Bedankt voor alle lieve en meedenkende reacties! Mijn gezin staat ook voorop en je weet inderdaad nooit hoe het loopt dus ik denk dat we er voor zullen gaan! Nu nog even het dubbele gevoel afschudden! Leuk dat meer meiden zo vol kiezen voor een gezin/kindje en werk op de tweede plaats zetten. Ik hoop dat het jullie allemaal vlot gegund is en dat de werkgevers ook beseffen waar het leven om draait Spannend eerste kindjes, er liggen vast mooie avonturen op jullie te wachten! Houden jullie allemaal je cyclus bij? Of echt met ovulatietesten?
@LolaBloem wij gaan er opzich ook wel nu voor. Merk wel dat ik zoiets heb van niet teveel proberen. Vind opzich in september ofzo zwanger zijn wel prima, maar nu ook wel hoor. Alleen is zo pittig 2 van die hele kleintjes. Maar denk dat het sowieso wel pittig is. Al met al we gaan het wel gewoon zien. En er ligt ook geen druk op, ook wel fijn. Met onze eerste waren we het echt aan het proberen en is iedere keer weer een teleurstelling.
@LolaBloem wat spannend! Ik zie in je handtekening dat je cyclus inderdaad niet heel regelmatig is maar wel mooi kort, dan heb je wat vaker kans in een jaar haha. Ik hoop voor je dat het snel raak mag zijn. Hopelijk de eerste baby van topic 'Gaan voor (nog) een wondertje in 2018'! Ohh wat ben ik jaloers, moet nog wachten tot april. Dan zou de kleine geboren worden eind 2018/begin 2019, wat voor ons perfect is. We mikken nu echt op starten op een datum waardoor de bevallingsdatum 1 januari 2019 of later is. Kan natuurlijk eerder geboren worden maar dat is niet erg. Ik heb tot nu toe (op de 1e cyclus na) een hele regelmatige cyclus maar die valt helaas wel met de eisprong van april, pas op de 19e van april. Dat is wel een beetje jammer. Gewoon bijna 3 weken later. Als hij op 1 april viel dan konden we vanaf half maart al beginnen. Ach, als we eenmaal zwanger zijn dan ben ik dit allemaal weer vergeten haha. Hebben jullie al namen bedacht? Wij wel een jongensnaam maar ik twijfel wel een beetje.
@LolaBloem en @Miesje83 Hier ook een onregelmatige, maar ik hou hem bij met ovulatietesten. Het geeft mij wat afleiding. Ik ben in afwachting van mijn eisprong nu. Verwacht hem dit weekend, spannend! @DN2017 Ja, hoor! Hier staan de namen al vast! Maar ik ben heel erg in twijfel of ik volgende keer het geslacht wel weten voor de bevalling. Bij mij draait het nu vooral om een gezond kindje. Jongen of meisje maakt mij niks uit! Lijkt me ook heel speciaal om pas na de geboorte te weten of we een zoontje of dochtertje hebben, maar manlief is het daar niet zo mee eens
Haha hier hetzelfde! Lijkt me best leuk, lekker spannend en leuk om het nieuws dan te delen met familie. Manlief vindt het hier ook géén goed idee. Hij zegt dat er al genoeg verrassingen in het leven zijn haha.
Nog maar een maand en dan is het al 2018! Het jaar waarin we hopelijk allemaal veel geluk gaan hebben. Ik vind het wel spannend hoor! De twijfel slaat afentoe enorm toe. Maar een goed moment is er nooit natuurlijk.
Goeiemorgen dames, Hier vandaag, nu 2w na MK, een positieve ovulatietest. Wat ben ik blij dat alles weer ‘normaal’ gaat!
Hee @LillyLou wat fijn dat je cyclus goed op gang is! Gaan jullie nu ook klussen voor een baby of wacht je nog je eerste menstruatie af? @LA1991 enorm irritant he die twijfels? Soms denk ik ook van zullen we toch nog maar eventjes wachten? ivm werk en huis. Maar ik ben er heilig van overtuigd dat in wat voor situatie je dan ook zit en een kind verwacht, het zoveel goeds met zich meebrengt en de situatie kan stabiliseren. Zie bijv het verhaal van @Anoniemxx een echte uitzichtloze situatie waarin het zo goed heeft uitgepakt. Hebben verder conversaties met elkaar gehad na aanleiding van haar update topic en woow wat sta ik versteld van hoe iemand van niks naar alles schiet. respect. @DN2017 @LillyLou Lijkt me wel spannend om het geslacht geheim te houden, weet alleen niet of ik dat nu nog een keer wil. Ik kijk er zo naar uit of we nu een jongen krijgen of nog een meisje. Ik denk dat ik bij deze zwangerschap zelfs een pretecho zal doen voor het geslacht te ontdekken haha. @Nanoe2 fijn dat er geen druk op zit bij jullie, is natuurlijk echt niet fijn als je wil zwanger worden. Al die teleurstellingen zijn vreselijk. Is je cyclus al redelijk op gang? en wanneer verwacht je je NOD? maak je gebruik van ovulatietesten? @Miesje83 Ik hoop dat jullie ook meteen een mooie test in handen krijgen! Wij hebben deze ronde geen ovulatietesten gebruikt. Hebben voorgenomen dit vanaf januari te gaan doen, hoop dat dat dan niet nodig is omdat het al raak is haha. En jij? Hebben jullie iets waarvan je zegt van bij de volgende zwangerschap ga ik dát anders doen?
