gaan voor ons eerste kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Yvke86, 5 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melkchocolaatje

Melkchocolaatje Bekend lid

4 apr 2013
    543
    0
    0
    Sociotherapeut bij GGZ instelling
    hoge noorden ;)
    Hahahaha meiden wat zijn jullie veel aan het kletsen. Manuela leuk zo'n vader die je gelijk uit de droom helpt..
    Heb mijn man twee jaar geleden ontmoet op een salsa feestje, klikte meteen en volgende dag zijn we gaan daten. Twee maanden later woonde hij bij me in en vorig jaar zijn we getrouwd. Dat ik kinderen wilde heb ik hem gelijk in het begin al gezegt, gezien ik ook al 29 was toen, inmiddels dus 31 en ik het echt moeilijk had met single zijn en allemaal zwangere vriendinnen om me heen.
    Dit jaar in Februari dan ook echt gestopt met de pil, omdat ook hij zich er klaar voor voelde. Hij vraagt vaak wat ik voel en steunt me in de dagen dat ik onzeker wordt en ineens denk dat ik geen kindje kan krijgen. Heb in het verleden een verstopping van de eileider gehad aan 1 kant, zo veel pijn dat ik 15 kilo was afgevallen ik was toen 25. Begin dit jaar bij uitstrijkje ook een pap2 geconstateerd alleen toen ik voor behandeling zou in april bleek ik zwanger, later kon het niet door miskraam en sindsdien nog geen nieuwe afspraak kunnen maken, alhoewel de gynacoloog me gerust gesteld heeft en heeft gezegt probeer maar gewoon zwanger te worden, pap2 is niet ernstig en gaat vaak vanzelf weg.

Manlief zei laatst we gaan er alles aan doen om kindje te krijgen en mocht het niet zelf lukken dan blijf ik toch altijd bij je en je steunen.. zo lief!!
    We gaan er vanuit dat we echt wel een kleintje krijgen. De vraag is alleen wanneer en na de miskraam ben ik toch wat onzekerder geworden. Probeer het zoveel mogelijk los te laten.
    Vind het echter ook wel fijn dat ik hier mijn "ei" ook een beetje kwijt kan :)

We zijn een leuk clubje zo!!

2. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    daar dacht ik ook meteen aan :D

3. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    heeeeel flauw is ze ;):D

4. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    ow, ik had nog niet doorgelezen, je bent niet flauw ;):)
    haha, Esmee is een leuke naam ja.
    alleen bij ons op het kdv zit een Esmee en das niet zo'n leuk meisje :) hahaha

5. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    oh ja, ik heb mijn man in de stad leren kennen op een terrasje.
    Ik vond hem een lekkerding en het was wederzijds :)
    daarna gaan daten en het klikte ook nog eens super!

Verder, ik wil denk ik wel weten wat het wordt ja en als ik het zelf weet kan ik denk ik heeeel moeilijk mijn mond houden...

Verder waren mijn ouders super snel zwanger, beide keren de 1e keer. (ik was zelfs een foutje, ze waren allebei net 20) maar ik was wel vanaf het begin aan heel welkom zeggen ze altijd ;)

en ook mijn vriend was een foutje, want ook zijn ouders waren pas 19 en 21, haha. Dus alweer een klik :p

Maarja, we gingen onze ouders achterna, meteen de 1e keer zwanger! maar helaas.... nu in ronde 3 en ik ben erg ongeduldig :D
    Ook omdat de VK zei: "ooooh, was het pas ronde 1, dan ben je zo weer zwanger" had ze misschien niet moeten zeggen want nu is iedere menstruatie een teleurstelling

6. Madera

Madera Actief lid

23 mrt 2013
    284
    0
    0
    Noord brabant
    vervelend is dat he? dat je (zeker als je met kinderen werkt) bij sommige namen een associatie hebt waardoor je ze meteen niet leuk meer vind. Heb dat ook, heb een tijdje invalwerk gedaan op de kdv en stages gelopen in het onderwijs. dus namen genoeg waarvan ik zoiets heb van "nee dat hoeft niet" een heleboel namen vallen bij mij ook af trouwens omdat ik honden ken die zo heten.. (of katten)

Manlief was overigens een ongelukje of zoals ie zelf zegt "een klapcadeautje" Maar wel gewenst.

7. brosa87

brosa87 Actief lid

24 jul 2013
    135
    0
    0
    Hoe is het met de 'kwaaltjes'?

