Gaan voor (nog) een kindje november/december 2019❤

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door sunnyshine92, 14 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shiltje

    shiltje Actief lid

    31 jul 2014
    466
    256
    43
    NULL
    Hoofddorp
    Ja dat is het lastige he, progesteron geeft ook allerlei klachten en als je zo op je lijf let, valt er ook veel meer op
     
  2. Poezemens

    Poezemens Bekend lid

    17 okt 2019
    814
    820
    93
    Vrouw
    Binnenkort starten
    Marrissie - 26 jaar - 2e kindje - starten november
    STine08 - 31 jaar - 1e kindje - starten november
    Sunnyshine92 - 26 jaar - 2e kindje -starten november
    Bibuma - ... jaar - 1e kindje - starten november
    Rhombi - 33 jaar - 4e kindje - starten november


    Wachtlijstje - NOD
    Shiltje - 36 jaar - 2e kindje - ronde 01 - NOD 30-10
    Wensje2014 - 32 jaar - 3e kindje - ronde 01 - NOD 31-10

    Sedese - 34 jaar - 3e kindje - NOD 31 oktober
    Poezemens - 31 jaar - 2e kindje - ronde 0 - NOD 03-11
    Ior - 33 jaar - 3e kindje - ronde 01 - NOD 5-11
    Akka - 27 jaar - 2e kindje - NOD 8-11?
    ConflictDiamond - ... jaar - 2e kindje - ronde 01 - NOD ...
    MrsWir - 28 jaar - 1e kindje - ronde 2 - NOD 10 november


    Zwanger :)
    ...

    Afspraken
     
  3. Poezemens

    Poezemens Bekend lid

    17 okt 2019
    814
    820
    93
    Vrouw
    Hoi! Ik kom ook gezellig meekletsen! Ik ben nieuw hier! Wij gaan soort van voor tweede kindje. Maar niet timen, testen, etc. Meer van we zien wel. Maar desondanks doen we het wel onveilig dus de wens is er zeker!
    Ben benieuwd hoe lang ik het vol kan houden om geen testen te gebruiken :roflmao:
     
    sedese en MrsWit vinden dit leuk.
  4. MrsWit

    MrsWit Fanatiek lid

    4 okt 2019
    1.937
    1.478
    113
    Vrouw
    Oh wat lief dat je reageert. Ja dat heb ik dus ook wel voor mezelf bedacht dat we t straks allemaal zo duur kunnen maken als we willen. En we zijn gelukkig allebei niet van de nieuwste en de duurste dingen. Zelf opknappen vinden we ook erg leuk!

    Thanks voor reageren. Ik denk inderdaad dat het ook wel zijn weg vindt. Maar zoveel mensen in omgeving die dan zeggen. Weet dat het echt veel geld kost en je moet wel echt goed gespaard hebben. Terwijl ik dan denk dat vind zijn weg wel. En dan ga ik echt twijfelen.
     
  5. shiltje

    shiltje Actief lid

    31 jul 2014
    466
    256
    43
    NULL
    Hoofddorp
    Welkom :) ik ga ook pas testen als ik niet ongesteld word, heb ik me voorgenomen ;)

    Jullie hebben een oefenronde ( ronde 0) haha
     
  6. shiltje

    shiltje Actief lid

    31 jul 2014
    466
    256
    43
    NULL
    Hoofddorp
    Laat je niet van de wijs brengen door dat soort opmerkingen, al zijn ze vast goed bedoeld. Een kindje heeft vooral liefde nodig :)
     
  7. MrsWit

    MrsWit Fanatiek lid

    4 okt 2019
    1.937
    1.478
    113
    Vrouw
    Ja dat heb ik vorige maand ook gedaan. Scheelt toch ook weer in testen. Ik had altijd zo’n teleurstelling van een witte test. En ging kijken zie ik echt niks!? Dus test pas 2 dagen na nod
     
  8. MrsWit

    MrsWit Fanatiek lid

    4 okt 2019
    1.937
    1.478
    113
    Vrouw
    Ja dat probeer ik inderdaad. Maar ja eerste kindje je bent in alles nog zo onzeker. Maar liefde denk ik wel echt dat wij dat kunnen geven. Het is zo gewenst en geliefd.
     
