Gaan voor (nog) een kindje november/december 2019❤

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door sunnyshine92, 14 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ior

    Ior Niet meer actief

    Wauw, ik had niet door dat er zoveel bij te lezen was:roflmao:

    @geld, wij hebben er niet echt over na hoeven denken. Voor we begonnen aan kids hadden we best al wat spaargeld. Bij de 1e hadden we alles nieuw aangeschaft, alles netjes volgens het lijstje. Bij de 2e hadden we de kamer nog, hadden we een 2e handse kinderwagen aangeschaft en hadden we de helft van de uitzetlijst door gestreept, wat wij onzin vonden en niet gebruikten. Kleding kon van de oudste door naar de jongste, dit kostte ons dus veel minder dan bij de oudste.
    We hebben niets meer van ze. Ledikantje hadden we weggegeven, kledingkast wordt nog gebruikt en de commode was af. Kinderwagen verkocht en kleding allemaal doorgegeven aan 2 neefjes en aan ouders die het niet zo breed hebben.
    Dus we zullen nu alles wel weer aan moeten schaffen. We hebben nog 1 kamertje, die is erg klein, daar past niet een ledikant met commode en kast in. Waarschijnlijk kiezen we dan voor de hemnes ladekast van ikea. Dat scheelt al in de kosten. Kinderwagen weer 2e hands, die is dan alleen voor nood, aanaangezien ik zou kiezen voor dragen. Maar dat zijn eigenlijk allemaal luxe producten. Als je zorgt dat je baby een slaapplek heeft en kleding dan heb je eigenlijk al genoeg. Een kindje is vooral liefde nodig
     
  2. Ior

    Ior Niet meer actief

    Ik gebruik de gravitamon vitaminepilletjes trouwens
     
  3. sedese

    sedese Fanatiek lid

    23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw
    Ja! Sorry Oh dat is wel fijn dat je dat in ieder geval voelt en wel een beetje in kan schatten wanneer het eraan zit te komen! Dan inderdaad lekker zonder, scheelt ook wel een soort van ‘stress’. Merk dat de testen me soms ook wat onzeker maken.
     
  4. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    @sedese Ja die nieuwe zijn echt 1000 euro, terwijl wij een prima tweedehands joolz voor 70,- hebben gekocht haha! Ik heb in het begin ook vrijwel alleen draagdoek en draagzak gebruikt, dus ben blij dat ik toen geen nieuwe heb gekocht (had die neiging wel hoor!), maar nu ze wat ouder is gebruik ik m wel regelmatig.

    Ik heb qua kleren natuurlijk nog super veel van de eerste, maar wij hebben tweedehands dus ook echt kleren voor mijn dochter tot ze 4 is al in huis of zo :p
    @MrsWit Mijn ervaring is dat je eerst denkt dat je van niemand iets zal krijgen en zodra je zwanger bent er opeens van alle kanten spullen aankomen, zelfs van vrienden van vrienden! Dus niet te snel spullen kopen ;)

    Qua vitamines: zo herkenbaar @sunnyshine92 Ik werd ook vaak misselijk er van, had toen een tijdje gravitamon en kon daar echt niet tegen! Slikte toen die davitamon mama compleet met visolie, door het gladde omhulsel kon ik die wel hebben, en die heb ik nu ook in huis liggen, maar bewaar ik voor als ik zwanger test. Ik slik nu al een maandje vitamine D en foliumzuur, de rest komt wel als ik zwanger ben!
     
  5. shiltje

    shiltje Actief lid

    31 jul 2014
    466
    256
    43
    NULL
    Hoofddorp
    Ik slik wel al foliumzuur. Ze raden aan dit minimaal 4 ( of was het 6?) Weken van te voren al te slikken zodat je voldoende in je lijf hebt wanneer je zwanger wordt. Naar een goede multivitamine moet ik nog even kijken.
     
