Ooh spannend @LolaBloem ! Ik duim mee. Ik gebruik ook ovutesten, gewoon fijn om te weten dat alles weer werkt na de bevalling haha. Wij wachten wel tot volgend jaar, rond februari willen we er voor gaan, kijk er wel erg naar uit.
Ja het is echt heel lang.. Na de bevalling duurde het bijna 6 maanden dat ik ongesteld werd en heb maar paar weken borstvoeding gegeven. Toen ik stopte met de pil heeft het ook bijna een jaar geduurd voor mijn cyclus weer regelmatig was. Hoop idd dat het nu sneller gaat
@Hinti ik hoop dat je menstruatie snel op gang komt. Bovendien kan je nog altijd zwanger raken voor je menstruati. Hoop dat je gauw verrast mag worden! @Miesje83 nee, collega's van mijn man hadden het over onvruchtbare vrouwen na aanleiding (volgens hen) van de pil. En aangezien manlief grote kinderwens heeft en ik ook en in de familie hier en daar vruchtbaarheidsproblemen zijn, wou hij echt geen risico nemen. Denk zelf dat het een fabeltje is, maar mijzelf kennende zou ik toch onwijs slordig zijn met de pil. Wij deden voor het zingen kerk uit maar wil na de bevalling van ons 2e condooms aanschaffen. En jij? @Nanoe2 toe maar lekker rustig aan anders. Herstellen van een bevalling is ook heel wat. Ik schreeuwde na de bevalling (en ook tijdens de bevalling) dat ik nooit meer kinderen wil en tijdens de weeën zei ik continu: waaar ben ik aan begonnen!! Nooit meer!! Manlief had zelfs een schuldgevoel en zei achteraf: sorry dat ik je dit aandeed maar we zijn nog geen jaar verder... en ik wil er heel graag nog een bij haha. Ondanks dat mijn lichaam niet volledig hersteld is en er hele grote kans is dat mijn bekken weer pijn gaan doen. Ze zeggen bovendien dat als je het zwanger worden niet forceerd te kans groter is. Wie weet is het binnenkort al raak bij jullie. Vrijen jullie rond ovulatie of houd je dat niet bij? @LillyLou echt?!! Wat spannend! Zit je ook in het NOD groepje? Wanneer ga je testen? Ik ben erg zenuwachtig
Spannend dat er al een paar begonnen zijn! Heel veel succes! Wij moeten nog even wachten. (maar dat is prima)
Mijn cyclus is enorm onregelmatig. Schommelt van 35-90 dagen, dus ook geen idee wanneer mn eisprong is. We vrijen wanneer we er zin in hebben. Wij hadden het 2 weken na de bevalling alweer over een tweede En ik heb niet echt een hele fijne bevalling gehad ofzo. Maar ons kind is het ideale voorbeeld van een makkelijk kind!
@Hinti Ja, na de pil kan je cyclus enorm in de war zijn he! Ben je wel snel zwanger geworden toen? @LolaBloem Nee, dat NOD groepje ken ik niet. Oh ik denk niet dat ik me kan inhouden tot de 17e. Ik denk volgende week vrijdag of zaterdag toch al eens een testje te doen? Ik vind het ook weer zo enorm spannend! De dagen duren zo lang nu!
Ik wil me ook melden. Wij gaan voor een 2e kindje. Nu ben ik al moeder van een dochtertje van 2. Wij zijn sinds januari 2017 bezig geweest om weer zwanger te worden. Na 9 maanden was het raak maar helaas bleek het vruchtje met 5 weken al gestopt te zijn met groeien. Middels medicatie heeft mijn lichaam het los kunnen laten maar er bleek nog restweefsel te zitten. Dit is recent operatief verwijderd en nu hebben we groen licht om weer te proberen om zwanger te worden. Ik merk wel dat het me meer bezig houdt. Ik heb veel moeite met mensen in mijn omgeving die zwanger zijn. Ik gun het iedereen van harte maar ik kan niet heel blij zijn. Het is een constante reminder voor mij aan wat er is gebeurd en hoe het had kunnen zijn. Maar op naar een goed en vruchtbaar 2018!
Wat een nare ervaring nell. Hopelijk hebben jullie nu snel meer geluk en mogen jullie een schitterend 2e wondertje in jullie armen sluiten @LillyLou vorige x is het best vlot gegaan. Geloof 3 of 4 echte rondes. Dus hoop dat het nu weer zo snel mag gaan!
@Nell87 hee welkom, vreselijk zeg.. ik vind het heel knap van je dat je zo positief naar de toekomst kijkt. hoop dat het voor jullie ook gauw aak zal zijn!
