Hallo meiden, Ik kon geen onderwerp vinden over stoppen met de pil in april 2011, vandaar dat ik één heb aangemaakt Ik ben half april gestopt met de pil, en tot nu toe (nog) niet zwanger. Wij gaan voor een tweede kindje, onze eerste is bijna 1,5jaar. Bij de eerste was het in ronde 4 raak, erg snel. Nu zit ik dus in ronde 2, en sinds gisteren heb ik erg last van mijn borsten.. Misschien een positief voorteken? Maar misschien ook wel tekenen voor de ongi.. We wachten het maar af. Het zou leuk zijn als er meer meiden zijn die ook in april gestopt zijn met de pil! Groetjes Saar.
Hallo Sar! Ook gelijk welkom want ik zie dat dit je eerste bericht was Ik ben 19 april gestopt met de pil, kreeg op 19 mei mijn eerste menstruati en wacht nu of er weer een ongi komt of dat het gelijk raak is in ronde 1. Morgen is mijn NOD, dus zit redelijk in "spanning" Ik heb zelf nog geen kindjes, dus heb geen idee wat wel en geen verschijnselen zijn van een eventuele zwangerschap.
hallo!! ik heb op 9 april mijn laatste pil gehad. ik had altijd een menstruatie van 28 dagen en ook toen ik eerder ivm ziekte gestopt ben met de pil een cycles van 28 dagen dit keer tijdens mijn eerste cycles werd ik pas ongi na 35 dagen op dit moment zit ik op dag 30 van mijn 2e cycles heb allerlei symptomen, maarja dit kunnen ook ongi symptomen zijn
Hallo, Ik heb op 15 april mijn laatste pil ingenomen. Mijn 1e cyclus zat op 32 dagen, dus ik verwacht nu zo ongeveer de 2e cyclus.. Ik merk wel dat sinds ik met de pil ben gestopt ik mijn eisprong enorm duidelijk voel, althans dat denk ik dan. Rond die tijd heb ik een pijnlijk gevoel rechts onder en links een beetje. Heeft iemand anders dit ook?? En gebruikt er iemand ovulatie testen? Het is voor mij de 1e keer dat ik zwanger probeer te worden...... Liever gisteren nog dan vandaag....... Groetjes, Mayke
Hallootjes Ik ben ook gestopt met de pil in april. 16 april. Het is voor ons, het 1e kindje. Heb de 1e ronde een cyclys gehad van 34 dagen. En duidelijk mijn eisprong gevoelt, en gevonden. Ik gebruik ovulatietesten, omdat ik wel benieuwd ben wanneer ik mijn eisprong heb, en wij over 6 weken gaan trouwen, ik een schatting kan maken wanneer ik ongesteld moet worden...OF niet! Ik werd in ronde 1, 14 dagen na mijn eisprong ongesteld. Ik heb nu 10 juni mijn eisprong gehad, en 24 mei is mijn NOD! Spannend allemaal! Allemaal heel veel succes! toitoi!
wat leuk!! groten deel tot nu toe is voor het eerste kindje is wel leuk kunnen we mooi ervaringen uitwisselen
hoi dames. Leuk dit groepje Ik ben 6 april gestopt met de pil. Op 21 mei werd ik ongesteld. nu is het afwachten want zondag op vaderdag mag ik testeN. voor ons is het ons eerste kindje dus erg spannend
Wat leuk dat er al meerdere meiden reageren Erg leuk dat we allemaal rond zelfde moment zijn gestopt met anticonceptie. Haha ja dit was direct mijn eerste bericht Maar ik heb tijdens en voor de zwangerschap van mijn eerste ook op zw.pagina gekletst, alleen dat account opgezegd toen.. Maar lees regelmatig mee, en dacht ik maak gewoon weer een nieuwe account aan Leuk idd dat de meesten voor eerste kindje gaan. Maar voor mij is het net zo spannend denk ik, en ik heb ook geen idee meer hoe ik me toen voelde de eerste maanden (buiten de standaard kwaaltjes om) dus voor mij is het nu ook weer errug spannend en aftasten!
