Gaan voor een tweede of derde kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ashley Rose, 9 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Modra fijne vakantie :) je hebt mooi weer :p
    En inderdaad zindelijk maken is een uitdaging. Ieder kind is anders en ook al gaat het nu de goede kant op, wil ik niet te vroeg juichen. Straks is misschien de lol er weer af voor haar hahaha

2. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Dank je! Ja, dat is fijn. :) Vandaag hard bezig geweest met het huis schoonmaken, dan gaan we maandag even een burgerlijk midweekje naar Drenthe. Maar wel lekker. ;)
    Mijn neefje; zoontje van mijn zus durfde ook een hele tijd niet op de wc te poepen, dan moest hij gauw een luier om. ;) Tot het een keer per ongeluk gebeurde en hij zo gauw niet meer van de wc af kon. Toen was het goed. Hij vond het heel eng.

3. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Eva vervelend dat je buik zo borrelt. Laten checken op blaasontsteking is nooit verkeerd. Of wie weet ben je zwanger ;)
    Zindelijkheidstraining lijkt me een hele klus inderdaad:p gelukkig zit er hier dus nog geen haast achter.

Modra heerlijk! Geniet lekker van je vakantie!

Hier vanavond een feestje dus dat wordt geen alcohol vanavond!

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Modra Wat lekker. Gaan jullie nog ergens heen of blijven jullie lekker thuis? Wij zijn begin van de zomer al op vakantie geweest, maar zou zo weer kunnen!

Eva Ik heb nooit het potje geïntroduceerd. Vond dat altijd een beetje een vies idee haha. Dus gelijk op de wc gezet. Had wel een verkleiner gekocht mocht ze de wc te groot/eng vinden, maar ging eigenlijk gelijk wel prima. Buitenshuis plaste ze dus ook gewoon op de wc. In het begin wel altijd reserve kleertjes mee en begonnen met kleine uitstapjes en vervolgens steeds wat langer weg van huis.
    Vraagt ze nog wel een luier voor het poepen? Lastig hoor, dat ze het nu ophoudt. Misschien roosvicee laxo proberen? Dan moet ze op een gegeven moment wel. Wel heel goed dat het nu overdag zo goed gaat!

5. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Modra lekker een midweekje weg :)
    Wij zijn 3 weken geleden een midweekje weg geweest. Altijd lekker hoor, even weg van het huishouden:p
    Ja mijn nichtje had het ook, die hield heel lang op.

Julia veel plezier! En lekker nuchter blijven inderdaad:p het is voor een goed doel!

Boommm oh slim hahaha misschien een idee om dat bij m'n zoontje ook zo aan te gaan pakken. Potjes zijn ook zo klein en dan al helemaal met piemeltjes hahaha dan vliegt het er zo overheen denk ik. :p
    Ja dat ophouden vind ik wel erg. Ik hoop dat ze morgen gewoon poept. Ze vraagt niet om een luier, ze wil er juist geen, maar poepen op het potje doet ze ook niet.

6. Mama04

Mama04 Niet meer actief

Pff meiden had het al wel verwacht dat het ons niet gegund zou zijn want ik moest net plassen en mijn test was net weer helemaal wit :( wat een domper. Ben echt ff flink van slag nu :( Had zo gehoopt na 7 maanden eindelijk eens een positieve test te mogen hebben. Urine was wel lichter dan gisteren maargoed ik geloof er niet meer in. Te mooi om waard te zijn.

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ah nee mama04, wat stom! Snap dat je even flink verdrietig bent, is ook gewoon k.t. Ik ga duimen voor snel een positieve test!

8. Schuurpapier

Schuurpapier Niet meer actief

Goedemorgen dames! Goed geslapen? Ik niet.. Sara komt sinds we thuis zijn weer bijna elke nacht bij ons, heb dan de energie niet om haar terug te leggen, maar slaap dan super slecht omdat ik bijna geen plek heb :x

Eva: Heb ervan genoten hoor :D Wat rot dat ze het echt ophoudt. Volgens mij zijn er goede en leuke filmpjes over te vinden voor peuters. Wat poep precies is, waarom we moeten poepen etc. Vast ook wel boekjes. Misschien is dat het proberen waard? Dan leert ze waarom poepen belangrijk is. Waar in je cyclus zit je nu? Opgeblazen buik en obstipatie kan een symptoom zijn hè :p

Boommm: Mmm lekker hoor! Was het gezellig? :D N. was vroeg zindelijk dus, goed hoor!