  9. Poezemens

    Poezemens Bekend lid

    17 okt 2019
    814
    820
    93
    Vrouw
    hahaha ja oefenronde :o:. Ik verwachtte dit weekend mn ei, hebben geen seksietime gehad :rolleyes:.
    Ik ben twee keer zwanger geworden in de eerste ronde (eerste kindje was helaas geen gezond leven gegund, afgebroken zwangerschap bijna 24 weken) dus zijn ook wel benieuwd hoe lang het zal duren dit keer
     
  10. Rhombi

    Rhombi Bekend lid

    26 jul 2018
    669
    1.055
    93
    Vrouw
    Welkom! Spannend, een eerste kindje. En herkenbaar, de opmerkingen van anderen. Ik denk altijd maar zo, zij kunnen niet volledig in jouw leven en portemonnee kijken. Natuurlijk kost een kindje veel geld, maar het is inderdaad ook maar net hoe gek je het zelf maakt.
    Mijn moeder haar vriendin had het echt totaal niet breed. Toch kreeg zij 5 kinderen die niks te kort kwamen. Ze gingen gewoon heel crea om met dingen. Er is genoeg tweedehands te krijgen. Op marktplaats zijn zelfs hele kledingpakketten te koop voor een paar tientjes.

    Zelf hebben we het financieel goed. Maar het is niet alsof we bakken met geld overhouden aan het eind van de maand. En dat zal nog minder zijn als er straks een vierde kindje is. Wij hebben de babykamertjes van de andere kids tweedehands van marktplaats. De kinderwagen kregen we cadeau, maar die hebben we inmiddels verkocht. Dus die willen we via mp kopen. Ik ga voor dit laatste kindje echt geen hele nieuwe meer kopen. Luiers en voeding is dan denk ik de grootste, en meest constante uitgave die je hebt met kinderen. En als ze straks naar school gaan moet je rekening houden met schoolreisje, schoolspullen en ouderbijdrage. Maar ook daar zijn, mocht je het financieel echt krap hebben, vaak oplossingen voor.

    Voor de toekomst sparen we. We hebben voor elk kind een spaarrekening waar elke maand een x bedrag heen gaat, geld dat wij kunnen missen per maand, zodat we straks een mooi bedrag hebben voor de studie ed. Daarnaast mogen wij in ons handjes wrijven omdat we veel krijgen van opa's en oma's enzo.

    En zoals je al aangeeft, liefde, geborgenheid en veiligheid zijn toch het allerbelangrijkste voor een kleintje!

    @shiltje beterschap, hopelijk knappen jullie allemaal snel op!

    @Poezemens welkom! Spannend hoor, zo op de gok haha. Gaan jullie volgende ronde dan wel voor het echie of laten jullie het er voorlopig op aan komen?
     
  11. Poezemens

    Poezemens Bekend lid

    17 okt 2019
    814
    820
    93
    Vrouw
    mijn man is nog aan het twijfelen om er vol voor te gaan maar wil wel gewoon zien waar het heen gaat zonder ovulatietesten. Onregelmatige cyclus dus het blijft een gok ;)
    Langzaamaan merk ik dat ik er wel echt klaar voor ben om er ‘vol’ voor te gaan dus zullen hier waarschijnlijk snel weer over kletsen:roflmao:
     
  12. MrsWit

    MrsWit Fanatiek lid

    4 okt 2019
    1.937
    1.478
    113
    Vrouw
    Wauw wat een lief en uitgebreide reactie. Hier kan ik iets mee. Super lief. Wij houden elke maand best wat over en houden wel
    Van luxe dus kunnen zeker op dingen wel besparen. Uiteindelijk komt het wel goed denk ik
     
  13. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    @sedese welkom! Leuk om te zien dat we aan het einde van de maand wat (positieve?) Testjes kunnen verrassen!

    @MrsWit welkom! Qua geld: ik moet eerlijk zijn dat we eigenlijk niet bizar meer geld uitgegeven hebben in het eerste jaar dan voordat ze er was. Ja, luiers, maar dat kun je vooraf best goed inschatten en is vind ik ook goed betaalbaar en kinderopvang, ja dat is duur! Maar de toeslag is ook afhankelijk van hoeveel je verdient. Ik geef wel nog steeds borstvoeding dus dat scheelt wel. Wij hebben vrijwel alle spullen gekregen van iemand anders en ook heel veel kleren. Mocht je dat soort mensen niet in de buurt hebben dan is de kringloop ook super fijn. En je kunt bijvoorbeeld voor een paar tientjes echt fantastische kinderwagens vinden op marktplaats!
    Ik heb wel makkelijk praten omdat wij ook niet krap zitten qua loon, maar ik merk dat ik nog steeds kan sparen nu de kleine er is, terwijl ik in eerste instantie wel minder ben gaan werken.
    Het zal nog wel weer duurder worden nu ze meer gaat eten en zo, maar uiteindelijk vind het zijn weg wel!

    @Poezemens welkom! Goede instelling! Maar ik moet wel zeggen.. bij de eerste ben ik door dit forum ook wel een beetje gekker geworden Haha. Ik heb toen het temperaturen ontdekt en vind dat gewoon fascinerend! Benieuwd of je het volhoudt!
     
