Gaan voor een vierde?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MamaSamm, 18 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

oh wat heerlijk, ik moet voor de psz een kwartier fietsen en school 20 min, lopen zou niet te doen zijn....

2. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

ik had dat trouwens met de 2e, die was zo makkelijk als baby, en de oudste zo'n makkelijke peuter, dus ik had zoiets van we gooien er nog een 3e tegenaan. Maar de 3e huilde het eerste jaar heel veel, reflux ook, en de middelste helemaal geen makkelijke peuter, en dan is het wel apart dat het toch een stuk zwaarder kan zijn, zo erg afhankelijk van het kind he...

3. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Bloggen op weerzownmamablogger.wordpress.com
    Drenthe
    O ja, daar rust ook een angst van mijn man. 3 heerlijke kinderen, ook in de babytijd dus grote kans dat we een huilbaby krijgen. (Zijn woorden 😂) tja het kan allemaal natuurlijk, maar daar komen we ook wel weer doorheen. Ik heb juist met meer kids is er altijd wel 1 goed gehumeurd. Dan maar daar op focussen 🤓

4. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ja persoonlijk vond ik dat dus erg moeilijk focussen op het makkelijke kind met een huilende baby, en mijn middelste is zeker anderhalf jaar een weglopertje geweest (nu heel af en toe nog), dus als ik naar buiten ging met alle 3 had ik een kind dat meteen wegrende ( ook gewoon heel gevaarlijk de straat op), de ander huilde...ik snap in dat opzicht jouw man dus wel ..en ik denk dat mijn man precies om die reden nog even wil wachten, zodat we niet weer met EN EN zitten, de combi van die 2 was gewoon erg zwaar, peuter die wegrent en een baby die veel huilt en de slapeloze nachten. Nee... als ik hier weer even over nadenk denk ik nu even genieten van mn gezinnetje totdat het allemaal rustiger is en ik de middelste echt kan vertrouwen in mijn buurt te blijven, en de kleinste niet meer wakker wordt.. pfff ik ben zo moe soms...

Maar zo gek dat die kriebels ondanks mijn gezond verstand toch telkens de kop op steken..ach ... misschien had ik het huilen wel getrokken als die middelste niet zoveel wegrende, dat weet ik ook niet, dat gaf me heel veel stress en nog steeds een beetje, constant paraat om achter hem aan te rennen...misschien gaf dat mij wel de meeste stress.

Niet dat ik een jaar lang enorm gespannen was ofzo hoor, vooral genoten van de kids, maar binnen kon ik eigenlijk meer genieten ,want erop uit was echt een ding , en dat is echt lastig met een kind die naar school gaat..

Ik denk dus eigenlijk dat ik vooral wil wachten tot de middelste echt niet meer wegrent, en even aanzien of de kleinste dat ook niet opeens gaat doen alhoewel hij nu (GELUKKIG) niet zo'n enorme ontdekkingsreiziger lijkt te zijn als zijn grotere broer ;)

5. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Drenthe
    Dat lijkt me inderdaad wel pittig zo'n weglopertje. Dus ik snap je bedenkingen. Hier 'nog' geen last van. We wandelen vaak een de 2 oudsten wachten altijd netjes op ons. Hoe de kleine het gaat doen is afwachten, die heeft nog niet los buiten gelopen. Maar anders heb ik altijd nog broer en zus die ook opletten. Vooral de oudste wil zich graag over de jongste vermen.

Hier vandaag weer vol goede moed begonnen aan potjestraining! Luier is uit en blijft uit. Ook op bed.. waar ik wat tegenop zie maar moet even doorzetten. Mevrouw houd nmlk gewoon haar plas op tot ze luier aan krijgt. En dan heb je pas een volle luier!! Ben benieuwd of het gaat lukken.. ze vind het allemaal zo mooi al die kindjes die al naar de wc gaan. Ze zit er zelf ook regelmatig op, alleen doet ze niets.

6. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Sorry was even afwezig, gister was mn oudste jarig en had zijn partijtje, poehhhhh daar zit je opeens met 8 kinderen in huis....even paar x dweilen vandaag ;)

Oh potje...ja hier is het poepen nog een beetje een ding, plassen gaat super, maar poeopen wisselt dus, ene keer broek en andere keer potje. Maar hij houdt zn poep wel netjes op, terwijl hij met luier aan 2x poepte is het nu dus 1x per dag . Hij krijgt alleen beetje harde poep nu hierdoor, omdat hij toch wat vasthoudt denk ik..

7. Dolce1983

Dolce1983 Actief lid

2 jul 2009
    318
    13
    18
    Zelfstandig Ondernemer & Stay-At-Home MOM
    NH
    Hallo dames,

Ik heb jullie verhalen gelezen en wil graag ook mijn ervaring delen.

Zoals je in de handtekening kunt lezen heb ik 4 kindjes,
    waarvan de jongste 15 mnd scheelt met nummer 3.
    Ik was na 6 maanden alweer zwanger van de vierde,
    met het idee dat ze dan weinig leeftijdsverschil zouden hebben en
    wij dus snel uit de baby/peuter fase zouden zijn.

De zwangerschap ging goed maar was zwaar omdat ik nog een baby had en een peuter van 2,5 waarmee ik elke dag op en neer school moest voor de oudste van 5.
    Ik heb weinig genoten van de babytijd van de derde doordat ik alweer druk was met de baby in mijn buik en ik vond het pas leuk worden toen de vierde ging lopen en echt meespelen rond een jaar.

Nu zit de oudste in groep 5, de tweede in groep 2 en de jongste mannetjes samen op de peuterspeelzaal.
    Ik heb sinds november weer wat tijd voor mezelf, maar nu tweifelen we of we misschien toch nog een kindje willen.
    En zitten we weer met hetzelfde dilemma als waar jullie ook mee rondlopen :D

8. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Drenthe
    O leuk!! Was vast een geslaagt feestje! Nog gefeliciteerd!!
    O die poep incidenten hebben we nu nog af en toe. Zodra meneer wat spannends te wachten staat komen de ongelukjes weer. De training is zo vermoeiend! Ik wil het gewoon laten gebeuren maar telkens let je op of je tekenen ziet, of dat ze niet per ongeluk al heeft geplast. Heb er koppijn van 😥

9. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Drenthe
    Hey Dolce!

Hier zit tussen de 2e en 3e juist maar anderhalf jaar. Ging me gelukkig prima af. Nu zou er sowieso al 2 jaar leeftijdsverschil tussen zitten.. maar dat wordt nog wel meer dan dat..
    Wat spannend om misschien voor een 5e te gaan!! Mijn man ziet het ook al gebeuren dat als hij met een 4e instemd ik ook nog een 5e wil.. haha nou eerst nr4 dan kijken we wel verder. Maar als jullie al 4 hebben, mag ik vragen in wat voor auto jullie rijden? Dat is hier nmlk wel een dingetje.

10. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

@Dolce, een 5e wou, ja mijn man denkt ook altijd zo stopt het nooit, elke keer zeg ik daarna is het klaar hahaha en die kriebels komen dan meteen weer terug. Ik vraag me ook eerlijk af wanneer/hoe een vrouw weet en nu ben ik er klaar mee.

@mamasamm, zo herkenbaar van de zindelijkheidstrining, met mijn oudste ging het dus heel makkelijk, ik vroeg om de 2u of hij moest, en soms zei ik na 2 uur gewoon; hmmm ik ga even plassen hoor, en dan riep hij; ik ooooook! En binnen een week zindelijk...nu inmiddels alweer ruim een maand bezig met de middelste en nog is het om en om...maar alleen voor de poep, de plas gaat altijd goed nu.

wij hebben trouwens een HUM HUM zafira. IK heb zelf geen rijbewijs, weet NIKS van autos (geen rijbewijs...best lastig met groot gezin trowuens), maar er is plek voor 7 in de auto

11. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

mamasamm

wanneer ga jij het trouwens met je man er weer over hebben? Hij is toch ook aan het nadenken? (op een stoel zittend met hand onder kin?) hahaha