8. brosa87

brosa87 Actief lid

24 jul 2013
    135
    0
    0
    Haha zeker vervelend, die associaties. En ik heb ook het idee dat alle mensen in de omgeving alle leuke namen voor hun kinderen gaan gebruiken. :p Ik heb ook zo'n vermoeden dat de zus van mijn vriend en haar man hun kindje (gaan binnenkort bevallen) Esmee gaan noemen.. ;) Ik ben zeer benieuwd. :p

9. brosa87

brosa87 Actief lid

24 jul 2013
    135
    0
    0
    Jeetje, heftig zeg! Ben je ook geopereerd aan je eileider? En als de eisprong aan die kant is, kun je van dat eitje dan niet zwanger worden of is het weer open? En ben je voor je PAP2 nog onder controle of wordt het pas weer gecontroleerd bij het volgende bevolkingsonderzoek?

En jij bent sociotherapeut bij de GGZ toch? Wat houdt dat precies in? Heb je daar een speciale opleiding voor gevolgd?

10. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Ik vind Esmee ook wel een leuke naam, maar niet voor ons. Anders worden het teveel klinkers in voor en achternaam, hahaha.

Deze maand duurt lang zeg, ik zit pas op dag tien... Vanaf morgen gaan we gezellig aan de klus om de dag! :) En begin morgen ook met ovutesten.

11. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    ik zit ook op dag 10 nu :D maar gaan wij klussen als we zin hebben ;) want dat werkte ronde 1 ook het beste... dus we zullen het wel zien

12. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16

Dat is inderdaad man eigen denk ik, maar zodra we echt zwanger zijn en hun het ook kunnen zien zal het ook wel anders zijn :)

13. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16

Haha, we beppen te veel! Dan mis je wel eens wat he!
    Maar ik had vorig jaar op vakantie ook die naam gehoord, en dat was wel een leuk kind, maar die óúders! Man man! Veel te beschermend, kind kon nog niet eens alleen in pierebadje mét zwembandjes en ze was 3 ofzo... Verschrikkelijk!
    Dat waren ook echt ouders dat ik denk, waarom heb je een kind?
    Die vader zat de hele tijd op z'n ipad, moeder zat boekjes te lezen en het kind vermaakte zich met kind van een vriendin van hun. (Die was ook mee) dan waren opa en oma er nog, maar die deden ook niks met die kids.
    Zei moeder op een gegeven moment over hun zoontje (paar maanden) tegen vader: leg je ipad nou eens weg en ga met je kind in het water! Vader gelijk: ja, en dan? Moeder: nou, desnoods verzuipt ie, maar doe ter wat mee....

Dat zeg je toch niet?????

En dat zoontje lag op een gegeven moment op een kleedje tussen de stoelen lekker te brabbelen, zegt die opa: ja, wa moe je dan?

En het waren zeeuwen, niks tegen zeeuwen want ik ben er zelf ook één maar die waren echt té stug!

Maar goed, neemt niet weg dat ik het nog steeds een mooie naam vind, ook omdat ik het al roep sinds m'n 16e ofzo. Is een nummer van acda en de munnik, de tekst is niet geweldig maar de naam vind ik gewoon super.

14. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16
    Zo, heb weer een hoop gemist en bijgelezen....
    Wat je met een dag werken al niet mist.
    Zal mij benieuwen wat het in de vakantie wordt, aangezien we 2 volle weken weggaan. Dan mis ik echt alles! Hahaha!

Maar volgens mij hebben we wifi dus kan ik zo 's avonds even lekker lezen ;)

Ik zag een vraag voorbij komen over of je het zou vertellen aan anderen als je weet wat het wordt? Dat doen er heel veel op t moment, ik weet niet of ik het zou doen, als ik het al wil weten.

15. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16
    Sorry hoor, ik blijf bezig met berichten sturen...
    Net op facebook gekeken, zie ik die kennis die niet wilde dat kind in bepaalde maand geboren werd weten jullie dat nog?
    Staat er een foto van haar op, en oke, ze is niet lelijk, maar ze stond er supermooi op met al een mooi buikje... En dat doet dan echt zeer bij mij...
    Dan moet ik echt even slikken zeg maar.

Kennen jullie die film 'what to expect when you're expecting' ?

Die is echt leuk, mooi, janken, alles....

