Hoi meiden! Zoals de titel al weergeeft; we komen niet uit een meisjesnaam voor ons 2e spruitje. We weten het geslacht niet, en hebben alleen 2 jongensnamen. (Dat wordt overigens ook nog een dingetje, kiezen tussen die 2, maar dat terzijde) Onze dochter heet Ivy en we zoeken er een stoere naam bij. We zaten een poos op Charlie, en die vind ik ook nog steeds heel tof, maar aangezien dochterlief dol is op het tekenfilmpje 'Charlie en de getallen' krijg ik daar steeds een associatie bij... Manlief antwoordde ook een soort van bevestigend toen ik zei dat ik twijfelde, dus er moet gewoon een nieuwe naam bij komen zodat we kunnen kiezen. Mijn smaak ligt in de richting van Morgan, Megan zoiets, maar die zijn al afgevallen bij manlief. Ik ben benieuwd waar jullie mee komen! Ik zie door de namen DE naam niet meer
Mavis Maeve Mandy Kaylin Jade Lois Solenn Brynn June Riley Maedow Scarlett Bodil Amel Sidney Brooke Elin Jayla Jill
Ik vind zelf Charlie echt een mannennaam. Hou sowieso niet van namen waarbij niet direct duidelijk is of het om een jongen of meisje gaat. Er was net in een ander recent topic de vraag welke meisjesnaam er bij Daisy past. Als eerste reactie gaf ik toen Ivy (had dit topic nog niet gelezen toen) Dus logischerwijs zou ik nu zeggen Ivy en... Daisy Poppy Rosalie / Rosaly Noraly Lily Honey Quinty Amber Jade Hazel Iris Lilith Amanda Fiona Bianca Rosa Samantha Rosanna Ook hier ben ik geneigd om weer voor een "naam uit de natuur" te gaan én zou ik de meeste namen op zn engels uitspreken, omdat dat nou eenmaal bij Ivy past.
Skylar. Zo heet de dochter van kennissen van ons. Ik baal dat ik nu die naam niet kan gebruiken haha vind t echt een gave naam. Wij denken ook aan Charlie. Charlotte en roepnaam Charlie. Maar twijfelen nog enorm. Gelukkig nog even tijd!
Dankjewel alvast allemaal! Er zitten zeker een paar mooien tussen, wel meer dan een paar, maar er vallen een boel af die al "ingepikt" zijn door vrienden Skylar vind ik idd ook super! Stond bij de eerste ook hoog op m'n lijstje, maar toen vond manlief t niks. Ik kan t allicht nog een keer proberen Meadow is ook tof! @hummeltje5 ben je fan van Jamie Oliver? die heeft een daisy en een poppy toch? Vind ik leuk, maar past niet bij ons. Hazel is ook mooi!! Pffff... wat lastig!!
@JG1986: Heeft wel een Poppy idd. (dat vergeet je niet zo gauw ), maar of ie ook een Daisy heeft zou ik niet weten! Was puur vanwege de -y dat ik (mede) op Poppy kwam. Hazel is ook één van de namen die ik echt héél erg mooi vind, al jarenlang. Maar hier geen optie helaas.. Meadow had ik nog niet gelezen, maar vind ik ook mooi (en tevens een naam uit de natuur).
Jaaa Jolie is tof! Maar zo heet de dochter van manlief's nicht. Olivia is zeker ook een toffe, maar dan wel op z'n engels uitgesproken naar het liedje van John Mayer Pippa is idd ook leuk, maar zo heet de hond van een vriendin
En nu de namen vertaald naar het Nederlands: Blaadje Bloesem Regenboog Maatje Beer de Moor Madelief Schrikreactie Honing Klaproos Honing Roosje Rivier Raket Olijfboom
Joia Jill Audry Kyra Indra Quinty Melodie Mina Lilly Ik vind Charlie trouwens een geweldige naam voor een meisje
Alice, Alix, Angel, Arwen, Aster, Bodil, Bodine, Brinn, Carice, Cass, Celeste, Chloë, Dana, Dané, Daria, Emmy, Faith, Fay, Fayen, Félice, Flore, Gwen, Hailey, Hannah, Harlee, Helen, Jaidy, Jane, Jazz, Joya, Julin, Leah, Liv, Liz, Lux, Lyla, Lynn, Mae, Marin, Nora, Pippa, Quinty, Rae, Rava, Riley, Roïs, Romy, Rosaly, Rosy, Rox, Roxanne, Roxy, Sasha, Suri, Tess, Tessa, Thirza, Veerle, Willow, Yentl, Yuna