Welkom @Nell87, wat een traject hebben jullie achter de rug zeg! Hopelijk mogen jullie spoedig weer in verwachting zijn en komt er een broertje of zusje bij! @Hinti: Fijn dat jullie vlot in verwachting zijn geraakt! Dat is toch altijd een spannend ding he! @LolaBloem: zo herkenbaar dat je in spanning zit.. De kans dat het zo zou kunnen zijn, houdt je vast goed bezig! Spannend!! En dat voor het zingen de kerk uit gaan zou ik echt nooooit durven. Wij gebruiken condooms want ik ben best klaar met de pil en een spiraaltje leek me wat overbodig met nog een kinderwensje.. @Nanoe2: leuk dat jullie er weer vlot voor willen gaan! Als het ouderschap zo goed bevalt en een volgend kindje is welkom is dat eigenlijk alleen maar mooi toch? Jullie staan er ook relaxed in als ik het zo lees @LillyLou: Ook zo spannend!! Let je nu niet op alles wat je voelt? @Liva89: wij hebben nog nooit ovulatietesten gebruikt, bevalt dat? En was het vlot raak bij jullie eerste? Ook met ovulatietesten? Hier hadden we het gisteravond gezellig en ik zit rondom mijn eisprong (ik heb dan altijd een aardig libido..) en toen was het wel even heeeeel verleidelijk om zonder bescherming te vrijen.. Manlief vindt het ook allemaal wel best. Toch, nog even inhouden want we moeten nog in ons huis klussen in dec/begin jan en stel dat het vlot raak zou zijn en stel dat ik weer veel misselijk ben... Daar zie ik trouwens dus echt helemaal niet naar uit, die misselijkheid blokje 1.. Ik moest echt meerdere keren op een dag spugen (zelfs onze oudste dochter haar little people gingen brakend door het huis in haar fantastiespel ) en dat was zo'n uitputtingsslag.. Gelukkig heb ik daarna steeds goede zwangerschappen gehad! Hoe waren jullie zwangerschappen? MIES
Haha @Miesje83 ja lastig is dat n dan hé? Dat libido ken ik idd wel. Die stijgt dan echt omhoog! Hier was de zwangerschap echt een feestje. Ben geen 1x misselijk geweest en nooit boven de wc gehangen. Was met 15 weken geloof ik 2 weken wel moe 's avonds maar verder tot 42 weken rond lekker door gedaan. Hoop dat een volgende zwangerschap weer zo mag zijn! Gun jullie dat uiteraard ook allemaal!
@Miesje83 ja ovulatietesten bevallen supergoed! Bij onze eerste was het direct in de eerste echte ronde raak, echt heel veel geluk gehad! Vind die van clearblue het fijnst, omdat deze een smiley aangeven.
Ik gebruikte dipsticks van 2besure en als ik dacht dat die bijna of positief was dan clearblue smiley test. Dan was het toch een stuk goedkoper in gebruik hihi
Oh dat die verleiding groot is herken ik wel Miesje. Wij wilde eerste wachten tot januari, maar vonden die condooms zo vervelend. En dan af en toe een keer zonder. Daarna gezegd we doen of met of zonder. Naja dat werd dus zonder Ik vond mijn zwangerschap ook niet echt zwaar. Eerste 15 weken veel maagzuur en ook steeds misselijk. Maar niet enorm misselijk. 1x gekotst, maar dat was denk meer een combi. En enorm moe, maar dat hoort er gewoon bij. Wel last van mn bekken, maar ook dat is te overleven. En wij zijn nogal relaxed met alles eigenlijk. Ben ook benieuwd na hoelang we er nu achter komen dat ik zwanger ben. Bij mn zoontje was het na 6,5 week en was toen enorm verbaasd. Nog meer dames die al een testdatum hebben?
Haha @Nanoe2! Na 6,5 week is wel laat idd! Ik was wel echt bezig met eisprong en dan wanneer nod was. Heb ook regelmatig eerder getest behalve de keer dat ik zwanger bleek haha. Heb met mezelf afgesproken dat ik dat nu niet meer ga doen
Hoi dames! Mag ik ook gezellig met jullie mee kletsen? Ik ben nieuw hier op het forum. Ben inmiddels 8 jaar samen met mijn vriend, we wonen 5 jaar samen. We zijn beide toe aan een volgende stap in ons leven! In 2018 willen ook wij beginnen met proberen zwanger te worden van ons 1e kindje! We gaan nog niet nu direct beginnen, omdat we momenteel een heel klein appartement hebben en eerst willen verhuizen naar wat groters. Dus nu eerst druk bezig met dit huisje wat opknappen en in januari gaan we het verkopen... Wel lastig om te wachten als je het eigenlijk al een tijd heel erg graag wilt
Hi dames! Mag ik ook erbij? Wij hebben al een prachtige, vrolijke, gezonde dochter van 1 jaar en willen in 2018 een 2e kindje erbij. Eerst wil ik wat kilo's kwijt, daarna beginnen we..
Welkom dames! @Miesje83 Ik begin mij idd vanalles in te beelden . Ben nu 6 dagen na eisprong en heb erg veel last van jeukende borstels (vooral tepels). Beetje genant, maar herkent er dit iemand?