Gaan voor een tweede of derde kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Ashley Rose, 9 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Modra welkom!
    Jouw kindje is op dezelfde datum geboren dan mijn dochter alleen mijn dochter 2 jaar eerder hihi.
    Knap dat je al zo lang bv geeft.

Schuurpapier hahahaha je bent 25 jaar nog hartstikke jong toch :p Maar ik herken het.. ik ben ook het liefst "klaar" voor mijn 30e. Maar wel fijn dat die twijfels herkenbaar zijn. Heel stom ook ik heb nu ook meer van ga ik t lot niet tarten om een derde te willen, heb al 2 gezonde kinderen etc. Zo stom die gedachtes, bij de tweede had ik dit helemaal niet. Kun je toch merken dat 2 veel meer de standaard is dan 3.

Wat betreft de sushi.. ja ik weet het niet. Ik neem liever geen risico. Ze maken ook alles met dezelfde handschoenen aan en het is toch n bacterie die gevaarlijk kan zijn. Dus ik wacht daar dan gewoon 9 maanden mee :p

Hahaha nou t zou echt iets voor ons zijn.. maanden lang twijfelen voor een derde en er dan ineens twee krijgen :p
    En het slapen van zoontje.. ja inderdaad. Proberen het maar van de positieve kant te zien, maar snachts is dat soms zo lastig haha

Wat een mooi dochtertje heb je!
    Ik woon in Tilburg trouwens.
    Hoe doe je dat met je studie? Gewoon veel thuis leren en 1 dag naar school? Heb je dan geen stages?

2. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Welkom
    Haha dat we twintigers zijn is toeval.. dertigers zijn ook welkom hoor :p

3. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Ik heb dat zelf ook een beetje met foto's openbaar zetten. Weet eigenlijk niet waarom. Maar misschien kunnen we zo'n privé groep maken over een tijd, hier op het forum of via fb ofzo. Dan is het al anders
    Ik vind het namelijk wel leuk om elkaar beter te leren kennen.
    Laat maar weten hoe jullie daar over denken.

Onze plannen vandaag
    Vanmiddag naar de McDonald's om de vakantie af te sluiten. Morgen vriend weer werken dus dan begint het normale leven weer.

4. Schuurpapier

Schuurpapier Niet meer actief

Haha je bent me net voor Annabella!

Wij hebben vanavond het besnijdenisfeestje van ons neefje. Voor mij hoeft dat allemaal niet zo, maarja, andere cultuur he. Dus ga zo met m'n sz kijken of ik een traditionele jurk kan vinden om te huren. Had ik zelf voorgesteld, maar nu denk ik: waarom ook al weer? :p

Eva: Haha ja maar bedoelde dat ik het niet leuk vind dat er dan 8 jaar verschil tussen onze kinderen zit. Ik ben afgelopen maart gestart en hoef pas in het 4e jaar stage te lopen. Dus dan is nu wat dat betreft de perfecte tijd! Inderdaad, elke maandag naar school en de rest thuis ;)

Nee groot gelijk hoor, denk dat ik het ook maar laat staan :) Ahh, komt vast allemaal op z'n pootjes terecht hoor!!

Dank je! En leuk, Tilburg!

5. Schuurpapier

Ja prima idee! Over een tijdje is het wat duidelijker wie er echt blijven meeschrijven en wie niet!

Mmmm, de Mac! Die hebben ze hier niet :(

6. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Schuurpapier ja inderdaad.. en hopelijk zijn er dan al een stel zwanger:)
    Hahaha succes met het vinden van een jurk. Zal je schoonfamilie vast leuk vinden!
    Maar op die manier studeren klinkt ideaal zeg. Het loopt wel echt via een hoge school of is het een "thuisstudie"?
    Ja inderdaad dan is het wel handig als je tweede ook baby af is als je stage moet gaan lopen. En gevoel voor kinderen is zo sterk en belangrijk. Je kunt nog zo willen plannen, het leven loopt soms toch anders dus wel mooi dst jullie er gewoon voor gaan :)

7. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    @Schuurpapier: Ahh, interessant, toegepaste psychologie! Wat een prachtig kindje en een mooie mama! :D Ik plaats liever geen foto op het algehele forum, maar als de club op den duur gesloten wordt vind ik het wel leuk een foto te plaatsen! :) Facebook heb ik trouwens niet.

Ook welkom aan Annabella!