Modra: Lekker genieten van je vakantie :) Leuk, even een midweekje naar Drenthe! Volgens mij wordt het ook prima weer, niet te heet ;)

Julia: Leuk feestje gehad? :) Viel het niet op dat je niet dronk, of ben je sowieso niet echt een drinker?

Mama: Hè nee zeg :( Wat naar! Had je veel gedronken gisteravond?

9. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Mama04 nee :( wat klote zeg. Snap dat je verdrietig bent, is ook logisch.. je hoopt zo dat het goed gaat:(

Schuurpapier ja die filmpjes ga ik eens even kijken bedankt voor de tip.
    Ja als ik uitga van een cyclus van 24 dagen met eisprong vorige week zaterdag zit ik nu op 8dpo maar test was vanmorgen helemaal wit. Was een action test.
    Ik heb echt veel last van mijn buik, heb er niet echt n goed gevoel over. Bah ik haat die onzekerheid. Maar als het zo blijft, ga ik wel naar de dokter want ik heb al eens eerder n gezwel gehad waardoor ik 1 eileider mis.

10. Schuurpapier

Een tweede of derde kindje!
    Bekijk bijlage 511189
    ✻ ✻ ✻ ✻ ✻ ✻ ✻ ✻ ✻ ✻ ✻ ✻ ✻ ✻ ✻ ✻ ✻ ✻ ✻ ✻ ✻ ✻ ✻ ✻ ✻ ✻ ✻ ✻
    PROBEREN ZWANGER TE RAKEN
    - Mama04 (? jaar) Zevende ronde, tweede kindje NOD: 30 augustus
    - Mama alex (23 jaar) Derde ronde, tweede kindje NOD: 1 september
    - Maggie87 (29 jaar) Eerste ronde, tweede kindje NOD: 1 september
    - Eva3006 (26 jaar) Eerste ronde, derde kindje NOD: 3 september
    - Keef85 (31 jaar) Negende ronde, tweede kindje NOD: 3 september
    - Florina (26 jaar) Eerste ronde, tweede kindje NOD: 5 september
    - Lisa2 (32 jaar) Vijfde ronde, tweede kindje NOD: 11 september
    - Annabella86 (30 jaar) Vierde ronde, tweede kindje NOD: 16 september
    - Lilo88 (28 jaar) Vierde ronde NOD: 19 september
    - Schuurpapier (25 jaar) Tweede ronde, tweede kindje NOD: 29 september
    - Micchan (22 jaar) Eerste ronde, derde kindje NOD: Nog onbekend
    - Ks2011 (28 jaar) Eerste ronde, derde kindje NOD: Nog onbekend
    - Claudy (32 jaar) Eerste ronde, tweede kindje NOD: Nog onbekend

NOG NIET BEGONNEN
    - Babbelboxje (29 jaar) Beginnen in: december 2016 voor een tweede kindje
    - Modra (27 jaar) Beginnen in: wanneer cyclus weer op gang is gekomen

Zwanger!
    - Julia88 (27 jaar) Tweede kindje - Uitgerekende datum:
    -
    -
    -

AFSPRAKEN, CONTROLES & ECHO'S
    -

-------------------------------------------------------------

Meiden, hier weer ons lijstje. Kijk ff de gegevens na en ik wil de nieuwe gegevens best aanpassen hoor :) Ook voor de nieuwe meiden, als jullie op de lijst willen, geef ff door :D

11. Schuurpapier

Ja wie weet helpt het :) Nog even spannend dus, 8 dpo is nog vroeg. Ik heb besloten niet meer voor NOD te testen. Zie het hier zo vaak en dat het voor NOD dan ook alsnog mis gaat. Als je niet getest had, dan leek het gewoon je menstruatie. Om mezelf verdriet te besparen :) M'n miskraam was weliswaar na NOD, maar lees het hier toch heel vaak. Maar wel goed dat je het in de gaten houdt, weer een gezwel zou heel naar zijn. Voelde dat ook zo, of anders? Als het morgen nog niet beter wordt ff naar de dokter?

12. Bailief

Bailief Niet meer actief

Hoi allemaal!

