Gaan voor een vierde!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Flotsje, 18 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.242
    1.673
    113
    Vrouw
    wij zijn tijdens de zwangerschap verhuisd. Vorige huis was erg klein daar kon nergens stapelbed of tweepersoonsbed etc.
    Nu allemaal eigen kamer en nog wat meer ruimte door kubus woning met drie even grote verdiepingen. auto hebben we uiteindelijk ook 7 zit gedaan. In begin met twee auto’s. Maar dat vond ik vreselijk

    Voor studie sparen we door op hun spaar rekening te storten. Geen vast bedrag en schoonvader spaart voor hun.

    sporten mogen ze zeker. Ze zitten op dansen en voetbal. Na vakantie komt scouting erbij. En waarschijnlijk tekenlessen.
     
  2. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Super leuk!!
    Wij hebben ook een tijdje getwijfeld over een 4e, maar zijn zoooo blij dat we er voor gegaan zijn en dat hij er is!
    Veel succes, hopelijk mag het snel raak zijn!!
     
  3. Damali

    Damali Fanatiek lid

    18 aug 2008
    1.236
    170
    63
    We hebben 4 slaapkamers en een grote zolder, daar slaap onze zoon nu dus 1 slaapkamer over waar de baby dan zou komen.

    We blijven in het begin met 2 auto's (net een nieuwe gehaald hahah) rijden en als we echt naar het buitenland gaan op vakantie gaan we een 7-zits halen.

    Sporten allemaal, maar zoals de rest eerst zwemdiploma.

    Verder geen speciale budgetten, als er iets nodig is halen we het.

    Tuurlijk let ik wel wat op bij de boodschappen, dat het niet de spuigaten uitloopt.

    Maar eerst maar is zwanger worden afgelopen woensdag laatste pil gehad nu ongesteld en dan ronde 1 :)
     
    Randy2019 vindt dit leuk.
  4. Spluuszy

    Spluuszy Actief lid

    20 aug 2021
    272
    229
    43
    Vrouw
    Hier hebben we de mogelijkheid tot het maken van 4 kamertjes. Daar moet wel nog het nodige voor gebeuren hoor.... Maar de baby zou toch eerst op onze kamer slapen.

    Qua auto, dan komt er een 7 zitter.

    Sporten, ook hier eerst zwemles, daarna de rest. 1 of 2 dingen, ligt er een beetje aan wat 't is, welke dag, hoe laat enzo, dat moet vooral passen.

    Sparen doen we op de rekening van de kinderen, we hebben ook een vast budget voor verjaardagen, sint etc.

    Verder ook hier, als er iets nodig is dan zorgen we dat het er komt. We letten wel altijd erg op onze uitgaven.

    @Willemijntje19 hoe oud zijn jou kinderen?
     
  5. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Onze kinderen zijn 9, 7, 4 en 1,5 jaar
     
  6. Spluuszy

    Spluuszy Actief lid

    20 aug 2021
    272
    229
    43
    Vrouw
    Wat een stilte hier
    Hier kunnen we,denk ik bijna beginnen voor de 1e ronde, spannend weer!!
    Inmidds begint de paniek en angst plaats te maken voor het genieten van de voorpret, stiekem al heel wat dingetjes gegoogled, van praktische zaken, tot spulletjes etc... Maar.... Eerst maar eens zien of het nog een keer mag lukken bij ons!
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  7. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    Fijn dat hier een groepje voor is en fijn om ook meer te lezen over de praktische kant met 4!

    Wij hebben al een 7zitter en ook kamers zijn er genoeg. Qua budget gaan we wel een keertje alles beter op een rij moeten zetten. Voorlopig doen we maar wat :rolleyes:

    Ik merk hier dat ik nu al een beetje bang ben voor de reacties van familie wanneer we gaan vertellen dat er een 4de kindje bijkomt. Ze waren bij een derde namelijk al niet heel enthousiast :| Hoe waren de reacties bij jullie?
     
