Gaan voor (nog) een wondertje in 2018!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door LolaBloem, 26 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Ja hier heeft er een felle zon 2 minuten geschenen op ons raam en nu is hij alweer nergens te bekennen haha.

2. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Hangt nu ook weer een donkere wolk hierboven.
    En meneer slaapt nog, dus even kijken of het plannetje nog wordt uitgevoerd of niet...

3. LillyLou

LillyLou Lid

31 okt 2016
    60
    34
    18
    Ik ben ook heel tevreden van de ovulatietesten van Clearblue. Bij Nils* 5 maand geprobeerd zonder dat we er echt mee bezig waren. Maar op den duur begin je toch wat ongeduldiger te worden hé... Dan ovulatietesten gebruikt en bleek dat mijn eisprong echt heel onregelmatig is. Toen na twee rondes was het raak!

Laatste keer ook na twee rondes weer zwanger...

Ik zou nu graag opnieuw met ovulatietesten beginnen, maar twijfel nog een beetje of ik eerst een menstruatie zou afwachten na het miskraam. Gynaecoloog gaf eigelijk geen antwoord op mijn vraag of het slecht zou zijn gelijk weer zwanger te worden. Al snap ik ook dat 3x 'zwanger' zijn op tijd van een jaar wel enorm zwaar zou zijn voor mijn lichaam...

4. PenelopeGarcia

PenelopeGarcia Actief lid

24 nov 2017
    108
    138
    43
    Vrouw
    Mag ik hier ook gaan meeschrijven? :) Ik heb me hier net aangemeld, want mijn vriend en ik hebben deze week besloten er ook voor te gaan! Volgende week zondag slik ik mijn laatste pil en dan zal het waarschijnlijk nog wel even duren voordat mijn cyclus helemaal op gang is. Na mijn eerste natuurlijke menstruatie willen we ervoor gaan en dat is hopelijk ergens begin 2018!

Liva89, LillyLou, LA1991 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. sannekrul

sannekrul Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.542
    1.106
    113
    Vrouw
    he allemaal!

Ik ben gisteren ongesteld geworden en ik heb donderdag mijn laatste pil geslikt en nu wachten hoe mijn cyclus opgang komt zonder de pil, hopelijk mogen we in 2018 gezegend worden met een positieve zwangerschapstest.
    @PenelopeGarcia welkom! En leuk! wij zitten een beetje in hetzelfde schuitje :) Hoe oud ben je als ik vragen mag?

6. Marisje89

Marisje89 Fanatiek lid

10 jun 2015
    1.668
    206
    63
    Parttime logistiek
  7. sannekrul

sannekrul Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.542
    1.106
    113
    Vrouw
  8. Liva89

Liva89 Bekend lid

13 mei 2016
    870
    444
    63
    Vrouw
    Welkom nieuwe meiden!

9. LillyLou

LillyLou Lid

31 okt 2016
    60
    34
    18
    @PenelopeGarcia en @sannekrul Spannend hé! :D

@Marisje89 Hij zegt dat wanneer je één menstruatie wacht, je zeker bent dat alles goed 'schoon' is. Maar je hoort ook vaak dat een zwangerschap direct na een miskraam ook gewoon goed gaat. Mijn gevoel zegt om er weer gelijk voor te gaan... Vorige keer mooi een menstruatie overgeslagen en is ook mis gegaan.

10. sannekrul

sannekrul Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.542
    1.106
    113
    Vrouw
  11. Marisje89

Marisje89 Fanatiek lid

10 jun 2015
    1.668
    206
    63
    Parttime logistiek
    @sannekrul
    Spannend hoor voor de eerste.

@LillyLou
    Van dat goed “schoon” oke. Maar lees ook veel dat mensen gelijk weer zwanger zijn. Ik zou lekker je gevoel volgen alleen jij weet het beste wanneer je er klaar voor bent.

12. PenelopeGarcia

24 nov 2017
    108
    138
    43
    Vrouw
    @sannekrul Ik ben 26! En jij?

@Marisje89 Ja, wij gaan ook voor de eerste :)

@LillyLou Superspannend! Ik durf er daarom ook nog niet heel veel van te verwachten, je weet maar nooit hoe het gaat lopen...

13. Miesje83

Miesje83 Actief lid

11 okt 2011
    260
    112
    43
    Welkom nieuwe meiden!

Hoe is het met iedereen?

Hier even een twijfelmomentje gehad.. Op mijn werk gaat er flink wat veranderen. We gaan verhuizen naar een ander pand en samen met een ander kantoor. Ik krijg meer collega's, meer inhoudelijke uitdaging en pensioen. Zeker omdat ik zelf ook toe was aan een nieuwe stap qua werk een superkans!

Alleen, het komt te vroeg...:(

In de rust van mijn huidige baan hoopte ik ons laatste kindje te krijgen om dan dat boek te kunnen sluiten en me dan over 1,5 jaar langzaamaan weer wat meer op mijn werk te kunnen richten. Stel dat het nu vlot raak zou zijn, dan zit ik met de verhuizing in/eind Trimester 1. En ik moet zeggen dat ik dan niet op mijn best ben (lees: heel veel spugen de andere 3x). Daarbij heb ik niet echt de kans om me te bewijzen en moet ik vlot zeggen dat ik terug zwanger zou zijn. HELLUP!

