Gaan voor (nog) een kindje november/december 2019❤

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door sunnyshine92, 14 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Akka

Akka Fanatiek lid

2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Mag je dan nu wel weer thuis? Als je 1x bloedverlies hebt gehad is het dan daarna niet altijd medisch?

Ik ben van mijn dochter thuis bevallen, maar uiteindelijk wel naar het ziekenhuis omdat ik op het randje zat met bloedverlies en baarmoeder niet snel samentrok (mijn bevalling was vrij snel, dus hij leek een beetje overwerkt haha). Uiteindelijk was het bloedverlies gestopt toen ik in het ziekenhuis kwam en mijn bloeddruk, hartslag en ijzer zijn al die tijd goed gebleven. Ik ben heel blij dat ze mijn bloedverlies naar beneden hebben afgerond zodat ik toch weer thuis mag bevallen. Hopelijk kunnen we volgende keer het ziekenhuis helemaal voor zijn! (maar ik ben wel heel heel blij dat de bevalling verder helemaal thuis was, het was zo onwijs relaxt)

2. Poezemens

Poezemens Bekend lid

17 okt 2019
    814
    820
    93
    Vrouw
    Hier zelfde verhaal, thuis bevallen, alles goed maar net te veel bloedverlies gehad waardoor de ambulance me op mocht pikken :confused:. Hier viel het nog wel mee, 1,7 liter. Wat is die grens dat je niet meer thuis mag bevallen? Ben wel benieuwd, zou als het mag gewoon weer thuis willen bevallen namelijk :o:

3. Ior

Ior Niet meer actief

Ja, mag nu wel weer thuis van de vk. Ik was 2,5ltr kwijt. Moest dus ook blijven in het ziekenhuis en mocht pas naar huis als ik zelf, alleen, naar de wc kon. Was heel erg afgezwakt, ijzer was veel te laag na de bevalling. Dit duurde ook even voor ik het weer op pijl had. Bloeddruk is bij mij altijd aan de lage kant, maar toen helemaal.

Bij de 2e amper bloedverlies gehad. Dat was een snelle bevalling. Rond 7 gebeld met de vk, half 9 1e controle, half 1 2e controle en naar het ziekenhuis. Ik had maar 3cm en weeen waren niet sterk genoeg, ik kon namelijk heerlijk slapen. Iets na 1 in het ziekenhuis, weer controle, 9cm en iets voor half 2 was hij geboren. Nageboorte werd wel spannend, bleek nog een ander zakje aan te zitten die niet los liet. Maar om 4 uur stond ik thuis in de keuken:roflmao:
    No 1 duurde de bevalling 24 uur, dus het was een grote verbetering

4. Akka

Akka Fanatiek lid

2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Bij mij zeiden ze dat de grens 1 liter was. Ik zou ongeveer 1,1 liter verloren hebben (dus wel wat minder dan jij), maar dat is geschat op basis van gewicht van die matjes en hoeveel je er dan volbloed. Bij mij hebben ze het daarna gezet op 960ml haha. Maar ik heb nu wel een notitie dat ze volgende keer een protocol inzetten om versnelt oxytocine toe te dienen om bloedverlies te voorkomen.
    Hebben ze het er bij jou nog niet overgehad dat je medisch zou zijn volgende keer? Je zou verwachten van wel dan. Gaat wel alleen om je bevalling natuurlijk.

Voor mij was het eigenlijk alleen maar een bevestiging dat thuis super veilig was, ik was zo in het ziekenhuis en alles is goed afgelopen.

5. Akka

Akka Fanatiek lid

2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Klinkt wel lekker ja! Mijn bevalling was maar 8 uur, mooi van 9 tot 17 haha! dus voor een eerste ook heel snel. Begon om 9 uur in de ochtend, na een heerlijke nacht slaap, met gebroken vliezen. Weeen kwamen snel op gang, toen om 14 uur kwam de VK langs, 4cm ontsluiting, mooie vordering. Maar toen ging het heel snel. Toen ze er nog was was begon ik het al moeilijker aan te kunnen, maar toen is ze toch even weggegaan, maar een uur later kreeg ik persdrang, ik dacht dit kan nooit. Ik was zo bang dat ik het heel lang moest onderdrukken. Toen ze checkte was ik 8 cm, maar na 5 min zei ze, ga maar meepersen. Om iets na 17u, na 20 minuten persen was ze er, ruim 4 kilo! Ergste vond ik dat ze tussen de weeen enorm aan het trappen was, dat gaf me niet echt rust haha!

6. Ior

Ior Niet meer actief

Oh netjes zeg!! Wel fijn, gewoon overdag.

Akka vindt dit leuk.
  7. Wensje2014

Wensje2014 Fanatiek lid

16 okt 2013
    1.325
    670
    113
    Ik had van de zomer mooi rond de 31 dagen. Dat was toen 50 en toen 19. Gemiddelde van die 2 is wel rond de 30 :roflmao:.
    We wachten maar weer af.
    Heb inmiddels steeds meer buikpijn. Dat heb ik ook vaak rond ovulatie. Dus misschien komt het er aan. Maar misschien ook niet ;).

