gaan voor ons eerste kindje!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Yvke86, 5 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madera

Madera Actief lid

23 mrt 2013
    284
    0
    0
    Noord brabant
    blijven liggen na het klussen? ja maar gewoon omdat ik t lekker vind. voor de lol doen we t ook altijd even "aantrillen" :p Maar dan moet ik erbij zetten dat wij altijd gek doen in bed, wat er ook gebeurd, ben zo blij als er niemand onder ons slaapkamer raam staat :D

Ow en ik moet me ook zo inhouden met dingen kopen. Wij hebben met Koninginnedag al wel een spiegel gekocht voor de toekomstige babykamer. supergave met Bambi er op. was maar 2,5 euro en ik dacht ach komen er geen kinderen bij ons is het leuk op de logeerkamer. Maar ik denk ook wel dat ik alle winkels leeg wil kopen hoor, en dan vooral de zeeman qua kleding, die hebben zo veel leuks! (en niet duur)

Bij ons weet de directe omgeving wel dat we snel zwanger willen raken, maar we hebben allebei geen omgeving die er naar gaat vragen. En een aantal van mijn vriendinnen weten het, maar das vooral als ik t eens moeilijk heb dat ik het er over kan hebben.

met vertellen als het zo zou zijn ben ik een twijfelkont, aan de ene kant heb ik zoiets van je vertelt het ook als het misloopt, dus waarom niet meteen als het zo is, aan de andere kant zou ik voor mezelf die teleurstelling niet willen dat je ook iedereen moet vertellen dat t mis is gelopen. Maar denk ook dat ik mn mond niet zou kunnen houden...

Vooralsnog zeg ik dat ik niet wil weten wat het zou worden. Zeker bij de eerste niet. T maakt me weinig uit of t een jongen of een meisje zou worden en de verassing lijkt me super om op je kraambed te krijgen. Daarbij ik weet wat het wordt, een baby!

hebben jullie al nagedacht over eventuele namen? En hoe jullie je babykamer zouden inrichten?

2. Madera

Madera Actief lid

23 mrt 2013
    284
    0
    0
    Noord brabant
    @petraa wat is je NOD? voor op de lijst erbij... :)

3. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.331
    25
    48
    Brosa: was zeker een heerlijk dagje!

Madera: mijn nod is op 29 aug.

Wij zijn nog totaal niet bezig met een kinderkamer of meubeltjes. Wel hebben we een keer over namen nagedacht, maar daar is nog niets uitgekomen. Ik denk dat we pas actie gaan ondernemen als er daadwerkelijk een baby in mijn buik groeit. Ik heb altijd geroepen dat ik nooit zou willen weten wat voor geslacht de baby heeft tot de bevalling, maar nu denk ik dat ik het juist wel zou willen weten. Kunnen we gericht nadenken over namen en meubels! ;)

4. brosa87

brosa87 Actief lid

24 jul 2013
    135
    0
    0
    Wij hebben in ons huis veel antraciet en wit. Wat wij mooi vinden voor de kamer is antraciet met wit en daarbij roze of blauwe accessoires/details bij resp. meisje of jongen.
    Qua namen is er al een lijstje wat ik heel mooi vind. Voor meisje: Esmee, Aimee, Loïs (spreek uit: Lowis) en Lieke. Voor jongen: Sem en Sten. Wat vinden jullie daarvan? ;) Ik vind het voor een jongen lastiger dan voor een meisje.
    Haha maar eerst maar zwanger worden. Alhoewel ik het heerlijk vind om over dit soort dingen te fantaseren.. ;)

5. Melkchocolaatje

Melkchocolaatje Bekend lid

4 apr 2013
    543
    0
    0
    Sociotherapeut bij GGZ instelling
    hoge noorden ;)
    Zo wat hebben jullie weer veel gekletst zeg.
    Ik zit nu in de nachtdienst dus overdag lekker slapen en in de nacht niet al teveel op het forum, anders wordt collega wellicht nieuwsgierig. Collega is nu even weg hihi.
    In de familie van mijn man zit een tweeling dus er is inderdaad wel een mogelijkheid, ook heb ik gehoord dat de kans op tweelingen toeneemt naarmate je ouder wordt dus wie weet heeft de handlezer gelijk :). Ik zou het op zich niet erg vinden, toch willen we het liefst twee kinderen.
    Mijn broer heeft drie jongens en ik zie hoe druk dat is, al doen ze het heel leuk als ouders en zijn het drie schatjes.
    Van mij weten een aantal collega's het, dit zijn meiden die zelf ook bezig zijn 1 is nu 12 weekjes zwanger, nu zijn we nog met twee die ook graag willen. Mijn ouders, broer, schoonzus en zijn moeder en zus weten het ook, daarnaast een aantal goede vriendinnen. Gelukkig vraagt niemand er naar :).
    En ja in mijn omgeving veel mensen die vragen of ik geen kinderen wil, dit omdat ik vorig jaar getrouwd ben en omdat ik nu ook al 31 ben geworden, mensen vinden het dan tijd worden. Ik zelf natuurlijk ook hihi.

Wij klussen in de vruchtbare periode om de dag en ik blijf wel liggen, dit omdat ik dat zelf prettiger vind. We hebben afgesproken nu eerst niet al te veel er mee bezig te zijn alleen tot nu toe is dat niet helemaal gelukt. Manlief is zelf ook erg ongeduldig, hoop toch ontspannen verder te gaan en we zien wel. Als het in oktober nog niet raak is gaan we wellicht wel ovulatietesten halen, dit willen we nu eerst nog niet. En zolang mijn ei links is dan kan ik hem voelen, rechts voel ik hem niet echt heel apart. Deze maand zit ie links en begint nu al een beetje met trekkerig gevoel.

Heb na morgen 6 dagen vrij die precies in de vruchtbare periode vallen dus hopenlijk is dat gunstig!! Ik ga afleiding zoeken hihi..

6. Madera

Madera Actief lid

23 mrt 2013
    284
    0
    0
    Noord brabant
    proberen zwanger te raken:

* Manuela123, 22 jaar, ronde 4, NOD 18 augustus
    * Aroma34, 21 jaar, ronde 1 na MA, NOD ongeveer 19 augustus
    * Brosa87, 25 jaar, ronde 2, NOD 24 augustus
    * Melkchocolaatje, 31 jaar, ronde 3, NOD 25 augustus
    * Madera, 28 jaar, ronde 4, NOD 29 augustus
    * Peetraa, 31 jaar, ronde 6, NOD 29 augustus
    * Yvke86, 26 jaar, ronde 3, NOD 31 augustus
    * Hopeforyou, 31 jaar, ronde 14, NOD 2 september

7. Madera

Madera Actief lid

23 mrt 2013
    284
    0
    0
    Noord brabant
    Hier is de babykamer al bijna af haha. We houden m namelijk heel basic en hebben net begin van het jaar die kamer opnieuw behangen. Er ligt al laminaat in, dus hoeven we ook niets aan te doen. Verder willen we vooral met details en accessoires werken om het leuk te maken. Ik wil een babykamer waarbij de eerste erin kan liggen, maar eventueel een tweede van het andere geslacht ook zonder dat er teveel aan gedaan hoeft te worden. De meubeltjes krijgen we van mijn zus, dus dat is ook al geregeld.

Qua namen zijn we er ook al uit, jongensnamen hebben we wat meer dan meisjesnamen, maar he we hebben in ieder geval iets om uit te kiezen. Vind dat toch wel een fijn idee, zeker als er dalijk hormonen tussenkomen weet ik zeker dat dit namen zijn die ik zonder hormonen ook leuk vind.
    Verder heb ik een zwak voor Welshe namen, maar manlief wat minder. (waarschijnlijk omdat ie niet weet hoe ze uitgesproken worden haha)

@melkchocolaatje spannend! hoop dat t goed gaat de komende dagen!

8. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    slaap lekker melkchoco,
    Leuke namen Brosa, Ik vind Sem kei leuk voor een jongen :)
    Manlief wilt Sem niet aangezien zijn half zusje zo heet en wij daar geen contact meer mee hebben ;)

Wij hebben al 2 leuke namen voor een meisje, maar die verklap ik niet ;) die namen heb ik al jaren.
    jongens namen vind ik moeilijker, ja ik vind Sem leuk :D

fijne dag allemaal

9. manuela 123

manuela 123 Actief lid

17 jul 2013
    314
    0
    16
    NULL
    NULL
    wauuw in korte tijd genoeg gekletst, hoop gemist.
    @yfke, ja misschien omdat we nog jong zijn? haha geen idee het gebeurt gewoon.

bij mij weten mijn ouders het mn vriendinnen en dat was het volgens mij wel.
    en namen oeee zo moeilijjk he maar heb altijd in mn hoofd gehad nou ja sinds een jaartje de naam Chenoa voor een meid of lekker simpel Liz en een jongen mag mijn wederhelft de keus maken hij heeft altijd gezegd Hans of Jan (hij houd niet zo van die ingewikkelde namen hij zegt altijd daar hebben we er in de familie al genoeg van) maaar ik vind hans en jan dus niet erg heel leuk maar toen ik zwanger was zei hij meteen uhh hans en jan word het niet hoor we moeten even iets nieuws bedenken hahah ik allang blij maar voor een jongen heb ik altijd gezegd dat ik het naar mijn neef vernoem(die voor mij als een broer is) Chris.

Maar meiden even iets anders ik zit nu dus 10 dagen voor mijn nod! en ik heb sinds gister maaaagzuur en vandaag dus weer en gevoelige tanden en tandvlees.
    en ik was vanochtend aan het werk en ging de wc schoonmaken (was een schone wc dus daar lag het niet aan) nouu OMG ik heb staan kokhalzen zeg!nu is de misselijkheid wel weer iets gezakt maar mn maagzuur blijft:(.
    maar nu wil ik dus niet teveel gaan hopen maar wat denken jullie ,zou je dat kunnen voelen 10 dagen voor nod??

