Gaan voor kindje vanaf november/december 2017

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Chantallcindy, 1 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KellD

KellD Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.269
    559
    113
    @Kimmetjuh90 Wat vervelend lijkt me dat om te horen van je vriendin, dat ze wel met haar een stapje verder gaan. Ik zal het toch even met je eigen arts over hebben, en anders gewoon ''eisen'' dat er andere mogelijkheden voor jullie open moeten staan. Gewoon eisen, al met al is het gewoon hun werk, ze krijgen er gewoon voor betaald. Dan maar even de ''zeur'' zijn, maar wat maakt 't uit, zolang het voor jou maar positief uitvalt! .. Je zou je eigen leven mogen indelen, en geen ander komt daar tussen.

Even een vraag in 't algemeen meiden:
    Een vraag over de NIPT test , hebben de meiden die dat al hebben gedaan ook de nevenbevindingen laten testen, .. zo ja , met welke reden precies? Ik en mijn man zitten te twijfelen , en weten nog niet zeker wat we willen. Dat we de NIPT test gaan doen is zeker, maar of we de nevenbevindingen erbij willen laten prikken weten we echter nog niet. Vind ik best lastig , Hoor graag jullie mening er over! :)

2. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ja ik ga morgen zowiezo even bellen en ernaar vragen of dat besproken kan worden. Voor de aankomende keer al :)
    Over t NIPT stukje kan ik je niet helpen.. heb t nooit gedaan... (weet niet eens wat t is) :p

3. AB25

AB25 Bekend lid

17 okt 2017
    573
    342
    63
    Vrouw
    @Kimmetjuh90 je mag altijd klagen hoor, lekker je verhaal kwijt!!
    Maar wat ontzettend balen, kan je misschien een soort van second opinion gesprek hebben met die andere arts?

4. AB25

AB25 Bekend lid

17 okt 2017
    573
    342
    63
    Vrouw
    @KellD wij hebben hier ook de nevenbevindingen laten testen
    Eigenlijk wilde ik dat om de wetenschap te helpen (en ze werden gratis mee getest)
    Misschien zijn er over een paar jaar meer chromosoom afwijkingen (buiten de 3 om die ze controleren) in een bepaald gebied (door stralingen mogelijk), dan kunnen ze dat terugvinden in de onderzoeken en nagaan waar het aan ligt bijvoorbeeld.

Misschien heb je hier iets aan hihi :)

5. nijntje90

nijntje90 Fanatiek lid

2 jul 2015
    1.435
    915
    113
    NULL
    NULL
    @KellD ik heb de nipt test ook niet gedaan dus kan je helaas niet helpen....

6. boogschutter88

boogschutter88 Fanatiek lid

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    @Kimmetjuh90 zeker oneerlijk. Ik zou zeker even bellen en vragen waarom hij hier niet voor kiest bij jou, of nog niet. Ook verhaal van je vriendin erbij vertellen zodat hij duidelijk kan uitleggen waarom hij voor deze traject methode kiest. Hopelijk heb je snel duidelijkheid. En inderdaad gewoon eisen, hij moet ook snappen hoe lastig het is om al je vertrouwen in een dokter te zetten en maar hopen dat hij leven kan creëren.

@KellD sorry ook geen nipt gedaan. Misschien een topic openen? Altijd fijn om veel info te krijgen. Vooral fijn aan deze forum is dat je persoonlijke info krijgt en niet alleen artikels lezen.

Vandaag weer een ovu test gedaan en die lijkt weer iets donkerder dan gisteren. Word er echt een beetje gek van. Misschien dan toch stoppen en gewoon mijn NOD afwachten.. wist niet dat een mk zo je cyclus overhoop kan halen, zelfs als je zo kort zwanger bent.. :(

7. AB25

AB25 Bekend lid

17 okt 2017
    573
    342
    63
    Vrouw
    Balen zeg @boogschutter88 hoop zo dat je ei snel komt, dan weet je waar je een beetje aan toe bent... Op welke dag zit je nu?

8. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Thx dames, ga morgen even bellen, moet ik toch doen wat moet nog een tijd horen voor de echo vrijdag :)

9. May6513

May6513 Actief lid

15 okt 2017
    437
    238
    43
    Vrouw
    @Kimmetjuh90 nou wat raar zeg, dat zij anders behandeld wordt! Misschien is er wel een duidelijke reden voor, maar zo niet, dan zou ik ook dezelfde behandeling “eisen”!
    Er is 1ding wat ik in de afgelopen 3,5 jaar ziekenhuis geleerd heb, en dat is dat je zelf óveral bovenop moet zitten! Zelf met ideeen komen, zelf stappen ondernemen en ten alle tijde alles goed in de gaten houden.
    Wees niet bang, het is jouw lijf, en jíj hebt daar álles over te zeggen!