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.278
    6.192
    113
    @minniej. Ik weet zeker dat ik er nooit klaar mee ben. Maar op een gegeven moment (na deze ;)) is het wel genoeg qua verstand. Financieel, maar ook om ze allemaal genoeg de aandacht te kunnen geven (en ook nog een leuke partner te zijn) vind ik ook belangrijk. En ik denk dat ik (we ;)) met 4 die grens aardig bereikt hebben.
    Qua gevoel had ik zo een elftal kunnen baren.. :p:)

13. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

ja precies eppo, om die reden bescherm ik mezelf/ons dus ook door er nog mee te wachten, want dan kan een 5e ook gewoon niet meer kwa leeftijd, ik ben nu 34 en zou graag dus als ik 36 ben willen proberen weer zwanger te raken, MOCHT het meteen raak zijn ben ik 37 als ik beval, en misschien duurt het deze keer weer wat langer het zwanger raken dus misschien 38, nou en ik denk niet dat ik het dan aan zou durven om nog voor een 5e te gaan haha

14. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

jeetjemina, als ik zo praat, dan vliegen de jaren in mn hoofd voorbij

38!!! Dat ben ik nog lang niet voo rmn gevoel hahahha, klinkt zo oud terwijl het eigenlijk "maar" 4 jaar is....

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.278
    6.192
    113
    Ja ik beval nog net voor m'n 35e en dat vond ik altijd wel zon grens. Maar merk dat die ook gewoon meerekt, er zijn veel vrouwen die tegen de 40 nog een kind krijgen, dus misschien dan hierna nog 1tje.. oh erg he..:p
    ach, een mens mag dromen toch?

16. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

ja ik vind 35 persoonlijk nog wel vrij jong, ik heb het idee dat veel studerende mensen pas na hun 32/33ste beginnen met de eerste, als ik zo om me heen kijk. En dat is dan pas de eerste. Goeie vriendin is ook net bevallen van haar eerste en is 33. Mijn moeder was 38 toen ze van mijn oudere broer beviel.....en 41 toen ik geboren werd ;)

17. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Overigens, toen wij begonnen voor mijn oudste was ik 27, en ik vond het toen veel te oud om pas te gaan proberen na mn 30ste haha...grappig is dat. Ik dacht toen ik moet wel beginnen voordat ik 28 ben

18. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Maar als we het over leeftijd hebben denk ik soms inderdaad wel misschien moet ik gaan proberen als ik nog 35 ben haha, dat er zeg maar tussen 3e en 4e 3.5 jaar verschil zit...maar ik vond dat op en neer naar psz zo'n gedoe met een baby, omdat die tijden van school en psz zo dicht bij elkaar liggen..maar net niet zo dicht bij elkaar dat je in 1 ruk door de een haalt en dan de ander

19. Dolce1983

Dolce1983 Actief lid

2 jul 2009
    318
    13
    18
    Zelfstandig Ondernemer & Stay-At-Home MOM
    NH
    Wij hebben 2 autos, ik rijd een ford galaxy een mooie ruime 7-zitter (geen bus gevoel) en mijn man heeft een Volkswagen Passat.
    Hij rijdt elke dag de oudste twee naar school en kan evt ook allevier de kindjes tegelijk wegbrengen (1 voorin en 3 achterin).

Over de leeftijd zit ik ook een beetje in.
    Ik kreeg mijn eerste op m'n 25e en de vierde op mijn 31e.
    Ben nu 33 dus op zich kan ik nog wel even wachten, maar anders duurt het nog langer voordat ik weer iets voor mijzelf kan gaan doen.
    Ik ben thuis bij de kindjes maar mis ondertussen wel wat intellectuele prikkels. Misschien alvast een opleiding beginnen voordat we definitief de keuze voor een vijfde maken.

20. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

@dolce ik ook thuis. ..herkenbaar, alhoewel ik nu gewoon de energie 's avonds niet heb voor een cursus. ..

Deel Deze Pagina