Schuurpapier vroeg of het mij leuk leek hier mee te kletsen, dat lijkt mij wel leuk! Ik heb hier even wat gelezen -niet alles want wat hebben jullie al veel geschreven!- en het lijkt me erg gezellig :)

Ik zal even wat over mezelf vertellen. Wij gaan sinds kort voor een tweede kindje. Onze dochter is geboren op 6 januari '14 en nu dus iets ouder dan 2,5. Het was voor ons best een grote beslissing om aan een tweede te beginnen omdat onze dochter op diverse gebieden een behoorlijke ontwikkelingsachterstand heeft. We zijn ook al een tijd bezig met therapieën en ze gaat naar een mkd. Bij ons werd de wens voor een tweede ineens groter dan de angst, en nu heb ik er best veel zin in!
    Ik doe niet aan nod 's omdat ik simpelweg niet weet wanneer ik die heb. Ik heb altijd lange cycli gehad dus ik wacht het rustig af. Ovulatietesten en temperaturen begin ik ook niet aan 😅. Bij de zwangerschap van onze dochter heb ik dit wel gedaan, het zwanger worden van haar heeft meer dan een jaar geduurd, maar ik wil nu niet meer zo obsessief bezig gaan. Want dat gebeurde helaas wel bij mij.

Ik hoop dat jullie het leuk vinden als ik mee kom kletsen!

13. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Mama04, aah het is nog zo vroeg meid! Bij m'n zoontje testte ik pas op 12 dpo positief! Waarom ik nu wel vroeg test is mij een raadsel, dacht dat het niet kon. Maar zal misschien ook met het tijdstip van innesteling te maken hebben.
    'Gewoon' even een paar dagen wachten..

Schuurpapier knap dat je niet meer voor NOD test! Dit wilde ik ook njet doen, maar ja.. Te obsessief mee bezig geweest denk ik. Klopt dat de meeste zwangerschappen nog voor NOD misgaan.
    Pittig dat je dochter snachts wakker wordt. Slaap is toch wel heel fijn😅

Mijn uitgerekende datum is vermoedelijk 11/12 mei.

Eva vervelend dat het je niet lekker zit! Zeker naar de huisarts.. Rot dat je een eileider mist zeg! Kan me voorstellen dat de angst heel erg aanwezig is dat je deze ook verliest. Hopelijk is het niks en heb je straks een positieve test!

Bailief natuurlijk, gezellig dat je meeschrijft! Lijkt me heftig dat je dochter een ontwikkelingsachterstand heeft. Snap dat een keuze voor een tweede best moeilijk is dan.
    Hopelijk helpt het om het een beetje los te laten wat betreft zwanger worden en heb je straks 'opeens' een positieve test in handen!

Vanmorgen werd ik wakker met pijnlijke borsten en de test was donkerder. Dus heb er wel vertrouwen in nu.
    Wel slecht geslapen door het warme weer trouwens, zoon was ook vroeg wakker vanmorgen.

14. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Schuurpapier ja heel verstandig hoor.. ik ga dat denk ik de volgende rondes ook niet meer doen. Alleen door die buikpijn wil ik gewoon weten waar ik aan toe ben. Maar ja ik wacht nog maar even af. Mijn nod is ook pas zaterdag dus heb ook wel extreem vroeg getest.

Bailief welkom en goed van je dat je er relaxed mee omgaat!
    Het kan inderdaad snel een obsessie worden dat zwanger worden denk ik. Op welke gebieden heeft je dochter een ontwikkelingsachterstand?

15. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Julia ja het klinkt misschien stom maar echt angst is het niet. Ik wil gewoon weten waar die pijn vandaan komt. En ja als echt blijkt dat ik weer een gezwel of bijv cyste heb en ik bijv m'n andere eileider ook kwijt zou raken, is dat natuurlijk super erg en zou ik verdriet hebben, maar ik heb 2 gezonde kinderen en daar ben ik dan ook gelukkig en tevreden mee.
    Maar ja ik hoop dat het gewoon een goed teken is natuurlijk maar ik betwijfel het. Mocht ik volgende week ongesteld worden, laat ik me volgende ronde niks wijs maken door mijn lichaam :p
    Wat fijn dat je test nog donkerder is. Wat hou je nu aan als nod?

