Gelukkig alles goed. Hoezo moest je de controle laten doen? Bleven de testen positief of bleef je te lang bloeden? Ik ben ondertussen erg aan het twijfelen of we niet even een paar stappen terug moeten ivm Corona.. en dan in de zin van even een paar maanden overslaan. Het is zo lastig..
Ja vooral de eerste weken zijn echt zo kwetsbaar, snap wel dat je dat overweegt. Zoals ik paar weken terug ook vroeg.
@Beausecret @djoyz ; ondertussen ook wel bang aan de ene kant ... Maar anderzijds lijkt het geen invloed te hebben op je zwangerschap, en ben ik gewoon mega paranoia niet aan het buitenkomen... :-s dus wij gaan wel gewoon verder. (Nog geen nieuwe test durven doen na zaterdag... Ik wacht echt tot het weekend)
Ik merk ook steeds meer twijfel. Vooral ook omdat (wat @Beausecret ook zegt) die eerste weken juist zo kwetsbaar zijn Vraag me af of ik dan niet door zou gaan uit een soort 'egoïsme', omdat de wens zo groot is.. No offense naar anderen toe die doorgaan natuurlijk! Dit is mijn eigen opvatting naar mezelf toe
@Lientje91 en @Secret Promise Het is super lastig, als je hoge koorts gaat krijgen kunnen ze wel zeggen dat Corona geen directe invloed heeft maar hoge koorts is wel heel gevaarlijk voor jou en je kindje. Nu ben ik sowieso aan het afwachten tot het bloeden van de miskraam stopt, en ben sinds gisteren wel begonnen met ovulatietesten weer. De zwangerschapstesten zijn Omo wit nu, daar ben ik blij om. Maar de ovulatietesten laten buiten de afleestijd een streepje zien (niet positief) maar ik denk dat die toch nog reageren op het laatste restje hcg. Ik ga dus gewoon door met testen en kijken wel wanneer hij positief is of we er gebruik van gaan maken of niet. Op telegraaf stond vanmorgen dat rutte een lockdown in NL ook niet uitsluit, dus het is wel echt serieus aan het worden. Ik heb wel een verloskundigepraktijk gemaild hier in de buurt om hun mening en kijk op dit verhaal met ons te delen. Het word namelijk wel een dingetje als je 8 weken bent en geen echo kan laten maken, vooral na een mk is dat wel bagger zegmaar.. dus ik wacht dat ook even af. https://www.24baby.nl/zwanger/gezondheid/coronavirus-zwangerschap/ Hier eventueel en link met tips en informatie, ik heb hem nu op mijn tablet open staan om updates ervan in de gaten te houden.
@djoyz ik ben vorige week langs spoed geweest, en toen hebben ze meteen ook een afspraak vastgelegd voor afgelopen maandag om na te gaan of het zwangerschapshormoon effectief aan het dalen was. Via bloedonderzoek hebben ze die controle gedaan. Als ik erge pijn kreeg, moest ik wel direct terug gaan, maar dat was gelukkig niet het geval. Over corona, in ons ziekenhuis blijven de zwangerschapscontroles wel doorgaan, maar mag er niemand mee. De behandelende arts bepaalt zelf of een controle essentieel is of niet. Wij gaan onze wens zelf niet uitstellen, we slaan nu een ronde over door de miskraam en daarna zien we wel. De crisis kan nog wel even aanhouden, vrees ik.
In België is het al min of meer lock Down. Ik ben op dit moment gezond en neem nul risico's meer ... Dus op dat vlak denk ik; blijven proberen (al heb ik mogelijk toch geen eisprong meer voorlopig). Een collega is nu zwanger, gynaecoloog blijft echo's ed doen. Maar niemand mee idd ...
Hey meiden Hoe is het met jullie? Hier eindelijk weer beter Na weken van verkoudheid en vorige week enorme hoofdpijn (vanuit de nekspieren). Ben ik er weer. Weer wat energie, wel bekkenklachten maar het is met rusten goed te doen.
Hie gaat het goed! Ik werk vanuit huis (nooit gedacht dat ik dat zou kunnen doen met mijn werk), maar dat vind ik ook wel een fijne gedachte nu met Corona. Ik loop liever geen risico. Ik kan me ook best voorstellen dat je nu even zou twijfelen over zwanger worden, of misschien nog even uitstellen. Aan de andere kant, als je voorzichtig bent is het risico ook weer niet zo groot toch. Het is misschien nu ook enger omdat het meer in het nieuws is, maar in de afgelopen weken heb ik eigenlijk niets anders dan normaal gedaan en me er ook geen zorgen om gemaakt. Helaas hier ook geen partners mee naar de echo's. Afgelopen woensdag wel een heel mooie echo gehad, alles zag er goed uit. Dus daar ben ik weer helemaal gelukkig mee
Verhuizen + zwangerschap + Corona = heel veel stress. Niks loopt normaal, alles is een puinhoop. Bleh, met mij gaat het dus even stukkie minder.
Morgen! Wilden dit eigenlijk volgende week doen maar door het virus zijn we bang voor een lock down, zitten nu in een huurappartement en willen geen dubbele lasten als het zover komt dat niemand de deur meer uit mag. Daarom last minute verplaatst naar morgen! Maar geen aanrader dus hehe. Heb liever een veilig nestje nu waar we ons kunnen terugtrekken. Gelukkig kan dit na morgen!
Veel succes vandaag @Beausecret !! Hier even wat minder; uiteraard vanmorgen weer een negatieve test. Na 40dagen wachten ga ik er al van uit dat er geen cyclus meer zal komen. 2/4 mag ik normaal gezien naar de gynaecoloog, maar is nog maar de vraag of ik daar welkom ga zijn... Ik heb gewoon écht geen zin om nu misschien nog maanden te moeten blijven wachten, tot ik verder geholpen wordt... Beetje een dipje dus. Hopelijk mag ik binnen twee weken gewoon alsnog gaan, en krijgen we binnekort wel een echte eisprong...
Het is zeker stil! Hier vandaag m'n echo gehad en gisteren de intake telefonisch. Het hartje klopt, wat is dat een opluchting zeg! Omdat m'n man een hartafwijking heeft krijgt ik de 20 weken hoogstwaarschijnlijk in het ziekenhuis, fijn dat dat goed nagekeken wordt. Nu wachten tot de volgende echo waarop ik echt een klein mensje ga zien! Hoe is het met jullie?
Wat fijn meid! Heerlijk ook met tuin Hoe gaat het met jou?? En hebben jullie al besloten of jullie door willen gaan of niet? Wat goed dat het hartje klopt!!! Gefeliciteerd meid!! nu lekker genieten! En fijn dat de 20 weken echo in het ziekenhuis zal zijn. Even een goede check @Ego, hier besloten toch verder te gaan. Probeer me veel in te lezen en houd de onderzoeken naar Corona goed in de gaten. Vooralsnog durfden we de sprong wel te wagen. Ik ben nu 3 dpo