Zwanger worden duurt lang, zonder mmm

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door BertxBirgit, 6 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BertxBirgit

    BertxBirgit Fanatiek lid

    17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (België)
    Hoi allemaal,
    Wij gaan voor een 4de kindje. Deze keer zonder mmm en we zijn al 2 jaar bezig.
    Mss leuk om met andere dames die al lang bezig zijn zonder mmm (deze keer) ervaringen te delen en soms ons ei kwijt te kunnen.
     
  2. BertxBirgit

    BertxBirgit Fanatiek lid

    17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (België)
    Luna86 vindt dit leuk.
  3. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.134
    7.723
    113
    Gelderland
    I’m in!

    Jij moet volgende week maandag naar de gyn voor controle?

    Hier vandaag echt ongesteld geworden. Eergisteren al zo’n gevoel dus toen even flink gejankt en daardoor gaat het vandaag prima eigenlijk.

    Kwam net wel mijn vorige week bevallen buuf tegen, gelukkig zag ze mij niet.
    Mijn buuf is van 1 keer onbeschermde seks zwanger geworden van haar derde kindje. Dat doet best een beetje zeer. Ik weet dat ze graag een derde wilde en haar man niet. Ik gun het haar gewoon hoor maar dat is zo’n gevoel van oneerlijk. Als ik nou zeker zou weten dat het mij een keer zou lukken dan zou het wat makkelijker zijn, snap je? Misschien stom maar ik kan ook niks aan mijn gevoelens doen ;)
     
    BertxBirgit vindt dit leuk.
  4. BertxBirgit

    BertxBirgit Fanatiek lid

    17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (België)
    Wat balen! Wel goed dat het vandaag al een stuk beter gaat. Op naar een nieuwe kans he! Wanneer is je volgende nod? Want jij had ook korte cyclussen zeker?

    Wat is een buuf trouwens?

    Ik snap je volledig hoor! Als ik hier op het forum soms lees 'ronde 2 ofzo bezig en al zitten zagen dat ze nog niet zwanger zijn!' Ik gun het ook iedereen en ik weet als je de keuze hebt gemaakt om zwanger te worden dat het zo snel mogelijk moet gaan maar soms vind ik de reacties er een beetje over :p Bij nr1 en nr2 was ik respectievelijk in ronde 1 en ronde 2 zwanger, ik denk soms echt waarom konden die ook niet telkens een half jaar duren en dan nu niet zo lang wachten? Rare gedachtegang ofzo, geen idee :rolleyes:
    Wat mij het meeste pijn heeft gedaan in ons parcours voor nr4 is dat toen we net weer een 'pauze' hadden ingelast omdat het te zwaar was voor mij mijn zwager en zijn vriendin komen aankloppen dat ze ongepland zwanger waren. En ik verzeker je, die relatie zit alles van goed, kunnen niet voor zichzelf zorgen, brengen heel de familie in problemen en dan komen ze naar mij met een ongeplande zs.. Heb ze wel geholpen maar bakken en bakken gehuild! Is trouwens afgelopen in een mk, natuurlijk wel sneu voor hun, daar niet van.

    Ik heb voor volgende maandag een afspraak staan maar de assistent had wel gevraagd om eens te bekijken of ik woensdag of donderdag niet op de vrije raadpleging kan komen omdat ik al zo lang vloei/bruinverlies heb en ze zich een beetje zorgen maakt. Dus dat ga ik straks bekijken met mijn man of dat ga lukken. Is vooral k*t met de kids omdat je op zo een vrije raadpleging al snel een uur of 2 zit en ik dus babysit moet vinden wat niet handig is met 3 kleintjes.
     
  5. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.134
    7.723
    113
    Gelderland
    Hhhah, buuf is buurvrouw, paar deuren verderop. We zijn eerder tegelijk zwanger geweest en trokken regelmatig samen op. Inmiddels kletsen we soms nog wat als we elkaar buiten tegen komen maar meer contact is er niet.
    Ik reageer zometeen even uitgebreid. Even de kinderen ophalen!
     
    BertxBirgit vindt dit leuk.
  6. BertxBirgit

    BertxBirgit Fanatiek lid

    17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (België)
    Hahaha, oke! Iets typisch nederlands zekers? :p
    Ik over een half uurtje de 2 oudste van school halen en zo meteen de jongste deugeniet uit bed. Heb gewoon een uurtje ff nix gedaan, ben zoooo doodmoe! Was ff heerlijk :)
     
  7. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.134
    7.723
    113
    Gelderland
    Heerlijk toch even een uurtje niks doen! Hier ook gedaan en daar knap ik altijd enorm van op. Even rust ;)

    Oei van je zwager en vriendin. Dat is ook wat hè :(
    Ook sneu hoe het dan gelopen is..
    Bij de eerste 2 was je dus snel zwanger. Heb je toevallig ook een ks gehad?
    Hier ronde 5 en ronde 1 of 2, weet het niet eens meer. Ben nooit aan de pil gegaan tussendoor en zijn ineens wat minder voorzichtig gaan doen.
    Hier trouwens een lange cyclus, laat ei en een kortere LF. 31 tm 35 dagen maar ook uitschieters naar 40 of 29, super irritant want je weet nooit waar je aan toe bent ;)
     
    BertxBirgit vindt dit leuk.
  8. BertxBirgit

    BertxBirgit Fanatiek lid

    17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (België)
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  9. BertxBirgit

    BertxBirgit Fanatiek lid

    17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (België)
    Ik heb geen ks gehad nee, de gyns weten ook niet wrm ik ineens geen/maar amper progesteron aanmaak. Was ineens zo na nr2.. Ik heb ook nooit een pil tussendoor gehad. Wel heel ff spiraaltje.
    Is idd wel stom van zo een wisselende cyclus, kan je ook geen staat op maken dus.
     
