Gaan voor eerste kindje begin 2020.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door djoyz, 31 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.316
    2.232
    113
    Vrouw
    Ben je zenuwachtig om ervoor te gaan straks? Dat herken ik namelijk wel, hoor! Het is ook niet helemaal niks waar we aan willen/gaan beginnen:p Ik ga er maar vanuit dat alles vanzelf wel zijn weg zal gaan vinden;).

    Wel goed dat je sinds een halfjaar wel wat bloed verliest! Als het klopt wat de huisarts zegt en het betekent dat je straks een grotere kans hebt op een normale cyclus, is dat natuurlijk alleen maar mooi meegenomen:)

    Afhankelijk van het huidige werk van mijn vriend:o: Hij wilt zijn uren gaan uitbreiden, maar we krijgen pas in januari te weten of dat daadwerkelijk gaat gebeuren (grote kans van wel). Mijn vriend is iets jonger dan ik en is momenteel bezig met afstuderen:|
     
  2. djoyz

    djoyz Fanatiek lid

    29 mrt 2019
    1.465
    1.509
    113
    Vrouw
    Het lijkt me zo onwijs spannend en bijzonder, zo’n mini in je buik!.. dat vind ik wel echt spannend.
    En je mond zo lang houden, lijkt me ook lastig, hebben afgesproken het minimaal tot week 8 stil te houden als het zo ver is..!
    Hoe denken jullie daarover?
    Wij gaan er ook ‘blanco’ in, we zien wel hoe het loopt, gaan er vanuit dat alles natuurlijk verloopt want als we er al aan gaan denken dat het niet lukt ofzo word het ook nu al weer zwaar beladen.
    We willen er juist ontspannen in gaan en zien wel hoe het verloop.
    (Wel ovulatietesten al in huis en slik al een hele tijd de compleet mama foliumzuur maar voor de rest rustig aan.)
    Ik denk elke keer, ik wacht wel gewoon tot mijn nod maar ik snap heeeel goed dat je al wil testen op 10dpo hahaha. Dat gaat nog wat worden!
     
  3. Melster

    Melster Lid

    15 jan 2019
    8
    10
    3
    Vrouw
    Ik snap dat jullie al zenuwachtig beginnen te worden, het komt wel heel dichtbij nu! :D Ik moet helaas nog even geduld hebben.. gelukkig is de voorpret ook al leuk haha!

    Wij willen tegen die tijd het liefst wachten met vertellen tot we een goede echo gehad hebben, maar geen idee of dat ook gaat lukken. :o:
     
    djoyz en Pioenne vinden dit leuk.
  4. djoyz

    djoyz Fanatiek lid

    29 mrt 2019
    1.465
    1.509
    113
    Vrouw
    De voorpret is zeker leuk, maar duurt wel lang hahaha.
    Eerste plan was om in het najaar te starten maar vanwege contracten van mij nog even gewacht. Nu is er meer zekerheid (je weet immers nooit hoe dingen kunnen lopen), dus december spiraal eruit (ben echt aan het aftellen haha..!) en dan rustig aan kijken hoe mijn lichaam op alles reageert..
    Al vanaf mijn 14 of 15de aan de hormonen vanwege behoorlijk heftige menstruaties dus ik ben benieuwd hoe alles zal gaan lopen.
    Ik kijk eerlijk gezegd niet uit naar de buikpijn.. nouja wel zullen zien!.,

    Ben jij wel al gestopt met anticonceptie @Melster ?
     
  5. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.316
    2.232
    113
    Vrouw
    Erg herkenbaar allemaal.. De spanning, maar ook het nadenken over keuzes waar we straks (hopelijk) voor komen te staan!
    Hier willen wij ook wachten met vertellen tot na de eerste echo:). Geeft geen garanties, maar eerst dat kloppende hartje zien vind ik toch wel een 'must'.
    Het ligt er bij mij verder waarschijnlijk ook nog wel aan hoe ik me ga voelen.. Als ik me hondsberoerd voel, vertel ik het denk ik wel eerder al aan mijn moeder en zus:rolleyes: Vind het fijn om gesteund te kunnen worden dan.
    Ik ben niet van plan om ovulatietesten te gaan gebruiken, tenzij het na een aantal maanden nog niet is gelukt. Verder slik ik hier nu Davitamon Foliumzuur en extra vitamine D3 (smelttablet) en daarnaast nog 2 tabletjes van Dagravit Compleet 30. Even lekker het vitaminegehalte hoog houden:D. Vanaf januari begin ik met het slikken van Davitamon Compleet Mama:).
    Qua testen voor NOD... Ik denk ook dat het erg moeilijk is:roflmao: Maar ik heb nog niet eerder echt in die situatie gezeten, dus géén idee hoe ik zal zijn:|
     