@Eva: Oh, dat is grappig! :p Dan hebben ze dezelfde verjaardag. Dank je wel. ^^

8. Schuurpapier

Haha tnx! Nahh ze vindt het leuk, maar als ik gewoon mijn eigen jurk zou dragen, is dat net zo prima :) Heb een makkelijke schoonfamilie gelukkig!

Nee het is echt een erkende opleiding en heeft dezelfde eisen als een reguliere hogeschool, met een studiebelasting van 40u per week.

Ah, mooi gezegd en helemaal waar, moet er ff van slikken :) Vind het ook wel spannend als ik weer zwanger ben, omdat lang niet iedereen meteen enthousiast zal reageren. Waarvan een aantal erg belangrijke mensen voor mij..

9. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Welkom nieuwe dames!

Eva grappig, dan zijn onze zoontjes bijna even oud!

Schuurpapier dank je, Julia is niet m'n echte naam hoor..:D
    Wat een mooi meisje heb je! Ik zet m'n foto's in een privé album hier op zp.
    Dus iedereen die foto's wil zien mag me even toevoegen als 'vriend'. Moet alleen even wat recente foto's uploaden:)

Qua tweeling.. Ik ken iemand die er pas bij de bevalling achter kwam dat het er twee waren. Alleen dat was wel vroeger al..

Woonplaats en werk, ik kom redelijk uit de buurt van Schuurpapier zie ik en werk in de zorg.

10. Schuurpapier

Ja, zeker interessant! Lief, dank je! :) Helemaal prima en begrijpelijk hoor!

11. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Lastig is dat inderdaad... Wanneer je omgeving niet per se positief zal zijn. Desalniettemin, het is jullie leven en jullie wens. :) Anderen hebben een eigen leven om in te richten zoals zij dat willen. ^^

En oh ja, ik werk 24 uur per week, onregelmatig in de gehandicaptenzorg!

12. Schuurpapier

Dan voeg ik je ff toe :D Haha nou, alsnog een mooie naam, staat op mijn lijstje, maar zal hier nooit een optie wezen.

Oeh, dat gebeurt tegenwoordig vast niet meer, dat ze er pas bij de geboorte achter komen :p

Leuk dat je uit de buurt komt en in de zorg werkt. Wat doe je in de zorg? :)

Ja, uiteindelijk zullen ze wel blij zijn hoor. Maar inderdaad, het is ons leven en beslissen zelf hoe of wat ;) Leuk, gehandicaptenzorg!

13. Claudy

Claudy Actief lid

1 apr 2016
    111
    0
    16
    Zo wat is er al veel gekletst. Ik hoop dat ik het bijgehouden krijg, reageer voornamelijk via mobiel en dan is het wat lastiger onthouden. Dus bij voorbaat al sorry als ik mensen vergeet.

Tweeling; dat hoop ik toch niet dat we een tweeling zouden krijgen. Maar goed als het zo is komt het vast ook weer goed.

Gewicht; Bij mij mogen er ook wel wat kilo's af. Ik heb er al 5 af maar dat mogen er nog wel meer worden. Ik blijf er gewoon mee door gaan totdat ik zwanger mocht raken. Ik ben vooral bezig met gezonder eten en meer te sporten. Dat is natuurlijk ook niet verkeerd tijdens een zwangerschap.

Degene die zich afvroeg of het normaal was angstgevoelens soms te krijgen bij het idee van een derde ( ben even je naam kwijt sorry) ik denk dat het heel normaal is. Het is meer de angst van het onbekende, mij overvalt het ook wel eens. Kunnen we dat wel voor 2 kinderen zorgen. Ik had ze bij de eerste ook en dat is helemaal goed gekomen, dus dit zal ook wel goed komen.

Voor in het lijstje Claudy, 32 jaar, 2e kindje. 1 ste ronde na miskraam. Nod heb ik geen idee van. Na de ingreep moet mijn lijf weer opgang komen en weet niet hoe lang dat duurt.

Ik kom uit het oosten van het land En werk als onderwijassistent in het speciaal onderwijs.

14. Claudy

Claudy Actief lid

1 apr 2016
    111
    0
    16
    Modra welkom hier.

Schuurpapier; dat lijkt me lastig dat je nu al weet dat mensen niet leuk gaan reageren. Waarom is dat dan? Als je dat liever niet vertelt is dat ook goed hoor.