8. Wensje2014

Wensje2014 Fanatiek lid

16 okt 2013
    1.325
    670
    113
    Wat een verhalen. Ik ben jaloers! ;)
    Nummer 1 was 54 uur. Uiteindelijk door uitputting naar ziekenhuis. Ruggenprik en infuus. Placenta liet niet los.

Bij tweede moest ik dus in ziekenhuis.
    Het was totaal zo'n 27 uur. Placenta liet wel los gelukkig. Twijfel over hoeveelheid bloedverlies. Voor de zekerheid nog infuus gehad. Toen nog erge naweeën gehad.

Ik zou graag nog een keer willen ervaren hoe het is thuis te bevallen. Geen idee of dat kan en mag.

9. Akka

Akka Fanatiek lid

2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Heftig! Ja, als ik andere verhalen hoor heb ik echt geluk gehad. Ik kijk er ook op terug als een enorm mooi moment en het hele ziekenhuis gebeuren er is vanwege bloedverlies kan ik er echt los van koppelen. Ik hoop uiteraard weer op zo'n fijne bevalling en gun er jou ook 1!

10. Wensje2014

Wensje2014 Fanatiek lid

16 okt 2013
    1.325
    670
    113
    @Akka wat lief dat je dat zegt. Dank je wel!

tweede bevalling was zoveel fijner dan de eerste gelukkig. Alles op eigen kracht. Maar om het kwartier een wee zorgt dat je niet echt rust kan pakken.
    Bij de oudste heb ik me lang heel rot en verdrietig gevoeld dat ik hem anderhalf uur niet bij me heb gehad.
    Bij de tweede heb ik er elk moment bij kunnen zijn. Als bij de eerste placenta gewoon had losgelaten had ik bij de tweede wel thuis kunnen bevallen.

Maar weet je. Eigenlijk maakt het niet uit. Het zijn mijn ervaringen en het is goed. Lukt het om zwanger te worden van de derde dan gaan we zien hoe het gaat lopen. Belangrijkste is rust en veiligheid en alles goed is met het kindje en mij.

Nu eerst maar zien dat het lukt zwanger te worden. :D

11. Poezemens

Poezemens Bekend lid

17 okt 2019
    814
    820
    93
    Vrouw
    Nee bij mij verder niks over gezegd, maar eerlijk gezegd was ik op dat moment ook niet aan het denken aan een volgende bevalling :roflmao:.
    Wel vergeten te vragen toen bij de nacontrole afspraak bij verloskundige. ach, hoor het wel als het zover is en zou ook geen ramp zijn mocht het in het ziekenhuis moeten. Heb wel 2x oxytocine gekregen toen dus denk wel dat er bij mij dan ook zoiets gaat gebeuren. We shall see.

12. Poezemens

Poezemens Bekend lid

17 okt 2019
    814
    820
    93
    Vrouw
    @Wensje2014 lees nu net je bericht, 54 uur :confused:!! Dan lijkt het me ook wel dat je uitgeput bent ja.. Goed om te lezen dat je er nu goed in staat. En het belangrijkste is dan dat de kindjes gezond zijn toch.

Hier een bevalling van 6 uur, dus niets te klagen! Was heerlijk, 's avonds begonnen rond 21 uur en 3:22 is hij geboren. Ik was toen 40+1 zwanger. Alles mooi rustig verlopen en zo ontspannend!
    21 uur begonnen de weeën een beetje. We lagen lekker op de bank Game of Thrones te kijken. Mijn man vroeg, wat doe je op de telefoon!? Ik zo, weeën timen :roflmao:.
    22:30 richting bed en maar proberen te slapen. Ik was nog in de veronderstelling dat het oefenweeën waren. Ze kwamen al gelijk om de 7-8 minuten namelijk.
    Bij de eerste wee uit bed, nou dat ging hem niet worden liggend. Mijn man slaapt direct zodra hij het kussen raakt dus die merkte er niets van. Beneden even heen en weer gelopen, glas melk gedronken, even onder de douche gestaan (dat voelde zo goed!).
    rond middernacht weer in bed en telefoon erbij om weeën te timen. Toen kwamen ze al om de 3-4 minuten. Maar ja, nog steeds beetje in de veronderstelling dit zijn oefenweeën. Elke keer als ik even ging zitten kwam er een wee aan, dat vond ik zo gek.
    Rond 1:00 heeft mijn man de verloskundige gebeld en die was er half 2. Ondertussen stond ik heerlijk met m'n kont tegen de muur aangedrukt onder de douche :roflmao:. Zo kon ik de weeën goed hebben. Toen ze me zag zei ze wel gelijk; dit zijn geen oefenweeën hoor! Gelijk gecontroleerd en voila, 5 cm! Ben weer onder de douche gegaan, de verloskundige ging niet meer weg en heeft alles klaargezet. na 20 minuten zei ik, ik heb persweeën, wil je even controleren? Nou zegt ze, een klein randje maar je hebt 10cm! Ik juichen haha.
    in het begin met persen kon ze zijn hartslag niet goed meten dus moest even wegpuffen totdat ze het goed kon meten en hij rustiger werd. na 20 minuten kon ik persen en rustig aan kwam hij ter wereld. Het was zo mooi! We wisten niet of het een jongetje of meisje was en waren in de veronderstelling dat het een meisje was. Toen hij op me lag, even voelen en moesten we lachen, ik voel ballen! :p
    Dat we daarna dus nog even naar het ziekenhuis moesten is echt bijzaak, alles ging voorspoedig en zoals wij ook zijn, lekker rustig en het komt wel. Heerlijk van genoten dus! Hopen dat de volgende bevalling ook voorspoedig en rustig verloopt.