@LillyLou wat fijn dat je cyclus normaal doet! Hier vandaag ineens bruinverlies op 11 dagen voor nod?? Heel vaag, geen idee waar dat aan ligt. Mijn cyclus is altijd een rommeltje geweest en duurde gewoon lang. Geen idee wat hij deze keer gaat doen. Gebruik ook geen ovulatietesten, we zien het wel. Wbt naam, ja ik heb wel een jongensnaam. Ml vond die de vorige keer wel oke, maar deze naam vond hij mooier, ik vond ze beide mooi. Meisjesnaam echt nog geen idee! En deze zwangerschap wordt denk sowieso anders met een klein mannetje die al rondkruipt/loopt dan. Weet wel dat ik bij mn volgende bevalling echt ga proberen om thuis te blijven en het badwater echt warmer dan 37 graden.
@Nanoe2 Misschien toch een innesteling? Heb wel eens gehoord dat je dan wat bruinverlies kan hebben. Ik moet Utrogestan nemen bij de volgende zwangerschap. 3x per dag capsule vaginaal inbrengen. Het zou het baarmoederslijmvlies verbeteren. Iemand van jullie die het kent?
@LolaBloem Wij gaan er direct weer voor. Ga ervan uit dat de kans klein is om gelijk weer zwanger te zijn. Al zou ik het wel super vinden! Dat wachten duurt altijd zo lang
@LillyLou heb er weleens van gehoord, maar dan houd het op. Wist alleen niet dat je dit vaginaal moest inbrengen? Denk niet dat het innesteling is, maar je weet het nooit. Vorige keer wel duidelijk innesteling gehad (achteraf). Lichte bloeding en die dag buikpijn en niet echt lekker.
Hallo dames! Als het mag kom ik ook gezellig mee kletsen. Wij gaan voor ons 2e kindje! Mijn cyclus is echt nog drama en hoop snel voor de 2e x ongesteld te worden na de bevalling. Denk dat deze cyclus tegen de 60 dagen gaat lopen... Hopelijk volgende korter en snapt mijn lijf weer wat de bedoeling is. Januari ronde 1! Hopen op veel mooie beebjes voor ons allemaal!
Heb even snel beetje bijgelezen Ovu testen ga ik wel gebruiken en ook tempen. Maar meer omdat m'n cyclus zo rommelig is dat het zonde zou zijn als we het moment missen. En omdat ik anders waarschijnlijk elke week denk dat ik overtijd ben en zo haha. Op deze manier is het voor mij rustiger omdat ik weet wat ik kan verwachten van m'n lijf. Na en hebben we het wel eens over gehad. Zijn wel een aantal weer die we allebei mooi vinden. Maar misschien veranderd het nog wel als het zover is. Zijn er al veel dames nu bezig? Of op wachtbankje? Of toch echt pas januari of later?
Als ik weer ongesteld ben dan gaan we ervoor! Ben benieuwd hoe lang het duurt voor het raak is. Vind het weer net zo spannend als bij de eerste! Wachtbankje spannend! Heel veel succes! Hopelijk een mooi vroeg kerstcadeau
Spannend @LolaBloem! Hebben jullie na jullie dochter anticonceptie gebruikt? Bedoel moet je nog ontpillen oid? Ik duim voor je!
Spannend Lolabloem! Bij ons eerste kindje gingen we er echt vol voor. Nu zien we het wel. Dus is er ook geen druk oid. Man en ik hadden het over seks en klaarkomen (nee hoef je geen gekke dingen van te denken). Hij zegt, ja maar je moet wel klaar komen voor een baby. Ik zeg ja, maar een baby is geen reden voor s*ks. Zegtie nee maar s*ks is wel nodig voor een baby En toen lagen we allebei plat van het lachen. Leidt bij ons altijd weer tot interessante gespreken
@Hinti Welkom! Wow, een cyclus van 60 dagen. Bij mij was hij na mijn bevalling ook langer (rond de 38 dagen). Nu al 2x terug 28 dagen. Hopelijk komt er snel wat meer regelmaat in. @LolaBloem Spannend! Mijn NOD is 17 december Kunnen we samen in spanning aftellen! Ik duim alleszins ook mee voor jullie!