Gaan voor (nog) een kindje november/december 2019❤

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door sunnyshine92, 14 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wensje2014

Wensje2014 Fanatiek lid

16 okt 2013
    1.325
    670
    113
    Deze hele cyclus is anders dan ik gewend ben. Wat ook te veel hoop geeft als ik eerlijk ben. Na eisprong heb ik altijd zere tepels (met voeden). Dit keer was het erger en duurde het veel langer. Nu geen pijn meer.
    Ik heb 22 en 23 oktober buikpijn gehad maar heel anders dan ik gewend ben. En als ik ongesteld zou moeten worden (en nieuwe maan die eraan komt) had ik al heel erg last hebben gehad van hormonen. Dat heb ik ook nog niet gehad. Minder eetlust. (Hoeft geen symptoom te zijn.)
    En een gevoel. Ik weet het niet. Ik houd mezelf voor dat ik gewoon erg hoop en er veel mee bezig ben en rekening moet houden dat ik gewoon ongesteld word.
    Waarom ik kan wachten (ondanks dat ik echt wil testen) is omdat ik bij mijn jongste zoontje niet gepland zwanger was. Op 12dpo was ik niet ongesteld en had ik een negatieve test. Ik had wel gevoel zwanger te zijn. 14dpo testte ik positief.
    Vandaar dat ik nu geduld op kan brengen. Wat ik wel moeilijk vindt.
    Volgens mij bij de oudste had ik 12 dpo een tuurstreep.

2. Wensje2014

Wensje2014 Fanatiek lid

16 okt 2013
    1.325
    670
    113
    Ik ben benieuwd!

3. Wensje2014

Wensje2014 Fanatiek lid

16 okt 2013
    1.325
    670
    113
    Succes!

4. Wensje2014

Wensje2014 Fanatiek lid

16 okt 2013
    1.325
    670
    113
    Borstvoeding heeft inderdaad invloed op je hormonen. Bij de een meer dan de ander.
    Zelf werd ik bij de oudste na 17 maanden na de geboorte weer ongesteld. Duur cyclus schommelde. Bij de jongste werd ik 16,5 maand na de bevalling weer ongesteld. Nu schommelt mijn cyclus ook. Ik geef nog steeds borstvoeding trouwens. Ik voed ook nog 's nachts. De ene keer komt hij vaker dan de andere keer.

5. STine08

STine08 Bekend lid

14 okt 2019
    513
    534
    93
    Vrouw
    Hallo iedereen,

Een paar dagen niet online geweest (voor het werk in het buitenland) en veel moeten bijleren. Ik hoop dat ik niemand vergeten ben.

Vraagje, kan je foliumzuur en vitamines gewoon bij de apotheek halen? Of moet je toch eerst even bij de dokter langs? Ik heb pas 20 januari een controle bij de gyn (lange wachttijden hier)

Veel mama’s die dan zijn van het dragen. Welke doelen gebruiken jullie? Ik zou de beide willen doen (zowel dragen als kinderwagen)

@Rhombi spannend dat de eerste ronde begint. Succes!

@ConflictDiamond en? Al meer nieuws?

@Kimkommer welkom! Wij proberen ook voor ons eerste kindje.

@shiltje spannend! Hopelijk komt je misselijkheid wel degelijk van een zwangerschap.

@Marrissie succes met deze ronde!

@sedese jij al nieuws?

sedese vindt dit leuk.
  6. Akka

Akka Fanatiek lid

2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Een paar langvoeders hier dus! Bij mij kwam de cyclus met 9mnd terug. Nu wel het idee dat het minder invloed heeft op mijn cyclus, alhoewel hij niet zo stabiel is als hij was

Ik ben wel echt bang voor de pijn tijdens het voeden mocht ik weer zwanger zijn omdat ik bij mijn eerste zwangerschap enorm pijnlijke borsten heb gehad, en bijna de hele zwangerschap. Ik hoop het Borden nog even vol te houden!

7. Akka

Akka Fanatiek lid

2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    @STine08 die vitamines kan je gewoon bij elke drogist halen hoor!
    Qua dragen: ik vond een geweven doek het fijnst bij een pasgeborene en heb die zeker 9 maanden intensief gebruikt. Ik heb meerdere doeken, maar mijn tweedehands dydimos is het fijnst. Ik zou sowieso tweedehands aanraden, zowel vanwege de prijs als vanwege het feit dat ze dan lekker ingedragen en zacht zijn. Ik ben niet zo goed in rug knopen dus toen werd het wat zwaarder. Bovendien beweegt die kleine meid veel te veel tijdens het knopen. Wij gebruiken de tula draagzak nog steeds en zijn die rond 3/4 maanden ook gaan gebruiken. Vooral mijn vriend vind die fijn en hij is ideaal voor de crèche of de trein. Nu vind ik het op mijn buik wat zwaar, maar gebruik hem wel op mijn rug. Voor de echt warme dagen heb ik in het begin ook de mini monkey mini Sling veel gebruikt en die gebruik ik nu toevallig ook wel weer eens omdat hij zo klein en licht gewicht is. Gooi je zo in een had

Ik had ook een kinderwagen, maar mijn dochter vond dat tot ze overeind kom zitten niets en bovendien is dragen in het ov veel praktischer.
    Ik denk dat het straks met een peuter er bij nog handiger is om te kunnen dagen!