Mijn man zegt dat ook een vierde kinderwens niet door het werk moet worden bepaald en dat het heus wel los loopt. Ik begrijp hem, al voelt het wel dubbel.. Wat zouden jullie doen?

liefs Mies

14. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Ik zou er wel voor gaan en je daar niet door tegen laten houden.
    Voor mij is het ook niet ideaal, ben op zoek naar ander werk, maar wie weet hoe lang het gaat duren (dat geldt voor beide).
    Maar daar laten we ons niet door tegenhouden.

15. sannekrul

sannekrul Fanatiek lid

9 jan 2012
    1.542
    1.106
    113
    Vrouw
    @PenelopeGarcia leuk! Ik ben 27 jaar

@Miesje83 mijn vriend heeft precies hetzelfde gezegd tegen mij.. alleen gaan wij voor onze eerste..
    maar ik ben door mijn vriend overgehaald, maar ja jij / jullie moeten zelf bedenken hoe of wat natuurlijk

16. PenelopeGarcia

24 nov 2017
    108
    138
    43
    Vrouw
    @Miesje83 Ik denk dat ik jou dit met drie kinderen niet meer hoef te vertellen, maar: er is altijd wel een reden om De Beslissing nog even uit te stellen. Werk, huis, reizen etc. Als jij nu heel graag een keer voor jezelf wil kiezen door te wachten op die nieuwe baan (omdat je al drie kinderen hebt), dan kan ik me voorstellen dat je nu de keuze maakt om te wachten. Maar als je liever een vierde kindje wil dan wat in de wereld ook, ga er dan voor :) Ik geloof erin dat de hele situatie dan ook wel zijn weg vindt!

17. LolaBloem

Dag dames, alhoewel wij besloten hebben om in 2018 te beginnen, kunnen wij eigenlijk niet wachten merken we nu. 2018 lijkt ineens zó verweg, haha. Wij gaan er meteen voor. Zal wel af en toe meekletsen als dat mag.

18. LolaBloem

@Miesje83 wat naar om met dat idee te zitten zeg. Kan heel goed begrijpen dat je denkt om er mee te wachten in dit geval. Maar wie weet gaat het allemaal anders wat werk betreft en verhuizen ze plots later? Dan heb jij het zwanger worden uitgesteld en komt toch in diezelfde "vrees" situatie terecht. Hier is dit herkenbaar. Wij hebben het even uitgesteld zodat ik niet bij mijn nieuwe werkgever(nu exwerkgever) ineens met verhaal kwam zwanger te zijn. Uiteindelijk na veel gedoe ben ik er gestopt, omdat de situatie (werksfeer) niet uit te houden was. Nu heb ik echt spijt, want heb nu een andere baan, veel leuker en uitdagender, maar een 6maandcontract. Dus wij wouden weer even uitstellen zodat mijn contract nog verlengd zou worden. Maar nu denken we; het zij zo. We gaan er gewoon voor en zien wel wat het brengt. Na mijn vorige ervaring, wil ik echt niet meer dat werk zo een grote impact heeft op mijn privé leven. Dan zoek ik wel een andere baan/bijverdienste. Maar goed, ieder situatie is anders en moet financieel ook wel haalbaar blijven. Zou daarom in jouw geval kijken of dat lukt (denk niet dat je dn ineens moet stoppen) maar dat je -mocht je werkgever verhuizen en het ineens drukker werken is- na de bevalling parttime werkt en zo weer opbouwt bijvoorbeeld.

19. LillyLou

LillyLou Lid

31 okt 2016
    60
    34
    18
    @Miesje83 Je moet natuurlijk je eigen gevoel volgen, maar mocht ik in jouw plaats staan, zou ik er wel voor gaan! Wij zijn juli '16 begonnen en onverwachts kwam er ook een verhuis van onze zaak in maart '17. Elke maand was ik aan het denken: 'Mocht ik nu zwanger zijn, moet ik bevallen in...' En lang in twijfel gezeten om dan opnieuw de pil te nemen. Uiteindelijk zwanger geworden in februari '17, een maand voor de opening. Voor mij was dat perfect. We zouden een half jaar open zijn tegen de tijd dat ik moet bevallen. Maar ik heb ondertussen geleerd dat het gewoon niet te plannen valt. We zijn nu bijna anderhalf jaar verder en nog steeds geen kindje... Voor mij staat dit nu op de 1e plaats! Ik zou er alles voor aan de kant zetten, maar dat is mijn gevoel natuurlijk :)

@LolaBloem Leuk zeg! Heb je een regelmatige cyclus of gebruik je ook ovulatietesten?

20. LolaBloem

@LillyLou helaas niet meer zo mooi regelmatig. Maar ik vertrouw er wel op dat hij weer goed word haha.

Deel Deze Pagina