Voor iedereen die net als ik eind dit jaar of begin 2011 stopt met de pil of andere anticonceptie en zwanger wil worden!!!! Spannend!!!
Ik zou me meteen even kort voorstellen. Ik ben Floor, 24 jaar en woon samen met mijn vriend van 31. Ik heb al zeker een jaar een kinderwens, maar mijn vriend wilde er eerst nog niet aan. Langzaamaan kwamen er steeds meer signalen dat hij toch ook wel erg graag 'aan de baby' wil. Afgelopen weekend hebben we de knoop doorgehakt. Eind dit jaar stop ik met de pil en gaan we voor ons eerste kindje. Ik kan bijna niet wachten. Ondertussen nog wat kilo's proberen af te vallen Ik ben erg benieuwd of er meer meiden zijn die er aankomend jaar voor gaan.
Hoi Fleurop! Jeeeej, wij gaan ook voor een kindje! Ik word deze maand 25 jaar, mijn vriend is 28 en we hebben net een huisje gekocht waar we in maart in kunnen...Tjaa, wat mist er dan nog..? Zo langzamerhand willen we beginnen. Ik slik al een aantal jaren de pil niet meer, dus we doen de condooms de deur uit Wat spannend he, zo'n besluit om er echt voor te gaan! Ik ben ook echt helemaal nieuw hier, heb jij al 'vrienden' gemaakt?
Wanneer ga je trouwens echt stoppen met de pil? December? of november? Aangezien je meestal ook nog een beetje moet ontpillen..?
He, Leuk een reactie! Dacht al dat ik de enige was, haha. Ik stop eind december met de pil. Maak gewoon de strip dan af. Begin december starten met zwanger worden vitaminenpillen (van Etos). Dus ook met foliumzuur. In principe is het niet perse nodig om eerst te ontpillen. Ik stop gewoon en dan zien we wel wat er gebeurd. Ga niet eerst condooms gebruiken ofzo. Kans bestaat natuurlijk dat het nog een tijdje duurt voordat mijn cyclus normaal is. maar ach, we hebben geen haast, en als het snel weer op orde is, dan is dat mooi meegenomen. Ik heb nog niet veel op dit forum geplaatst, dus ook nog geen 'vriendjes' maar laten we elkaar op de hoogte houden! Spannend! Heb je de condooms al de deur uit gestuurd of ga je dit nog doen? Floor
Haha ja ik zocht juist extra een clubje dat nog 'opgestart' moet worden..is wel zo leuk om met een aantal echt te beginnen Ja heel goed, beginnen met vitaminepillen, heel verstandig! Moet ik waarschijnlijk ook maar es gaan doen.. Condooms gaan waarschijnlijk deze maand de deur uit...Eigenlijk dacht ik deze maand al dat het raak was, aangezien we het een beetje onveilig hadden gedaan. Toen ik merkte dat het ons eigenlijk best leuk lijkt om een kindje te krijgen, hebben we besloten er echt voor te gaan We zullen deze maand nog niet exact gaan proberen, maar we laten het op zn beloop gaan om het zo maar te zeggen Wat leuk dat jullie er ook voor gaan! Het is toch eigenlijk een hele serieuze stap en zo bijzonder! Wie weet lukt het inderdaad wel heel snel bij jullie! Ben je al lang aan de pil? Ja leuk, we houden elkaar op de hoogte! Gr's Sanda
Ik ben al erg lang aan de pil. Zo'n 8 a 9 jaar schat ik. Ik heb gelezen dat de kans heel klein is dat je meteen na de stop van de pil zwanger raakt. Dat het best nog een half jaar of langer kan duren. Maar als je dan ervaringen leest dan valt het allemaal nog wel mee. Het ligt erg aan je eigen lichaam, en elk lichaam is natuurlijk anders. Maar goed, we zullen zien! Ik kan bijna niet wachten Wanneer besloten jullie er echt serieus voor te gaan? En had je ook echte kriebels in je buik als je aan het idee dacht, en denkt! Het lijkt me alleen al super leuk om het mijn omgeving te vertellen. In de familie (van beide kanten), zouden we de eerste zijn die een baby krijgen.
Hey dames, Ook ik wil me graag bij jullie 'groepje' voegen! Ik zal me even voorstellen, ik ben Sandra 24 jaar oud, mijn vriend is 30. Ook ik heb al dik een jaar een kinderwens, mijn vriend kwam hier later mee, totdat hij ongeveer 2maand geleden zei 'Ik wil graag een kindje met je!!! Zo leuk! Ben nog steeds in de wolken. We hebben besloten er in januari voor te gaan, erg spannend dus! Ik ben nu veel info aan het lezen. Ook bij ons zouden we de eersten van beide kanten zijn, dat maakt het extra leuk. Groetjes
Wat leuk dat we allemaal lekker jong zijn Sandra, bij ons ging het ongeveer gelijk. Ik wilde al langer, en opeens kwam mijn vriend met de mededeling. Echt vlinders in de buik! Ik lees ook heel internet af momenteel, haha. Ben je nu aan de pil of andere anticonceptie?