  10. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Hoi dames, mag ik ook meekletsen?
    Wij hebben een wens sinds augustus 2018, maar inmiddels gaan we al bijna richting een jaar...

    Bij onze dochter was ik zwanger in ronde 6 of 7? Ze is prematuur gehaald met ks. Heel ziekenhuis circus gehad. Ondanks dat het langer duurt heb ik totaal geen behoefte aan onderzoeken en een medisch circuit. (dan maar geen 2e)

    Toch wel frustrerend dat anderen om mij heen, tegelijk of later gestart zijn nu al zwanger en zelfs uitgerekend zijn.

    Geen idee waarom het langer duurt (op ontpillen van de anticonceptie na) mijn cyclus is alleen wat lang. En menstruatie klachten best heftig /pijnlijk..
     
    BertxBirgit vindt dit leuk.
  11. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Bedankt voor het taggen!
     
    BertxBirgit vindt dit leuk.
  12. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    #12 Willemijntje19, 6 mei 2019
    Laatst bewerkt: 6 mei 2019
    Wij proberen ook voor een 4e! Ik hoop dat het jullie gouw gegund is!
     
    BertxBirgit vindt dit leuk.
  13. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Fijn dat ik mee mag kletsen! Wij zijn vanaf aug ‘18 bezig. Voorheen altijd cyclussen van 21 dagen met mijn vruchtbare dagen tussen dag 8 en dag 10. Sinds mijn laatste bevalling heb ik een cyclus van 24 dagen met pas op dag 15 een positieve ovulatie test. Dus ik denk dat mijn LF te kort is..
     
    BertxBirgit vindt dit leuk.
  14. BertxBirgit

    BertxBirgit Fanatiek lid

    17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (België)
    Hoi welkom!
    Is idd niet leuk nee, mss is het een beetje een hart onder de riem als ik zeg dat 1 jaar proberen helemaal geen uitzondering is? Klinkt lang, I know, maar mss helpt het toch wel wat ;) mss over een maandje of 2 toch nog raak! Zo veel makkelijker als we het al van te voren wisten. Ookal moest je dan een jaar wachten dan had je toch een doel he :D
     
    jolien 1986 vindt dit leuk.
  15. BertxBirgit

    BertxBirgit Fanatiek lid

    17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (België)
    Welkom!

    Is echt k*t als mensen ongepland zwanger geraken in een slechte relatie.. Kan daar soms zo verdrietig van worden he, ocharme dat kind.

    Omdat mijn lf ook te kort was/is wil het hier ook niet lukken. Je moet minstens 8 dagen hebben qua lf (was bij mij 3 ofzo). Dus als je test pas op dag 15 positief is is het mss nog net genoeg, of heb je echt je eisprong dan want dan heb je wel voldoende in theorie al zal het dan wrs wel wat langer duren natuurlijk dan normaal
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  16. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Ah ok, het zou dus net genoeg kunnen zijn? Dat geeft weer beetje hoop. Afgelopen cyclus had ik ineens op dag 14 een positieve ovulatie test, maar helaas ook een dag eerder ongesteld. Maar het verbeterd wel gelukkig, want heb ook een tijdje een cyclus van 14 dagen gehad.. zonder eisprong. Waar dat aan lag, geen idee.
     
  17. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.842
    16.877
    113
    Vrouw
    Ik kom ook meekletsen!
    Wij gaan nu bijna richting een jaar voor een 2e kindje. Ik zou dan graag verder onderzoeken gaan doen, maar mijn man wilt geen medisch traject.
    Voor nu laat ik het onderwerp rusten. Over 2 maanden zouden we in principe een afspraak bij de gynaecoloog mogen maken van de huisarts, dus ik zal tegen die tijd het onderwerp nog eens aansnijden:|

    Ben bij de huisarts geweest omdat ik een late eisprong heb met een korte lf. Bloedtest gehad en dat was allemaal in orde. We hebben ook papieren klaarliggen voor een zaadonderzoek, maar m'n man wilt het (nog) niet..

    Nu kan ik me nog redelijk goed houden, maar kan me soms stik jaloers voelen op zwangerschapsaankondigingen... ik gun het anderen ook zeker hoor, maar mezelf gun ik het nu ook wel :)
     
    jolien 1986 en BertxBirgit vinden dit leuk.
  18. BertxBirgit

    BertxBirgit Fanatiek lid

    17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (België)
    Tegen mij was gezegd 8 dagen is het minimum, dusja. Als je je er toch niet zo goed bij voelt kan je nog altijd vrijblijvend zonder hormonen of iets dergelijks wat onderzoeken laten doen? Weet je mss wel of er iets mis is of niet.
    Wel leuk dat je ook voor het 4de gaat! Lekker groot gezin :D Hoe oud zijn ze bij jouw?
     
    Willemijntje19 vindt dit leuk.
  19. BertxBirgit

    BertxBirgit Fanatiek lid

    17 feb 2015
    1.925
    514
    113
    Vrouw
    Zaakvoerder 'Het geitenwollen sokje'
    Mol (België)
    Hej welkom!
    Wel jammer dat je man niet mee wil als jij dat wel graag wil. Mss kan je hem overtuigen om wel de onderzoeken te laten doen, dan heb je toch een concreet idee of er iets aan de hand is. Zou ik persoonlijk wel fijn vinden, kan je nog altijd kiezen om zonder hulp verder te gaan. Hopelijk gaat het niet tot daar geraken natuurlijk en lukt het voor een jaar!
     
  20. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    Ah ok, ben benieuwd, we proberen nog maar even door. Hier zijn de kids ruim 7 jaar, 5 jaar en bijna 2 jaar :)
     
    BertxBirgit vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina