Gaan voor zwangerschap in 2011!!!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Fleurop, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanda

Sanda Actief lid

3 nov 2010
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    @DutchDiva, ja als je inderdaad al in april gestopt bent zou je verwachten dat je cyclus al wat meer op orde is... maarja, het vrouwenlichaam is zo raar (mijne tenminste haha) Dus je had niet getest op een evt. zwangerschap? Naja..op naar ronde twee dan!

2. sandra2

sandra2 Bekend lid

10 nov 2010
    528
    0
    0
    Overijssel
    Sanda thanks.....

3. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    @Sanda: mijn cyclus schommelt nog wel (zie onderschrift), maar ik ben wel steeds 'echt' ongie geweest. Een week geleden heb ik wel getest en dat was natuurlijk negatief (veel te vroeg ook). Nu lijkt het me dat die 3 dagen dat ik wel ongie was wel echt waren dus ik denk dat ik niet nog eens hoef te testen. Ik laat de test die ik nog heb dan ook maar in het laatje liggen en gebruik hem hopelijk heel vroeg in 2011!

Groetjes DutchDiva

4. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    Wat mag je veel eten zeg als je zwanger bent.
    6 boterhammen. Moet er nu net aan denken dat ik die op moet eten. Nou ben ik wel niet zwanger.

Het voorbeeld menu voor niet zwangeren kom ik ongeveer wel aan. Eet alleen geen 2 keer in de week vis. Hier toch meer aan denken. Is visticks dan ook goed?

5. Vlinder1983

Vlinder1983 Bekend lid

15 nov 2010
    681
    47
    28
    Vrouw
    Na mijn vreemde bloedingen van vorige week, ben ik deze week toch ongesteld geworden. Mijn lichaam is echt in de war. Ben nu dus al 2 weken ongesteld. :( Maar...ik ben in ieder geval gerustgesteld. We gaan er deze maand echt voor. Nog een paar weekjes wachten op mijn ei en dan gaan we beginnen met ronde 1.

@ Tina: wat spannend zeg. Het zou maar zo kunnen als ik je verhalen zo lees. Zou wel een heel mooi Sinterklaas/kerstcadeau zijn! Die verschijnselen van bloed/bruinverlies had ik vorige week ook. Bij mij is de ongi wel doorgebroken. Hoop dat het bij jou wel positief is. Want het kan natuurlijk ook een innestelbloeding zijn. Wat een leuk idee trouwens, dat boek voor je man.

@ Manoe: Ook heel spannend! Jij weet natuurlijk hoe het voelt om zwanger te zijn, dus wie weet! :)

@ Sanda: Heel handig, die voedingslijst voor tijdens de zwangerschap. Ik weet van mijzelf dat ik vaak te weinig eet en daardoor sneller ga snaaien. Maar als ik me hier aan ga houden, moet het te doen zijn.

@ Alle meiden die gaan testen: Veel succes! Hoop voor jullie dat het raak is. Zou toch geweldig zijn als het zo snel al raak is!

@ Madeliefje: wij gaan voor de 1e.

Fijne Sinterklaas, voor degenen die het gaan vieren. Wij vieren het dit jaar niet. Kerst wel daarentegen. Denk dat wij volgend weekend de kerstboom op gaan zetten!

6. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    hoihoi dames!

Even een laatste update...
    Ik weet het niet meer hoor. Gisterennamiddag weer een beetje bruinverlies, tegen de avond weer een beetje bloed (enkel bij het afvegen, maar ietsje meer dan de dag ervoor). Vanmorgen weer helemaal niets...

K dacht gisterenavond echt dat ik ongesteld werd...Heb der ook om gehuild...:( terwijl een ongesteldheid helemaal niet erg zou zijn. Misschien hoop ik toch te erg op een zwangerschap :(
    Gisteravond stond er bv heerlijke vleessalade op tafel. Na twee happen schoot mij opeens te binnen "mag ik dit wel eten als ik zwanger ben?" Zomaar ineens, zonder aanleiding...

Op internet las ik ook dat een innestelingsbloeding vaker niet voorkomt dan wel...nu zit ik ook weer te twijfelen, hoe groot is de kans dat ik bij 1 van de weinigen zit die het wel hebben??? mmm word er onzeker van. Hoe lang zou zo een innestelingsbloeding kunnen duren?

K ga me maar een beetje opfrissen, ga dadelijk de deur uit met manlief. Weer effe gedachten verzetten :)

Maar ik hou jullie op de hoogte ;)

Groetjes
    Tina

7. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Je bent nog te vroeg om ongi te hebben, dus ik vind het eigenlijk meer logisch dat het een innestelingsbloeding zou zijn! Zeker als de bloeding niet doorzet! Heb goede hoop voor je meid!! Ga heeeeeeeeeeeel hard voor je duimen!!

Heerlijk he die sneeuw!!!!!Vandaag weer met Maaike wezen sleeen...twas wel stil..geen ander kind te bekennen buiten! Waar is iedereen??? Allemaal binnen achter de kachel zeker! Vanavond sinterklaas vieren!! Opletten dat ik niet teveel ga snoepen van de heerlijke pepernoten...
    Wanneer vieren jullie sinterklaas?

8. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    @ Madelief: Dank je voor de oppepper :) Vind ik echt superlief!
    Veel sleeplezier! Als de sneeuw bij jullie zo hoog ligt als hier, zal je aardig mogen ploeteren :D! Have fun!

Wij gaan lekker op de bank zitten. Het is veel te gevaarlijk op de weg, zijn net terug. Misschien wel nog even met de hond...We zien wel :)

Groetjes
    fingerscrossende en duimende tina

9. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    @Tina: kop op meid, ik zal ook voor je duimen, maar probeer inderdaad ook lekker je gedachte te verzetten!!!

Hier wordt Sinterklaas niet echt gevierd. Ik ga met mijn man vandaag en morgen als zwarte piet op huisbezoek. Ook hebben we afgesproken dat we even bij ons neefje van twee maanden langsgaan om een paar foto's te maken nu dat nog kan. Zondag wel met de schoonfamilie eten en daarna bij mijn ouders langs, dus wordt in ieder geval wel gezellig!

Geniet van het weekend!

Groetjes DutchDiva

10. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Sanda; wat fijn zo'n lijstje. :) Dank je voor de moeite. Ondertussen ben ik zo'n 7 kilo afgevallen, en ik moet zeggen dat ik bang ben dat als ik straks weer meer gaan eten ik dan in een keer meer aankom. Maarja, dat zien we dan wel weer. Ik hou nu eigenlijk bijna precies je lijstje aan (die van dat afvallen).

Verder vroeg iemand wat voor aspecten voor de kansen van zwangerschap er in het boek van 'ik wil zwanger worden', van Zita West staan. Ik stel voor gewoon het boek eens te lezen. Ze gaat in op leeftijd en daardoor verhoogde of verlaagde kans, overgewicht of juist te mager, voeding, stress, soa's, seks (hoe vaak e.d. er mee bezig zijn, kwaliteit sperma), roken en drinken, ovulatie.... van alles. Als je specifieke vragen hebt wil ik het best opzoeken trouwens!

Hoe doen jullie dat met alcohol? Ik hou nog wel van een wijntje bij het eten (meestal zo'n 3 a 4 glazen in de week). Alleen ik weet nog niet goed of ik geheel moet gaan stoppen als ik stop met de pil. Ik denk dat ik dat wel ga doen trouwens hoor... sowieso als ik zwanger ben!!! Laat dat duidelijk zijn... alleen daarvoor????
    Zijn er hier mensen die roken? Ik gelukkig niet. Scheelt weer ;)

Verder:
    Tina85: ik zal voor je duimen :) En natuurlijk verlang je er heel erg naar. Ik zeg nu tegen mezelf dat ik geen haast heb en ik wel zie.. Maar ik denk dat ik het straks toch ook wel vervelend ga vinden als ik ongesteld zou worden terwijl ik stiekem hoop zwanger te zijn.

11. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    ZO, wat is het hier rustig! Iedereen aant sinterklaas vieren??

@ Fleurop Ik drink geen alcohol! Ik denk dat je af en toe een wijnte voor een zwangerschap gewoon kan doen hoor!

12. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Goedemiddag allemaal :)

Wij hebben net onze kerstboom opgetuigd. Hij staat er weer mooi bij. Het enige wat nog ontbreekt zijn de kerstkaartjes en kadootjes. Hoewel ik dus mijn lievelingskadootje ;) niet onder de kerstboom kan leggen :D
    Maar goed. We zitten weer helemaal in de sfeer. Dadelijk mijn kerstdorp nog plaatsen op de kast en daarna opruimen :( Pfff ongelofelijk hoeveel zooi er uit de kasten komt als je de kerstspullen eruit haalt. (Bij mij toch :))

Verder gisteren een super-avondje gehad met vrienden. Heerlijk gegeten en gebabbeld :) Was leuk om er even tussenuit te zijn.
    Gisteravond weer bruinverlies, en vanmorgen weer niets... Weet ik nog steeds niet waar mijn lichaam naartoe stuurt. Beetje wel, beetje niet :x Pfff...make up your mind! :x
    Ik ga der nu echt gewoon vanuit dat ik volgende week ongi word, en dat ik kan beginnen met ronde 3. Heb het nu wel een beetje gehad met mijn lichaam :p

Wat betreft het alcohol drinken...ik drink zowiezo weinig alcohol. Af en toe een wijntje op visite of verjaardag. Maar momenteel sla ik alle alcohol beleefd af. Maar dat vind ikzelf geen probleem.