@ fleurop. Ja klopt, ieder lichaam is anders, dus wie weet is het al snel raak! Bij mij in de familie heeft mijn zus al een kindje en bij mn vriend verwacht zijn broer binnenkort zijn eerste baby, spannend!! Beide zijn na gestopt te zijn met de pil de derde maand zwanger geraakt...Maar is inderdaad wel extra leuk als je de eerste in de familie wordt die zwanger is!! Die reacties, dat lijkt met ook zo leuk!! En hoe je het gaat vertellen enzo..nou ja, eerst maar eens zwanger worden hihi We hebben eigenlijk pas deze maand besloten er serieus voor te gaan. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik soms echt dacht dat ik zwanger was, wanneer we bijvoorbeeld onzorgvuldig met condoom waren omgegaan. Dan haalde ik me vanalles in mijn hoofd haha. Maar ben er nooit zo obsessief mee bezig geweest dat het mijn leven beheersde. Zodra ik dan ongesteld werd, ging ik weer vrolijk verder. Maar deze maand zei mijn vriendlief plotseling uit het niets tijdens dineren; San, zullen we ook gaan voor een kleine? Ik ben er aan toe, we hebben nu beide vaste baan, bijna huisje, en ik houd heel veel van je, wil mijn leven voor altijd met je delen..hihihihiiiii echt zo lief!! Hij is nogal praktisch, dus er achteraan kwam dat hij liever ook niet wilde dat zijn ouders te oud zouden zijn voor hun kleinkinderen haha. Dus telkens als ik er nu aan denk krijg ik wel kriebels ja! Jij ook? Wanneer hebben jullie besloten en hoe? @Sandra2. Welkom!!! Ook een 24- jarige, wat toevallig! Ja heel spannend om er dadelijk echt voor te gaan he! Wat leuk voor je dat je vriend ook een kindje wil! En dat jullie ook de eerste zijn bij beide families, das toch echt wel een extraatje he! Ben je aan de pil? Ik vind het trouwens fijn om hier mijn ei (hahah lekker dubbelzinnig) kwijt te kunnen in zo'n forum..Vaak zit je zo vol met spanning/ vragen/ onbegrip/ vreugde dat je die even kwijt MOET Weten ze bij jullie in de omgeving dat jullie gaan proberen?? Bij mij alleen 1 collega, maar verder heb ik niet zo heel veel zin in het maandelijkse gevraag of ik al zwanger ben haha X Sanda
Hallo dames. Nou ik kom een klein beetje mee doen hoor. Heb al een dochter van bijna 2 en wil heel graag voor een 2de gaan. Manlief is nog niet helemaal overtuigd, maar wel iets meer dan voorheen haha. Dus ik hoop heel erg volgend jaar ook voor een kindje te gaan, maar dat is dus nog even afwachten. Mag ik ondertussen meegenieten met jullie spanning?
Sana: op pagina 1 werkt jouw banner wel.... Firefly: Natuurlijk mag je meegenieten van onze spanning. Haha.
Hello, Wat leuk zeg z'on forum! Ik ben helemaal hyper en kan me moeilijk inhouden tegenover de buitenwereld. Vanmiddag was ik met 2 vriendinnen aan het lunchen, en 1 van de 2 was ook al gestopt met de pil, zo leuk om te horen, maar ik moet echt uitkijken dat ik er niet te vaak over praat, want dan krijg je idd de maandelijkse vraag: Ben je al zwanger, zo geen zin in! Daarom ga ik m'n hart hier maar luchten! Ik gebruik idd de pil, al bijna meer dan 10 jaar! Groetjes
Het is allemaal super spannend! Heb er zoveel zin in. Niemand weet dat we het op deze korte termijn al van plan zijn. Wel een aantal goede vriendinnen dat we er wel een keer mee beginnen. Ik denk dat ik het aan een paar vriendinnen vertel maar verder niet. Maar weet niet hoe lang ik het voor me kan houden hoor! Haha.
Haha, moeilijk he. Onze oudste was een verrassing, dus ja, dan kun je je wel stilhouden . Ik zou het tegen niemand zeggen denk ik, dan is de verrassing groter als je kunt vertellen dat je al zwanger bent .
Ja ik probeer het ook zoveel mogelijk voor me te houden, maar zal zeker moeilijk zijn Ik ben al helemaal zo'n flapuit dus ben benieuwd hoelang ik dat vol ga houden haha.. Ik heb gister met vriendlief besloten ook pas echt vanaf januari ervoor te gaan..Ppff, waarom duurt dat nog zo lang..hahah Daarom komende maanden nog maar extra hard genieten van het met z'n tweetjes zijn
Het heeft ook wel weer wat dat alleen mijn vriend en ik het weten (en jullie natuurlijk ). Echt een leuk geheim voor ons twee. Ik zit echt nog in dubio wanneer ik wat ga vertellen. Bijvoorbeeld, als ik zwanger ben, wanneer vertel je het dan? Pas na de 'veilige 12 weken', of toch al eerder? En hoe? Ik had al iets bedacht van een foto maken van de test en dat in een lijstje als cadeautje geven. Of een boekje waar 'opa en oma' op staat ofzo. Gewoon net iets anders dan gewoon vertellen. Als ik dit zo lees lijk ik wel geobsedeerd... Hoe erg zijn jullie ermee bezig. Kijken jullie al naar kinderkleertjes bijvoorbeeld? Dat heb ik niet, maar als ik er toevallig langs loop krijg ik wel een glimlach op mijn gezicht en hoop ik echt dat ik er snel wat van kan gaan kopen. En ik zie natuurlijk overal zwangere vrouwen lopen, echt erg. Denken jullie al na of praten jullie al over namen? Heel erg, maar ik geloof dat ik het zelfs al weet. Toch fijn dat ik hier lekker over al die dingen kan praten. Hoef ik anderen er niet mee lastig te vallen, haha. Daaaag!