Ohja trouwens Sem is een super leuke naam ook voor een meisje vind ik dat leuk lekker Stoer! en voor een meisje vind ik lois ook een hele mooie naam;)

10. Melkchocolaatje

Melkchocolaatje Bekend lid

4 apr 2013
    543
    0
    0
    Sociotherapeut bij GGZ instelling
    hoge noorden ;)
    10 dagen voor NOD al wat voelen kan best, spannend hoor! Niks aan dat wachten he, ik ben nog op mijn ei aan het wachten.
    Wat namen betreft weten we het echt nog niet, we willen eerst zwanger worden. Mijn man wil graag vernoemen naar zijn opa, alleen die heeft bijna de zelfde naam als mijn man, vind dat niet zo leuk..
    Het wordt iig een latino naam, onze toekomstige baby wordt een halfbloedje. Halve Colombiaanse/Nederlandse Fries.

11. manuela 123

manuela 123 Actief lid

17 jul 2013
    314
    0
    16
    NULL
    NULL
    ja erg he dat wachten pff.. maar ja meer kun je er niet aan doen zit niks anders op dan wachten.

Ja ik ben ook niet van het vernoemen hoor!

en denk dat als je eenmaal zwanger bent de namen die je had je die niet leuk meer vind maar moet zeggen vind namen vreselijk moeilijk !

12. manuela 123

manuela 123 Actief lid

17 jul 2013
    314
    0
    16
    NULL
    NULL
    trouwens vind wel dat we een leuk clubje hebben zo eh;)

13. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Zeker gezellig clubje :)

14. Madera

Madera Actief lid

23 mrt 2013
    284
    0
    0
    Noord brabant
    Zeker!

Ik vind Sem trouwens ook een leuke naam, net als Esmee en Lois. Aimee heb ik wat minder mee, maar dat is vooral omdat je mensen krijgt van "hoe spreek ik dat uit"

Wij hebben voor een jongen Russel en voor een meisje Gwen.
    Wij doen niet echt aan vernoemen, en toch ook weer wel

zie hier, youtube filmpje
    (hoop wel dat jullie geen justin bieber-fan zijn)

15. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Hahaha, geweldig filmpje :D

16. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16
    Zo, ik heb een hoop gemist zeg! Even een dagje werken en loop gelijk achter :D

Maar goed, wie schreef er nou over dat "aantrillen"? Hahaha, ik zag het gewoon voor me.... Tril tril.... Als het maar werkt toch?

En namen: er heeft iemand al de naam die ik al jaaaaaren voor een meisje in m'n hoofd heb genoemd, wil hem alleen nog niet zeggen :D
    Voor jongen had ik Kaj (of Kai) of Jaël (of zonder puntjes maar anders weten ze misschien niet hoe ze het uitspreken moeten)
    Maar die vind manlief niet leuk.
    Meisjesnaam vind manlief in ieder geval wel mooi, maar misschien is het tegen de tijd dat je bevalen bent wel helemaal niet de naam die bij je kindje past.

Sem is leuk, maar komt mij te vaak voor, ik zou zowizo een naam kiezen die je niet vaak hoort, of niet in de populaire namen top 10 voorkomt.

17. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16

Een heel gezellig boeltje hier :D

18. manuela 123

manuela 123 Actief lid

17 jul 2013
    314
    0
    16
    NULL
    NULL
    @hopeforyou!!

Aaaah nou maak je me nieuwschierig!
    nu heb ik wel een idee welke je bedoelt :)

19. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16

Hahaha! Ik zeg niks :D:p

20. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16
    Wij hebben overigens nog geen idee over kamerindeling. Wel welke kamer het zou worden, maar verder niet.
    Enige nadeel van manlief is dat het niet zo'n prater is, dus daar hebben we het nooit over.
    Hij weet nog niet eens dat ik zw.testen had gekocht toen ik die dagen te laat was....
    Wel dat ik ovutesten heb gekocht en dat ik hier op t forum zit, maar verder ben ik altijd een beetje voorzichtig ermee, omdat ie nog maar sinds vorig jaar voor zichzelf duidelijk heeft dat ie ook kinderen wil. Ik wist dit al voor we trouwden (3,5 jaar nu)

Op een of andere manier ben ik bang dat als ik het erover heb, hij terugdeinst. Gek he?

Misschien ook omdat ik hem voor een ultimatum heb gezet vorig jaar. Ik wilde al heel lang, hij was nog niet klaar voor de verantwoordelijkheid. En als we het er al over hadden, was het altijd maar snel iets en dan weer een veilig onderwerp (het is niet zo'n prater)

En hij zag vooral beren op de weg, veel verhalen dat het fout gaat. En hij denkt dan gelijk dat dat bij ons ook zo is.

Maar vorig jaar heb ik dus gezegd tegen hem: wil je kinderen, ja of nee. En dat ik het over 2 weken wilde weten. Als het nee was, dan kon ik me namelijk in gaan stellen op een leven zonder kinderen, maar gelukkig werd het ja.

En ik denk dat mannen het er in het algemeen niet zo over hebben zolang het niet echt is.
    Wij zitten hier een beetje te babbelen (wat eigenlijk natuurlijk heel slecht is, want ze zeggen: je moet er niet aan denken, en nu zitten we hier elkaar aan te moedigen;))

Deel Deze Pagina