  14. sunnyshine92

    29 dec 2018
    64
    30
    18
    Vrouw
    Zo weer even bij gelezen! We waren een weekendje weg en ik was mijn oplader vergeten:p

    Leuk dat er toch nog zoveel mensen rond dezelfde tijd starten! Welkom allemaal!:)

    Ik had altijd een heel regelmatige cyclus(30 à 31 dagen) voor mijn zwangerschap (ze is juli 2018 geboren), maar ik kan nu niet echt de regelmaat meer vinden.. vorige keer ongesteld op de 26e en nu gister al! Ik zou niet weten hoe het komt...maarja we gaan dus hierna officieel beginnen:D hopelijk voel ik een beetje wanneer mijn eisprong is. Maar meestal voel ik dat wel goed aan. Anders ga ik na een aantal maanden toch met ovulatie testen beginnen.

    Gebruiken jullie al zwangerschapsvitamines? Ik wil die van Essentials organics- zwanger compleet gaan innemen. Las hier hele goede recensies over en vorige zwangerschap werd ik erg misselijk van de vitamines, dus hopelijk valt dat met deze mee.
     
    Akka vindt dit leuk.
  15. sedese

    sedese Fanatiek lid

    23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw
    Ja! Ik gebruik die van kruidvat zwanger worden en ik slik tarwekiemolie na de eisprong voor het eerst deze maand ☺️
     
  16. sedese

    sedese Fanatiek lid

    23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw
    6 dpo en testjes gekocht terwijl ik pas minimaal 2 dagen voor NOD wil testen. Waarom doe ik het toch? o_O:roflmao: Het is niet zo dat ik me anders voel dan anders haha die vrouw van de kruidvat denk vast ook; wat een gekkie die koopt alle testen op
     
  17. Wensje2014

    Wensje2014 Fanatiek lid

    16 okt 2013
    1.325
    670
    113
    Je bedoelt positieve ovulatietest. Omdat vorige cyclus 50 dagen was wilde ik toch weer eens ovulatietesten proberen. Wel een dun streepje maar niet positief. Afscheiding. Pijn in mijn buik en de pijn in mijn tepels zeggen dat er wel een eisprong moet zijn geweest en ik bedacht me dat ik bij de eerste ook geen positieve ovulatietesten kreeg terwijl ik wel gewoon een eisprong had en zwanger was. Dus snap niet waarom ik ze toch wilde gebruiken.
    Vandaag weer veel last van mijn onderbuik alsof ik ongesteld moet worden. Ik ben er alweer veel meer mee bezig dan ik wilde. :D
     
  18. Wensje2014

    Wensje2014 Fanatiek lid

    16 okt 2013
    1.325
    670
    113
    Welkom @Poezemens

    Vitamines: dat vroeg ik me van de week ook al af of ik al moet beginnen. Bij de eerste slikte ik al foliumzuur. Bij de tweede was de zwangerschap een verrassing en ben ik dus pas begonnen met vitamines toen ik ontdekte dat ik zwanger was. Ik wil al wel kijken welke ik wil gaan slikken.
     
    Poezemens vindt dit leuk.
  19. MrsWit

    MrsWit Fanatiek lid

    4 okt 2019
    1.937
    1.478
    113
    Vrouw
    Lieve reactie! Ik zat inderdaad zelf ook wel te denken aan marktplaats voor een kinderwagen. En in mijn omgeving wat wat mensen met kinders. Maar geen idee of ze spulletjes willen lenen etc.
     
  20. sedese

    sedese Fanatiek lid

    23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw
    Ik heb voor de eerste twee kinderen alles nieuw gekocht alles moest mooi en nieuw de kleertjes van merkjes, het beste matras enz. De kinderwagen was al €1000 :eek: (zo niet nodig) Nu ga ik dat heeeel anders doen. We hebben het zeker niet slecht maar de baby heeft enkel en alleen heel veel liefde nodig en de goede basisbehoeften. Ik ga lekker ook op marktplaats kijken. Zara heeft ook te leuke kleertjes. Ik heb toen gewoon een berg merkkleding aan een ander gezin gegeven, nooit aangehad. Ze hadden bij zeeman van die heeele fijne pakjes. Kinderen sliepen de eerste weken in een babynestje. Kamer werd amper gebruikt. Het kan echt ook goedkoop en heel leuk! Zou me daar geen zorgen om maken. Zolang je kleine voeding heeft, een schone luier en liefde en aandacht komt het helemaal goed! Ik ben wel begonnen met sparen voor ze toen ze geboren werden want nu kosten ze wel wat hahaha (zijn 9 en 10 inmiddels)
     

Deel Deze Pagina