  6. MrsWit

    MrsWit Fanatiek lid

    4 okt 2019
    1.937
    1.478
    113
    Vrouw
    Ah super lief berichtje! Ik werd zo onzeker over dat geld. Maar gelukkig hier genoeg reacties wat mijn onzekerheden wel weg neemt! Ik wil idd wel beginnen met sparen als het geboren is. Maar eerst nog maar afwachten voor het in mijn buik zit!
     
  7. MrsWit

    MrsWit Fanatiek lid

    4 okt 2019
    1.937
    1.478
    113
    Vrouw
    Inderdaad afwachten dan maar! Wellicht ga ik mij nog verbazen.

    @sunnyshine92 ik gebruik van Davitamon mama compleet met visolie en slik ook nog extra vit b12. Ik merkte dat ik best moe was etc en sinds ik dat slik gaat het wel echt veel beter!
     
  8. MrsWit

    MrsWit Fanatiek lid

    4 okt 2019
    1.937
    1.478
    113
    Vrouw
    Ik geloof inderdaad wel dat je t zo duur kan maken als je zelf wilt. Oh welke dingen heb je dan gekocht wat je niet gebruikt? Er zijn idd genoeg lijstjes te vinden op internet. Maar geen lijstjes wat eigenlijk onnodig is. Misschien ervaringsdeskundige lijstjes maken?!
     
  9. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    @MrsWit ik geloof dat wat je niet gebruikt ook super persoonlijk is. Zo heb ik de eerste maanden amper een kinderwagen gebruikt en bijna alleen maar draagzak, een buggy was nu ook voldoende geweest. Maar dat is voor veel mensen denk ik wel.anders. Ik heb bijvoorbeeld ook heel weinig.maat 50/56 gebruikt haha, maar dat was EN omdat het zomer was en heel heet EN omdat mijn dochter nooit spuugde dus bijna nooit iets vies maakte EN omdat ze vrij groot was bij geboorte en dus snel. grotere maten aan kon...
     
    MrsWit vindt dit leuk.
  10. Poezemens

    Poezemens Bekend lid

    17 okt 2019
    814
    820
    93
    Vrouw
    Foliumzuur wil ik morgen weer halen. Gisteravond kwam het gesprek weer over en gaan wel echt weer kijken naar de juiste periode (ovulatietesten gebruiken). Voor nu maar eens afwachten wanneer de menstruatie komt, ben erg onregelmatig dus geen pijl op te trekken.

    Qua spullen, we hebben de kinderwagen via marktplaats gehaald. Ook blij mee want draag m'n kindje best veel! Kinderkamer, box en babybadje hebben we ook via marktplaats gehaald.
    Verder de spullen wel nieuw gehaald, maar ook met de gedachte om deze spullen bij de volgende ook te gebruiken.
    Het werd hier ook al gezegd, niet te veel kleertjes halen want cliché maar waar, je krijgt zóveel kleertjes! Hebben volgens mij vanaf maat 62 zelf kleertjes gekocht. We hadden zelf 3 setjes in maat 50 en maat 56 gehaald en dit was voor ons genoeg, mede doordat baby niet spuugde.
     
  11. Rhombi

    Rhombi Bekend lid

    26 jul 2018
    669
    1.055
    93
    Vrouw
    @MrsWit inderdaad wat Akka zegt, het is heel persoonlijk. Bij de eerste kocht ik ook bijna alles netjes volgens de lijstjes. Mijn moeder kon van een aantal dingen inderdaad wel aangeven dat het niet echt nodig was. Zoals een hele stapel maatjes 50. Als je kindje normaal geboortegewicht heeft en daarna lekker groeit zijn ze zo uit die maat. En in de eerste weken zijn van die lekkere boxpakjes het fijnst, lekker van de zeeman ofzo haha.