Ik moet gaan, manlief loopt te zeuren dat ik de rotzooi moet komen opruimen :D

Geniet nog van het weekend dames, voor je het weet is het weer voorbij!

Groetjes
    Tina

13. Sanda

Sanda Actief lid

3 nov 2010
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeiemorgen dames!

Allemaal een fijn weekend/ gezellige sinterklaas gehad? Bij ons was wel leuk! Fijn idd om een lekker druk weekend te hebben, ff je gedachten op iets anders :)
    Nog graag gedaan voor de voedingslijsten, hoop dat jullie d'r wat aan hebben. :)

Ja wat betreft alcohol...ik drink af en toe een wijntje, heb het van de week ook nog gehad. Inderdaad eigenlijk niet zo slim, maarja..tijdens een verjaardag is het soms lastig. Wat trouwens een goeie is, mocht je bij jou thuis zijn; druivensap in een wijnglas doen! Dan krijg je tenminste geen vragen zoals; waarom drink je niet? ben je zwanger?? :p

@ Tina, ppff wat spannend meid! Ik zou het ook raar vinden als het je menstruatie is gezien je pas kort geleden je eisprong hebt gehad..Maar heb je verder nog kwaaltjes? Ga je toch nog testen binnenkort??

Ik ga morgenvroeg testen! Dan heb ik vrij...Maar ik denk dat áls ik ongi wordt, dat pas donderdag is aangezien ik toen 2 weken geleden m'n eisprong voelde..Maar heb nog niet echt kwaaltjes, wel flinke pijnlijke boobies sinds zaterdag, maja kan ook op ongi duiden...Maar ik vind het gewoon spannend om te testen hihi, heb toch genoeg testen nu :)

Ik laat het jullie weten!!

xxx

14. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Spannend Sanda..ben heel benieuwd!!

15. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Goodmorning girls!

@ Sandra: Spannend!!!! Ik duim voor je! Zou zo leuk zijn, het eerste positieve testje van ons clubje hier :D

Situatie bij mij... weer beetje bruinverlies bij het afvegen. verder weer rugpijn. sinds gisteren hoofdpijn, maar durf even geen paracetomol te nemen. Steeds meer ongi-klachten, maar geen echte ongi-doorbraak. Bij vorige ongi deden mijn borsten pijn, maar daar heb ik voorlopig nog geen klachten van gehad. K wil zo graag testen, maar ga het proberen uit te stellen tot het weekend. Vind het zonde om er nu al een test tegenaan te gooien aangezien vrijdag pas mijn NOD is, en ik een gevoel heb dat deze week de ongi echt gaat doorbreken.

16. deesjedees

deesjedees Fanatiek lid

10 nov 2010
    1.647
    0
    0
    @ Sandra, Ik ga hard voor je duimen. Hopelijk dat je snel een positive test in je handen hebt.

Ik ga vanavond met de laatste strip beginnen. Begin wel benieuwd te worden. Hoop dat mijn cyclus beetje normaal is als ik stop.

17. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Spannend Deesjedees!
    Ik hoop voor je dat je een regelmatige cyclus krijgt.
    Had je, voordat je begon met de pil een regelmatige cyclus?

Groetjes
    Tina

18. Sanda

Sanda Actief lid

3 nov 2010
    133
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel!!! Ik hoop het ook :D Denk het niet hoor...Maar goed, is wel een kansje aanwezig :) Voor jullie hoop ik het ook zo snel mogelijk!!

@ Tina; dat wachten is natuurlijk zooo moeilijk! :) Maar inderdaad anders zonde van de test, als je toch weet dat je NOD pas in het weekend is. Veel afleiding zoeken en leuke dingen doen :) Succes!
    @ deesjedees, dankjewel voor het duimen :) Spannend dat je met de laatste strip begint..Lijkt me een heerlijk gevoel, hup de deur uit ermee ;) Hopelijk krijg je snel een regelmatige cyclus!

19. DutchDiva

DutchDiva Fanatiek lid

1 aug 2010
    1.304
    0
    0
    @Sanda: succes morgen, spannend!

Hier verder even niet helemaal in de stemming om uitgebreid te reageren, sorry. De opa van mijn man gaat sinds dit weekend hard achteruit, en vandaag nog was harder, het is echt bijna niks meer. Jullie begrijpen dat ik daar niet vrolijk van word...

Groetjes DutchDiva

20. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Veel sterkte Dutch Diva!! Moeilijk is dat hoor!

Deel Deze Pagina