  6. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.316
    2.232
    113
    Vrouw
    Wat vervelend dat je van die hevige menstruaties had... Gelukkig is je lichaam na je 14e/15e nog flink ontwikkeld, waardoor je menstruatiecyclus ook best kan zijn veranderd:thumup:.
    Hier een relatief milde menstruatie.. Maar heb in het verleden verschillende keren gehad dat ik de eerste dag niet uit bed kon komen van de kramp:evil::cry:. Gelukkig is dat nu een stuk minder:$.
     
    djoyz vindt dit leuk.
  7. Melster

    Melster Lid

    15 jan 2019
    8
    10
    3
    Vrouw
    Ja ik ben nu 1,5 jaar van de pil af, omdat ik wilde zien hoe mijn lichaam zich gedraagt zonder hormonen. Helaas heb ik tot nu toe nog steeds niet echt een regelmatige cyclus :(, maar gelukkig kan ik het wel merken als ik een eisprong gehad heb, dus dat is in ieder geval fijn om te weten:p.

    Ik ben destijds idd ook als tiener aan de pil gegaan vanwege hele pijnlijke menstruaties, maar het valt me echt mee nu ten opzichte van vroeger!
     
  8. djoyz

    djoyz Fanatiek lid

    29 mrt 2019
    1.465
    1.509
    113
    Vrouw
    Oohh ja jij bent ook al een tijdje hormoonloos dus!
    Ik hoop dat mijn menstruaties ook meevallen, maar ik heb nu al af en toe behoorlijk kramp als ik ‘ongesteld ben’ door mijn spiraal heen dus ik vrees er wel een beetje voor.


    Hoe staan jullie mannen erin?
     
  9. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.316
    2.232
    113
    Vrouw
    Mijn vriend doet aan de struisvogeltechniek:p:roflmao:
    Nee hoor, het valt mee.. Maar ik merk bij hem wel echt wat meer spanningen rondom de praktische kant van het verhaal. Daarom duurde het ook best even voor we het concreet kregen wanneer we zouden gaan starten. Maar goed, ook nu proef ik bij hem soms nog twijfel als we het erover hebben.
    Ik heb het gevoel dat veel mannen dit wel hebben m.b.t. kinderen krijgen (uiteraard niet allemaal). Hoe zit dat bij jullie?
     
    M00nL0ve vindt dit leuk.
  10. Pioenne

    Pioenne Bekend lid

    5 mrt 2019
    633
    745
    93
    Vrouw
    Hier is de vriend er zelf ook meer en meer over bezig, nu de verbouwingen stilaan op zn einde lopen. Leuk dus :)
    Hij was ook zelf wat aangedaan door de pcos-diagnose, had hij niet zien aankomen, maar begon al wel zelf dat als er wat verdere onderzoeken enzo moeten gebeuren, eventueel ook bij hem, dat hij dat zeker zou doen. Positief verhaal bij wat minder nieuws dus :thumup:
     
    Secret Promise vindt dit leuk.
  11. Melster

    Melster Lid

    15 jan 2019
    8
    10
    3
    Vrouw
    Hier is mijn vriend er ondertussen ook wel echt klaar voor.:) Hij houdt zich wel erg vast aan de datum die we geprikt hebben, maar leeft er ook wel echt naar toe. We hebben het daarvoor al lange tijd over gehad, dus de kinderwens is wel echt langzaam gegroeid bij ons beide. :D Het is niet niks natuurlijk hihi
     
    Pioenne en Secret Promise vinden dit leuk.
  12. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.316
    2.232
    113
    Vrouw
    Dat vriend er meer en meer mee bezig is herken ik hier ook. Is erg prettig:) Super fijn dat je vriend zo goed meedenkt en wil meebewegen!

    Wij hebben het hier sinds het stoppen met de pil erover, maar vriendlief kan soms wat draaikonterig zijn (omdat hij best perfectionistisch is):rolleyes:.
     
    Pioenne vindt dit leuk.
  13. djoyz

    djoyz Fanatiek lid

    29 mrt 2019
    1.465
    1.509
    113
    Vrouw
    Hier al ruim een jaar in mijn hoofd, maar vriend zei elke keer, ja rustig aan we kijken wel hoe de dingen lopen enz enz..
    Ik ging het er natuurlijk steeds meer over hebben (lang leven de rammelende eierstokken), en zo zat het ook al wat meer in zijn hoofd. Uiteindelijk zouden wij eind dit jaar starten maar toen nog iets verschoven vanwege werk omstandigheden. De omstandigheden waren al eerder opgelost maar toch afgesproken om eind dit jaar te stoppen met anticonceptie en dan kijken we hoe we het verder aanpakken.