Hallo allemaal, Ik ben ook in april jl. gestopt met de pil (6 april de laatste geslikt). Ik had geen idee hoe mijn 'natuurlijke' cyclus eruit zou gaan zien, maar deze is -godzijdank- tot nu toe heel netjes. Heb net ovulatietesten gekocht . We gaan deze keer voor de 1e echte ronde (1e kindje)!! Iedereen heel veel succes met zwanger worden!
Hallo Niqi! Welke ovulatietesten heb je gekocht? en heb je zoiets al eerder gebruikt? Ik heb er namelijk geen enkele ervaring mee en ben wel benieuwd wat je ervan vindt Ik plaatste trouwens net in een ander topic een reactie en toen werd me opeens duidelijk dat ik waarschijnlijk wel mijn eisprong heb gevoeld, maar er toen niet bij stil heb gestaan. Ik had ergens halverwege de maand hele gevoelige borsten, denk dat toen mijn ei langskwam @mayke die steken die jij omschreef heb ik niet gevoeld :S Ik ben er ook nog maar nieuw in haha, dus vraag me dan ook af of iedere vrouw haar ei hetzelfde voelt. Iemand?
ik ben ook gestopt in april. bij mijn eerste kindje was het in 1e ronde raak (door de pil heen) Bij mijn tweede kindje was het in de 2e ronde raak. dus ik ben benieuwd wanneer het nu raak is, maar we zullen het zien. bij mijn vorrige kindjes was het gewoon erg snel.
Ik neem aan dat dit een eisprong is want ik zou mijn god niet weten wat het anders kan zijn.. Volgens mijn berekening zou ik nu 2 dagen over tijd zijn... Maar ik heb totaal niet het idee dat ik zwanger zou zijn. Ik heb geen kwaaltjes... Ik heb natuurlijk pas 1x gemenstrueerd dus misschien is het nog niet gelijk regelmatig... Ik zou vanaf 15 juni kunnen testen heb ik gezien via deze site maar denk dat ik het weekend beter af kan wachten.... Al vind ik dat wel moeilijk! Ik ben er vanaf het moment dat ik gestopt ben met de pil zo erg mee bezig.. Hebben jullie dat ook allemaal zo sterk?? Zou dat "ooit" nog weggaan?? Ik heb het idee iig bij mij van niet! Leuk dat jullie ook allemaal in april gestopt zijn! Ik ben erg benieuwd en wens jullie allemaal het beste toe.. Hopelijk zijn jullie snel zwanger Een fijn weekend voor iedereen! Groetjes Mayke
Hallo allemaal, nog nooit eerder aan 'forum schrijven' gedaan, maar lijkt me toch leuk om deze spannende periode te delen en te horen hoe anderen dit allemaal ervaren. Ik heb nog geen kinderen en dit is de eerste keer dat ik echt stop met de pil, na 13 jaar. Ben ook in april gestopt. 22 mei eerste bloeding, en vandaag 17 juni tweede. Voorlopig cyclus van 27 dagen. Ik begrijp nog niet helemaal hoe ik kan achterhalen of dit een 'echte' ongi is...Heb wel vruchtbare dagen berekend en we gaan eind van de maand om de dag een poging wagen. Ben benieuwd. Ik ga jullie volgen! En af en toe wat ongeduldige vragen stellen vrees is
@ Linana; ik hoop dat dit dan mijn eisprong was want anders dan zou ik niet weten wat het wel was die 2x..... Ik heb zelf een site gevonden met ovulatietesten die wat goedkoper zijn dan de meeste die ik heb bekeken... Op www.123ovulatietest.nl Ik weet niet of er verschil zit in die dingen?? O ja, in mijn vorige blog schreef ik dat mijn 1e cyclus 32 dagen was maar dat was 27.. Zou betekenen dat ik nu over tijd ben en volgens deze site zou ik vanaf de 15e kunnen testen.... Heb nergens last van dus ik denk daarom ook dat ik niet zwanger ben.. Maar alles kan?!?! Ik heb natuurlijk nog maar 1x gemenstrueerd dus misschien is het gewoon nog onregelmatig... Ik denk dat ik na het weekend anders maar een test ga doen. Wat zouden jullie doen?? Leuk dat jullie ook allemaal in april gestopt zijn! Ik wens jullie alle goeds toe en hopelijk zijn jullie snel zwanger Een fijn weekend gewenst en de groetjes
@ Linana: Ik heb de ovulatietesten bij Kruidvat gekocht (5 stuks voor 9,95 euro). Ik merk eigenlijk nooit iets van mijn eisprong (behalve 1 x cervixslijm rond die tijd)...Volgens het schema en mijn cyclus kan ik pas vanaf morgen gaan testen. Ik heb nog nooit eerder zo'n test gedaan, ben dus erg benieuwd...ik zal wel laten weten hoe de test bevalt! @ Mayke1717: spannend hoor, 2 dagen over tijd! Ik hoop voor je dat het raak is!! Ik zou denk ik niet zo lang kunnen wachten met testen... Ik herken wel wat je schrijft dat je er vanaf het stoppen met de pil er zo erg mee bezig bent, hier nog 1...zelfs op mijn werk gaan mijn gedachten er steeds naar toe, hoop niet dat mijn collega's het in de gaten hebben... @ Suutje: waarom denk je dat dit evt. niet je echte ongi is?
@suutje Ik ben niet een genie op het gebied van echte en neppe ongi's Maar als je in april bent gestopt en in mei en juni een bloeding hebt gehad kan je er geloof ik wel vanuit gaan dat je je natuurlijke ongi gehad hebt hoor
Spannend hoor!! Zie nu aan je banner dat je 2 dagen over tijd bent. Ga voor je duimen dat je hartstikke zwanger bent!! Ga je dit weekend testen of wacht je daar nog even mee?
whaa ik vind dit nu al spannend. @niqi: Ik had begrepen dat het wel een paar maanden kon duren voordat je je natuurlijke ritme weer terug had. Helemaal omdat ik zo lang de pil heb geslikt. Begin wel echt mn lichaam te voelen, gevoelige borsten etc. Ook verschijnselen waardoor je het gevoel krijgt dat het al zover kan zijn. Maar blijkbaar zijn dat dingen die heel natuurlijk zijn maar door de pil werden onderdrukt al die jaren. Ik ben nog niet bezig geweest met ovulatietesten. In hoeverre kun je vertrouwen op de calculators die je online kunt vinden? Ik heb dit berekend: 27 juni beetje vruchtbaar 28 juni vruchtbaar 29 juni erg vruchtbaar 30 juni eisprong Is het dan logisch om vanaf 26 juni tot 2 juli om de dag bezig te zijn?? Goed weekend iedereen!
@ Linana; ik denk dat het dat is geweest anders zou ik niet weten wat het wel was! Ik heb zelf nog geen ovulatietesten gebruikt maar wil dit wel gaan doen. Heb een site gevonden waar ze redelijk goedkoop zijn. Weet niet of dat uitmaakt bij die testen? www.123ovulatietest.nl .. In mijn vorige stuk schreef ik dat ik een 1e cyclus van 32 heb gehad.. Ik zat fout, het was 27! Nu zit ik op dag 29. Ik voel geen kwaaltjes of iets dus ik denk niet dat ik zwanger ben maar gewoon toch een onregelmatige cyclus heb... Het zou de 2e keer zijn dat ik moet menstrueren zonder pil.... Ik wacht wel af tot na het weekend denk ik en anders maar een test?!?
@ Suutje; ik zou de 27e "beginnen" dan ben je een beetje vruchtbaar en de 29e erg vruchtbaar.. Althans, zo denk ik altijd "dat het beste is". Als je je cyclus weet dan is dit een redelijk betrouwbaar iets volgens mij.. Dat is ook de "som" ; Datum ovulatie = Startdatum cyclus + gemiddelde Lengte Cyclus 14 dagen! Succes en ik wens iedereen een fijn weekend toe!