15. Schuurpapier

Goed dat je bezig bent met afvallen! :) Leuk hoor, OA in het speciaal onderwijs, heb ik ook gedaan ;)

Dat komt doordat ze zich dan zorgen maken of ik het wel ga redden met m'n studie en omdat mijn vriend en ik tot voor kort een pittige tijd hebben gehad samen :)

16. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Ah leuk meerdere mensen uit de zorg!

Claudy ja dat was ik inderdaad.. fijn om te horen dat meer mensen dat hebben. Af en toe overvalt dat gevoel me ineens. Mijn vriend is nu ineens veel minder van de twijfel en praktische bezwaren. Rollen zijn omgedraaid haha.

Schuurpapier en heb je het dan over familie of over vrienden?
    Het is toch juist mooi dat je na een zware tijd toch weer samen voor een kindje gaat. Laat zien dat jullie liefde sterk genoeg is.
    Ik vind t altijd zo'n nadeel dat mensen snel oordelen. Dan durf je haast niet meer eerlijk te zijn over je gevoel omdat het naderhand weer tegen je gebruikt kan worden.
    Wij hebben ook n moeilijke tijd gehad maar nu juist sterker geworden. Het is jullie leven en jullie keus. Mensen zouden juist blij moeten zijn als ze om je geven en je proberen te helpen steunen waar kan ipv bekritiseren. :)

17. Schuurpapier

Over familie, met name mijn moeder ;)

Whaha, nou.. dit is het hoor 😅

18. Claudy

Claudy Actief lid

1 apr 2016
    111
    0
    16
    Eva3006. Bij ons zijn de rollen ook precies omgedraaid haha. Bij de eerste was hij veel onzekerder en nu heb ik het. Wel grappig hoe dat werkt haha.

Schuurpapier. Het zal een stukje bezorgdheid en moederliefde van je moeder zijn, al kan ik me voorstellen dat het voor jou niet altijd leuk is. Net wat Eva zegt jullie zullen er vast sterker uit zijn gekomen en heus wel goed na gedacht hebben over een 2e kindje.
    De jurk staat je goed 😉

19. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Haha jurk staat je goed :p mooie kleur
    Maar inderdaad waarschijnlijk uit moederliefde maar dan nog kan ze je beter steunen dan "tegenwerken"

Claudy ja gek he.. zal wel een hulpje van de natuur zijn :p

20. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Ja, dat is het nadeel :p Voordeel is dat je nu sneller door kan naar de volgende ronde als het niet lukt inderdaad! Action ovulatietesten heb ik slechte dingen over gelezen (dat ze niet knallen), maar ook positieve ervaringen. Ik heb daarom besloten ze niet te gebruiken en voor de zwanger & kids testen te gaan!

Ik werk 25 uur vanuit huis als P.A./secretaresse. Goed te combineren met een gezin :) M'n dochter gaat 3 ochtenden in de week naar het kinderdagverblijf en mijn zusje past 1 dag in de week op.

Wat sneu zeg, nachtangst! Lijkt me ook erg intensief voor iedereen. Kan ik me goed voorstellen dat dat soort gedachtes dan door je hoofd gaan, maar ik denk dat het met of zonder baby sowieso wel pittig is als jullie er regelmatig last van hebben.

Voor je het weet is het zover en kunnen jullie aan de slag! :p Gaat je zoontje dan naar het kinderdagverblijf? Zo ja, vindt hij het leuk? :)

Welkom! Ik zal je zo gelijk even op het lijstje zetten :) Hopelijk is je cyclus snel weer op de rit en kunnen jullie beginnen! Spannend!

Ja, dat denk ik echt.. Dus we zullen het wel meemaken! Lief van je!! Maar wel confronterend hoor, ben echt ruim 10 kg zwaarder dan toen ik zwanger raakte van E.

Ik ook :D haha! Het is ook allemaal veel te lekker dat eten joh haha!

Ik ben ook benieuwd, gister was 'ie hetzelfde als dag 9.

Leuk dat je ook hier mee komt kletsen! Zal je erbij zetten!! :)

Bekijk bijlage 509918 Bekijk bijlage 509918 Bekijk bijlage 509918

Ja, dat vind ik over een tijdje ook erg leuk ja! :) Ben nu al benieuwd naar jullie!

Lekker naar de Mac, eet smakelijk :D haha!

Wat goed! Lekker gezond eten en bewegen is altijd goed :) Hier ook wel weer bezig met zo gezond mogelijk eten.

Zal je erbij zetten op het lijstje! Hopelijk ben je snel zwanger!

Deel Deze Pagina