16. manuela 123

manuela 123 Actief lid

17 jul 2013
    314
    0
    16
    NULL
    NULL
    @brosa Ja de misselijkheid had ik alleen vanmorgen maar dat kwam denk ik omdat ik binnekwam voor te werken en dat me een hele sterke zeik geur toekwam en de theedoek vond ik stink toen werd ik wel weeer even misselijk, nadat ik wat eet heb ik maagzuur en vooral 's avonds als ik op bed lig ennnn voel nu een beetje een druk op mn onderbuik maar soms wel en soms niet kan het allemaal niet echt plaatsen.
    moet zeggen dat ik het een beetje los heb gelaten heb zoiets ik zie het wel volgende week terwijl ik eerst dacht ja ja het is raaak ik ben zwanger terwijl het onwaarschijnlijk was maar soms heb je een gevoel toch van jaa ik voel me zwanger oh ja trouwens daarbij ik lust absoluut geen haring!! en wat denk je dat ik vanmiddag heb gegeten en er ook echt van heb gesmuld? haring met uitjes en zuur! ik vond het heerlijk toch gek he of mijn smaakpupillen zijn veranderd ??????

@hopeforyou
    oh wat rottig is dat he ik moet zeggen dat diegene die er in mijn omgeving zwanger zijn mijn familie is of hele goede vriendinnen en die gun ik het allemaal van harte!

trouwens ik wil jullie een verhaaltje vertellen

ik heb een zus en die heeft een zoontje van 3 en een stiefzoon van 10 en die gingen samen buitenspelen samen met nog wat vriendjes van haar stiefzoon.
    maar die grote dat kleintje opgestookt en zover gebracht dat hij bellletje ging lellen, nou hij gedaan man doet open wat zegt ie die smurf oooh sorry ben vergeten weg te rennen nou een klein hummeltje van 3 ik zou helemaal in een deuk liggen neee die kinderachtige vent pakt een schoen met ijzeren neus en gooit hem tegen mn neefje aan die gillend en huilend naar mn zus toe en verteld nou mn zus ernatoe en heeft die man in elkaar geslagen en niet zacht nee zn hele gezicht in puin! toen kwam dr man thuis mijn zwager dus en heeft hem ook nog flink toegetakeld!
    de politie aangekomen die man uiteindelijk zijn inklacht ingetrokken en wat denk je wat de politie tegen mijn vader zei (die was er natuurlijk ook heen gevlogen maar die kerel liet zich natuurlijk niet meer zien na zoveel klappen gehad te hebben) maar de politie zei dus zo ze heeft hem flink toegetakeld en gelijk heeft ze ze moeten met hun poten ook van mijn kinderen afblijven!

wauw wat een verhaal he maar ik vind ook dat ze goed heeft gehandeld want ze blijven van mijn kids ook af (als ik ze eenmaal heb) als er zon klein smurfje staat moet je er toch om lachen of zeg je toch op lacherige toon hee niet meer doen he dat schrikt zon ventje echt wel af en anders is er ook nog de oplossing ga naar moeders en zeg het even !!

17. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    sow wat een verhaal Manuela,
    Maar om heel eerlijk te zijn vind ik dat je zus en zwager ook wel ver zijn gegaan.
    Ik ben sowieso niet van eigen rechter spelen en al helemaal tegen geweld.
    Wat die man heeft gedaan is absoluut niet goed en ook niet goed te praten. Je hoort met je poten van ander mans kinderen af te blijven... :x

18. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    heb er wel van gehoord, maar nog niet gezien.
    Is het een aanrader ja? :)

19. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Ik heb de lijst weer even gekopieerd.
    Hij stond behoorlijk ver weg alweer....

Nog 9 dagen tot de eerste NOD, spannend :D

* Manuela123, 22 jaar, ronde 4, NOD 18 augustus
    * Aroma34, 21 jaar, ronde 1 na MA, NOD ongeveer 19 augustus
    * Brosa87, 25 jaar, ronde 2, NOD 24 augustus
    * Melkchoco, 31 jaar, ronde 3, NOD 25 augustus
    * Madera, 28 jaar, ronde 4, NOD 29 augustus
    * Peetraa, 31 jaar, ronde 6, NOD 29 augustus
    * Yvke86, 26 jaar, ronde 3, NOD 31 augustus
    * Hopeforyou, 31 jaar, ronde 14, NOD 2 september

20. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Ik heb die film ook nog niet gezien, misschien binnenkort als manlief niet thuis is.

Deel Deze Pagina