    Ik ben ook van het dragen dus geef liefst niet teveel uit aan een kinderwagen (ik steek dat geld liever in mooie doeken haha). Maar ik wil er wel graag eentje. Onze jongste sliep overdag altijd heerlijk in de wagen, in de kamer. Had ik even echt de handen vrij voor de andere kinderen en toch de kleine dichtbij.

    Een badstandaard bijvoorbeeld. Wij hebben er wel eentje. Leuk en fijn de eerste weken maar daarna ging de kleine al snel gewoon mee op de arm onder de douche, of ik zette het badje op een tafel, de commode oid. Dus echt noodzakelijk vond ik het niet. Net als een tummytub. Heerlijk als ze echt heel klein zijn maar eigenlijk hebben ze er welgeteld 3x in gezeten. Wel handig voor handwasjes of als wasmand dat ding haha.

    Verder is veel ook te halen als je er achter komt het toch nodig te hebben. Begin bijvoorbeeld met inderdaad 4 setjes maatje 50 ofzo. Mocht dat te weinig zijn, je krijgt waarschijnlijk een hoop en anders is het zo bij gekocht. Zo halen wij ook nooit kunstvoeding, al raden ze dat vaak wel aan. Mocht het echt nodig zijn, dan is het zo gekocht.

    Dragen is trouwens heel fijn maar koop niet zomaar een drager in een grote babywinkel. Je kan je het er het beste eerst goed in verdiepen. Wij begonnen met een niet zo fijne drager en daarom hebben we de jongste pas later echt veel gedragen. Had ik meteen geweten hoe het op een fijne manier kon, dan hadden we dat al eerder veel meer gedaan.

    @foliumzuur dat slik ik nu al een maandje of 3 in mijn mama multivitaminen. Vind het gewoon fijn om te weten dat het goed in mijn lijf zit als we er voor gaan.

    Ik heb net wat rood gespot bij het toiletbezoek... Dat betekent dat ronde 1 bijna echt kan gaan beginnen. Zoooo spannend!!!

    Hebben we hier al een lijstje?
     
    sedese, Akka en Poezemens vinden dit leuk.
  12. Poezemens

    Poezemens Bekend lid

    17 okt 2019
    814
    820
    93
    Vrouw
    haha nog nooit zo blij geweest met ongesteld worden zeker :roflmao:
     
  13. Rhombi

    Rhombi Bekend lid

    26 jul 2018
    669
    1.055
    93
    Vrouw
    Haha nou he! Al moet ik zeggen dat ik vorige maand nog net iets blijer was. Niet dat er een kans was, maar als ik vorige maand per ongeluk zwanger zou zijn geweest was ik uitgerekend geweest op de bruiloft van mijn zusje. Echt een NO GO dus!

    Maar ik ben blij en zenuwachtig tegelijk. Zo spannend weer!
     
    Poezemens vindt dit leuk.
  14. Poezemens

    Poezemens Bekend lid

    17 okt 2019
    814
    820
    93
    Vrouw
    @Rhombi er is een lijstje, ergens op pagina 5
     
  15. MrsWit

    MrsWit Fanatiek lid

    4 okt 2019
    1.937
    1.478
    113
    Vrouw
    Nou volgens mij zit het wel goed met de goede raar van iedereen over het aanschaffen van spullen! Ik heb inderdaad ook wel van vriendinnen gehoord wat je wel veel gebruikt en wat niet. Komt volgens mij wel goed.

    Ik heb waarschijnlijk zaterdag mijn ei dus heel erg spannend deze maand!
     
    sedese en Poezemens vinden dit leuk.
  16. Poezemens

    Poezemens Bekend lid

    17 okt 2019
    814
    820
    93
    Vrouw
    Spannend!
     
    MrsWit vindt dit leuk.
  17. Akka

    Akka Fanatiek lid

    2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    @Rhombi Met veel eens, maar de tummytub vonden wij echt top (we hadden wel een hele grote, bebe you bad emmer) en heb die echt tot ze 7 maanden is gebruikt haha (en we hadden geen klein kindje)! Zat ze lekker los in bij ons onder de douche terwijl wij douchten. Dus ja ook dat weer heel persoonlijk!
     