    Maar soms... word hij gek van me haha, soms kan ik er niet over ophouden om het erover te hebben en te fantaseren als het onderwerp ineens langskomt.. :roflmao:
     
    Zusje90, Pioenne en Secret Promise vinden dit leuk.
  14. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.316
    2.232
    113
    Vrouw
    #34 Secret Promise, 22 nov 2019
    Laatst bewerkt: 22 nov 2019
    Haha wat heerlijk! Alsof ik het zelf geschreven kon hebben:|:roflmao: Vriendlief zei hier vooral: "Nouuuu.. Eerst even dit, eerst even dat, daarna maar even kijken!". Alles moest in zijn ogen 'perfect' zijn, maar na lang praten ziet hij ondertussen ook wel in dat de situatie nooit 'perfect genoeg' zal voelen waarschijnlijk :rolleyes::D. Ondertussen snijdt hij zelfs zelf het onderwerp al met enige regelmaat aan; dat vind ik voor hem echt heel wat:o:.
     
  15. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Haha ook herkenbaar hier! Toch dat rationele he.. Is ook heel logisch.

    Wij gaan in december starten met het zoeken naar een huis. Ondertussen wel al afgesproken dat ik ga beginnen met foliumzuur.. want als het zo mocht zijn is het toch wel heel welkom al. We nemen wel af en toe een risico, zo net buiten de vruchtbare dagen.. dus niet 100% maar 50%.. haha best een beetje gek misschien. :oops:
     
    Secret Promise vindt dit leuk.
  16. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    ♥ Ons eerste kindje.


    Planning om te starten:
    Pioenne - 30 jaar - afwachten onderzoek
    Secret-promise - 26 jaar - Januari
    Djoyz - 27 jaar - Januari / Februari
    Melster - 28 jaar - April/ Mei
    Mauzy82 - 37 jaar - nu pauze
    Beausecret - 28 jaar - januari (zodra we een huis hebben gekocht)
     
    Secret Promise vindt dit leuk.
  17. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.316
    2.232
    113
    Vrouw
    Het is ook best logisch, inderdaad:).

    Nou ehh... Ik vind het niet zo gek hoor:p:p:p. Hier slik ik ook foliumzuur.. En ook wij vrijen niet helemaal zonder risico:rolleyes:. Ik merk ook dat we steeds wat risicovoller worden, naarmate we dichter op de gekozen datum komen.:roflmao: Vind zelf het idee wel fijn dat ik iig de juiste vitamines binnen heb gekregen, mocht het toch eerder al zo zijn:thumup:. Drink ook al een tijdje geen alcohol meer.

    Hoe staan jullie tegenover alcoholgebruik rondom het 'proberen zwanger te worden'? Zijn jullie ook van plan helemaal te stoppen met drinken? Of willen jullie alleen stoppen met drinken tussen ovulatie en NOD? Offff....?
     
  18. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Haha gelukkig zijn we niet de enige. :roflmao:

    Ik hou geen rekening met alcohol, drink sowieso niet veel. Als ik wat drink is het max 3 wijntjes.. Nee ga daar ook niet mee stoppen. Is dat een ding? Wel als ik zwanger ben natuurlijk.
     
  19. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.316
    2.232
    113
    Vrouw
    Hahahaha:p

    Nee, ik ben er zelf gewoon best streng op bij mezelf:thumup:. Alcohol heeft werking op je vruchtbaarheid als man en vrouw (tast kwaliteit sperma en eicel aan). Verder zeggen veel mensen dat het geen kwaad kan om alcohol te drinken in de eerste weken van de zwangerschap (ivm geen placenta), maar uit onderzoek blijkt dat echt onzin te zijn:o:. Uiteraard maakt de hoeveelheid alcohol dat je consumeert wel een verschil uit (meer alcohol = steeds groter risico). Maar 1 glas alcohol is er al 1 teveel gedurende je gehele zwangerschap.

    Ik blijf het liefst in de safe zone, dus ik blijf er lekker helemaal van af:p
     
  20. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Hmmm oke misschien nog niet zo gek om gewoon helemaal te stoppen dus, zou voor mij geen moeite zijn. Ja wel met kerst dan, lekker wijntje bij het eten..
     
    Secret Promise vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina