Kirsten, Wellicht kun je proberen bij je volgende cyclus te temperaturen of ovulatietesten gebruiken. Dan weet je iig zeker of en wanneer je je ei hebt gehad. Dan hoef je je niet af te vragen of je ei wel geweest is.
Ja zit ik inderdaad aan te denken voor de volgende cyclus., maar ik voelde m iedere maand zo duidelijk dus dacht ja dan is het ook niet nodig., maarja nu zit ik.., pfff ach nou kom op zeg., ik moet al de hele middag mijn huis schoonmaken maar heb geen puf! Hahahaha., Gedachten verzetten en afwachten., meer kunnen we niet doen he.,
@ Kirsten87: Wat vervelend dat je nu nog niets weet. Ik kan begirjpen hoe je jezelf voelt, wat moet je nu weer van je lichaam denken? Werkt het wel goed enz... Net wat Mams136 zegt: temp. of ovu-testen. Ik heb ovutesten besteld, aangezien ik ook al geen duidelijke cyclus heb zodat ik kan kijken of ik wel een eisprong heb. Erg verwarrend allemaal :S
Ik heb ook ovutesten in huis gehaald. Meer omdat mijn man doordeweeks altijd weg is. Ik wil mn precieze cyclus weten zodat ik niet elke maand teleurgesteld word als ik ongesteld word als ik ook voorbereid had kunnen zijn op het feit dat het mission impossible was die maand. Kirsten ook al voel je het, als je het zeker wilt weten dan kun je beter tempen of ovutesten doen. Als je dan bij de huisarts komt kun je iig bewijzen dat je wel of geen eisprong hebt gehad!
Hmm balen Kirsten die onzekerheid. Wel fijn dat je huisarts zoveel begrip toonde. En mijn huisarts zei ook t zelfde over testen. De testen van tegenwoordig zijn net zo betrouwbaar als een bloedtest. @ Mira: Wanneer ga je dan ovutesten doen aangezien jou cyclus ook nog niet op gang is gekomen? Ik zat er ook over te denken paar weekjes terug, maar had een dure grap geweest als ik dat iedere dag had gedaan. Zat ook te denken he... Het is toch eigenlijk zo dat als je geen eisprong hebt je geen echte menstruatie krijgt? Stel dat ik dan nu ongi word door de teunisbloemcapsules, dan is de kans toch klein dat ik een eisprong heb gehad?
Je kunt ook gewoon ongi worden als je geen eisprong hebt. Bij de menstruatie word bloed en weefsel afgestoten dat zich gedurende de maand in je baarmoeder heeft gevormd, niet alleen het gesprongen eitje.
@ Nino: Ik heb ze besteld en komen (als het goed is) vandaag aan. Ik wil de komende tijd om de 2 tot 3 dagen gaan testen. Zo wil ik erachter komen of ik een eisprong heb en hoe ik me de tijd ervoor, tijdens en erna voel. Dan kan ik het voor de volgende maanden mss wel aan komen voelen Ik hoop dat het lukt, maar niet geschoten is altijd mis...
@mira, zou ook idd niet om de 2 a 3 dagen testen, dan heeft het weinig zin. Zal je zien mis je hem net. Dat moet je niet hebben natuurlijk. Hier zijn de krampen en pijn, sinds gisteravond verschoven van de zijkanten naar tot ongeveer waar je schaamhaar begint, misschien klein stukje hoger. Had er echt last van gister. Begin nu ook een beetje geirriteerd te worden, heb al vanaf paar dagen voor ei krampen en mega boobs. En heb er echt een hekel aan als ik ergens last van heb. Vorige keren bleef het ook wel zeuren, maar dit is toch anders. Trekt ook weer over me billen en heupen. Heb hetzelfde als jou minim, soms denk ik echt dat het raak is. Maar dan ga ik ook weer zo twijfelen..
@ Mams126 en Wen29: Ik zal maar iedere dag testen dus... Moet ik nog ff een routine voor verzinnen dan :S Ik heb echt geen idee wanneer ik hem kan verwachten, dus ik begin maar. Gelukkig heb ik er meteen 50 besteld, had al verwacht dat het best vaak zou moeten
@Mira, je moet kijken wat voor jou het beste uitkomt. Als je iedere dag maar rond hetzelde tijdstip test. Ik vind het altijd het makkelijks omdat het niet met ochtendurine kan. Om het om een uur of 11 te doen. Suc6 meid. Hoop dat je hem snel mag vinden!
Jammer Kirsten dat je nog geen duidelijkheid hebt. Mira succes met uitvogelen van je test ritme. Ik heb na twee positieve ovutesten een lichtere test. Dus ik zit op het wachtbankje voor de komende twee weken.
Erg he Wen.... Enne Kirsten, dat valt wel mee dat t vroeg is om te testen. Ik zit nu op dag 24, vorige cyclus was 26 dagen en daarvoor 2x 27 dagen. Mn banner klopt niet helemaal... Die heb ik toch op 28 dagen ingesteld. Misschien dat ik morgenvroeg toch maar een kruidvast testje doe? Mn klachten zijn er nog steeds maar heb helaas ook een beetje waterige afscheiding. Dat heb ik meestal 2 dagen voor mn nod...
@ Wen29: Ik had in de beschrijving al gelezen dat het beste tussen 10.00 en 20.00 uur is en op hetzelfde tijdstip. Nu nog een goed moment vinden :S Dat vind ik echt lastig, hoe laat ga ik testen? Ik ben overdag vaak op school en daar test ik liever niet (ik zie mezelf al elke dag met een plastic bekertje naar de wc gaan :S). Dus na de lessen dan... rond etenstijd waarschijnlijk. Maar hoe los je het dan op als je ergens anders eet dan thuis? Iederen zaterdag eten we bij mijn schoonouders of op scouting (mijn vriend en ik zijn leiding bij scouting en hebben eens per maand op zaterdag vergadering rond etenstijd en die kan best lang duren...). Eens over na gaan denken
@minim, ja testen!!! ben zo benieuwd!! Die waterige afscheiding gewoon wegdenken joh . Wij gaan gewoon voor 2 streepjes op die zwtesten. En slepen dan in 1 x heel dit topic mee op roze!!! Hoop ik.....
Wat balen kirsten nu weet je nog niks. Ik ben beniewd wat je test gaat zeggen. Kom morgen gauw even spieken. Hopelijk 2 mooie roze streepjes
Oh ja dan is het een ander verhaal miniM Dan snap ik je helemaaaal.,!! Oeehhh wat spannend toch weer.., Ben benieuwd.