8. STine08

STine08 Bekend lid

14 okt 2019
    513
    534
    93
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Ik spring eens binnen bij de apotheek.

Veel doeken heb je zeg. Gebruikte je die vanaf de geboorte al?

9. ConflictDiamond

ConflictDiamond Bekend lid

31 aug 2016
    516
    671
    93
    Inmiddels helaas ongesteld geworden.. dus we gaan er komende ronde maar weer voor. Ik heb nog nooit een indicatie gehad van een eisprong, maar mijn cyclus is eigenlijk altijd heel regelmatig dus wij doen het op de gok. Mijn cyclus was overigens al binnen twee maanden gewoon terug, ondanks de borstvoeding. Ik heb dat een jaar gegeven, al was dat de laatste twee maanden niet meer volledig.. Misschien gewoon een gekke maand inderdaad. Ik mer

Hoe dan ook: we gaan er komende maand weer voor. Ik denk er dan aan om toch eens ovulatietesten te proberen om te zien wanneer (en of) er dan precies een eisprong is. Hebben jullie tips hoe ik dat aan moet pakken? Ik snap de theorie (testen lopen op, en als ie knaldonker is heb je een LH-piek) maar ik heb dat dus voor mijn dochter eens een keer geprobeerd en toen begreep ik er helemaal niets van (liep een heel klein beetje op en werd toen weer lichter, heb toen dus nooit een piek gevonden.. Andere indicaties zoals vruchtbaar slijm of buikpijn heb ik ook nooit echt dus ik ben eigenlijk wel benieuwd of ik mijn eisprong op kan sporen.

10. ConflictDiamond

31 aug 2016
    516
    671
    93
    Binnenkort starten
    STine08 - 31 jaar - 1e kindje - starten november
    Bibuma - ... jaar - 1e kindje - starten november

Wachtlijstje - NOD

Shiltje - 36 jaar - 2e kindje - ronde 01 - NOD 30-10
    Wensje2014 - 32 jaar - 3e kindje - ronde 01 - NOD 31-10
    Sedese - 34 jaar - 3e kindje - ronde ? - NOD 31 oktober
    Poezemens - 31 jaar - 2e kindje - ronde 0 - NOD 03-11

Ior - 33 jaar - 3e kindje - ronde 01 - NOD 5-11
    Akka - 27 jaar - 2e kindje - ronde 01 - NOD 8-11?
    MrsWir - 28 jaar - 1e kindje - ronde 02 - NOD 10-11
    Kimkommer - 29 jaar - 1e kindje - ronde 01 - NOD 15-11
    Rhombi - 33 jaar - 4e kindje - ronde 01 - NOD 20-11
    Sunnyshine - 26 jaar - 2e kindje - ronde 01 - NOD 20-11
    ConflictDiamond - 37 jaar - 2e kindje - ronde 03 - NOD 20-11

Marrissie - 26 jaar - 2e kindje - ronde 01 - NOD 28-11?

Zwanger :)
    ...

Afspraken

11. Akka

Akka Fanatiek lid

2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Ik was een beetje doek verslaafd geraakt voordat de kleine er was, maar heb er geen spijt van! Ik had ook rekbare doeken, maar dat vond ik met de hitte niks. Maar de geweven gebruikte we het meest in het begin.

Ik had ook een kinderwagen, maar mijn dochter vond dat tot ze overeind kom zitten niets en bovendien is dragen in het ov veel praktischer.
    Ik denk dat het straks met een peuter er bij nog handiger is om te kunnen dagen!

12. shiltje

shiltje Actief lid

31 jul 2014
    466
    256
    43
    NULL
    Hoofddorp
    Ja :) mijn zoontje heb ik 30 maanden gevoed en ik zou een volgend kindje ook graag weer min 2 jaar voeden :)

Dat kan ik me voorstellen, klinkt niet fijn 9 maanden pijnlijk voeden :(

13. shiltje

shiltje Actief lid

31 jul 2014
    466
    256
    43
    NULL
    Hoofddorp
    Balen! Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

14. sedese

sedese Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw
    Ik ga straks bijlezen, vanochtend getest 4 dagen voor NOD,
    10 DPO met predictor early, turen jullie mee? Voel me ontzettend vreemd :rolleyes: hoop dat er iets van overblijft na uploaden in het echt iets meer roze ook..

Bijgevoegde bestanden:

sunnyshine92 en shiltje vinden dit leuk.
  15. MrsWit

MrsWit Fanatiek lid

4 okt 2019
    1.937
    1.478
    113
    Vrouw
    De afgelopen 2 maanden klopte t wel echt precies. Ja ik voel meestal wel mijn ei.

16. MrsWit

MrsWit Fanatiek lid

4 okt 2019
    1.937
    1.478
    113
    Vrouw
    ik zie wel echt iets!

17. Wensje2014

Wensje2014 Fanatiek lid

16 okt 2013
    1.325
    670
    113
    Ik heb ook het gevoel iets te zien.

18. ConflictDiamond

31 aug 2016
    516
    671
    93
    Ik zie ook een streepje!

19. shiltje

shiltje Actief lid

31 jul 2014
    466
    256
    43
    NULL
    Hoofddorp
    Ik zie ook licht een streepje, spannend!!

20. MrsWit

MrsWit Fanatiek lid

4 okt 2019
    1.937
    1.478
    113
    Vrouw
    Nu gaan weer de spannende 2 weken aanbreken. Dit vind ik denk ik het ergste.

Deel Deze Pagina