  18. sunnyshine92

    29 dec 2018
    64
    30
    18
    Vrouw
    Wij hadden toen ik zwanger werd ook niet goed een idee van hoe we er voor stonden. We hebben toen echt goed gekeken naar de vaste lasten en kwamen tot de ontdekking, dat wij heel veel konden besparen. Er ging veels te veel geld naar onzin. We hebben wel alle dingen die we leuk vinden behouden, zoals netflix, sportabbonement, bibliotheekabbo etc, maar alsnog konden we heel veel besparen.

    We woonden toentertijd in een woning van rond 75m2, met 1 slaapkamer. We hebben toen besloten om een huis te kopen, zodat we meer ruimte hadden voor de baby. Achteraf hadden we nog prima een tijdje daar kunnen wonen, want want dat heel veel verbouw stress gescheeld. Ik ben zo goed als midden in de verbouwing bevallen. Maar het eind resultaat maar er nu gelukkig wel wezen.
    Maar een baby heeft vooral in het begin vrij weinig nodig. Net wat iedereen hierboven zegt voornamelijk liefde en aandacht etc.. Wat betreft de uitzet lijst was ik aan het einde van mijn zwangerschap helemaal doorgedraaid volgens mij. Ik kon door de verbouwing niet goed nestelen, dus ik heb mij helemaal gestort op de uitzet! En dan met name de kleren. Lange mouwen, korte mouwen , dik, dun van alles moest ik wat hebben om ZEKER te weten dat ze alles had. Nou ik kan je vertellen dat ze in een hittegolf is geboren en haar kleren nooit heeft aangehad :roflmao: Echt zonde! Gelukkig heb ik niet alles nieuw gekocht maar heel veel op de lijst 2e handsgehad. Veel mensen gaven namelijk aan dat de spullen niet lang nodig zijn en het zonde is om er een fortuin aan kwijt te zijn(bijv. Ripper, maxicosi e.d.). Dat klopt achteraf ook. Mijn grootste miskoop was op de een of andere manier de commode. Die gebruik ik dus nooit.. iets wat ik niet had willen kopen en wel heb gehad was een baby nestje en je raadt het al.. die is ontzettend veel gebruikt. Ik bespaar op luiers en billendoekjes heel veel, want ik koop maandboxen op wehkamp of bol.com.
    Verder is wat meer geld uitgeven aan kleren pas echt leuk vanaf maat 68, want dan groeien ze er niet zo snel uit.

    Toen ik een keer krap bij kas zat door de verbouwing heb ik voor 3 tientjes een kleding pakket gekocht op Facebook marktplaats. Aan de de meeste kleren zaten de kaartjes nog! Dus mocht je een keer niet uitkomen is dat ook altijd nog een idee.

    Ik denk dat je er gaandeweg altijd wel uitkomt met een kleintje :)
     
  19. sunnyshine92

    29 dec 2018
    64
    30
    18
    Vrouw
    Oeps ik zie dat ik iets te snel getypt hebt in de haast. Ripper = wipper bijvoorbeeld :rolleyes:
     
    MrsWit vindt dit leuk.
  20. Rhombi

    Rhombi Bekend lid

    26 jul 2018
    669
    1.055
    93
    Vrouw
    @Akka heel persoonlijk inderdaad! De wipper die @sunnyshine92 weer maar kort nodig had hebben wij heel lang gebruikt. Ik ging dan douchen met de kleine, zette de wipper met handdoeken klaar en legde haar daarin als ze klaar was, lekker in handdoeken gewikkeld, om zelf nog even haren te kunnen wassen.

    Maar wel een goed idee van de Tummytub onder de douche!
     
    MrsWit vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina