ik. Wanneer begin jij met testen? Op welke cyclusdag? Ik heb gewerkt met de digitale testen van Clear blue die de vier meest vruchtbare dagen aangeeft. Vond ik persoonlijk fijn om mee te werken, alleen zijn ze zo duur helaas.

Ga nu snel slapen, morgen weer een vroege dienst.

Mommie33 vindt dit leuk.
  12. Mommie33

Mommie33 Actief lid

19 aug 2017
    225
    194
    43
    Vrouw
    Ja inderdaad die sensitesten zijn gelukkig wat goedkoper... Ik begin meestal op dag 11 ongeveer te testen dan zie ik die oploop mooi!
    Ja ik voel mijn ei ook echt wel goed hoor, maar vind het gewoon fijn om op die testen ook te zien wanneer het precies allemaal goed is!
    Ik ga ook m'n bed in morgen weer werken! Truste!

13. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Goedemorgen!
    De laatste dagen merk ik dat ik zo enorm moe ben en ook meer trek als anders. Vanmorgen dacht ik bij het wakker worden, Hmm..., voelt vreemd down under. Ik naar het toilet en vind ik flink wat roze/rood op mijn papiertje, ietwat slijmerig. Terug naar mijn agenda, morgen 3 weken terug had ik mijn eerste dag laatste menstruatie. Vind het toch spannend nu, wat is het? Innesteling of gewoon een spotting wat ik beide nooit heb/had. Nu is het ook weg het vloeien.

Hoe is het met jou nu verder?

14. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Nou nee, dus toch een menstruatie helaas. Breekt ineens heftig door en Ik snap er niks van. Morgen pas drie weken geleden dat ik menstrueerde.

15. Mommie33

Mommie33 Actief lid

19 aug 2017
    225
    194
    43
    Vrouw
    Oh dat is echt niet fijn joh!! Je cyclus moet waarschijnlijk weer even op gang komen neem ik aan. Hier een flinke klusweek achter de rug dus nu is het afwachten!
    Sterkte :)

16. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Nou nee, dat was hij al. Maargoed, wachten het wel af allemaal. Spannend he op het wachtbankje officieel.

17. Mommie33

Mommie33 Actief lid

19 aug 2017
    225
    194
    43
    Vrouw
    Oh je cyclus was al helemaal regelmatig weer dan enzo? Dan is het wel vreemd... en het is echt geen innesteling ofzo?

18. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Ja, was al weer keurig netjes eigenlijk, eerste keer 11 weken na bevalling, tweede keer vier weken erna, exact en nu dus 3 weken. Nee, is echt geen innesteling, is het te heftig voor en verlies ook rommel in de vorm van stukjes. Best even jammer, hoopte eigenlijk ook op een innesteling. Maar ja, het is niet anders. Nu toch maar snel de sensi-testen bestellen en mijn eisprong opspeuren.
    Ergens heb ik een goede hoop voor jou deze ronde, zou zo gaaf zijn voor jullie.

19. Mommie33

Mommie33 Actief lid

19 aug 2017
    225
    194
    43
    Vrouw
    Ja ik zou het ook echt geweldig vinden! Heb mijn ei ook echt goed gevonden en benut deze ronde dus nu duimen... :D
    Het is toch pas je tweede cyclus dan sinds je bevalling, dus het kan nog 1 of 2 maanden duren voordat echt alles waar naar 'het oude' is... Geef je borstvoeding? Want dat kn je cyclus ook flink in de war schoppen...

20. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Nee ik geef geen borstvoeding. Zal ook wel hoor dat de boel nog wat in de war is. Ga me er niet meer druk over maken. Had je andere rondes je ei minder goed gevonden als nu dan?

Deel Deze Pagina