16. Schuurpapier

Bailief: Leuk dat je mee komt kletsen met ons :) Ik ken I. haar verhaal natuurlijk, en zoals je weet vind ik het echt leuk dat we nu hopelijk weer tegelijk zwanger zijn :D En heel begrijpelijk dat je (iig nog) niet aan ovulatietesten en temperaturen wil doen. Ik zal je op het lijstje zetten, en bij NOD gewoon een vraagteken ;)

Julia: Ja, vind dat ook heel lastig hoor. Maar gezien het dus nog zo vaak mis gaat voor NOD, wil ik mezelf dat gewoon niet aandoen. Maar spreek me over een maand nog maar eens hahaha! Ja, slaap is zeker fijn. Ben gewoon een beetje beroerd van vermoeidheid.. ;) Ik zal je uitgerekende datum erbij zetten! Fijn dat je test donkerder is :D Foto? Vinden wij allltijd leuk om te zien haha.

Eva: Ja tuurlijk, logisch dat je dan wil weten hoe of wat! Haha ja dan ben je wel erg vroeg :) Kan nog alle kanten op natuurlijk. Ik laat me ook niets meer wijsmaken, had zoveel kwaaltjes afgelopen maand, verdeuuuurie :p

17. Schuurpapier

Een tweede of derde kindje!
    Bekijk bijlage 511202
    PROBEREN ZWANGER TE RAKEN
    - Mama04 (? jaar) Zevende ronde, tweede kindje NOD: 30 augustus
    - Mama alex (23 jaar) Derde ronde, tweede kindje NOD: 1 september
    - Maggie87 (29 jaar) Eerste ronde, tweede kindje NOD: 1 september
    - Eva3006 (26 jaar) Eerste ronde, derde kindje NOD: 3 september
    - Keef85 (31 jaar) Negende ronde, tweede kindje NOD: 3 september
    - Lisa2 (32 jaar) Vijfde ronde, tweede kindje NOD: 11 september
    - Annabella86 (30 jaar) Vierde ronde, tweede kindje NOD: 16 september
    - Lilo88 (28 jaar) Vierde ronde NOD: 19 september
    - Schuurpapier (25 jaar) Tweede ronde, tweede kindje NOD: 29 september
    - Micchan (22 jaar) Eerste ronde, derde kindje NOD: Nog onbekend
    - Ks2011 (28 jaar) Eerste ronde, derde kindje NOD: Nog onbekend
    - Claudy (32 jaar) Eerste ronde, tweede kindje NOD: Nog onbekend
    - Bailief (26 jaar) Eerste ronde, tweede kindje NOD: Nog onbekend

NOG NIET BEGONNEN
    - Babbelboxje (29 jaar) Beginnen in: december 2016 voor een tweede kindje
    - Modra (27 jaar) Beginnen in: wanneer cyclus weer op gang is gekomen

Zwanger!
    - Julia88 (27 jaar) Tweede kindje - Uitgerekende datum: 11/12 mei
    -
    -
    -

AFSPRAKEN, CONTROLES & ECHO'S
    -

-------------------------------------------------------------

Zo, aangepast. Als er nog meer aanpassingen moeten komen dan hoor ik het wel :) (Of doe het zelf, wat je wil :D)

18. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Hi meiden! Ik heb besloten te stoppen met hier mee te kletsen. Succes met zwanger worden allemaal.

Haal me ook maar van het lijstje ;)

19. Schuurpapier

Kussie! Gedaan ;)

20. Bailief

Bailief Niet meer actief

Bedankt meiden!

Julia, gefeliciteerd!!

Eva, mijn dochter heeft een achterstand op het gebied van taal/spraak -ze kan helemaal niet praten-, op zowel grof- als fijn motorisch gebied heeft ze een achterstand, sociaal-emotioneel heeft ze een achterstand en daarnaast ook op nog wat andere dingen maar daar heb ik nog geen naam voor gekregen. Ze kan bijvoorbeeld helemaal niet zelf tot spelen komen, ze weet niet wat ze met speelgoed aan moet. Maar haar taalbegrip lijkt vooralsnog wel leeftijdsadequaat te zijn. Sinds april van dit jaar hebben we gerichte hulp voor haar maar er valt helaas weinig te zeggen over wat er precies aan de hand is omdat ze nog zo jong is. We zullen zien hoe dit verder verloopt. Ze is in iedergeval wel heel vrolijk, lief en heeft gelukkig ook genoeg peuter momenten ;)

Schuurpapier, dankje!

Deel Deze Pagina