@KellD , wij hebben nipt met nevenbevindingen gedaan omdat we graag willen weten dat mocht ons kindje een chromosoomafwijking hebben, dat we ons erin kunnen verdiepen. Ook om me gerust te stellen als het een goede uitslag gaf. Was best bang nl om nòg een kindje met beperking te krijgen, alhoewel haar afwijking niet in haar chromosomen zit.
    Dus een kindje met afwijking kan altijd, dat kan ook bij de geboorte ontstaan, maar voor nu ben ik gerustgesteld dat de kans groot is een gezond kindje te mogen krijgen

10. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Bedankt, ben benieuwd wat ik morgen telefonisch te horen krijg.. ga t zeker even bespreken :)

11. boogschutter88

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    @AB25 dag 26.. testen van vandaag zijn ook niet positief volgens de bijsluiter, ik weet het gewoon niet meer noteer alles in de Flo app en wacht rustig af, vanaf 19 mei is NOD en dan zien we wel wanneer er bloed verschijnt of niet :)

@May6513 lijkt me ook heel spannend het afwachten 2 kindjes met extra zorg lijkt me heel pittig. Wist je met je dochter dat er wat was of pas na de geboorte? (Weet dat je niet al te veel info kwijt wilt geven dus snap als de vraag te prive is)

12. boogschutter88

23 dec 2013
    1.584
    601
    113
    Vrouw
    @Kimmetjuh90 hopelijk heb je je dokter snel te pakken en krijg je gelijk een uitleg.

13. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Bedankt mop :)

14. wafelijzer

wafelijzer Fanatiek lid

26 nov 2015
    1.828
    782
    113
    Vrouw
    @Kimmetjuh90 wat slecht dat er zo een verschil in de behandelingen zit zonder duidelijke reden! Goed dat je voor jezelf opkomt en erachteraan gaat. Ik hoop dat ze met je meedenken en je de behandeling geven die je wenst zodat het voor jou ook beter voelt!! Succes vandaag dikke knuffel ♡

@boogschutter88 wat vreemd dat je geen knaller krijgt op je ovu testen. Misschien zijn ze niet gevoelig genoeg voor je?

Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  15. wafelijzer

wafelijzer Fanatiek lid

26 nov 2015
    1.828
    782
    113
    Vrouw
    @AB25 spannend vandaag! Veel plezier bij de echo en hopelijk is ie vandaag niet zo eigenwijs :D

@May6513 oh heerlijk, geniet lekker van landal en rust lekker uit. Wat gaat het snel bij jou:)

@KellD wat fijn dat alles goed was. Willen jullie het geslacht weten?

May6513 en AB25 vinden dit leuk.
  16. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Bedankt lieverd, vanaf kwart over 8 kan ik bellen, hoe voel jij je?

17. wafelijzer

wafelijzer Fanatiek lid

26 nov 2015
    1.828
    782
    113
    Vrouw
    :thumup::thumup: succes
    Voel me goed, af en toe steekjes/krampen of misselijk maar gaat prima. Ben blij als de komende dagen om zijn, in januari ging het toen mis. Erna kan ik wat meer ontspannen ;)

18. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Oh ja dat snap ik wel meis... Ik duim hard met je mee hoor! Wat fijn dat je (nog) niet zoveel kwaaltjes hebt :)

wafelijzer vindt dit leuk.
  19. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Heb gebelt trouwens, ik moet vrijdag de echo afwachten en dan aan de arts die de echo doet even navragen of die het aan mn arts kan vragen of ik deze ronde al die spuit mag krijgen.. dus t blijft even afwachten nog :)

20. May6513

May6513 Actief lid

15 okt 2017
    437
    238
    43
    Vrouw
    Bij de geboorte was ze kerngezond. Toen ze bijna een jaar was bleek ze toch een afwijking te hebben waarvan de gevolgen steeds heftiger en heftiger werden. Achteraf zie je wel dingetjes in de de motorische ontwikkeling als je terugkijkt, waarvan je op dat moment denkt dat ze “gewoon” traag is, maar die bij een diagnose op hun plek vallen..

Deel Deze Pagina