Jemig wat een lang verhaal; zit nu achter m'n laptop dus dat typt veel makkelijk :D

13. Akka

Akka Fanatiek lid

2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Ja, ik heb door de vk 2 spuiten oxytocine gekregen en toen in het ziekenhuis ook nog voor de zekerheid aan het infuus met oxytocine inderdaad.
    Ik weet dat de meeste mensen niet zo snel meer aan de tweede denken, maar ik trok echt wit weg toen ik ze hoorde praten over een medische indicatie. Dus dat namen ze toen ook wel mee in de beslissing haha!

@Wensje2014 Ik snap je gevoel over je kind 1.5 uur moeten missen. Door dat gedoe met bloedverlies is mijn dochter ook vrij snel van mij afgehaald en ze mocht ook niet met mij mee in de ambulance (gelukkig was mijn moeder bij mij). Wij hebben zelf geen auto, dus mijn vriend moest eerst iemand vinden die een auto had om hem en mijn dochter naar het ziekenhuis te brengen. Bovendien moesten ze haar nog wegen en aankleden thuis. Ik gok dat het ook zo'n 2 uur duurde voordat ze weer op mijn borst lag en alhoewel dat toen ok was, heeft het denk ik ook effect gehad op de borstvoeding. Het duurde even voordat het goed op gang kwam en 1.5 week voordat ze echt goed aan de borst dronk. Maar goed, we zijn nu al weer bijna 16 maanden aan het voeden, dus ik mag niet klagen! En gelukkig lag ze lekker bij papa op de borst.

@Poezemens Dat klinkt echt zo herkenbaar. echt bijna zelfde ervaring (nou ja, ik niet onder de douche en overdag), die ontspanning en dat het naar het ziekenhuis gaan als bijzaak voelde. Bij mij zeiden ze ook dat de snelheid van de bevalling en het korte persen mogelijk er voor had gezorgd dat mijn baarmoeder wat overbelast was. Ik vond het persen ook echt "prettig" of zo, ik kon alleen maar grapjes maken en zei ook toen het hoofdje stond "o is dit het?" en dat terwijl het een flinke meid was haha!

14. STine08

STine08 Bekend lid

14 okt 2019
    513
    534
    93
    Vrouw
    @shiltje hopelijk alles terug in orde met je papa

Jammer @MrsWit. Hoop dat de volgende ronde gewoon goed zal zijn.

Fijn om die bevallingsverhalen te lezen. Ik ben zo benieuwd! Ik zal wellicht in het ziekenhuis bevallen. In België is het niet echt de gewoonte om thuis te bevallen. Maar eerst zwanger worden natuurlijk :)

Akka vindt dit leuk.
  15. Akka

Akka Fanatiek lid

2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Fijn dat je er niet door afgeschrikt wordt haha!

16. owl

owl Bekend lid

24 apr 2016
    824
    615
    93
    Vrouw
    Nou over bevallings verhalen gesproken... dat is wel iets waar ik heel erg tegenop zie mocht het ons weer gegund zijn. Mijn vorige bevalling was voor mij alles wat ik niet wou zegmaar :cry:

17. STine08

STine08 Bekend lid

14 okt 2019
    513
    534
    93
    Vrouw
    ik zie het als een noodzakelijk kwaad ;)

18. Akka

Akka Fanatiek lid

2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Ik keek er echt naar uit en het grappige was dat veel vrouwen die ik ken die houding opeens ook kregen toen het dichtbij kwam. Maar misschien niet zo erg als ik er naar uit keek haha. Toch heb ook ik dat moment van "dit nooit weer" gehad tijdens de bevalling, maar ja, toen was ik in transitie haha! En 5 minuten later dacht ik al weer, kom maar op met de tweede! Ik heb er nu al weer zin in, maar ja, eerst maar eens zwanger worden.

19. MrsWit

MrsWit Fanatiek lid

4 okt 2019
    1.937
    1.478
    113
    Vrouw
    Ik heb nog even de bevalling verhalen geskipt. Iets waar ik nog niet aan wil denken voor ik zwanger wordt. Eerst maar eens zorgen dat het eerste kindje in mijn buik komt. Deze maand aan de slag met ovulatie testen. Niet meer de digitale van clearbleu. Dat werkte blijkbaar ook niet goed

20. shiltje

shiltje Actief lid

31 jul 2014
    466
    256
    43
    NULL
    Hoofddorp

Deel Deze Pagina