  8. Flotsje

    Flotsje Lid

    25 aug 2019
    92
    104
    33
    Ik sta op de camping dus niet heel veel tijd om te reageren. Woensdag weer terug en dan ga ik eens goed bij lezen…
     
  9. Damali

    Damali Fanatiek lid

    18 aug 2008
    1.236
    170
    63
    Ik vind het ook weer spannend, is nog net zo spannend als bij de eerste, misschien nog wel spannender omdat ik nu ouder ben en denk zal het nog lukken.
     
    Randy2019 vindt dit leuk.
  10. Damali

    Damali Fanatiek lid

    18 aug 2008
    1.236
    170
    63
    Hier keken sommige ook raar idd, zal nu nog erger zijn, omdat ik gezegd heb dat 3 genoeg is haha.
     
    Dompiewompie vindt dit leuk.
  11. Damali

    Damali Fanatiek lid

    18 aug 2008
    1.236
    170
    63
    Nog een fijne vakantie!
     
  12. Damali

    Damali Fanatiek lid

    18 aug 2008
    1.236
    170
    63
    Wat vervelend dat het zo lang duurt. Ik hoop dat het snel raak is voor je!

    Heb je al onderzoeken gehad?
     
  13. Randy2019

    Randy2019 Lid

    27 jun 2021
    19
    10
    3
    Vrouw
    Hier sinds 3 dagen de eerste menstruatie/onttrekkingsbloeding na stoppen met de pil precies 1 week geleden. Dus deze cyclus wordt voor ons de 1e ronde.
    Merk wel dat ik het erg spannend vind.
    Ook een beetje de onzekerheid of het nog wel een keer gaat lukken.
     
  14. Randy2019

    Randy2019 Lid

    27 jun 2021
    19
    10
    3
    Vrouw

    Ook hier. Bij de 3e kregen we al een beetje een blik van waarom 3 ? Zijn 2 niet genoeg?
    Ik ben dit keer van plan om het wat langer stil te houden dit keer als dat mogelijk is. Puur ook vanwege de eventuele reacties en ook om weer even te wennen aan het idee.
     
    Dompiewompie en Damali vinden dit leuk.
  15. Damali

    Damali Fanatiek lid

    18 aug 2008
    1.236
    170
    63
    Succes :thumup:
     
  16. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    Ja dat riep ik tijdens de zwangerschap van de derde ook heel hard, maar tja die hormonen na de zwangerschap he :rolleyes::roflmao:
     
    Damali vindt dit leuk.
  17. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    Hier ga ik het indien mogelijk nog even stil houden. Aan mijn buik zullen ze het niet merken, of in ieder geval niet durven vragen want die is na de 3de nooit weggegaan :oops:
     
  18. Spluuszy

    Spluuszy Actief lid

    20 aug 2021
    272
    229
    43
    Vrouw
    @Dompiewompie ow ja, waarom waren ze minder enthousiast dan? Je hebt ze wel lekker dicht op elkaar, leuk!
    De reacties vind ik hier ook spannend hoor, dit verwacht niemand denk ik.

    @Flotsje fijne vakantie nog!

    @Randy2019 succes

    @Damali nou inderdaad, ik vind het haast spannender. Het lijkt weer net zo nieuw als bij de eerste, en spannender vanwege de risico's.
     
    Damali vindt dit leuk.
  19. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    Ik denk omdat ze zelf 2 kinderen al heel erg veel vinden. En ook omdat we ‘al eentje van elk’ hadden. Alsof het hebben van een jongen en een meisje het doel is :rolleyes:
     
  20. Spluuszy

    Spluuszy Actief lid

    20 aug 2021
    272
    229
    43
    Vrouw
    Inderdaad... Gezin compleet en wens automatisch weg
    Ben erg benieuwd naar de reacties daar!
     

Deel Deze Pagina